Kat inslapen voelt niet goed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 13:41

Nierfalen, botontkalking, atrose, chronische jeuk, constipatie met paniek in de nacht, geen passende pijnbestrijding die gegeven kan worden om zijn leven te verlichten... De stap naar inslapen lijkt mij volkomen te rechtvaardigen.
Drinkt je kat nog goed? Hoe gaat hij zich houden als je appartement heel warm is als jij weg bent?

Nee, incontinente oma geef je geen spuitje, dat mag ook niet. Maar oma met incontinentie, nierfalen, atrose, cronisch jeuk etc en die dan ook nog zonder pijnbestrijding moet... Die in paniek raakt omdat ze haar behoefte niet meer kan doen en zich bevuilt? Dat is een lijdensweg die je geen mens gunt, en ook geen dier for that matter.

Ik heb heel wat diertjes in laten slapen, met klachten variërend van flinke inoperabele niersteen met chronische pijn tot en met tumoren en kanker. En altijd probeer ik het lijden vóór te zijn. Als je weet dat je dier nooit meer 100% gaat herstellen dan is het je verantwoording om dat leven comfortabel te maken. Pijnstilling is daar vaak een belangrijk onderdeel van.

Ik heb best wat van mijn dieren even op pijnstilling laten lopen als ik nog levenslust bij ze zag, ze goed aten+dronken, zichzelf konden verzorgen en schoonhouden. En als het geven van pijnstilling geen enorme stress gaf of nare bijwerkingen veroorzaakte.
Dat vind ik randvoorwaarden voor een waardig leven voor een dier. Zag ik achteruitgang en wist ik dat die niet meer goed ging komen dan liet ik ze gaan. Omdat ik niet wil wachten tot ik een dier krom van pijn zie liggen. Of dat ze zo lijden, vermageren en wegkwijnen dat het nog schimmen zijn van wie ze waren.

Elke keer voelt het als moord. Maar je moet hier ook je ratio laten spreken. Jouw kat wordt nooit meer beter, je zegt dat het een dalende lijn is met soms een goed moment. Dat zou ik geen acceptabel niveau van levenskwaliteit meer vinden. Je hebt alles voor hem gedaan wat je redelijkerwijs kon doen voor hem. Je hebt onderzoeken laten doen, dierenarts geraadpleegd, je weet dat je opties voor pijnstilling zijn uitgespeeld... er is niets meer.

Lijden komt altijd te vroeg, inslapen komt meestal te laat.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 13:46

Nikass schreef:
Waar zeg ik dat anderen geen aannames mogen doen?
Je moet me geen woorden in de mond leggen.

Uit de manier waarop ts ermee bezig is krijg ik de indruk dat zij die beslissing zelf en op het juiste moment kan maken.
Natuurlijk weet ik dat niet 100% zeker, want ik ken haar niet.
Maar vindt jij 4 bladzijden "laat hem asjeblieft inslapen, je laat hem alleen maar leven voor jezelf, het dier lijdt en te vroeg kun je toch niet zijn" helpend?

Ik las in jouw opmerking dat ts zelf in staat is een keuze te maken een aanname dat anderen vonden dat ze dat blijkbaar niet kan.

Misschien is niet het stukje 'je laat hem alleen maar leven voor jezelf' helpend, maar de rest wel. TS vraagt zich af waar ze goed aan doet. Als je geen 4 pagina's antwoorden wilt, dan kun je beter de vraag niet stellen. Sommige mensen hebben nou eenmaal dergelijke topics nodig om zelf tot een realisatie te komen en dat is ook oké. Dan zijn 4 pagina's aan antwoorden helpend.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 13:48

Nikass schreef:
Achterom ik heb geen uitspraak gedaan over wat er met de kat zou moeten gebeuren? Dus wat vind je precies zo schokkend?
Dat ik me erger aan het geblaat van "deskundig" bokt dat je een dier nooit te vroeg kan laten inslapen?

