Prijzen hondenvoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blauwdruivje

Re: Prijzen hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 01:07

Dog lovers gold al eens bekeken?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 06:36

Hiervoor is er een marktplaats. Heel simpel hoor, je wil duur voer geven en niet duur kopen dan kun je marktplaats op. Mijn honden eten alles en zeldzaam aan de diaree. Ik had 45 kg jarco voor 50 euro, daarna zak welkoop geperst 20 kg 25 euro, zak eukanuba puppy 12 kg gratis en ga dadelijk om zak naturis brok 15 kg voor 20 euro. Het is allemaal compleet voer en ik zie absoluut verschil in ontlasting qua stevigheid en hoeveelheid maar op alle brok die ik opgenoemd heb kon ik makkelijk de poep pakken en opruimen. Welkoop minst tevreden die komt er niet meer in. Eukanuba absoluut enorm tevreden maar met 5 en 7 jaar zijn ze eigenlijk wel puppy af haha. Echter momenteel zeer actieve weken dus kunnen ze er wel weg mee. Er zitten ook best wat dealers met breukzakken op marktplaats. Kan ook ideaal zijn. Misschien dat ik een volgende keer daar eens op af rij maar steeds vind ik fijne aanbiedingen dichtbij. Hier is het gewoon een soort sport die ik van vroeger over gehouden heb. Toen moest ik wel wou ik duur voer voeren. Nu is het mooi mee genomen. Ik reageer altijd op advertenties die er al langer staan. Heb nu voor de vakantie ivm mijn moeilijke eter al 15 blikken profine vlees staan. Mocht er om voor 20 euro. Fijn koopje en weet dat hij het prima doet op dat blikvlees. Nog even zakje farmfood erbij scoren en gegarandeerd een hond die heerlijk eet tijdens de vakantie

Sumiry76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 07:12

Kijk eens in Duitsland naar Josera voer

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 08:35

mvdende schreef:
tinkergirl89 schreef:

Ik begrijp denk ik jou berekening niet
Ik doe gewicht van de zak brokken gedeeld door hoeveelheid brokken = hoelang doe je met een zak (12 kg aan 200 gram per dag = 60 dagen)
En dan bedrag van de zak brokken gedeeld door aantal dagen (79,95 / 60 = €1,3325 = €1,33)

Maar wat fijn dat Skip verzekerd is en dat daar het grootste gedeelte mee gedekt kan worden aan zorgkosten

Het is inderdaad diep triest dat de kosten zo hoog opgedreven worden dat het in sommige (steeds meer) gevallen een overwegingspunt wordt om wel of geen ingreep te laten doen… lijkt me vreselijk om in die situatie te staan
Maar zo ver is t bij jou gelukkig nog niet, t gaat nu over de lastige kwestie hondenbrokken (en dat is sowieso idd al een oerwoud aan mogelijkheden, de een nog duurder dan de ander)

Ik kan je verder alleen heel veel succes wensen

Dáár zit "de fout"

Skip weegt 25kg een 1% van het lichaamsgewicht is 250g brok. Ik doe dus met 1kg 4 dagen, vandaar mijn €79÷12=€6,58 per kg ÷ 4 dagen = €1,65 per dag.

Ik doe met een zak van 12kg dus geen 60 dagen maar 48 dagen en dan is de prijs per dag natuurlijk hoger.

Maar zo moet je niet rekenen natuurlijk. De ene brok moet je veel meer van geven dan de andere, omdat die geconcentreerder is. Zou dus om te beginnen aanhouden wat er op de zak staat en daarna op het oog als je hond afvalt of te dik wordt.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:18

blauwdruivje schreef:
Dog lovers gold al eens bekeken?

Niet alles gelezen maar hier hebben wij goede ervaringen mee en dan de “Balance” voor 38 euro per 12kg.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 10:14

Prijs per kilo is 1 ding maar je hoeft niet van elke brok even veel te voeren. Daardoor is een iets duurdere soms goedkoper dan de goedkopere brok. Nu hoe je het keert of draait, kwaliteit kost geld. Een brok met een goede hoeveelheid kwalitatief dierlijk eiwit, een goede balans tussen eiwit, vet en koolhydraten, genoeg efficiënte omega 3 en goed opneembare mineralen is nu eenmaal niet goedkoop.
Als ik jou was, ik zou uitkijken naar promoties en via marktplaats (2ehands omdat je niet ver van de belgische grens woont?) proberen kopen.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:05

mvdende schreef:
Véél te veel granen/ koolhydraten. En Véél te weinig % vlees.

