Hoe werkt een hondenshow?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 11:28

wat een leuk topic! Ik heb afgelopen zaterdag voor de eerste keer een show gelopen met onze bijna 5 maanden oude Bullmastiff Puppy. Het was de kampioensclubmatch van de Bullmastiffs, het 10 jarig jubileum. Mijn eigenwijze mannetje werd knap 2e *\o/* hij maakte het me niet heel gemakkelijk in de ring haha, maar daar is het nog een puppy voor, wat hij wel liet zien, was goed genoeg.

Afbeelding

Afbeelding

En met zijn opa Rumble, uit Engeland, Rumble kunnen jullie herkennen van de Willy Wonka film, daar speelt hij in.

Afbeelding

gaan er nog meer zaterdag 13 juli naar het rashonden festival in kaatsheuvel?

Fem

Re: Hoe werkt een hondenshow?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 11:31

Ik wilde heel graag gaan kijken omdat het toch wel dichtbij is, maar wij staan dan echt net 2 dagen op de camping in Friesland. Dus dat is net iets te ver weg. haha.

Wat knap van je jonge hond. En dat eigenwijze mag op die leeftijd. Haha

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 12:02

rockey schreef:

Ja! Ik heb nu nog twee shows op de planning, ook Hoogeveen as zondag.

Hoogeveen gaat alleen Enzo mee en naar Waalwijk Enzo en Charlie :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 12:33

Ik ga even de focus op cacib shows in Duitsland Luxemburg en Frankrijk zetten en eventueel kijken of ik genoeg punten bij elkaar krijg voor Nederlands jeugd kampioen of Belgisch jeugd kampioen…

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:27

o wat leuk @Drico, dan zie ik jullie misschien wel!

@StonedRomy, wat knap.

ik ben nog helemaal niet zo op de hoogte met de regeltjes en wat je kunt behalen etc. voor nu ook nog niet zo spannend met de minor puppy/puppy klasse. Plezier hebben we er wel in, we hebben elke woensdag ring training , al leek hij afgelopen zaterdag even alles vergeten in de ring haha.

Moet zeggen ik was zelf ook erg zenuwachtig en dat zal hij ook wel gevoeld hebben, dus nu weer wat oefenen en dan hopen dat we de 13e het nog beter kunnen laten zien.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:35

Drico schreef:
rockey schreef:

Ja! Ik heb nu nog twee shows op de planning, ook Hoogeveen as zondag.

Hoogeveen gaat alleen Enzo mee en naar Waalwijk Enzo en Charlie :)

Ah tof, dan spotten we elkaar in Hoogeveen *\o/*

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:46

Ik ben dus nog altijd opzoek naar goede ringtraining. Voor nu heb ik een groep mensen die ik kan lastig vallen dagelijks met foto’s en filmpjes van mijn trainingen.

Ik ga toch voor nog een cacib-j in een derde land. Even kijken waar we dat laatste pintje binnen gaan halen. Een van mijn mentoren is al een tripje Denemarken aan het bedenken voor ons _O-

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 06:08

Welke regio zit je?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 06:10

Schuur_ schreef:
Welke regio zit je?

Zuid Limburg. Ken wel wat plekken, maar daar zijn ze bang voor mijn ras. Dat maakt imo meer kapot dan dat het goed doet. Is eventueel een optie om te doen met een veteraan hond die ik show van een ander ras.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:11

Pfoe, ik vind dat eerlijk gezegd best wel erg om te horen. En die ringtraining wordt dan gegeven bij een Kynologenclub? Want in theorie zouden die er moeten zijn voor alle rashonden.
Ik weet dat het in de praktijk wel eens anders gaat, want je hoort wel vaker dat bepaalde rassen 'niet helemaal geaccepteerd' worden.
Persoonlijk vind ik dat schandalig.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:54

Even een trots momentje hier delen. Mijn man en dochter waren naar de Boston Championship Show in Engeland omdat het de droom van mijn dochter is om de hond waar zij mee showt op Crufts te showen. En het is die kleine dame (net 10 jaar oud) gewoon gelukt om zich te kwalificeren ondanks het grote aantal inschrijvingen op de show. Ze mag dus in maart met ons naar Crufts om daar haar hond voor te brengen.