Als je het lijden voor bent is het niet te vroeg. Een fatsoenlijke dierenarts slaapt geen gezonde dieren in. Niet in Nederland voor zover ik weet.
Te laat ben je al snel. Ik twijfel bij dit soort topics wel eens of we destijds niet wat te lang hebben gewacht met mijn 18-jarige kat. Brokjes at hij niet meer, met alleen natvoer kreeg hij een opleving. Maar hij ging ‘s nachts steeds meer spoken. Luid mauwend door huis lopen, op bed springen. Hem van de slaapkamer houden terwijl hij zijn leven lang op bed had geslapen voelde verkeerd. Maar toen hij in de ochtend op bed wilde springen en dat mislukte keken mijn vriend en ik elkaar met tranen in de ogen aan en wisten dat het onvermijdelijke moment er was.
Helaas net in de coronatijd, dus kwam de dierenarts niet thuis om het te doen. Vreselijk, want Grover was zijn leven lang een binnenkat en moest voor dat laatste moment het huis uit. Zit weer met tranen als ik dit schrijf.
Mijn vriend belde en we konden een half uur later terecht bij de kliniek. Voor mijn gevoel veel te snel, maar anders zou het niet meer die dag kunnen en dat was ook geen optie.
Toen mijn vriend de vervoersbox klaar zetten liep Grover er zelf meteen in en deed mijn vriend het deurtje meteen dicht. Op dat moment wilde ik echt gaan gillen want ik wilde nog even met hem knuffelen voor we weg moesten. Onderweg en in de wachtkamer heb ik met de vervoersbox op schoot gezeten met mijn vingers door de tralies om nog maar contact te hebben.
Na het eerste spuitje hebben we met hem in onze armen gezeten tot hij in diepe slaap was. We kregen ook alle ruimte daarvoor. Het uiteindelijke inslapen ging daarna heel snel. Hij was echt oud en op. De dierenarts merkte toen ook op dat hij in zijn jonge jaren een mooie forse kater moest zijn geweest.
Ondanks we ondertussen weer twee vreselijk leuke katten hebben blijft Grover (en zijn broer Tommie die een paar jaar eerder overleed) in mijn hart en kan ik bij deze herinnering weer verdrietig worden. Maar ik heb wel berusting bij het in laten slapen. Leven werd lijden en dan is het moment daar om afscheid te nemen.

Ragdollcat

Re: Kat inslapen voelt niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 13:56

Onze kat hebben we helaas ook moeten laten gaan!
Naast nierfalen ook plots suikerziekte en heup en knieslijtage.
Ook hij werd mager, doordat er spieren wegvallen en vettige vacht.

Met metacam leefde hij helemaal op en wisten we genoeg!
En hebben we hem laten gaan.
Hij is 17 jaar geworden en het was een Ragdoll.

En er is nog een punt wat ik niet oke vind:
Als jouw kat oud en ziek is en overal plast… is het niet fair om op vakantie te gaan en deze zorg bij je lieve buren mee op te gaan zadelen!

Het is moeilijk en ik begrijp het heel goed.

Zelf kijk ik vooral naar het dier zelf en hun welzijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:01

Het is een onvermijdelijk iets, de dood van een huisdier. Het is niet zo dat jij het ongedaan kan maken door het uit te stellen. Het komt toch.
Het maakt voor je verdriet niet uit of je dat in juni of in juli voor je kiezen krijgt. Voor je kat maakt het wel uit. De tijd tussen juni en juli betekent verdere aftakeling, nog een maand jeuk, nog een maand iedere dag wat slechter worden.
Hoe hard het ook klinkt, laten leven doe je voor jezelf. Inslapen doe je uit liefde voor je dier.
Sterkte ermee, het is een rot periode.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:05

rien10 schreef:
Het is een onvermijdelijk iets, de dood van een huisdier. Het is niet zo dat jij het ongedaan kan maken door het uit te stellen. Het komt toch.
Het maakt voor je verdriet niet uit of je dat in juni of in juli voor je kiezen krijgt. Voor je kat maakt het wel uit. De tijd tussen juni en juli betekent verdere aftakeling, nog een maand jeuk, nog een maand iedere dag wat slechter worden.
Hoe hard het ook klinkt, laten leven doe je voor jezelf. Inslapen doe je uit liefde voor je dier.
Sterkte ermee, het is een rot periode.