Ik zoek echt minimaal 60% vlees, liefst 70+%. Koolhydraten gaat mijn hond niet goed op.

Ik heb jaren gezocht naar de brok (in combi met vers vlees) waar Beer het echt goed op deed. Hij deed het nooit echt slecht op iets (behalve brokken met veel rijst), maar ontlasting was altijd (ook met 100% vers vlees) wat slap. Eerst lang graanvrij gegeven, daarna "ancient grains" (oats), omdat dierenartsen hier nog erg tegen het gebruik van erwten enzo zijn. In Europa is dat er weer uit, maar hier leeft dat nog. En ik wilde niet dat dat steeds een discussie ging zijn met de dierenarts.

Toen ik op zoek ging naar een brok met een hoog energy vs gewicht ratio (meerdaagse trektochten, je wilt toch op gewicht besparen waar mogelijk zeker met 2 honden) kwam ik op een Canadees merk uit dat zich richt op werkhonden (slede vooral). Hun brok heeft bijna 30% meer kcal per 100 gram dan ons gewone (en de meeste die hier verkrijgbaar zijn). Maar er wordt gebruik gemaakt van vleesmeel ipv vers, en er zit corn in. Normaal zou ik dat nooit zelfs maar overwegen, maar door de situatie toch gedaan. Ik wist dat Layla het er prima op zou doen - die kan alles hebben en is natuurlijk ook een sledehond, maar bij Beer had ik geen idee. Ik had kunnen zweren dat hij het er niet goed op zou doen, want veel granen.

Je raadt het waarschijnlijk al - hij heeft het nog nooit zo goed gedaan als op deze brokken. Voor de eerste keer sinds we hem hebben is zijn ontlasting perfect. Zijn vacht is net een spiegel en hij doet het gewoon heel goed.

Naar de prijs hebben we niet gekeken in onze overweging, maar is wel heel gunstig. Omgerekend zo'n 70 euro per 22 kg, waarbij je dus minder hoeft te geven dan de reguliere (heb de primal spirit opgezocht - die is 340 kcal/100 gram, die wij nu geven is 450 kcal / 100 gram).

Het moraal van dit verhaal is dat er voer is dat je op papier niet zo snel zou kiezen, maar je hond het er wel heel goed op kan doen. Ik zou een paar verschillende kleinere zakken halen (die in groot formaat in je prijs categorie zitten) en gewoon eens proberen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:30

Mensen die in Duitsland bestellen. Welke site met uitgebreide merken keuze levert wel naar Nederland? Zooplus doet het volgens mij al jarenlang niet meer. Dat deed ik vroeger wel via hun, of is dat weer veranderd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:06

Zou je het ervoor over hebben om je hond goed voer te geven, wat tegenwoordig veel duurder is, en dan wat minder op vakantie te gaan?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:12

Ik weet niet hoe jouw Duits is TS - en ook de rest hier in het topic... maar dit Video van Martin Rütter brengt het toch ff to the point -)
https://youtu.be/4tdjVfswAJA?si=Iz5SyoScWX4zvfO_

En ook de blog van Tierarzt Dr Rückert : das ABAM Konzept

Ik heb ook jarenlang gezocht en gedaan en mijn (herplaatser )Tervuerense reu die at helemaal niets - stress

Was hij door iets van de leg (dat kon een schaduw van een boom zijn) dan at ie 3 dagen even niets.

Op een gegeven moment echt los gelaten... enige wat die luste was zuivel (kaas/joghurt/creme fraiche/ quark) dus kleine porties en dan zuivel overheen.
Absoluut ongezond maar ik kwam op een punt dat het mij niet kon schelen ALS die maar at

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 21:30

Mijn hond doet het erg goed op Dog Lovers Gold.
Prachtige vacht, blinken als een spiegel (zwarte langharige vacht), geen scheten laten en mooie drollen.

Of het binnen je budget past weet ik niet.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 22:10

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 23:48

Afgezien van het merk en de prijs begrijp ik dat je ook van makkelijk houd. Snel in de bak kiepen als je haast hebt.

