Spinnentijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 13:44

Little_Gift schreef:
kally schreef:
Voor de mensen die liever geen spinnen in huis willen zorg dat je een soort van groot luciferdoosje krijgt…heel handig je zet dan het doosjes geopend erop schuift em voorzichtig in en als het goed is zit de spin erin en dan kun je em veilig buiten zetten.

Ben je gek :') dat is veeeeel te klein zo'n doosje wat betekent dat je veeeeel te dicht bij zo'n spin moet komen en de kans op een error veeeeel te groot maakt!

No way! -O-

Je hebt ook grote doosjes voor die XL lucifers :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 13:51

Ah blijkbaar zijn er dus meer mensen die last hebben van spinnen. Het is voor mijn gevoel erger dan normaal. Misschien omdat het natter is geweest dit jaar?
Wij hadden al 3 van die joekels in huis. Onze katten spelen er mee en eten ze op, vooral Guuz. Hij vind het prachtig :') Alleen is hij wel voorzichtig want deze joekels bijten. := Laatst had Guuz er eentje aan zijn lip hangen _O- Dat vond hij niet zo leuk. Maar hij kan het toch niet laten.
Gisteren lag hij naast me op de bank, lagen we samen onder een dekentje en hij werd heel onrustig, hij had wat gezien maar wat? Dus hij bleef druk dus ik dacht, ik klop het dekentje waar we onder liggen even uit, kwam er dus zo'n joekel uit vallen. Great :') Maar gelukkig heeft Guuz hem als snack verorberd _O-

ikkedus

Re: Spinnentijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 15:07

@earth: daar ga ik dus helemaal van over mijn nek….. :r .

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 15:26

Little_Gift schreef:
kally schreef:
Voor de mensen die liever geen spinnen in huis willen zorg dat je een soort van groot luciferdoosje krijgt…heel handig je zet dan het doosjes geopend erop schuift em voorzichtig in en als het goed is zit de spin erin en dan kun je em veilig buiten zetten.

Ben je gek :') dat is veeeeel te klein zo'n doosje wat betekent dat je veeeeel te dicht bij zo'n spin moet komen en de kans op een error veeeeel te groot maakt!

No way! -O-

Een soort van….groter, zoals een luciferdoosje we hebben 1 van 7 bij 15 ofzo…werkt perfect.

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:46

Ik kom me ook hier melden. Om één of andere reden is mijn huis erg aantrekkelijk voor (grote) spinnen en kiezen ze van alle kamers die ik heb, altijd uitgerekend mijn slaapkamer uit om te gaan wonen. Ik schrik me vervolgens elke keer een hoedje als ik mijn slaapkamer binnenkom om naar bed te gaan en ik zie weer zo'n joekel zitten.
Afbeelding

Als iemand tips heeft om je huis minder aantrekkelijk te maken voor spinnen dan sta ik vooraan. Ik durf ze niet in een doosje te stoppen. :o

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:05

kally schreef:
Een soort van….groter, zoals een luciferdoosje we hebben 1 van 7 bij 15 ofzo…werkt perfect.

Dan sta je er toch nog steeds bovenop hé om dat doosje eroverheen te plaatsen! Nee absoluut niet echt niet no way never! -O-

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:06

Babootje schreef:
Je hebt ook grote doosjes voor die XL lucifers :D

Ja maar je moet wel tot bij die spin naderen om dat XL Lucifer doosje erover te zetten hé... Dat alleen al is way toooooo much! ;( :brr:

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:06

Damon26 schreef:
Ik kom me ook hier melden. Om één of andere reden is mijn huis erg aantrekkelijk voor (grote) spinnen en kiezen ze van alle kamers die ik heb, altijd uitgerekend mijn slaapkamer uit om te gaan wonen. Ik schrik me vervolgens elke keer een hoedje als ik mijn slaapkamer binnenkom om naar bed te gaan en ik zie weer zo'n joekel zitten.
[ Afbeelding ]

Als iemand tips heeft om je huis minder aantrekkelijk te maken voor spinnen dan sta ik vooraan. Ik durf ze niet in een doosje te stoppen. :o

Gatverdamme, dan doe je toch geen oog meer toe?
Ik zou van mijn leven in die kamer niet meer slapen hoor :brr:

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:44

Ik heb als tip gekregen om een plantenspuit te vullen met muntolie en water, spinnen schijnen hier niet van te houden en gaan er dan van door.
En als die krengen nou de muggen nog eens uit de slaapkamer zouden houden, dan zou het mooi zijn, maar helaas doen ze dat niet. Stomme beesten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 19:47

Yavanna schreef:
Ik heb als tip gekregen om een plantenspuit te vullen met muntolie en water, spinnen schijnen hier niet van te houden en gaan er dan van door.
En als die krengen nou de muggen nog eens uit de slaapkamer zouden houden, dan zou het mooi zijn, maar helaas doen ze dat niet. Stomme beesten.

