nuscaniels schreef:hoefnageltje schreef:...
Verder wordt er steeds gezegd dat het kosten van de ouderdieren ook geld kost, maar die ouders die worden toch gewoon 1 x getest op genetische aandoeningen? Daarna weet je toch dat die ouders OK zijn en hoef je voor een volgende nestje toch niet opnieuw te testen?
Ik krijg de indruk dat die testen dan nog eindeloos worden doorberekend in het zoveelste nest.
Hondjes fokken lijkt wel het nieuwe thuiswerken geworden.
Tikt lekker aan, puppy's produceren.![]()
![]()
![]()
..
Knip even dit stukje eruit, bij sommige rasverenigingen moet er jaarlijks opnieuw getest worden op bepaalde aandoeningen.
En ja er zullen zeker mensen zijn die echt aan puppy produceren voor het geld doen maar een goed doordacht gefokte hond die ook nog in de eerste weken van zijn leven goed opgroeit mag m.i. best wat kosten.
Idd dat wilde ik ook al noemen.
En ook met 1000 euro of een bedrag tussen de 1000 en 2000 hou je als fokker zelf niet veel over hoor. Aanlegtest, heupfoto's, oogonderzoek, eventuele andere genetische zaken uitsluiten, shows lopen, dekgeld, en als de pups er eenmaal zijn heb je ook kosten natuurlijk. Mijn ouders hadden ooit een nestje met 12 pups. Ook met de toenmalige kosten en prijzen (jaren 90) moest er geld bij.