Waarom maak je dan geen porties bv een keer per week? Dan is het ook gewoon bakje open en neerzetten. Ik voer rauw en maak soms verschillende kilos tegelijk in portie bakjes het grootste gedeelte gaat dan in de vriezer. Maar je kan ook brokken al gelijk als je de zak open maakt in porties verdelen. Dan is alle dagen het voeren makkelijk. Ik weet niet hoe groot je hond is maar voor de kat hebben we een tijdje ‘blikvoer’ uit een zakje gevoerd ook weer makkelijker als een blikje openen

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 08:58

Als je makkelijk wilt voeren dan is kvv een optie misschien? Je hebt genoeg merken die van die schijfjes verkooen zoals rodi, duck, energique, darf en vast nog wel meer.
Mijn hond houd niet van kvv en doet het er niet goed op. Voor hem zijn de gestoomde worsten van kivo ideaal.hij weegt 12kg en ik haal 5 maaltijden uit een worst van 600gr.
Voor brokken haalt hij vaak zijn neus op. En hoe weinig hij daar ook van eet, hij heeft er altijd bergen ontlasting van.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-24 09:10

veneri schreef:
Als je makkelijk wilt voeren dan is kvv een optie misschien? Je hebt genoeg merken die van die schijfjes verkooen zoals rodi, duck, energique, darf en vast nog wel meer.
Mijn hond houd niet van kvv en doet het er niet goed op. Voor hem zijn de gestoomde worsten van kivo ideaal.hij weegt 12kg en ik haal 5 maaltijden uit een worst van 600gr.
Voor brokken haalt hij vaak zijn neus op. En hoe weinig hij daar ook van eet, hij heeft er altijd bergen ontlasting van.

Skip krijgt kvv, van Dogmeat.

Ik zoek juist een brok voor erbij, omdat dat én makkelijker is én goedkoper is. De kvv koop ik in rollen van 500 of 1000g. Hij krijgt 500g per dag, dus 1 rol is 1 portie.

De 1kg rollen zijn met héél veel moeite door te zagen als ze helemaal bevroren zijn. Na een aantal uur ontdooien gaat dat wel, maar vaak zat ben ik vervolgens te vroeg = nog steeds niet te snijden, of te laat = hele boel al ontdooit. Dat doorsnijden vind ik voor 3 rollen per 2 weken niet z'n probleem, maar in nog kleinere stukjes snijden is geen doen.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 09:33

mvdende schreef:
Mijn hond is geen moeilijke eter, alleen brokken vind hij maar meh... vers vlees is geen probleem en eet hij al 5 jaar met veel smaak.

En mooie ontlasting is juist het probleem bij Skip.

Alle brokken met teveel "vulstoffen" dus koolhydraten, gaat hij enorm van aan de schijt!

Ik ben na 6 jaar nog steeds opzoek naar een brok die ten minste redelijk gegeten wordt, mooie stevige ontlasting geeft ipv diaree én max €60 per 12kg kost.

Dit ter afwisseling van het vlees om de kosten wat te drukken en voor de momenten dat ik vlees vergeten ben of gewoon ff geen zin heb met vlees te klooien maar gewoon binnen 30 seconden een beker brok in z'n bak wil hebben.

Maar denk je dat of heb je dat getest? Hier gaat de hond niet aan de schijt van graan of aardappel zoals ik eerst dacht maar wel bijvoorbeeld van tomaat, koolsoorten, fruit, (te)veel olie en nog wat dingen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 09:37

mvdende schreef:
Update:

Zak Primal Spirit is leeg. Deze keer 3 maanden mee gedaan ipv een half jaar, beter voor het behoud van de kwaliteit.

Skip vond het niet te vreten! En liet regelmatig z'n brokken een aantal uur staan. Helaas, leek een mooi compromis, maar deze ga ik niet nóg een keer bestellen.

Dus opnieuw de zoektocht naar een goede brok. De Alpha Spirit is wéér duurder geworden, nu €77 per 12 kg en valt nu dus al helemaal buiten budget.

Ik ga maar eens enkele uren weer zoeken naar brok.

