[VOLG] Nestje werklijn border collies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Re: [VOLG] Nestje werklijn border collies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 23:13

Ik kom ook even binnenvallen. :=

Wat spannend dat het zolang duurt en jullie bij de dierenarts zijn beland. Veel sterkte, ik duim op nog meer gezonde puppy's.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 00:20

Oef, sterkte!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 07:03

Na een paar uurtjes slaap voor lyn en mij zal ik hier even beetje verslag doen.

Eergisteren om 19:40 braken lyn haar water. Je hebt dan een soort idee dat het lekker op gaat schieten omdat ze ook best onrustig was.
De eerste pup kwam om 4 uur Snachts. En daarna bleef alles maar weer uit. Ze was zo enorm idolaat van de pup dat ze ook alles leek te vergeten. sochtends contact gehad met de dienstdoende dierenarts. Nog even aankijken tot 11 uur en mochten er dan nog geen pups zijn weer bellen.

En toen om 10:00 hebben we lyn wat aangemoedigd en toen ging ze toch persen. Een mooi teefje met eigenlijk direct daarna weer een teefje om 10:30. Daarna was het eigenlijk weer helemaal stil gevallen.

In de namiddag weer gebeld toen er weer wat uren verstreken waren. Er mogen best wat uurtjes zitten tussen de pups maar mijn gevoel klopte niet dat alles zo traag ging. Dus alles ingeladen naar de dierenarts. Daar heeft ze oxytocine en calcium gehad en eigenlijk reageerde ze heel goed op de oxy. Dus kwam er schot in de zaak en waren er al snel weer 2 pups bij

Nog een keer met oxy gespoten maar toen moesten er nog 5 komen. Maar
Omdat ze zo goed erop reageerde en dan ook met weinig moeite de pups eruit perste gaf dat wel hoop. De andere keuze was een keizersnede en dat wilde ik heeeeel graag voorkomen. Ook voor lyn. Die al helemaal Total los was.

Op gegeven moment hadden we 9 pups en hebben we een röntgenfoto gemaakt om te kijken waar de laatste pup zat, en of die er nog zat. Maar hij was er uiteraard/helaas. Dus toen nog een aantal keren met oxy gespoten, wat eigenlijk niet iets is wat je graag doet voor de pup. Op een gegeven moment kan de baarmoeder zo samentrekken dat de pup geen zuurstof meer krijgt op een gegeven moment. Maar lyn was gewoon te moe en gesloopt om die laatste eruit te krijgen. Hij lag zo ver als mogelijk van de uitgang. Dus na mijn eigen kleine mental breakdown en wachten (van half5 tot 23:00 bij de dierenarts) hebben ze toch nog een keizersnede moeten doen. Ik had er enorm de balen in omdat ze ook al zo kapot was en geen energie meer had. Maar we hadden geen andere optie meer dus the problem child is met de keizersnede gehaald. Ze wist waar die zat dus heeft daar met de incisie rekening mee gehouden en is het naar mijn idee best klein gebleven en precies waar dat de pup zat. Daarna was lyn helemaal kapot. Heb haar naar de auto moeten dragen naar huis. De werpkist snel schoongemaakt en schone kleden erin en toen lyn en de pups erin. Ze was zo moe dat ze direct ging slapen. En ik.. Tsja ik had het ook wel gezien. Hadden 1 pup die niet zo sterk was, de eerste. Die wilde niet echt drinken bij haar. Had natuurlijk heel wat uurtjes zonder z’n moeder gezeten bij de dierenarts toen zij bezig was met het uitpersen van die anderen. Vanochtend had ze hem uit de kist gesleept naar mij. Kon hem wat opwarmen met mn handen en met wat druiven suiker geprobeerd hem beetje een boost te geven. Beetje melk uit het flesje en nu ligt die weer bij de rest onder de lamp. Zal een beetje afwachten zijn of hij het gaat redden maar we gaan ons best daar wel voor doen!

Lyn zit helemaal in haar rol en is echt een geweldige moeder. Als de pups er eenmaal uit zijn is ze gewoon enorm goed. Ze bijt de navelstreng op goede lengte af en direct wassen en dat de pup kan gaan drinken. En ook in de kist is ze heel goed en houdt ze ze in de gaten en waar ze gaat liggen. Bij elke piep van de pups is ze er als de kippen bij om te kijken wat er is. Gisteravond was ze compleet gesloopt maar nu is ze al weer wat fitter gelukkig. Tijdje medicatie geven nu en hopen op het beste voor allemaal.

