Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 13:14

Sorry maar ik vang wel eens katten op voor mensen maar voor 15 euro per dag (ja zelfs voor een kat) mogen ze lekker verder zoeken. Ik vind 15 euro voor een hond een bodembedrag.

En precies wat er hier wordt gezegd, de vakantie's kosten een godsvermogen maar de hond moet voor een habbekrats opgevangen worden, daarbij lees ik van alles over niet makkelijke honden. Wat verwacht je dan? 15 euro voor een HELE dag werk, je hond moet uitgelaten worden, gevoerd, schoongemaakt etc.....

Als ze een half uur per dag met je hond bezig zijn is dat nog maar een uurtarief van 30 euro waar eerst de btw afgaat, kosten, belasting....etc. En met halen/brengen zijn ze al meer tijd kwijt. Dus zo dikbetaald is het niet. (huisvesting, water, verwarming/airco etc, onderhoud) En waarschijnlijk vind je dat halfuur nog te weinig aandacht.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 13:23

En daarbij zocht je eerst pension voor 4 weken. Dan was je toch veel meer kwijt geweest?

Vakantie is een luxe. Dan ga je toch niet beknibbelen op de opvang van je dier?

Deze plek ken je. Je hond doet het er goed. Waarom een risico nemen voor een paar euro denk ik dan

Schuur_

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 14:09

Als het op die 50 euro verschil aankomt of je op vakantie kan of niet moet je gewoon niet gaan of het een jaartje uitstellen zodat je wel fatsoenlijk pension kan betalen. Kies voor je hond en boek die bekende plek waar je weet waar het goed is voor 20 euro. Dat is echt al een goede prijs.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 14:41

Sure_lee schreef:
Stuur even je bankrekeningnummer. Dan maak ik 50 euro over en kun je weer door met je leven :+

Ik zit dit echt met verbazing te lezen.

Nou, serieus :')

TS, je kan je eigen topic toch ook niet echt serieus meer terug lezen?
Boek gewoon die opvang, betaal die 50 euro extra. Als je nog langer wacht is ook die plek vergeven en lukt het dalijk helemaal niet meer. Als je die 50 euro niet kan betalen moet je misschien andere keuzes maken in het leven.
En dat geneuzel over dat je hond 'niet de makkelijkste' is; het is een hond en je bent niet de enige in de wereld die de magische knopjes weet te vinden. Er zijn zat mensen met ervaring en zat mensen die op een hond van een ander kunnen passen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 14:46

Ik heb even geïnformeerd wat ik kwijt zou zijn voor mijn honden als ik 10 dagen op vakantie ga en daarbij nog 2 reisdagen, dus 12 dagen. Dan moet ik 2952 euro betalen. Ik vind dat best een hoop geld. 246 euro per dag voor vier honden.

Wij gaan niet meer op vakantie of enkel buiten het seizoen. We hebben gedacht aan iemand in huis, maar dat vinden we niet een heel fijn idee. 3000 euro voor 4 dieren voor 10 volledige dagen en 2 halve dagen, tja, het gaat me wat te ver.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 15:01

@schuur er gaat inderdaad veel tijd in zitten ik heb een huiselijke opvang maar soms kies ik er voor om even geen extra hondjes te laten logeren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 15:09

Wintu schreef:
Ik heb even geïnformeerd wat ik kwijt zou zijn voor mijn honden als ik 10 dagen op vakantie ga en daarbij nog 2 reisdagen, dus 12 dagen. Dan moet ik 2952 euro betalen. Ik vind dat best een hoop geld. 246 euro per dag voor vier honden.

Wij gaan niet meer op vakantie of enkel buiten het seizoen. We hebben gedacht aan iemand in huis, maar dat vinden we niet een heel fijn idee. 3000 euro voor 4 dieren voor 10 volledige dagen en 2 halve dagen, tja, het gaat me wat te ver.

60 euro per dag per hond, allemachtig.
Eet hij dan uit een gouden bak of wat?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 15:28

Goof schreef:
Wintu schreef:

Ik denk dat die bak dan ook mee naar huis mag.