Al eens op bitiba.nl gekeken?
Valt onder zooplus maar is vaak wat goedkoper.
Zelfde service etc.
Ik heb beide apps op mijn telefoon staan en maak mijn bestellijst op om dan bij de goedkoopste te bestellen, scheelde de vorige keer gewoon een paar tientjes bij bitiba.

Ik voer Wolf of Wilderness Blue River trouwens, de gewone versie.
En soms scarlet sunrise of andere smaken, alleen de versies met lam sla ik over omdat 1 van mijn honden dan in hongerstaking gaat. :+
De soft and strong versie kregen mijn honden diarree op die niet wegtrok, dus ben terug op de normale brok gegaan.

Daarnaast voer ik Darf, maar er zit een verkooppunt hier om de hoek dus ik betaal geen verzendkosten tenzij ik losse worsten wil bestellen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 09:49

Had je nog naar mijn optie gekeken?

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:05

mavantos schreef:
mvdende schreef:
tinkergirl89 schreef:

Ik begrijp denk ik jou berekening niet
Ik doe gewicht van de zak brokken gedeeld door hoeveelheid brokken = hoelang doe je met een zak (12 kg aan 200 gram per dag = 60 dagen)
En dan bedrag van de zak brokken gedeeld door aantal dagen (79,95 / 60 = €1,3325 = €1,33)

Maar wat fijn dat Skip verzekerd is en dat daar het grootste gedeelte mee gedekt kan worden aan zorgkosten

Het is inderdaad diep triest dat de kosten zo hoog opgedreven worden dat het in sommige (steeds meer) gevallen een overwegingspunt wordt om wel of geen ingreep te laten doen… lijkt me vreselijk om in die situatie te staan
Maar zo ver is t bij jou gelukkig nog niet, t gaat nu over de lastige kwestie hondenbrokken (en dat is sowieso idd al een oerwoud aan mogelijkheden, de een nog duurder dan de ander)

Ik kan je verder alleen heel veel succes wensen

Dáár zit "de fout"

Skip weegt 25kg een 1% van het lichaamsgewicht is 250g brok. Ik doe dus met 1kg 4 dagen, vandaar mijn €79÷12=€6,58 per kg ÷ 4 dagen = €1,65 per dag.

Ik doe met een zak van 12kg dus geen 60 dagen maar 48 dagen en dan is de prijs per dag natuurlijk hoger.

Maar zo moet je niet rekenen natuurlijk. De ene brok moet je veel meer van geven dan de andere, omdat die geconcentreerder is. Zou dus om te beginnen aanhouden wat er op de zak staat en daarna op het oog als je hond afvalt of te dik wordt.

nou, dat dus :j
Als TS de voertabellen van de verschillende voerfabriekanten aanhoud en de door de betreffende fabrikanten geadviseerde voerhoeveelheid aan zou gaan houden ipv 1% van het lichaamsgewicht van de hond (wat in heel veel gevallen maar toch echt niet altijd! wel in de buurt komt van, maar toch echt wel vele grammen kan verschillen) denk ik dat er veel voer opeens net wél moet kunnen (zolang de prijzen niet nog verder stijgen)
Laatst bijgewerkt door Muiz op 07-07-24 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote kloppend gemaakt

hummer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:13

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:36

welmoedz schreef:
Ik geef zelf laatste tijd Britt, is eigenlijk altijd 50 euro per 12 kg (lijkt permanent in de aanbieding bij voeronline). Meerdere smaken.

Op voerwijzer 5*

https://www.voeronline.nl/brit-fresh-ch ... adult.html

Mag ik je heel hartelijk bedanken voor deze tip? *\o/* Dit is precies het soort voer dat ik zoek voor mijn actieve collie die dagelijks 600 / 700 gram barf wegvreet maar alsnog slecht op gewicht te houden is. Dank dank dank. Ik heb een kleine zak gekocht.

@TS, ik denk dat dit ook perfect zal zijn voor jouw Skip! Je moet 5% inleveren op de koolhydraten maar daartegenover staat dat deze brok vetter is en Skip er dus minder van hoeft te eten. Ik heb even de vergelijking gemaakt met de brok die je in je beginpost postte van alpha spirit waar je dus 1% van zn lichaamsgewicht van gaf:

Alpha Spirit (multiprotein)
3307 cal / kg
250g p/d = 826,75 cal p/d

9 kg = €77,99
9 x 4 = 36 voerbeurten
77,99/36 = €2,16 per dag

Brit Fresh Duck with Millet (active dog)
4200 cal / kg
200g p/d - 840 cal p/d

12 kg = €49,95
9 x 5 = 60 voerbeurten
49,99 / 60 = €0,83 per dag!