Als ik ze straks allemaal weer gewogen heb zal ik eens foto’s plaatsen van alle pups uitzonderlijk

Beginnend met the problem child
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de incisie
Afbeelding

We hebben 8 reuen en 2 teven :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 07:08

Wat een rollercoaster! gefeliciteerd <3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 07:18

Ach jeetje zoveel pups is ook niet niks, hoop dat ze een beetje bij kan komen en gefeliciteerd

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 07:24

Fijn dat ze er zijn, maar wat moet het spannend geweest zijn voor jou en zwaar voor haar. Hopelijk hersteld ze goed en kunnen jullie de rest van de puppy tijd genieten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 07:26

Gefeliciteerd! Wat een rollercoaster. Maar hopelijk nu genieten!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 07:32

Lyn heeft het fantastisch gedaan maar jullie ook, het komt goed! <3

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 07:34

Dat is een behoorlijke rollercoaster. Maar fijn dat het voor nu in ieder geval de goede kant op gaat. Duimen voor een goed herstel voor Lynn :knuffel:

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 08:15

Zo blij voor jullie dat alles er heelhuids is! Nu genieten maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 08:16

Wat een verhaal! Maar wat een opluchting dat alles is goedgekomen.

En wat moeten jullie je inderdaad vreselijk uitgeput hebben gevoeld beide :knuffel: 9 pups, dat is niet weinig! Wat een enorm vertederende foto's, echt een super lieve moeder <3 <3

Gefeliciteerd!! *\o/*

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 08:17

Wat een heftige dagen, sterkte met het herstel voor Lynn maar ook voor jou. Gelukkig gaat het de goede kant op, hopelijk kunnen jullie beide wat slapen en lekker genieten. Prachtige foto's en puppies met een trotse mam!

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 08:38

Gefeliciteerd *\o/* *\o/* Heftige dag(en) geweest zo voor jou en Lyn, hopelijk hersteld ze snel en trekt pup 1 ook weer snel bij. En jij ook natuurlijk, hoop stress en zorgen zo even :(:)
De foto's zijn te lief, trotse Lyn, en terecht <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 08:47

Ach het is ook niet niks zoveel babies :knuffel:
Komt goed Nyn! Jullie hebben het fantastisch gedaan! <3

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 08:49

Wat fijn dat het hele nest er is... Jammer dat het zin gedoe was, maar het is ook wel echt een heel groot nest!
Gefeliciteerd met alle pups, en fijn dat ze zon goede moeder is!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 08:50

Wat zullen jullie gesloopt zijn zeg!!! Ze heeft het geweldig gedaan en wauw direct een geweldige mama ook <3 gefeliciteerd!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 09:14

Nou, die incisie valt idd alles mee! Dat heeft de dierenarts heel netjes gedaan!
En wat goed dat ze ook allemaal levend ter wereld zijn gekomen! Dat is met zo'n groot nest ook niet altijd het geval helaas..
Nu uitrusten en genieten! <3

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 09:22

Gefeliciteerd!! Wat een prachtige moeder ook.
Hopelijk nu genieten en sterkt de zwakste ook aan.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 09:54

Helaas is de zwakke pup vanochtend overleden in mijn handen. Lyn had hem al aantal keren geprobeerd om weg te halen Van de rest en buiten de kist te leggen. Ik zag dat het niet goed ging met zijn ademhaling en hij is gelukkig heel rustig heen gegaan… Y;(

Zijn naam is True North Jesse geworden.
We gaan een mooie plek zoeken waar hij begraven kan worden. Lyn heeft er gelukkig geen last van, die is druk met de andere 9 :)

Y;(
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 10:02

Wat een onwijze rollercoaster zeg! Hopelijk vanaf nu alleen maar gezonde goed groeiende pups en een gezonde mama.
Ontzettend sneu van de eerste Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 10:03

Oh meid toch wat erg ;( veel sterkte.

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 10:04

Wat ontzettend verdrietig Y;(

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 10:26

Wat een rollercoaster moet het geweest zijn. Ik wil je feliciteren met de geboorte van deze prachtige pups en tegelijkertijd sterkte wensen met het verlies van de zwakke pup. Hopelijk blijven de andere pups het allemaal goed doen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 16:45

Wat een enorm heftige bevalling zeg!
Jammer dat de ene pup het niet gehaald heeft, maar gefeliciteerd met de 7 mannen en 2 dames!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 19:20

Wat een verhaal en wat jammer van de eerste pup maar wel erg fijn dat het met de andere pups zo goed gaat