[VOLG] Gastgezin van de Ark

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: [VOLG] Gastgezin van de Ark

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 20:25

Superknap werk verricht, mag je trots op zijn +:)+ . En na zo’n intense periode begrijp ik best dat het slikken wordt. Hopelijk mogen ze de rest van hun verdere leven evenveel liefde en zorg ontvangen als ze bij jou gekend hebben!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 20:41

Ik ga helemaal mee met Lukasje. Ik weet hoe het voelt. Wij hebben dan geen katten opgevangen maar honden die met spoed bij hun baasjes weg moesten, die bleven dan bij ons tot ze naar een nieuwe eigenaar konden. Dus ja ik weet wat je voelt. Maar wat mag jij trots zijn dat die kleintjes zo mooi uitgegroeid zijn!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-24 08:18

Dat gaat vast goed komen! Alle adoptanten zijn lief en hebben hun hart op de goede plek zitten.

Dank jullie wel! :)
Ook mooi werk @maj0!

Moon vindt ons nog niet zo leuk :’). Ze lag enorm schattig, maar toen ik naar dr keek veranderde dat weer in blazen
Afbeelding

Aaahhh
Afbeelding

Moon blaast en haalt uit wanneer je met je hand naar haar toe gaat. Als je dr eenmaal aanraakt stopt ze daarmee en gaan haar oogjes dicht. Ik vind het nog lastig inschatten of ze er nou van geniet of gewoon compleet buiten haar lichaam gaat en zich afsluit.
Hoe dan ook zie ik mini stapjes vooruitgang met haar

De komende tijd zullen de updates hier wat minder worden, we hebben besloten om tot na 1 januari geen katten meer op te vangen (behalve Moon). Even een beetje rust haha

Nog een laatste keer pleegpapa Simba in actie <3
Afbeelding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 11:48

Soms is even rust ook wel goed. Even weer her opladen en je eigen katten weer vol op aandacht geven.

Bedankt het is zeker ook mooi werk. Al halen ze nu na corona niet meer zo snel een hond uit huis. Ze kwamen er achter dat er ontzetten misbruik van gemaakt werd. Zo jammer is dat.

We zijn paar jaar gestopt geweest ivm met onze eigen hond, rond zijn 12 vond hij het niet meer leuk. Dus dachten we ach nog een jaar of 2 dan wil het wel weer. Werd hij mooi even 17 _O-.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 17:19

Wat een prachtig werk en wat een heerlijke beestjes. Was al bijna vergeten hoe klein dat nestje was toen je ze kreeg, wat gaat dat toch weer snel. Die ene Siameesachtige vind ik zo ontzettend mooi.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 23:18

Even pauze tot na 1 januari is echt maar even pauze. Over 3 weken is het al zo ver!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 08:39

Daarom, 3 weken gaan snel! Vooral met de feestdagen tussendoor.

Moon is het er niet meer zo mee eens dat ze in een bench zit, maar het kan helaas niet anders. Met een hele rustige benadering laat ze zich aaien, maar ze maakt het ons niet makkelijk. Ze wilt geen snoepjes, niet met ons spelen en sluit zich af bij aanraking. Mocht ze in de komende 2 weken geen verbetering laten zien gaat ze naar een ander gastgezin. Daar heeft diegene nog meer kittens van haar leeftijd zitten waardoor ze misschien wat sneller uit haar schulp kruipt. We hopen dat dat niet nodig is en ze wat gaat ontdooien. Ze is een stuk lastiger dan Saur haha
Afbeelding

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 10:14

We zijn een tijd verder, helaas laat Moon nog altijd geen verbetering zien en verveelt ze zich te pletter in de bench (geef dr eens ongelijk). Daarom hebben we de keuze gemaakt dat ze naar het andere gastgezin gaat waar ze kan spelen met leeftijdsgenootjes, morgen middag breng ik haar daarheen.
Ik hoop dat Moon socialer gaat worden, het is zo’n leuk beestje <3

Dat betekent ook dat we helemaal leeg zijn en ivm oudjaars avond hebben we ook besloten geen andere kat op te halen, dat zou teveel stress geven voor ze.

Gisteren avond een kerstborrel gehad met de Ark en de dierenambulance, leuk om weer wat gezichten te zien en op naar een nieuw jaar vol adopties!

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 14:26

Ik duim voor Moon!

Fijne feestdagen en ik wacht nu al op de nieuwe verhalen van aankomend jaar! <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 17:38

Voor de kat allicht de beste beslissing! Leuk eindejaar en blijf vooral volgend jaar ook posten !

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 16:37

We zijn weer terug van weggeweest!

Moon is inmiddels via het andere gastgezin geadopteerd <3

Ik heb vandaag Snoopy opgehaald, een poes van geschat 1,5 jaar. Ze is als zwerver binnen gekomen bij de Ark en vindt mensen erg eng. Ze mag nu even acclimatiseren en dan ga ik aan de slag met dr!