Dus Skip eet 50 gram minder dus doe je langer met een zak. Zelfs als je daar niet voor kiest is het goedkoper dan wat je nu voert. Ik zou als ik jou was een kleine 2,5 kg zak proberen te scoren via voeronline (i know i did) en kijken of Skip het extra vet verdraagt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:56

Brit heb ik hier onlangs ook gevoerd. Ik was niet heel tevreden in de zin van erg veel scheten. Verder aten ze het wel goed

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 15:45

Even een andere invalshoek... als jouw hond normaliter alleen op kvv zit zal je met iedere brok voor alleen maar " in geval van nood" of "tussendoor" problemem als slappe ontlasting of scheten laten ,krijgen.
Ook met het duurste /beste merk.

Heeft simpel met het maag / darm stelsel te maken wat aan een soort " gewend " is.

En voordat ik nu heel bokt over mij heen krijg : aub goed lezen want ik bedoel dus "af en toe" en tussendoor brok voeren.

Brok en kvv hebben verschillende bestanddelen en herstelling -zo simpel is het.

Wil je het goed doen, moet je dus laten wennen en consequent ook brok voeren.
Bvb helft kvv en helft brok totdat het magen/darm stelsel gewend is.

Niet voor niets is het advies bij bvb wissel van brok, altijd eerst te megen met de oude.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 15:47

Flux schreef:
welmoedz schreef:
Ik geef zelf laatste tijd Britt, is eigenlijk altijd 50 euro per 12 kg (lijkt permanent in de aanbieding bij voeronline). Meerdere smaken.

Op voerwijzer 5*

https://www.voeronline.nl/brit-fresh-ch ... adult.html

Mag ik je heel hartelijk bedanken voor deze tip? *\o/* Dit is precies het soort voer dat ik zoek voor mijn actieve collie die dagelijks 600 / 700 gram barf wegvreet maar alsnog slecht op gewicht te houden is. Dank dank dank. Ik heb een kleine zak gekocht.

@TS, ik denk dat dit ook perfect zal zijn voor jouw Skip! Je moet 5% inleveren op de koolhydraten maar daartegenover staat dat deze brok vetter is en Skip er dus minder van hoeft te eten. Ik heb even de vergelijking gemaakt met de brok die je in je beginpost postte van alpha spirit waar je dus 1% van zn lichaamsgewicht van gaf:

Alpha Spirit (multiprotein)
3307 cal / kg
250g p/d = 826,75 cal p/d

9 kg = €77,99
9 x 4 = 36 voerbeurten
77,99/36 = €2,16 per dag

Brit Fresh Duck with Millet (active dog)
4200 cal / kg
200g p/d - 840 cal p/d

12 kg = €49,95
9 x 5 = 60 voerbeurten
49,99 / 60 = €0,83 per dag!

Dus Skip eet 50 gram minder dus doe je langer met een zak. Zelfs als je daar niet voor kiest is het goedkoper dan wat je nu voert. Ik zou als ik jou was een kleine 2,5 kg zak proberen te scoren via voeronline (i know i did) en kijken of Skip het extra vet verdraagt.

Graaggedaan! Ik ben ook erg tevreden! Ik geef de adult kip en afgewisseld met de high energie (m'n ene hond wordt wat sneller dik na haar sterilisatie). Ik ben ook echt tevreden, ze zijn moeilijke eters maar ze blijven het eten!

dierenfan schreef:
Brit heb ik hier onlangs ook gevoerd. Ik was niet heel tevreden in de zin van erg veel scheten. Verder aten ze het wel goed

Heb je meerdere soorten geprobeerd? In principe onderling ook veel variatie in samenstelling, misschien dat ze dan net wat anders reageren.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 18:12

Ik geef ook Brit. Verschillende smaken of carnilove aan verschillende honden. Ik wil hier niet alles. Een deel honden staan op show champion, mijn agility hond staat op de duck and. Millet (sport), de cattle dog op lam en mijn jongste staat op carnilove reindeer