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:08

Wat een leuk topic.
Ik was afgelopen weekend ook in Arnhem bij de Utrecht. 1U in de jeugdklasse geworden, verder niet geplaatst, ook in de erering niet geplaatst.

Ik heb stonedromy nog gezien, althans haar hond, echt wel een hond die opvalt :-)

Komende zondag ben ik in Hoogeveen, hopelijk dan het laatste puntje voor NL jeugd kampioen.

Eind van de maand naar Gelsenkirchen, gezien ze voor jeugd Winner in Nederland te jong was en voor komende Winner te oud.

Ik show met een australian kelpie :-)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:20

Gefeliciteerd voor je dochter esplendido!

Kloesje, volgende keer gewoon hallo zeggen hoor! Gintora maakt heel graag nieuwe vrienden.

Ik heb morgen een clubmatch en dan eind van de maand de german winner show

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:49

Kloesje schreef:
Komende zondag ben ik in Hoogeveen, hopelijk dan het laatste puntje voor NL jeugd kampioen.

Voor ons hetzelfde! Al heb ik zo het idee dat het ons niet gaat lukken, want ik gok eigenlijk op een ZG :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:53

Wat gaaf! Gefeliciteerd

Ik moet met Baco nog naar een IB show ergens buiten NL/BE voor zn internationale titel. Daar moet ik nog eens overna denken :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:39

Ik ben zondag op de turf trofee met mijn border junior meisje. En mijn nieuwe reu komt mee als bezoeker. Volgende zondag zijn we in branbant :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 00:01

Zoe_97 schreef:
Ik ben zondag op de turf trofee met mijn border junior meisje. En mijn nieuwe reu komt mee als bezoeker. Volgende zondag zijn we in branbant :D

Wij zijn ook op beide shows.

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 08:21

Esplendido schreef:
Zoe_97 schreef:

Wij zijn ook op beide shows.
Ik twijfel nog over de show in Brabant, mocht ik dit weekend mijn 1U krijgen en mijn jeugd kampioenschap, dan laat ik hem maar aan mij voorbij gaan.

Ben al best veel weg voor shows, heb nog meer honden en een gezin enzo :+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 11:39

Een zeer goed omdat haar hoofd nog niet volledig opgevuld is _O-

Zo heb je het ene weekend best of breed met je zeer volwassen en volgroeid uitziende teef en het weekend erop een zeer goed |o

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 15:32

Wij mogen nog even blijven hangen. Parker 2U. Verbaasd me niks, want hij liep niet lekker. Veel te afgeleid, duidelijk meer training weer nodig voor we de shows in gaan :=
Jarvis daarintegen, boven verwachting! Eerste keer veteranenklasse. Enige veteraan van het ras, en gelukkig de uitmuntend. Daarna beste reu, en zelfs bob! Onze eerste keer, trots momentje :D

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 15:48

Yeeeeyyy, gefeliciteerd nogmaals!! *\o/* *\o/*

Wij ons laatste jeugdpunt binnen, 1U :D Niet heel moeilijk als enige deelnemer maar had überhaupt de U niet verwacht vandaag :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 16:34

Gefeliciteerd!
Hier ook 1 uitmuntend en beste junior :D gelukkig geen jeugd erering. Ik moest meer dan 3 uur naar huis rijden

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:32

Gefeliciteerd!!

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:44

Ik had ook slechts een 1U nodig in de jeugd klasse, maar werden we heel verrassend BOB. Gewonnen van de kampioensteef. Nooit gedacht, dus ineens een lange dag.
Heel trots op mijn zwarte meisje, ze is nu ook NL jeugd kampioen met haar 15 maanden. Nog 2 CAC dus nog alle tijd voor de andere 2 CAC's.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 22:10

Vandaag onze tweede show gelopen! En hoe! Beste minor puppy van het ras en daarna ook nog eens van de show *\o/* zo trots!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe is het met jullie gegaan?