Dat is wel een goede tip om te proberen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 19:51

Damon26 schreef:
[ Afbeelding ]

Gaddakke. Ik zou mn bed niet meer uitdurven voor de plee.

Ik heb wel gehoord dat muizen ook spinnen eten. Nu heb ik altijd vrij veel muizen, omdat wij geen katten hebben en de buren wel. Dus die muizen komen gezellig bij ons. Beneden in huis heb ik nog niet veel spinnen gezien. Boven wel een paar. Normaal zie ik die daar nooit.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:39

Oké omg hoe ben ik hier beland :')

Ik ben geen spinnenvriend maar vind dit soort topics bar interessant. Kruisspinnen hebben wij megaaaa veel in de tuin. We hebben een hele grote boom en veel struiken, wat vinden ze heerlijk. Van hun weet ik dat ze niet naar binnen toe komen dus die blijven lekker zitten. Alles wat binnen zit word ik onrustig van en moet weg…. Gelukkig (ik klop het af) nog geen hele grote joekels in huis gehad. Wel kleintjes met toch een postuur van een huisspin: baby’s?? Tot nu toe hebben die het niet overleefd die ik tegenkom :')

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:51

Little_Gift schreef:
kally schreef:

Dan sta je er toch nog steeds bovenop hé om dat doosje eroverheen te plaatsen! Nee absoluut niet echt niet no way never! -O-

Tja…ja dat dan weer wel….even doorbijten en denken dat de spin daarna wel weg is…maar goed hier thuis moet m’n man er ook niet aan denken.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:15

Hahaha wat n heerlijk topic _O-
Poeh hey, die spinnetjes hier zijn niks vergeleken met die vele dinosaurussen daar in Australië zie ik := :oo

We hebben 2 jachtkatten die de populatie klein houden. De paar overlevers in huis laten we met rust in de hoop dat ze muggen vangen :+

Deze vond ik vd week in de tuin tussen de lantaarns := was er bij-na doorheen gelopen %)
Afbeelding

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:19

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 22:14

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 22:15

Little_Gift schreef:
Damon26 schreef:
[ Afbeelding ]

Gatverdamme, dan doe je toch geen oog meer toe?
Ik zou van mijn leven in die kamer niet meer slapen hoor :brr:

Ik ook niet, maar ik heb hele lieve hulptroepen die de spin hebben weggehaald :o

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 23:33

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 23:41

Ik zag net dat ik weer een nieuwe bewoner heb -O-

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 09:16

Damon26 schreef:

[ Afbeelding ]

Daar is dan je nummer 2

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 09:35

Laurora schreef:
Ik ben echt gek op spinnen, wordt hier dus heel blij van!
Ze mogen bij mij allemaal gezellig blijven, scheelt mij weer muggensteken :D

Dan hebben de spinnen mijn huis nog niet gevonden, vrees ik. Word gek van die enorme hoeveelheid muggen…

Maar, van mij mogen ze blijven, bij voorkeur wel achter een kast of zo. Temeer omdat ik ze anders moet vangen als zoonlief (14 jaar) er eentje gespot heeft.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:27

Damon26 schreef:

[ Afbeelding ]

Daar bestaat maar één remedie meer voor aan die hoeveelheid hoor... Burn that house down... In de fik ermee -O- :')
Ik zou er toch toe in staat zijn hoor als ik bijna elke dag één of meerdere van deze joekels tegen zou komen in de slaapkamer ;(

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 15:20

Vanaf vandaag is bij ons iedere dag Spinnentijd

Afbeelding

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 15:42

Veriye, heb er nog 1 in de aanbieding voor je

Afbeelding

Geen idee wat dit weer voor eentje is. Ik dacht marmerspin, maar iemand anders had het over een neoscona triangula.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 15:54

Afbeelding

Deze gehandicapte huisspin roept vragen op, heeft hij een moeilijke jeugd gehad, of een slecht huwelijk?

(Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto, moest heel ver inzoomen met de mobiel omdat dat beest zo hoog op de muur zat.)