Zo mee eens!

TS, ik weet hoe het is.
Het is een erg moeilijk iets.

Sterke :knuffel:

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:17

Lenora_C schreef:
Ik ben nog steeds blij met al jullie reacties, meningen en ervaringen. Ook degene die wat harder opgesteld zijn. Het is fijn te lezen dat andere mensen die in het zelfde schuitje zitten of zaten mijn twijfels herkennen. Maar ook de ervaringen met Metacam en dat dat echt niet kan voor een nierpatiënt en dat mijn zorgen over Gabapentine ook logisch zijn, helpen mij enorm.

Zoals @Lijsken zo mooi verwoorden, het is een dalende lijn met ook nog veel goede momenten.
En @Achterom die één van mijn grootste argumenten onderuit haalt om niet in te slapen vanwege het plassen. Ik zeg dan altijd: "Je incontinente oma geef je toch ook geen spuitje?" Maar daarbij vergat ik inderdaad te kijken naar hoe de Oma zich daar bij voelt :

Jullie berichten dwingen me ook realistisch naar hem te kijken. En ook dat er genoeg reden zijn, naast incontinentie, die rechtvaardige hem in te slapen. Ik moet gaan omdenken en niet zien dat ik hem zou laten gaan om de incontinentie die mij tot last is, maar om hem (ondragelijk/verder) lijden te besparen. Vannacht hadden we ook een pittige nacht waarin hij erg in paniek was door constipatie en toen dacht ik ook, dit moet je niet willen voor hem.

Straks komt mijn moeder langs om mij ook nog een keer een ongezouten mening te geven over Siem. Zodat we er samen van een af stand naar kunnen kijken. En morgen volgt dan sowieso een telefonisch consult met mijn huidige dierenarts. Waar ik de optie inslapen ook bespreekbaar ga maken (wat sowieso thuis gaat plaatst vinden). Ik heb ook contact gezocht met @Eilleen333 maar zoals ik al dacht klopt mijn woonplaats niet meer.
Mocht ik er met mijn eigen dierenarts niet uitkomen wil ik ook nog contact zoeken met mijn veearts. Die doet ook kleindieren. Misschien wil deze bij wijze van uitzondering een kat op zijn paardenroute aannemen.

Hoe dan ook, bedankt voor al jullie berichten. Ze worden allemaal mee genomen in mijn gedachten en dit proces om mijzelf emotioneel klaar te maken op het verlies van mijn alle beste maatje en huisgenoot.

Respect voor je. Je bent eerlijk over je gevoelens en twijfels en probeert toch om -ondanks je emoties- te kijken naar wat in Siem zijn belang is. Je komt op mij echt over als iemand die het allerbeste voor haar dier wil. Schuldig voelen hoeft niet, je overweegt echt geen euthanasie vanwege 1 ongemak, maar vanwege een hele rits ongemakken die ook nog eens onomkeerbaar zijn. Bovendien laten katten pas heel laat zien dat het foute boel is: als je het merkt zijn ze al echt ver heen. Dus: chapeau en sterkte met je lieve kat.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:29

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:57

VuurVleugels schreef:
Nikass schreef:
Waar zeg ik dat anderen geen aannames mogen doen?
Je moet me geen woorden in de mond leggen.

Uit de manier waarop ts ermee bezig is krijg ik de indruk dat zij die beslissing zelf en op het juiste moment kan maken.
Natuurlijk weet ik dat niet 100% zeker, want ik ken haar niet.
Maar vindt jij 4 bladzijden "laat hem asjeblieft inslapen, je laat hem alleen maar leven voor jezelf, het dier lijdt en te vroeg kun je toch niet zijn" helpend?

Ik las in jouw opmerking dat ts zelf in staat is een keuze te maken een aanname dat anderen vonden dat ze dat blijkbaar niet kan.

