Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sure_lee schreef:Stuur even je bankrekeningnummer. Dan maak ik 50 euro over en kun je weer door met je leven![]()
Ik zit dit echt met verbazing te lezen.
Wintu schreef:Ik heb even geïnformeerd wat ik kwijt zou zijn voor mijn honden als ik 10 dagen op vakantie ga en daarbij nog 2 reisdagen, dus 12 dagen. Dan moet ik 2952 euro betalen. Ik vind dat best een hoop geld. 246 euro per dag voor vier honden.
Wij gaan niet meer op vakantie of enkel buiten het seizoen. We hebben gedacht aan iemand in huis, maar dat vinden we niet een heel fijn idee. 3000 euro voor 4 dieren voor 10 volledige dagen en 2 halve dagen, tja, het gaat me wat te ver.
Goof schreef:Wintu schreef:Ik heb even geïnformeerd wat ik kwijt zou zijn voor mijn honden als ik 10 dagen op vakantie ga en daarbij nog 2 reisdagen, dus 12 dagen. Dan moet ik 2952 euro betalen. Ik vind dat best een hoop geld. 246 euro per dag voor vier honden.
Wij gaan niet meer op vakantie of enkel buiten het seizoen. We hebben gedacht aan iemand in huis, maar dat vinden we niet een heel fijn idee. 3000 euro voor 4 dieren voor 10 volledige dagen en 2 halve dagen, tja, het gaat me wat te ver.
60 euro per dag per hond, allemachtig.
Eet hij dan uit een gouden bak of wat?
Goof schreef:Wintu schreef:Ik heb even geïnformeerd wat ik kwijt zou zijn voor mijn honden als ik 10 dagen op vakantie ga en daarbij nog 2 reisdagen, dus 12 dagen. Dan moet ik 2952 euro betalen. Ik vind dat best een hoop geld. 246 euro per dag voor vier honden.
60 euro per dag per hond, allemachtig.
Eet hij dan uit een gouden bak of wat?
purny schreef:Purny, als 20 al te veel is (zelfs nadat de periode wat betreft opvang al veel korter is dan origineel).In Stompwijk bij het Polderland vragen ze tussen de 24 en 28 euro per dag. Of is dit ook teveel?
mvdende schreef:Nyaleti schreef:Je hebt nu een fijn adres wat nog plek heeft. Waar je hond het kent.
Maar dat wil je niet want te duur. Het gaat over een verschil van €50 ?
Hoezo heb je dat niet over voor je hond? Jullie lekker op vakantie a duizende euro's en je hond moet maar zo goedkoop mogelijk zitten? Want niet jullie probleem als hij een rot tijd heeft ofwat?
Ongelooflijk. Dan ga je 1x minder uiteten en dan heb je dat bedrag er al uit.
Je kan zelf overal wel problemen creëren hè
Mijn vraag was juist, of er misschien nog pensions zijn die €15 of minder per dag kosten die gewoon een goede dienst leveren. Ik zeg nergens dat ik mijn hond in het allergoedkoopste pension wil stoppen ongeacht hoe de honden er dan bij zitten.....
Pension in Roosendaal kost €13 per nacht, maar is uitsluitend kennels en weinig buiten enz en ondanks dat die misschien goedkoper is, wil ik mijn hond dáár niet heen brengen.
Ik zoek juist een fijne plek voor Skip en als dat enkele €€ goedkoper kan, dan is dat mooi meegenomen.
Edit:
Bokt is een groot forum met veel kennis. Het zou dan kunnen zijn dat iemand z'n plekje weet, die via Google niet te vinden is! (Google en gevonden worden als kleine ondernemer is gewoon heel lastig heb ik uit ervaring mogen ontdekken.)
Schuur_ schreef:Juist dat. Je hebt destijds gekozen voor een hond (en dan ook nog een jachthond) maar het is een en al gedoe over kosten die je moet maken om er voor te zorgen. Maar zelf zet je vakanties en spullen er wel boven
.
Maar een fijne trainer betalen zodat je hond ook eens los kan of nu gewoon die fijne plek boeken is allemaal teveel moeite. Laat staan als het over voer gaat...
Je prioriteiten staan volgens mij niet helemaal in de juiste volgorde
mvdende schreef:Schuur_ schreef:Juist dat. Je hebt destijds gekozen voor een hond (en dan ook nog een jachthond) maar het is een en al gedoe over kosten die je moet maken om er voor te zorgen. Maar zelf zet je vakanties en spullen er wel boven
.
Maar een fijne trainer betalen zodat je hond ook eens los kan of nu gewoon die fijne plek boeken is allemaal teveel moeite. Laat staan als het over voer gaat...
Je prioriteiten staan volgens mij niet helemaal in de juiste volgorde
Elke € kan je maar één keer uitgeven, dus logisch lijkt mij als je daar goed over na denkt?
Nogmaals..... ik vraag of er een plekje te vinden zou zijn wat HETZELFDE of beter bied dan dat pension van €20 per dag, maar dan voor minder.
Ik zeg echt nergens dat ik mijn hond in de goedkoopste rot kennel weg wil stoppen! Ik wil juist een fijne plek voor hem en als ik dan een aantal € kan uitbesparen omdat locatie A voor €15 exact hetzelfde fijne plekje bied dan locatie B voor €20, wat is er dan mis met het zoeken naar z'n locatie A?
Wat betreft voer.... zou ik de goedkoopste brokken van de Aldi/ Lidl oid voeren, ja, dan heeft iedereen het recht mij daar op aan te spreken. Maar ik voer absoluut niet die goedkoopste zooi, ik voer juist de duurdere merken/ brokken met hoog vlees aandeel. En ook daar vaak opzoek naar een passende brok, omdat Skip gewoon daarin heel lastig is icm een passend budget.
Legio mensen (óók bokkers) die véél en véél goedkoper voer voeren (en dat al te duur vinden) zelfs vandaag nog een topic gezien waarin bijvoorbeeld Prins,CaroCroc, Cavom enz geadviseerd wordt.... dat zijn toch heel wat mindere merken dan ik Skip voer.
Ik heb het punt begrepen en ja, ik vind het jammer dat het de afgelopen 6 jaar zoveel duurder geworden is alles. Niet alleen pension en hondenvoer, maar gewoon alles is mega duur geworden... dat is gewoon niet makkelijk.
En die "fijne trainer" ik heb er in de afgelopen jaren al meerdere gehad. De laatste "professional" had maar één duidelijke oplossing voor het jachtinstinct van mijn hond: nooit meer los.....dat was dus een officiële gedrachstherapeut die dat aandroeg.
Hier in de omgeving gaat het dan ook gewoon echt niet meer om Skip los te laten. Een hele enkele keer probeer ik het nog eens, maar hij is vervolgens binnen seconden verdwenen achter het wild aan....
In gebieden waar weinig wild zit, Schollebos Rotterdam, Broekpolder Vlaardingen enz, luistert Skip redelijk perfect overigens. Maar helaas hebben we nergens dit soort gebieden in ons dorp of dicht bij. Dichtstbijzijnde is 20 minuten rijden en heeft een losloop rondje van 30 minuten, mèt wild, dus ook daar ben ik hem regelmatig even kwijt.