Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 08:09

manic schreef:
Ik schop deze even weer naar boven met een vraag… hoe doen jullie die Action zakken erin? Bij mij veel te groot fris krijg ze niet strak genoeg erin.

Ik heb een Litter-Robot en duw het overtollige deel van de zak er aan de voorkant in. Aan de achter- en zijkant van de lade zit hij dan strak. Wel zorgen dat je het overtollige deel goed naar beneden drukt, anders kan de sensor geblokkeerd worden.

Ik weet niet hoe dat werkt bij andere robots.

manic

Re: Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 09:16

Ik heb ook een litter robot, maar kreeg het niet voor elkaar. Prop jij alles in het randje voor dan zeg maar?

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 09:24

Welke afvalzakken gebruiken jullie dan voor de LR4?
Ik heb de Swirl Afvalzakken fixeerband 35 liter, te koop bij oa AH voor iets van 4 euro voor tien zakken. Passen goed strak om de bak en blijven heel goed zitten. Ze zijn wel te diep, maar dat prop je gewoon goed onderin en is wel fijn bij het leeghalen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 09:57

Ik ook de LR4, ik ga eens voor die Swirl zakken kijken. Te diep vind ik ook juist wel fijn. Die zakken van LE zelf zijn ook best diep. Juist fijn bij schoonmaken, gelijk dikke knoop erin dan ruik je het ook niet meer.

Overigens na mijn eerste maandjes gebruikers ervaring ben ik er echt nog zo blij mee. Ik heb er echt bijna geen omkijken naar, buiten uitloop van het grind en misschien zo nu en dan de bak uitsoppen. Maar qua geur blijft alles zoveel frisser in huis. Scheelt echt enorm. En 1x in de zoveel tijd kan ik die zak rechtstreeks in de ondergrondse container gooien, scheelt ook een hoop.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 10:50

manic schreef:
Ik heb ook een litter robot, maar kreeg het niet voor elkaar. Prop jij alles in het randje voor dan zeg maar?

Ja en dat gaat prima want het gat waar het afval doorkomt zit meer naar achteren. Ik stuur je even een foto per pb.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:50

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:12

Mijn petlux komt nu helaas in mei het zou maart zijn. Baal er wel een beetje van maar ja kan r niks aan doen helaas.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 18:14

Stephanie_86 schreef:
Mijn petlux komt nu helaas in mei het zou maart zijn. Baal er wel een beetje van maar ja kan r niks aan doen helaas.

Kreeg je een mailtje ? Of hoe?
Mijne zou ook in maart komen maar nog geen wijziging gehoord.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 18:14

Want ze zeiden dat veel nu binnen 2 week de bak zouden ontvangen

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:11

FennyPower schreef:

Ja via een mailtje gelezen

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 09:36

Stephanie_86 schreef:
FennyPower schreef:

Ja via een mailtje gelezen

Afbeelding

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 16:22

Die van ons is binnen! :) Kan niet wachten om hem uit te pakken, maar helaas nog even aan het werk.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 18:04

Ann_moi schreef:
Die van ons is binnen! :) Kan niet wachten om hem uit te pakken, maar helaas nog even aan het werk.

Ohhh ben heel benieuwd!!! Hou je ons op de hoogte?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 22:02

Stephanie_86 schreef:
Ann_moi schreef:

Ohhh ben heel benieuwd!!! Hou je ons op de hoogte?

Nou hij staat! Hij is iets plastic achtiger dan we hadden verwacht, maar we zijn onder de indruk van het ontwerp van het draaiende gedeelte. Dat ziet er slimmer uit dan van onze litterrobot. Nu is het afwachten of de katten erop willen :)
We zijn erg hoopvol!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 22:23

Wij hebben de Zedar K1200. Heeeerlijk. Gewoon met goed klonteren grit. Had ik veel eerder moeten doen.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 02:33

Nou de mijne kwam vandaag ook verassend binnen.
Ik ben alleen teleurgesteld. :(
Heel veel krassen, en bij de stekker erin draait hij half en stopt hij, met een rood knipperende lampje.
Vanalles geprobeerd. Uiteindelijk heb ik op de een of andere manier na uren werkende gekregen geen idee hoe.

De app, heb ik gedownload bak toegevoegd , deed het. Maar daarna heeft die de bak eruit gegooid en ik kan hem niet meer toevoegend, ook niet als ik mijn account heb verwijderd etc of een nieuw account :(.

Het zouden wel kinder ziektes zijn.

Omtrent de krassen en het probleem met stoppen zijn ze heel behulpzaam. Wel jammer dat we moeten wachten tot volgende week op antwoorden.
Want ze kunnen nu momenteel geen antwoord geven omdat ze de bak zelf ook niet goed kennen.
Wat ik ook wel snap.
Maar voor nu ben ik wat teleurstellend, de app leek ook best mooi.
Afbeelding

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 09:41

Wat ik wel jammer vind is, dat ze eerst de reviews open hadden staan van de bak op hun website.
Ik las er altijd wel even tussen, en dit staat nu uit.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 13:15

Om nog even terug te komen. Ik vermoed dat ze de app aan het verbeteren waren.

De app doet het hier weer en de bak heb ik weer kunnen connecten.
Tot nu toe doet alles het en is het nog geen tegen valler!Afbeelding

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 15:00

@FennyPower, is dit de Petlux?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 23:59

SassyMoon schreef:
@FennyPower, is dit de Petlux?