Misschien is niet het stukje 'je laat hem alleen maar leven voor jezelf' helpend, maar de rest wel. TS vraagt zich af waar ze goed aan doet. Als je geen 4 pagina's antwoorden wilt, dan kun je beter de vraag niet stellen. Sommige mensen hebben nou eenmaal dergelijke topics nodig om zelf tot een realisatie te komen en dat is ook oké. Dan zijn 4 pagina's aan antwoorden helpend.

En daar maak jij dan een verhaal van dat niet klopt. Want?

Goed onderbouwde, informatieve antwoorden ja, die staan er gelukkig ook tussen.

BrankaZ: welk lijden? ELK lijden? Of zit daar een gradatie tussen, en maakt dat nou juist dat je die beslissing niet kunt nemen van achter je pc zonder het dier ooit gezien te hebben? (Zoals een aantal mensen hier heel gemakkelijk doen)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 15:31

Misschien helpt een tweede mening van een andere dierenarts? Verder is een kamertje alleen voor hem een optie? Waar je tijdelijk goedkoop zeil inlegt en een lage kattenbak waar hij gemakkelijk in en uit kan? Ik heb ook heel lang getopt wanneer het genoeg is, en op een gegeven moment is er toch een punt wanneer dat duidelijk wordt is mijn ervaring. Niemand kan dat verder beslissen. Dat is echt aan jou en de mening van de dierenarts ook!
Zolang je een mogelijkheid hebt om hem apart te houden en daar lekker een knus plekje van maken en zorgt dat hij niet overal kan plassen in huis en bv metacam heeft en hij daarop pijnvrij is, zou je het ook nog een tijd aan kunnen zien met voer wat hij wel opsmikkeld. Uiteraard wel dat hij niet lijdt, dus geen pijn en of erg benauwd is.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 15:38

Sabri schreef:
Misschien helpt een tweede mening van een andere dierenarts? Verder is een kamertje alleen voor hem een optie? Waar je tijdelijk goedkoop zeil inlegt en een lage kattenbak waar hij gemakkelijk in en uit kan? Ik heb ook heel lang getopt wanneer het genoeg is, en op een gegeven moment is er toch een punt wanneer dat duidelijk wordt is mijn ervaring. Niemand kan dat verder beslissen. Dat is echt aan jou en de mening van de dierenarts ook!
Zolang je een mogelijkheid hebt om hem apart te houden en daar lekker een knus plekje van maken en zorgt dat hij niet overal kan plassen in huis en bv metacam heeft en hij daarop pijnvrij is, zou je het ook nog een tijd aan kunnen zien met voer wat hij wel opsmikkeld. Uiteraard wel dat hij niet lijdt, dus geen pijn en of erg benauwd is.

Maar wat zou dat voor Siem opleveren? Behalve een (meer) geïsoleerd einde van zijn levensdagen?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 15:45

Mocht je in de buurt van Haarlem wonen heb ik een fijne dierenarts voor je die thuis komt en euthaniseerd aan huis.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 15:52

Nikass schreef:
welk lijden? ELK lijden? Of zit daar een gradatie tussen, en maakt dat nou juist dat je die beslissing niet kunt nemen van achter je pc zonder het dier ooit gezien te hebben? (Zoals een aantal mensen hier heel gemakkelijk doen)

Én chronisch jeukende oren én artrose én nierfalen én incontinent: dat is niet meer 'een beetje kwakkelen', of 'kan best een milde gradatie van lijden zijn'.

Zélfs zonder het dier te kennen weet je dat dat allemaal bij elkaar gewoon te veel is. Zelfs als alle aandoeningen an sich 'nog wel meevallen': 4x 'nog wel meevallen' valt niet meer mee.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 16:00

Met daarbij genomen de foto's van de kat zelf....

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 16:30

Ibbel schreef:
Nikass schreef:
welk lijden? ELK lijden? Of zit daar een gradatie tussen, en maakt dat nou juist dat je die beslissing niet kunt nemen van achter je pc zonder het dier ooit gezien te hebben? (Zoals een aantal mensen hier heel gemakkelijk doen)

Én chronisch jeukende oren én artrose én nierfalen én incontinent: dat is niet meer 'een beetje kwakkelen', of 'kan best een milde gradatie van lijden zijn'.

