Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lokii schreef:Hoe is dit topic ineens een "kritiek op alle hondeneigenaren" topic geworden? TS vroeg om advies om haar kleine hond veilig te stellen voor eventuele grote honden die een gevaar kunnen zijn voor haar hond. Daar kan je toch alleen maar complimenten over geven? Ik ben geen honden mens maar vind dit wel heel gek
Femke_Tweety schreef:En dat kan optillen zijn, omlopen, op afstand roepen dat de mijne 'net geopereerd is, geen contact svp' of wát dan ook.
BeFunny schreef:BrankaZ schreef:
Dex is super makkelijk die reageerd nergens op. Maar Saartje de drama queen is anders. Wel is ze heel bang voor alles en reageerd ze pas als iets echt anders zeg maar en heb ik altijd royaal de tijd om haar aan te lijnen. En dat is niet het geval bij losse honden want die Ijn er heel snel. Wel zijn die van mij opzich heel goed de grens aan geven. Maar aangelijnde honden daarbij vind ik het gewoon netjes om ten aller tijden de hondjes gewoon aan te lijnen. Zo gebeurd.
Bij mij moeten ze ook voor me lopen. Hoort niet maar ik wil ze ook kunnen zien. Vooral Saartje.
@mavantos, ja dat hoor ik ook heel vaak als ik ze aanlijn. Hoeft niet hoor want hij doet niks. Dan zeg ik altijd maar zij wel. Terwijl dat eigenlijk niet zo is op wat gekef na wat ik gewoon niet nodig vind. Maar zo gek dat mensen dat niet in zien dat de andere hond wel eens wat zou kunnen doen.
Die van mij doen niks, dus ik vind het dan vooral irritant dat ik heb staan klooien om ze aan te lijnen (op een of andere manier zitten dan altijd die lijnen in de knoop, valt mn beloningstasje ineens oid) en dat het dan niet nodig is.
Uiteraard doe ik het wel voor die ene hond die het wel nodig heeft dat die van mij vast zitten, maar dan nog. Ik wil graag dat ze loslopen op dat kleine rondje waar dat kan en dan is het vervelend dat ik ze in die 40 minuten als nog een kwartier aan de lijn heb lopen.
meggiemeg schreef:We doen van alles om het uit de weg te gaan maar echt oplossen doet dat het niet in mijn ogen. Dus waarom niet leren omgaan met elkaar, ook al is het verschil in grote aanwezig? Lukt dat leren omgaan niet dan pas grijpen naar hulpmiddelen er om heen. En ja dat vergt een aanpak van iedereen, dus de baasjes met de grotere EN de kleine(re) honden.
meggiemeg schreef:We doen van alles om het uit de weg te gaan maar echt oplossen doet dat het niet in mijn ogen. Dus waarom niet leren omgaan met elkaar, ook al is het verschil in grote aanwezig? Lukt dat leren omgaan niet dan pas grijpen naar hulpmiddelen er om heen. En ja dat vergt een aanpak van iedereen, dus de baasjes met de grotere EN de kleine(re) honden.
BeFunny schreef:Dat snap ik ook nooit zo goed![]()
Het is echt even aanlijnen om te passeren en weer los.
vevina schreef:Hoe krijg je het voor elkaar om een kwartier met je hond aan de lijn te lopen voor 3 passerende honden? Je ziet een hond aankomen, roept je hond naar je toe, klikt hem vast en loopt een aantal meter met je hond aan de lijn en klikt hem weer los.
Lokii schreef:Hoe is dit topic ineens een "kritiek op alle hondeneigenaren" topic geworden? TS vroeg om advies om haar kleine hond veilig te stellen voor eventuele grote honden die een gevaar kunnen zijn voor haar hond. Daar kan je toch alleen maar complimenten over geven? Ik ben geen honden mens maar vind dit wel heel gek
BeFunny schreef:meggiemeg schreef:We doen van alles om het uit de weg te gaan maar echt oplossen doet dat het niet in mijn ogen. Dus waarom niet leren omgaan met elkaar, ook al is het verschil in grote aanwezig? Lukt dat leren omgaan niet dan pas grijpen naar hulpmiddelen er om heen. En ja dat vergt een aanpak van iedereen, dus de baasjes met de grotere EN de kleine(re) honden.
