Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rytir schreef:Wat een naar incident voor alle partijen, goed dat je meteen bent begonnen met korf training. Een waarschuwings beet(je) of snauw is al naar maar echt doorbijten is wel verontrustend. Ik kan geen tips geven anders dan al is gedaan. Hoe doe je het thuis met de andere honden? Als de adoptie hond zo fel kan omslaan lijkt het mij ook wel spannend met je andere honden.
Zoolgangster schreef:Nagini schreef:Heftig Noblesse. Ik ben er bang voor dat zoiets ook best kan gebeuren met TS haar honden. Zeker als hij zich meer op zn gemak gaat voelen.
Wat erg ook dat de hond in jouw verhaal daarna herplaatst is. Zo zie je maar dat sommige organisaties echt niet altijd zo helder inzien. Verblind door het idee van “honden redden”.
Om die reden hebben wij een adoptiekat, die mijn mans ogen uit wilde krabben en hem lelijk verwond heeft (nu nog restschade), in laten slapen zonder dat aan de opvang te melden. Omdat die opvang anders die kat wéér zou doorsturen naar iemand anders, daarvoor had diezelfde opvang al een doorbijtende hond doorgestuurd naar een familie, omdat "alle dieren een kans moeten krijgen." Ook verblind dus door het idee van honden (en katten) redden.
Als je de opvang niet wijzer maakt, kun je dus best een gevaarlijk dier in laten slapen.
poes schreef:Een hond die dergelijke gaten bijt zonder al te duidelijke waarschuwing… dan zeggen dat het eigenlijk waarschijnlijk grotendeels aan het baasje ligt. Ja zo hou je mogelijk gevaarlijke honden in de maatschappij.
Je hebt mogelijks gelijk. Maar hoeveel experts zijn er? Als ik rond kijk op straat zie ik er weinig alleszins. Veel onopgevoede honden. Ik ken maar weinig mensen waar ik een probleemhond heen zou durven brengen. Eigenlijk maar twee. En bij eentje twijfel ik over de methode.
Vraag me af waar de opvang dan heen moet met zo een hond?
poes schreef:Er is geen markt voor honden met problemen, jammer maar wel realiteit.
TinkerTreas schreef:poes schreef:Er is geen markt voor honden met problemen, jammer maar wel realiteit.
Dat is ook de reden dat wij hem willen laten inslapen, als het bij ons niet gaat lukken. Ik wil niet dat er nog gesleept gaat worden met hem. Het is een hond van 8 jaar, met een serieus probleem. Wie zit daar sowieso op te wachten?
poes schreef:Een hond die dergelijke gaten bijt zonder al te duidelijke waarschuwing… dan zeggen dat het eigenlijk waarschijnlijk grotendeels aan het baasje ligt. Ja zo hou je mogelijk gevaarlijke honden in de maatschappij.
Je hebt mogelijks gelijk. Maar hoeveel experts zijn er? Als ik rond kijk op straat zie ik er weinig alleszins. Veel onopgevoede honden. Ik ken maar weinig mensen waar ik een probleemhond heen zou durven brengen. Eigenlijk maar twee. En bij eentje twijfel ik over de methode.
Vraag me af waar de opvang dan heen moet met zo een hond?
TinkerTreas schreef:En ik heb inderdaad gezegd dat ik hem niet meer wil laten herplaatsen. Dat is ook een keuze die ik voor hem maak. Hoe groot is de kans dat het perfecte baasje zich meldt voor een oude hond met serieuze problemen? En hoe lang duurt het voordat die zich meldt? En waar moet hij dan in de tussentijd heen? Want dat is alleen aan de orde als het hier niet gaat.
Het is absoluut niet dat ik er lichtzinnig over denk namelijk.