Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IHN schreef:Fijn dat poes een plekje heeft!
maar ik wil toch nog ff vermelden dat ik schrik vd oplossingen die aangedragen worden en de oordelen over de mevrouw.
Buuf komt op mij niet over als iemand die niet om poes geeft (ze vroeg eerst immers ook om haar in te slapen als zij er niet meer was en denk toch echt dat dat vanuit zorg om poes was). En mss nu wel vanuit wanhoop/paniek zo gereageerd heeft. Om eerlijk te zijn:als ik een simpele vraag stel aan iemand, en diegene gaat ipv een simpel ja of nee ongevraagd de redder uithangen zou ik ook zo kunnen reageren.. meer zo van:dan los het maar op ook.
Maar goed.. stiekem wegbrengen? Facturen vervalsen? Het is haar kat en ze heeft niet alleen brokjes gegeven, is er ook mee naar da gegaan toen ze ziek was, dus ze heeft wel degelijk geld aan poes uitgegeven.
En waarom is een kat inslapen erger dan een paard die een geheel pijnloos leven kan leiden op de wei, alleen niet meer bereden kan worden? Het zijn beide levende wezens met recht op leven.
De tendens bij paarden hier op bokt is:niet herplaatsen, zelf verantwoordelijkheid nemen en in laten slapen.
ik vind dat hypocriet.
kat en paard zijn beide levende wezens met evenveel recht op leven.
IHN schreef:Fijn dat poes een plekje heeft!
maar ik wil toch nog ff vermelden dat ik schrik vd oplossingen die aangedragen worden en de oordelen over de mevrouw.
Buuf komt op mij niet over als iemand die niet om poes geeft (ze vroeg eerst immers ook om haar in te slapen als zij er niet meer was en denk toch echt dat dat vanuit zorg om poes was). En mss nu wel vanuit wanhoop/paniek zo gereageerd heeft. Om eerlijk te zijn:als ik een simpele vraag stel aan iemand, en diegene gaat ipv een simpel ja of nee ongevraagd de redder uithangen zou ik ook zo kunnen reageren.. meer zo van:dan los het maar op ook.
Maar goed.. stiekem wegbrengen? Facturen vervalsen? Het is haar kat en ze heeft niet alleen brokjes gegeven, is er ook mee naar da gegaan toen ze ziek was, dus ze heeft wel degelijk geld aan poes uitgegeven.
En waarom is een kat inslapen erger dan een paard die een geheel pijnloos leven kan leiden op de wei, alleen niet meer bereden kan worden? Het zijn beide levende wezens met recht op leven.
De tendens bij paarden hier op bokt is:niet herplaatsen, zelf verantwoordelijkheid nemen en in laten slapen.
ik vind dat hypocriet.
kat en paard zijn beide levende wezens met evenveel recht op leven.
IHN schreef:in bericht 1 staat toch echt:vorige eigenaren zijn verhuisd en hebben haar achtergelaten, waarna buuf de zorg op zich heeft genomen.
Dus nee. er is niet ergens een zoekende eigenaar.
en Inge de Bruin. Ik bedorl mijn beticht anders. Natuurlijk moet ppes niet dood evenmin als een paard. Toch lees ik vaak hier dat mensen hun paard in laten slapen als ze niet meer kunnen rijden. Dat vind ik jet hypocrietr deel (of toevallig reageren met die mensen hier niet. dat kan natuurlijk).
Maar waar het me vooral om gaat is het stiekeme. Factiluren vervalsen? Stiekem wegbrengen? Dat is gewoon diefstal.. mw heeft zorg op zich genomen toen eigenaren verhuisden en daarmee werd het haar kat.
Ts heeft het gelukkig keurig opgelost door het eerlijk te bespreken met buuf, en buuf bleek daar dus best voor open te staan.
Ik vermoed dus dat buuf helaal niet zo'n naar persoon is als hier wordt afgeschilderd door bokkers (ts zegt niks erover trouwens, allemaal insinuaties van bokkers die kennelijk mw kennen). En dat kennelijk crimineel gedrag dan gewoon ok wordt.. beetje apart ook voor een forum waar het eoordje banketstaaf wordt weggecensureerd.
Padoertje schreef:Jeetje zeg, wat kunnen sommige mensen toch reageren als een echte ‘Karen’ zeg…TS heeft in overleg met verschillende instanties en de oude vrouw uiteindelijk de meest geweldige oplossing gevonden voor Poes. Zullen we dat uitgangspunt aanhouden en gewoon even allemaal lekker blij zijn op deze goede afloop? Hoop dat Poes nog lekker verwend mag worden en een poeswaardig en liefdevol leventje krijgt.
ingedebruijn schreef:IHN schreef:in bericht 1 staat toch echt:vorige eigenaren zijn verhuisd en hebben haar achtergelaten, waarna buuf de zorg op zich heeft genomen.
Dus nee. er is niet ergens een zoekende eigenaar.
en Inge de Bruin. Ik bedorl mijn beticht anders. Natuurlijk moet ppes niet dood evenmin als een paard. Toch lees ik vaak hier dat mensen hun paard in laten slapen als ze niet meer kunnen rijden. Dat vind ik jet hypocrietr deel (of toevallig reageren met die mensen hier niet. dat kan natuurlijk).
Maar waar het me vooral om gaat is het stiekeme. Factiluren vervalsen? Stiekem wegbrengen? Dat is gewoon diefstal.. mw heeft zorg op zich genomen toen eigenaren verhuisden en daarmee werd het haar kat.
Ts heeft het gelukkig keurig opgelost door het eerlijk te bespreken met buuf, en buuf bleek daar dus best voor open te staan.
Ik vermoed dus dat buuf helaal niet zo'n naar persoon is als hier wordt afgeschilderd door bokkers (ts zegt niks erover trouwens, allemaal insinuaties van bokkers die kennelijk mw kennen). En dat kennelijk crimineel gedrag dan gewoon ok wordt.. beetje apart ook voor een forum waar het eoordje banketstaaf wordt weggecensureerd.
Zouden zijn verhuisd.. Geeft mij niet het gevoel dat dat 100% zeker het geval is. Zaken vervalsen snap ik ook niet maar ik heb toch echt dingen gelezen als: ik ga er geen euro aan uitgeven als ze ingeslapen moet worden / herplaatst moet worden, ik geef dr wel een overdosis met m'n eigen medicatie. Sorry maar als je dat niet als naar ziet.. Dan hebben we gewoon een heel ander idee bij naar.
Sabri schreef:Via TNR methode worden katten ook voorzien van chip en vaak een oortip, dwz een stukje oorpunt afgesneden. Chip staat dan op zwerf en bij welke instantie, zo kan de kat gemonitord worden en mocht deze ziek worden ook geholpen met medische hulp, of zoals nu dat een voeder zegt niet meer de kat te kunnen verzorgen te kijken naar een andere lokatie. Het is niet helemaal netjes om dan buurvrouw als eigenaar aan te wijzen door de dierenambulance als dit daadwerkelijk om een teruggeplaatst tnr kat gaat. Dan zijn de kosten niet voor mevrouw, een tnr kat blijft eigenaar van het asiel of de betreffende instantie.
!