Ben wel heel nieuwsgierig hoe het pension eruit ziet dan ruim 60 euro per dag per hond rekent

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 15:42

Onze zijn niet gewend in een pension. Zijn 2 herplaatsers, waarvan 1 angsthaasje. Dus ze gaan mee op vakantie. :D

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 16:09

Goof schreef:
Wintu schreef:

Ze hebben dan met zijn vieren we eigen kamertje en eigen speelplaatsje. Dat kost voor drie van mijn honden 60 euro per hond, maar voor mijn intacte reu kost het 10 euro per dag extra. Ik houd niet van verandering van voer voor mijn honden, dus dat neem ik niet af, er wordt niet met de honden gewandeld. Verder is er een hoogseizoen toeslag.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 16:32

NU heb je nog die kans op de "fijne" plek voor €20...
En ik persoonlijk echt een superschappelijke prijs
Maar je langer je wacht en blijft zoeken naar 15€... je groter is ook de kans dat jouw "fijne" plek voor €20 al weg is...

Wegen de 50 € zo zwaar, dat je jouw hond niet de fijne plek en jouwzelf niet de rust van goede opvang gunt ?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 16:35

Het ligt blijkbaar, waar het grootste belang ligt. Als die 20 euries per dag al teveel zijn, kan je je een aantal dingen afvragen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 16:48

Denk dat het inmiddels duidelijk is , dat degene die 15€ kosten niet met jouw eisen overeenstemmen.
Er is een fijn pension die ( 20€ vraagt )waar de hond al eens is geweest en die nog plek heeft . Doen , dus

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 16:54

In Stompwijk bij het Polderland vragen ze tussen de 24 en 28 euro per dag. Of is dit ook teveel?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:16

purny schreef:
In Stompwijk bij het Polderland vragen ze tussen de 24 en 28 euro per dag. Of is dit ook teveel?
Purny, als 20 al te veel is (zelfs nadat de periode wat betreft opvang al veel korter is dan origineel).

Denk je dat circa 26 bespreekbaar is?

Ik snap er geen klap van, zoveel uitleg/berichten/inzichten van anderen, en toch stug door blijven gaan. Zelfs nadat de periode bijna 75% korter is dan het originele plan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:24

mvdende schreef:
Nyaleti schreef:
Je hebt nu een fijn adres wat nog plek heeft. Waar je hond het kent.
Maar dat wil je niet want te duur. Het gaat over een verschil van €50 ?
Hoezo heb je dat niet over voor je hond? Jullie lekker op vakantie a duizende euro's en je hond moet maar zo goedkoop mogelijk zitten? Want niet jullie probleem als hij een rot tijd heeft ofwat?
Ongelooflijk. Dan ga je 1x minder uiteten en dan heb je dat bedrag er al uit.

Je kan zelf overal wel problemen creëren hè :=

Mijn vraag was juist, of er misschien nog pensions zijn die €15 of minder per dag kosten die gewoon een goede dienst leveren. Ik zeg nergens dat ik mijn hond in het allergoedkoopste pension wil stoppen ongeacht hoe de honden er dan bij zitten.....

Pension in Roosendaal kost €13 per nacht, maar is uitsluitend kennels en weinig buiten enz en ondanks dat die misschien goedkoper is, wil ik mijn hond dáár niet heen brengen.

Ik zoek juist een fijne plek voor Skip en als dat enkele €€ goedkoper kan, dan is dat mooi meegenomen.

Edit:

Bokt is een groot forum met veel kennis. Het zou dan kunnen zijn dat iemand z'n plekje weet, die via Google niet te vinden is! (Google en gevonden worden als kleine ondernemer is gewoon heel lastig heb ik uit ervaring mogen ontdekken.)

Jouw topic loopt al een jaar, als er nu nog geen adres genoemd is kan je aannemen dat niemand iets weet.
Wat is je volgende stap?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:26

Dit is ook wel gewoon een beetje hoe TS is, hoeven wij allemaal niet te begrijpen.

Voor nu zou ik gewoon de vaste plek nemen, dan weet je dat Skip blij is en de volgende keer los je het anders op.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:37

wacht ff...je moest eerst 4 weken pension betalen, maar nu nog maar 1 week en dat is dan te duur?

