Lisitano schreef:Was ook niet direct aan jou hoor, ook voor iedereen die mee leest. Jij schrijft ook dat jouw hond zelfstandig is totdat je een commando geeft. (Mooi trouwens!)
Edit: misschien vind ik juist door mijn ervaring met zelfstandige rassen mijn kelpiemix zo enorm baasgericht. Maar jouw beschrijving met die afstand doet hij dus echt niet, zelfs als zijn grote broer veel ruimte neemt blijft hij bij. Hij gaat hem soms wel halen om op zijn kop te geven![]()
Ik vind het echt heerlijk, hij kan zichzelf ook wel redelijk entertainen maar hij doet veel liever iets samen met mij. Ik vind dat ook echt het allerleukste aan hemHij is trouwens wel echt een clown, helemaal geen serieuze werker. Echt een pretletter, een fanatieke wel, maar altijd met nog wat geklooi. Goed, hij is 1,5. Ik ben de kelpie wel gaan waarderen door hem in elk geval. Grappig dat jouwe dan toch zo verschilt.
Dakar is zijn broer van een nest eerderGeweldige hond vind ik hem, bloedmooi en vriendelijk.
Nikass, mooi om te lezen. Idioot wat mensen honden aan kunnen doen. Zo te lezen hadden jullie een heel mooie band.
Dat zou heel goed kunnen! Ik ben zelf mechelaars gewend, als je het over baasgerichte honden hebt met enorme will to please

Nee Max gaat altijd compleet zijn eigen gang, als hij losloopt en niet aan het werk is. Kijkt wel regelmatig om, maar in de buurt blijven

Dat meteen komen op commando, heeft ook veel tijd gekost. En nog af en toe moet hij nog even een seconden snuffelen of denkt dat zijn idee beter is. Fijn dat je meedenkt, maar dat hoeft niet altijd

Max is serieus in zijn werk, maar buiten het werk om... Ook een enorme clown. Verzint altijd wel weer nieuwe dingen en als je er toevallig om moet lachen. Dan duurt het wel weer even, voordat je het eruit hebt. Maar soms voorkom ik de slappe lach gewoon niet.
Ik vind het echt een geweldige ras

Ah toch familie van Dakar! Kans was al groot. Ben zelf nooit helemaal fan van kelpie mixen. Mis bij Dakar de kelpie aftekeningen.
Dit is mijn boef