Zélfs zonder het dier te kennen weet je dat dat allemaal bij elkaar gewoon te veel is. Zelfs als alle aandoeningen an sich 'nog wel meevallen': 4x 'nog wel meevallen' valt niet meer mee.

Nou dat ben ik dan niet met je eens. Daarmee doe je ts tekort, en bovendien is elke situatie anders.
De mate van lijden kun je niet simpel aflezen aan een opsomming van symptomen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 16:32

VuurVleugels schreef:
Sabri schreef:

Maar wat zou dat voor Siem opleveren? Behalve een (meer) geïsoleerd einde van zijn levensdagen?

Voor een oude kat is een kamer waar hij overal gemakkelijk bijkan veiliger en gemakkelijker te behappen. Daarnaast is het probleem dan weg van dat hij af en toe naast de bak plast. Verder slaapt een oude kat veel, dus kun je zo ook af en toe erbij zitten en knuffelen als deze wakker is, rustgevende kattenmuziek en de tijd nemen tot poes vanzelf gaat. Met name omdat inslapen NU niet goed voelt voor TS.
Denk dat iedere kat van zo oud wel artrose heeft en veel zullen ook last hebben van de nieren. De dierenarts zegt ook niet direct inslapen dus op deze manier kun je het mogelijk voor jezelf draaglijker maken(geen heel laminaat en bed ondergepist) zonder poes gelijk in te moeten slapen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 16:39

Bovendien Ibbel, is mijn vraag een reactie op de opmerking van BrankaZ, dat je "het lijden" vóór moet zijn.
En ik vraag dan dus over welk lijden zij het dan precies heeft.
Imo is de beslissing juist vaak zo moeilijk omdat dit niet zo zwart wit is.

Dat, Sabri. :j
Er zijn soms méér opties dan inslapen.
Een dier dat oud en ziek is, maar nog vrolijk is en levenslust heeft, kun je ook proberen wat comfortabeler te maken binnen de omstandigheden.

Alleen al van de vraag "wat levert dat op?" krijg ik kromme tenen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 16:50

Ik heb het over het lijden waarvan je weet dat het alleen maar erger wordt. En hier zal je vast ook wel een reactie op hebben want je lijkt te vinden dat het advies inslapen niet gegeven mag worden. De ts weet volgens jou prima wanneer het zover is. Daarin verschillen veel mensen met je van mening en ik denk dat veel mensen ook te laat zijn met de knoop doorhakken. Het is ook niet niets om afscheid van je maatje te nemen.

Ik denk ook dat de vraag bij deze oude kat niet zo zeer is waarom zou ik hem nu laten inslapen? Maar: waarom zou ik hem nu nog niet laten inslapen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 16:51

Je bent nooit te vroeg. Eerder te laat.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 17:03

Het blijft iets heel moeilijks en vreselijk om te moeten beslissen

Ik kijk er zelf zo tegenaan
Kan je iets doen waardoor de kwalen aanzienlijk afnemen of verdwijnen ( bijvoorbeeld een operatie of medicatie )
Is dat mogelijk in de conditie waarin het dier zich bevind
Als dat niet zo is, dan zal de situatie alleen maar verergeren en dan is het van belang van het dier een dierwaardig leven heeft, maar ook een dierwaardig einde krijgt

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 17:21

Nou, in ieder geval wel duidelijk dat sommige mensen op bokt nóóit in real life een samenwerking aan moeten gaan... De redenatie van comfortabel zelf aan z'n einde laten komen in deze context doet míjn tenen namelijk krullen. Brrr.

Op_zoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 17:49

Hevonen schreef:
Dit boekje is heel nuttig, in de link alleen de tekst, sterkte!

https://dieren-rust.nl/boekje/

Mooie bijdrage aan dit topic, Hevonen. Goede tekst die voor veel van ons herkenbare dingen beschrijft, denk ik.