Afbeelding
Afbeelding

Ivm mijn nieuwe werk heb ik momenteel niet meer de mogelijkheid om de jonkies op te vangen vanwege de dierenarts afspraken voor entingen. Dus we gaan over op de wat oudere kittens/katten :D

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 18:16

Wat fijn ,was Moon daar wel losgekomen toen ze kon spelen met andere kittens?
Succes met deze knapperd!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 18:58

Redelijk, ze hadden haar uiteindelijk zo ver dat ze de liquid snacks at en ondertussen wat geaaid kon worden. Regelmatig deelde ze alsnog wel een tik uit. Ze is naar mensen toe gegaan die ervaring hebben met bange, drukke kittens. Ik verwacht dat ze daar vanzelf wel los komt!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 19:58

Ohhh snoopy is echt een snoopy <3

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 20:26

Zo ziet ze er wel uit ja hihi

Nou de afgelopen dagen vlogen de spetters liquid snacks in het rond doordat ze alles in haar buurt aanvalt en dus ook het stokje waar ik de liquid op doe. Op die manier kan ik op afstand haar leren dat er niks ergs gebeurd zonder dat ik zelf helemaal open lig.

Inmiddels maakt ze gigantische stappen, af en toe nog wel slaan en blazen naar de stok (grommen doet ze gewoon non-stop), maar ze beweegt nu naar de stok toe en likt het eraf!
Afbeelding

Dit blijven we net zo lang doen tot ze er comfortabel mee is en dan komt er een volgende stap.
Ze heeft trouwens een grote bench + mandje, maar ze is te bang om ergens heen te lopen/te liggen dus ze ligt constant in de kattenbak :( ze eet en drinkt gelukkig wel wanneer ik er niet ben!

Door de stappen die ze nu al zet heb ik er veel vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen met haar

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 20:44

Phoe arm ding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 11:42

pff zo sneu. Hopelijk krijgen we snel foto's te zien van een ze lekker op de bank ligt bij jullie

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 00:11

aha wat een dropje :)

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 21:25

Het gaat steeds wat beter met Snoopy. Ze likt nu de snoepjes van mijn vinger af. Gaat helemaal goed komen met haar, sterker nog: donderdag wordt ze geadopteerd!

Deze mensen hebben ervaring met bange katten en willen haar graag een thuis geven, samen met haar vorige vriendinnetje die nog in het asiel zit <3
Dat betekent ook dat het verhaal van Snoopy hier eerder stopt dan gepland, maar er komt zeker weer een andere kat mee
Afbeelding

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:39

Wat leuk dit topic.
Ik kom ook volgen.
Snoopy heb ik op de website zien staan.

Wij zijn ook op zoek naar een kat.
Wel een voorkeur voor een niet bange kat ivm mijn dochter van 7 jaar.

Op de website staan steeds katten die toch bang zijn.
Waarschijnlijk wachten op bv een kitten.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 07:26

Wat leuk!

De wat oudere katten zijn inderdaad vaak bang, die worden al wel beschikbaar voor adoptie voor het geval dat er dus iemand is die een bange kat niet erg vindt zoals nu bij Snoopy!

Zodra ze in een gastgezin zitten gaan ze met sprongen vooruit en zou het zo kunnen zijn dat een kat die nu op de site staat als bange kat, over een paar weken erop staat als knuffel kat!

Maar ook het kitten seizoen gaat er weer aan komen, daarvoor zal je wel de site goed in de gate moeten houden, kittens zijn binnen no-time weg

Bij mij kunnen er van week 29 tot 32 kittens zitten, de rest van dit jaar alleen katten ouder dan 12 weken. Veel succes met jullie zoektocht! En misschien kom je in dit topic uiteindelijk wel een maatje tegen ;)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 12:08

Ooh wat super voor Snoopy! En ook dat ze haar vriendinnetje ook willen adopteren.

Wanneer begint het kitten seizoen dan? Ongeveer vanaf week 29?

Ben benieuwd welke er nu weer met jou mee na huis mag.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 13:25

Wat fijn voor Snoopy ! *\%/*

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 19:12

Nee het kitten seizoen gaat bijna al beginnen, sterker nog: het eerste nestje binnen het dierenasiel is al geboren (uiteraard niet gefokt vanuit het asiel). Vanaf week 29 heb ik vakantie, voor die tijd heb ik helaas niet meer de mogelijkheid om kittens op te vangen. Dit ivm de intensieve zorg die zij nodig hebben, ik heb een nieuwe baan sinds november en sinds eind december is relatie over dus woon ik alleen. Dus ik richt me nu op de (half)wasjes zoals ze dat noemen. Een afkorting voor jong volwassen katten en volwassen katten.

Ik hou jullie op de hoogte wie ermee naar huis komt deze week!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 20:37

Zo vroeg al jemig. Ja snap dat asiel niet fokt. Die zijn al druk genoeg met alle kittens die binnen komen.
Het is echt intensief of niet. Lijkt me prachtig werk maar wel ontzettend zwaar.

Wat jammer dat de relatie over is. Hopelijk bevalt je nieuwe baan en ik snap dat je dan even de iets ouderen katten neemt