Nee gewoon nee.
Mijn hondjes zijn geen toys voor de joekels. Gewoon niet dus die hebben die dat niet snappen zijn bij uitstek niet geschikt om mee om te gaan
Pareltjes schreef:vevina schreef:Hoe krijg je het voor elkaar om een kwartier met je hond aan de lijn te lopen voor 3 passerende honden? Je ziet een hond aankomen, roept je hond naar je toe, klikt hem vast en loopt een aantal meter met je hond aan de lijn en klikt hem weer los.
Tja, nu heb je het over de “ hogeschool voor hondendressuur “. Je hond roepen en dat ie nog komt ook!!!
Ik snap het soms echt niet hoor. Worden die beesten niet meer opgevoed? Wat een paniek gedoe allemaal.
Echt! Basis opleiding van hond. Luisteren naar de baas..
Van mij mag iedere hond los, mits goed opgevoed, goed gehoorzaam en een idem eigenaar. Bij het laatste wringt em de schoen. Luistert je hond niet? Dan ligt het maar aan 1 ding, jezelf.
BeFunny schreef:Dat is echt onzin. Ik heb er twee en moet altijd even door mijn knieën want 1,79 en met die mini's van 2,5 kg gaat dat nou eenmaal niet anders maar is echt zo gepiept hoor.
Als jou honden zo ver voor lopen dat je ze niet optijd terug kunt halen als iemand passeert gaat daar wel m.i iets mis. Ook het feit dat je twee honden hebt daar hoeven anderen dus geen hinder door te ondervinden. Ik heb echt nog nooit gehad dat mijn hondjes een kwartier aangelijnd zaten om iemand te laten passeren dat is echt seconden werk zeg maar.
BeFunny schreef:Maar daar heeft iedereen mee te maken toch als ze hun hond gewoon netjes aan lijnen zodra ze een aangelijnde hond tegen komen. Of denk je dat je de enige bent die op een ronde meer honden tegen komt?
En moet het betekenen dat omdat er mensen zijn die kun hond aan een lange flexi hebben en daardoor in jou ogen niet veel beter zijn. Of de fifis die ook rondlopen (wat je ook mag bedoelen met Fifis). Dat we dan maar gewoon maar helemaal niet meer moeten doen om gewoon onze eigen honden en dat van anderen veilig te houden. Anita die snapt het niet dus dan lijn ik mijn hond ook niet aan, zoiets?
Ik heb altijd geleerd om zelf het goede voorbeeld te geven.
mavantos schreef:Pareltjes schreef:
Tja, nu heb je het over de “ hogeschool voor hondendressuur “. Je hond roepen en dat ie nog komt ook!!!
Ik snap het soms echt niet hoor. Worden die beesten niet meer opgevoed? Wat een paniek gedoe allemaal.
Echt! Basis opleiding van hond. Luisteren naar de baas..
Van mij mag iedere hond los, mits goed opgevoed, goed gehoorzaam en een idem eigenaar. Bij het laatste wringt em de schoen. Luistert je hond niet? Dan ligt het maar aan 1 ding, jezelf.
Wat een vreemde reactie zegt. Ik leg toch uit waarom ze langer aan de riem lopen ivm de lange rechte paden? Ze luisteren echt een stuk beter dan de gemiddelde hond kan ik je vertellen. Daar doen we ook veel voor, want we trainen FCI obedience met beide en de ander ook agility.
Trouwens makkelijk praten als je met één hond loopt. Dan is het idd echt peanuts. Ik loop er met twee en dat is toch echt ff meer werk om aan te lijnen dan eentje. Al is het maar omdat die lijnen altijd spontaan in de knoop lijken te zitten