Ja

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 16:17

En, na het weekend nog tevreden Fennypower?

Hier niet helemaal meer. Heb al een aantal keer gehad dat ik wakker werd of thuis kwam uit werk en dat de bak zich spontaan geleegd had. Er staat een plant naast de bak, dus de knop is niet per ongeluk aan te raken. Een keer kan gebeuren, maar een keer had ik het 4x in één week. Niet okee. Dus gemaild en ik krijg een nieuwe als de nieuwe lading komt. Zal ergens mei zijn.
Zo boden aan om in de tussentijd een V2 neer te zetten. Prima, ging ik mee akkoord. En in het laatste mailtje kreeg ik dan een betaalverzoek van bijna 200€ borg. Over na zitten denken en heb nu maar gewoon een simpele neergezet tot de nieuwe komt. Snap hun ergens wel, maar vind het echt een idioot bedrag om als klant borg te betalen. Over 3 weken komt er een tweede kat en die zal toch niet direct met een nieuw huis, een nieuw mens en een nieuwe huisgenoot direct gebruik willen maken van ook nog eens een automatische kattenbak, dus ik heb een simpele gekocht die ik dan voor tijdelijk neerzet.

Daarbij komt meer dan de helft van het grit naast de zak als ik 'm zelf laat legen. Hierdoor moet ik dus dat zware ding heen en weer gaan wiegen om te zorgen dat al dat fijne grit eruit gaat, want het komt dus onder de lade terecht. Hoort ook niet, mede daarom dus ook een nieuwe. Als het gebeurt, ben ik namelijk minimaal drie kwartier bezig om dat ding gritvrij te krijgen en het lijkt me dat het gemak hoger zou moeten worden en niet meer werk zou moeten opleveren.

Maargoed, als ie het doet, doet ie het verder wel okee. Ik ga nog wel eens per week met een zeefje zelf door het grit, want ik vind de stukjes die die achterlaat te groot. Die horen wat mij betreft in de opvangbak terecht te komen. Maar dat zal persoonlijk zijn hoor.

Die app is echt bagger, krijg 'm niet aan de praat. En werd in eerste isntantie doorgelinkt met allemaal Chinese onleesbare cijfers. Die meuk moet ik niet op mijn telefoon. Ik heb blijkbaar wifi met de verkeerde frequentie maar ik ga echt niet mijn provider bellen om een kattenbak aan te sluiten. Lijkt me dat die app gewoon een update moet hebben.

Dusja, al met al na 3 maanden flinke mixed feelings over de V3.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 18:27

Oh mhh, nee nog steeds wel tevreden
De app is elke avond hier niet bruikbaar vanwege updates.
Sowieso heeft de app nog verbeteringen nodig.

De bak zelf kan ook nog wel wat dingen verbeteren.
Als de kat erin heeft gezeten en niks heeft gedaan en er weer uit gaat zal die ook gaan draaien.
Verder gaat die keurig uit als de kat nieuwsgierig erin springt tijdens draaien.

Op wat stof na ben ik wel tevreden tot nu toe. Wel jammer dat er al krassen op zaten aan de buitenkant, maar petlux wil dit nog oplossen.

Klontjes in de bak ook niet ongemerkt. Hij haalt alles er netjes uit. Maar wellicht komt het door het soort grit?
Ik had hem laatst op een x aantal minuten staan na dat de kat de bak verlaten heeft en toen bleef het plakken. Daarna iets korter gezet en toen ging het goed sinds dien.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 19:59

Zonder app kun je de tijd niet instellen en gezien de app hier niet werkt, heb ik alleen de standaard instellingen.

Zonde van die krassen, is dat transportschade oid?

Ik denk ook wel dat ik een sukkeltje heb hoor, de dingen die deze doet lijken op kinderziektes die er gewoon uit moeten. Mja, tot mei dus maar met deze (en een simpele extra om safe te spelen) te doen..
Ik baal wel een beetje.. zit je bijna een jaar te wachten op iets dat alsnog niet naar behoren werkt. Maargoed, de geduld-modus staat weer aan :D.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 09:33

Pff... Ik heb toch best wat frustratie.. elke dag doet de bak anders... En nu draait hij totaal de andere kant op,en gooit hij als het ware echt alle grit ernaast terwijl het normaal in de schone opvangbak gaat.

Echt een stuiffestijn.
En mijn kat met allergie voor stof komt er natuurlijk direct op af vanwege het geluid...
https://youtube.com/shorts/rJzvS9SfdBE? ... XSkP4y1Mu7

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 15:55

FennyPower schreef:
Pff... Ik heb toch best wat frustratie.. elke dag doet de bak anders... En nu draait hij totaal de andere kant op,en gooit hij als het ware echt alle grit ernaast terwijl het normaal in de schone opvangbak gaat.

Echt een stuiffestijn.
En mijn kat met allergie voor stof komt er natuurlijk direct op af vanwege het geluid...
https://youtube.com/shorts/rJzvS9SfdBE? ... XSkP4y1Mu7

Heb je al contact hierover gehad want dit is niet echt de bedoeling lijkt me.... Hoop dat ze het kunnen oplossen voor je.