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:39

Kinke schreef:
wacht ff...je moest eerst 4 weken pension betalen, maar nu nog maar 1 week en dat is dan te duur?

Volgens mij wil ze gewoon voor rond ±15-20 euro per dag en is dat niet aangepast, alleen de lengte van hoelang de hond het pensioen in moet.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:44

Bijzonder topic zo.
Alles is duurder geworden, pensions ook. Inflatie in combinatie met enorme vraag en relatief weinig aanbod.
20 euro voor 24 uur? Ik betaalde voor dagopvang (particulier) al 20 euro voor +- 10 uur (en graag!). Nu is particulier wel net anders natuurlijk, maar voor 24 uur vind ik 20 euro dus echt niet gek veel. Integendeel.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:52

Ik lees dit topic met enorme verbazing.

Zelf ga je op dure vakantie, ondanks dat je gaat backpacken. Maar je wil geen extra geld uit geven voor de hond zodat je weet dat hij op een goede plek zit? Er zijn zat pensions die minder vragen maar waar je hond het absoluut niet fijn gaat hebben.

De afgelopen jaren volg ik je topics over Skip en ik blijf mij elke keer weer verbazen over de keuzes en beslissingen die je maakt rondom Skip.

Je hebt een hond. Neem dan ook de verantwoordelijkheid voor hem. Ook als dat betekend dat je sommige dingen moet laten of aanpassen hiervoor.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:58

Juist dat. Je hebt destijds gekozen voor een hond (en dan ook nog een jachthond) maar het is een en al gedoe over kosten die je moet maken om er voor te zorgen. Maar zelf zet je vakanties en spullen er wel boven
.

Maar een fijne trainer betalen zodat je hond ook eens los kan of nu gewoon die fijne plek boeken is allemaal teveel moeite. Laat staan als het over voer gaat...

Je prioriteiten staan volgens mij niet helemaal in de juiste volgorde

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 18:53

Schuur_ schreef:
Juist dat. Je hebt destijds gekozen voor een hond (en dan ook nog een jachthond) maar het is een en al gedoe over kosten die je moet maken om er voor te zorgen. Maar zelf zet je vakanties en spullen er wel boven
.

Maar een fijne trainer betalen zodat je hond ook eens los kan of nu gewoon die fijne plek boeken is allemaal teveel moeite. Laat staan als het over voer gaat...

Elke € kan je maar één keer uitgeven, dus logisch lijkt mij als je daar goed over na denkt?

Nogmaals..... ik vraag of er een plekje te vinden zou zijn wat HETZELFDE of beter bied dan dat pension van €20 per dag, maar dan voor minder.

Ik zeg echt nergens dat ik mijn hond in de goedkoopste rot kennel weg wil stoppen! Ik wil juist een fijne plek voor hem en als ik dan een aantal € kan uitbesparen omdat locatie A voor €15 exact hetzelfde fijne plekje bied dan locatie B voor €20, wat is er dan mis met het zoeken naar z'n locatie A?

Wat betreft voer.... zou ik de goedkoopste brokken van de Aldi/ Lidl oid voeren, ja, dan heeft iedereen het recht mij daar op aan te spreken. Maar ik voer absoluut niet die goedkoopste zooi, ik voer juist de duurdere merken/ brokken met hoog vlees aandeel. En ook daar vaak opzoek naar een passende brok, omdat Skip gewoon daarin heel lastig is icm een passend budget.

Legio mensen (óók bokkers) die véél en véél goedkoper voer voeren (en dat al te duur vinden) zelfs vandaag nog een topic gezien waarin bijvoorbeeld Prins,CaroCroc, Cavom enz geadviseerd wordt.... dat zijn toch heel wat mindere merken dan ik Skip voer.

Ik heb het punt begrepen en ja, ik vind het jammer dat het de afgelopen 6 jaar zoveel duurder geworden is alles. Niet alleen pension en hondenvoer, maar gewoon alles is mega duur geworden... dat is gewoon niet makkelijk.

