Kat onbeperkt brokjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Re: Kat onbeperkt brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 20:53

TS, kreeg de kat in het asiel wel onbeperkt? Als die het daar zo gewoon is, zal het wel meevallen denk ik.

Ik heb al altijd onbeperkt korrels gezet, maar aangezien ze er veel minder dol op zijn dan op natvoer, merk ik dat ze er niet zo heel veel van eten, hier nog nooit echte dikkerdjes gehad, maar zoals ik het hier lees, geldt dat niet voor alle katten.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 21:51

Onze oudere kat krijgt sinds een jaartje denk ik kvv van dogmeats. (die hebben een kattenvariant)
Voeren hem dagelijks koe en een andere diersoort gemixed.(anders eet hij het niet)
Toen hij nog alleen was kreeg hij verder geen brokjes bij.

We hebben sinds een maandje een kitten in huis welke we bij onze paarden gevonden hadden. We hebben haar meteen mee op de kvv gezet, maar op aanraden van de DA wel nog brokjes erbij. (zij eet beide diersoorten zonder morren xD)

Wij hebben altijd brokjes in de bakjes zitten (geen mega porties) De grote kat eet wel eens brokjes en hij is flink, maar niet té dik. De kleine dame is in 3 weken tijd 600 gram aangekomen, maar dat vond onze DA geen issue gezien ze erg slank was en ook flink aan het groeien is. Het bakje is niet vaak leeg, en wanneer het leeg raakt vul ik hem een klein bekertje bij. Maar er zit altijd wel wat in.

In het begin hadden we gewoon even voor de noodzaak whiskas junior. (moesten iets in huis hebben, wisten niet of ze bleef of dat ze een huisje had) Maar ik voer het liefst zo natuurlijk mogelijk dus zijn ondertussen geswitched.

We hebben haar op nu Orijen Kitten.

ASF

Re: Kat onbeperkt brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 22:03

Silly Woman, eet je oudere kat de kittenbrok mee? Daar wel mee oppassen, want het eiwit gehalte in kittenvoer is meestal hoger en niet perse goed voor oudere dieren.
Dogmeat heeft de kattenvarianten op catmeat.nl, dat voer ik hier ook, naast onbeperkte brokjes.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 22:27

hwn schreef:
TS, kreeg de kat in het asiel wel onbeperkt? Als die het daar zo gewoon is, zal het wel meevallen denk ik.

Ik heb al altijd onbeperkt korrels gezet, maar aangezien ze er veel minder dol op zijn dan op natvoer, merk ik dat ze er niet zo heel veel van eten, hier nog nooit echte dikkerdjes gehad, maar zoals ik het hier lees, geldt dat niet voor alle katten.

Heb ik niet naar gevraagd op dat moment, maar ze zat nog in haar quarantaine hokje toen we haar ophaalde, dus nog niet in de open kattenkamer, en toen lag er wel een leeg voerbakje.

Tot nu toe is het voerapparaat ideaal dus ik hoop dat dit de oplossing is! :D