TS wil ik veel sterkte wensen. Het hebben van beesten is geweldig, maar het einde zien naderen en moeten bepalen wanneer het genoeg is, is zo rot |(

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 17:54

Ibbel schreef:
Nikass schreef:

Precies Ibbel

En @Nikass, zoals al meerdere geschreven een kat bevuild zich of haar rustplaatsen nooit vrijwillig...
Plus dat kat veel MOET drinken wegens haar Nieren = niet alleen constante jeuk ,nee maar ook constante dorst = constante stress door urine moeten laten lopen en zich niet meer kunnen schoonhouden...

Als je dat "meevallen" vind, dan wil ik niet eens weten wat er jij er nog zo onder "meevallen" verstaat.

Ts zit in de gemene, verdrietige fase van hoop, dolgraag willen houden en van binnen dondersgoed weten, dat het katje al aan het lijden is.
Het is een fase die ontzettend pijn doet.

Maar- en dat is ook al geschreven hier :
de uiteindelijke pijn van het verlies is vandaag precies zo groot als over een maand, over een jaar.

Alleen je kan het geliefde dier even die maand of dit jaar aan verder aftakelen, verdere pijn ,verdere stress besparen.
En dat is dan liefde en verantwoordelijkheid nemen.

Lenora_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 19:12

Oh lieve mensen, felle discussies zijn niet nodig. Dit hele topic is met de beste bedoelingen voor Siem geopend. En als hulp voor mij, om mij te helpen sneller vrede te hebben met het onvermijdelijke.

En de beslissing is gevallen. Mijn hart heeft vrede gevonden. Het is goed geweest, het is klaar, Siem kan echt niet meer. Ondanks dat hij nog steeds vrolijk is en zijn best doet voor mij. Ik ga mijn verantwoordelijkheid pakken en morgen inslapen niet meer voorleggen, maar als enige optie geven aan mijn Dierenarts.

Vandaag merkte ik aan Siem dat hij sowieso niet helemaal in zijn normale doen was, net een beetje meer timide als anders. Hij heeft vanmorgen 2 zakjes Wiskas op (ja foei van mij voor een nierpatiënt) en voor ik weg ging heb ik een derde gegeven. Van het tweede zakje was nog wat over, wat al niet echt iets voor hem is. Maar ik ben net thuis, ruim 5 uur later en alleen het vocht is van het voer afgelikt. Meneer stond wel paraat voor nog een portie. Dus duwde ik hem het bordje met de restjes onder zijn neus, waarop hij er op aanviel, zoals ik gewend ben voor hem. Zodra ik het voor hem terug op zijn verhoging zetten, kijkt hij mij weer smekend aan. Siem krijgt al tijden zijn voer op een plankje van zo'n 10 cm hoog omdat hij het anders liet liggen. Maar nu is dat plankje dus te laag geworden. Eten moet op borsthoogte geserveerd worden, anders eet hij alleen wat hij echt echt echt heel lekker vind. Voor het minder lekker eten is de pijn met bukken denk ik te groot. Dus ik heb zijn bordje vastgehouden en een partij gejankt en hem verteld dat het me spijt en dat hij het goed heeft gedaan. Maar het is klaar, dit kan meer.

Het doet mij verschrikkelijk zeer, maar ik heb er vrede mee. Ik moet voor hem kiezen en oh, wat heeft hij zich al die tijd sterk gehouden voor mij. Hij ligt nu lekker op het balkon in de schaduw, hij wilde dat graag ondanks de hitte. De komende tijd mag hij alles. Ik leg mijn bed wel vol met incontinentie materiaal. En dan hoop ik dat ik of toch nog iets voor hem kan krijg om zijn laatste dagen comfortabeler te maken of dat de dierenarts snel tijd heeft om langs te komen....

Dank jullie wel allemaal voor jullie medeleven, advies, tips en ook de discussies die mij kritischer lieten kijken naar mijn eigen handelingen.
Ik laat jullie weten hoe het met de dierenarts afloopt morgen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:19

:knuffel:

Heel veel sterkte!