En die "fijne trainer" ik heb er in de afgelopen jaren al meerdere gehad. De laatste "professional" had maar één duidelijke oplossing voor het jachtinstinct van mijn hond: nooit meer los.....dat was dus een officiële gedrachstherapeut die dat aandroeg.

Hier in de omgeving gaat het dan ook gewoon echt niet meer om Skip los te laten. Een hele enkele keer probeer ik het nog eens, maar hij is vervolgens binnen seconden verdwenen achter het wild aan....

In gebieden waar weinig wild zit, Schollebos Rotterdam, Broekpolder Vlaardingen enz, luistert Skip redelijk perfect overigens. Maar helaas hebben we nergens dit soort gebieden in ons dorp of dicht bij. Dichtstbijzijnde is 20 minuten rijden en heeft een losloop rondje van 30 minuten, mèt wild, dus ook daar ben ik hem regelmatig even kwijt.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:03

mvdende schreef:
Schuur_ schreef:
.

Elke € kan je maar één keer uitgeven, dus logisch lijkt mij als je daar goed over na denkt?

Nogmaals..... ik vraag of er een plekje te vinden zou zijn wat HETZELFDE of beter bied dan dat pension van €20 per dag, maar dan voor minder.

Ik zeg echt nergens dat ik mijn hond in de goedkoopste rot kennel weg wil stoppen! Ik wil juist een fijne plek voor hem en als ik dan een aantal € kan uitbesparen omdat locatie A voor €15 exact hetzelfde fijne plekje bied dan locatie B voor €20, wat is er dan mis met het zoeken naar z'n locatie A?

Wat betreft voer.... zou ik de goedkoopste brokken van de Aldi/ Lidl oid voeren, ja, dan heeft iedereen het recht mij daar op aan te spreken. Maar ik voer absoluut niet die goedkoopste zooi, ik voer juist de duurdere merken/ brokken met hoog vlees aandeel. En ook daar vaak opzoek naar een passende brok, omdat Skip gewoon daarin heel lastig is icm een passend budget.

Legio mensen (óók bokkers) die véél en véél goedkoper voer voeren (en dat al te duur vinden) zelfs vandaag nog een topic gezien waarin bijvoorbeeld Prins,CaroCroc, Cavom enz geadviseerd wordt.... dat zijn toch heel wat mindere merken dan ik Skip voer.

Ik heb het punt begrepen en ja, ik vind het jammer dat het de afgelopen 6 jaar zoveel duurder geworden is alles. Niet alleen pension en hondenvoer, maar gewoon alles is mega duur geworden... dat is gewoon niet makkelijk.

En die "fijne trainer" ik heb er in de afgelopen jaren al meerdere gehad. De laatste "professional" had maar één duidelijke oplossing voor het jachtinstinct van mijn hond: nooit meer los.....dat was dus een officiële gedrachstherapeut die dat aandroeg.

Hier in de omgeving gaat het dan ook gewoon echt niet meer om Skip los te laten. Een hele enkele keer probeer ik het nog eens, maar hij is vervolgens binnen seconden verdwenen achter het wild aan....

In gebieden waar weinig wild zit, Schollebos Rotterdam, Broekpolder Vlaardingen enz, luistert Skip redelijk perfect overigens. Maar helaas hebben we nergens dit soort gebieden in ons dorp of dicht bij. Dichtstbijzijnde is 20 minuten rijden en heeft een losloop rondje van 30 minuten, mèt wild, dus ook daar ben ik hem regelmatig even kwijt.

En na een topic van bijna een jaar heb je nog niet door dat dit blijkbaar niet bestaat?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:12

Ik denk dat als je er echt nog van uit kan gaan dat je voor prijzen van 2 jaar of langer terug nu nog voor hetzelfde geld ergens je hond kan plaatsen je iets gemist hebt...

Je weet zelf hoe duur het leven is geworden.

Dus verbreed je horizon met een tientje per dag minder, ga anders wat minder ver op vakantie. Een hond hebben heeft nou eenmaal nadelen en ook een kat hebben heeft nadelen.

Plan verre reizen als de hond er niet meer is, of accepteer de dure prijzen. Die parken/bergen lopen niet weg en zijn er over 10 jaar nog.