Inslapen, herplaatsen, help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:34

Fijn dat poes een plekje heeft!

maar ik wil toch nog ff vermelden dat ik schrik vd oplossingen die aangedragen worden en de oordelen over de mevrouw.
Buuf komt op mij niet over als iemand die niet om poes geeft (ze vroeg eerst immers ook om haar in te slapen als zij er niet meer was en denk toch echt dat dat vanuit zorg om poes was). En mss nu wel vanuit wanhoop/paniek zo gereageerd heeft. Om eerlijk te zijn:als ik een simpele vraag stel aan iemand, en diegene gaat ipv een simpel ja of nee ongevraagd de redder uithangen zou ik ook zo kunnen reageren.. meer zo van:dan los het maar op ook.

Maar goed.. stiekem wegbrengen? Facturen vervalsen? Het is haar kat en ze heeft niet alleen brokjes gegeven, is er ook mee naar da gegaan toen ze ziek was, dus ze heeft wel degelijk geld aan poes uitgegeven.

En waarom is een kat inslapen erger dan een paard die een geheel pijnloos leven kan leiden op de wei, alleen niet meer bereden kan worden? Het zijn beide levende wezens met recht op leven.
De tendens bij paarden hier op bokt is:niet herplaatsen, zelf verantwoordelijkheid nemen en in laten slapen.

ik vind dat hypocriet.
kat en paard zijn beide levende wezens met evenveel recht op leven.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:36

Ah wat een mooie uitkomst.
Hopelijk voelt poes zich snel thuis in haar nieuwe onderkomen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:40

IHN schreef:

maar ik wil toch nog ff vermelden dat ik schrik vd oplossingen die aangedragen worden en de oordelen over de mevrouw.
Buuf komt op mij niet over als iemand die niet om poes geeft (ze vroeg eerst immers ook om haar in te slapen als zij er niet meer was en denk toch echt dat dat vanuit zorg om poes was). En mss nu wel vanuit wanhoop/paniek zo gereageerd heeft. Om eerlijk te zijn:als ik een simpele vraag stel aan iemand, en diegene gaat ipv een simpel ja of nee ongevraagd de redder uithangen zou ik ook zo kunnen reageren.. meer zo van:dan los het maar op ook.

Maar goed.. stiekem wegbrengen? Facturen vervalsen? Het is haar kat en ze heeft niet alleen brokjes gegeven, is er ook mee naar da gegaan toen ze ziek was, dus ze heeft wel degelijk geld aan poes uitgegeven.

En waarom is een kat inslapen erger dan een paard die een geheel pijnloos leven kan leiden op de wei, alleen niet meer bereden kan worden? Het zijn beide levende wezens met recht op leven.
De tendens bij paarden hier op bokt is:niet herplaatsen, zelf verantwoordelijkheid nemen en in laten slapen.

ik vind dat hypocriet.

Serieus? Ik ben het hier echt totaal niet mee eens. Een paard zonder pijn zou ik ook nooit hebben ingeslapen dus dat kun je niet zomaar over iedereen zeggen. Verantwoordelijkheid nemen als je niet meer voor een kat kunt zorgen, is niet zeggen dat ie dood moet. Niet herplaatst of iets, gewoon dood. Desnoods vergiftigen we 'm zelf wel. Ik snap echt niet dat je zoiets goed probeert te praten.

PureSG

Re: Inslapen, herplaatsen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:51

Wat fijn dat Poes een nieuw onderkomen heeft kunnen vinden!
Ik hoop dat Poes zich snel gesetteld voelt <3

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:08

IHN schreef:

ik vind dat hypocriet.

Ik vind dat als iemand zegt zijn kat dan wel te vergiftigen met pillen klinken als mogelijk dementerend?

Verder was het onduidelijk hoelang mevrouw de voerder of verzorger was. Misschien woont poes met eigenaar wel 2 straten verderop en zit nu iemand te wachten waar poes toch blijft want die liep snachts dacht diegene altijd buiten?

Chip is niet uitgelezen en er zijn hier in Den Haag ook zwerfkatten, deze worden via de tnr methode(trap, netral, return) terug geplaatst. Want anders vormt zich nieuwe kolonies zwerfkatten, dat ontstaat vanzelf van huiskatten. Een zwerfkat van straat halen is dus niet altijd de beste oplossing. Deze katten hebben vaste voeders en houden deze groepen ook in de gaten.

Paarden zijn totaal andere dieren.
Zou dan een paard bij iemand aanlopen en ineens op het erf staan dan zet je deze toch ook niet in een stalletje en voer je hem en op een dag als je er geen zin meer in hebt geef je hem een spuitje?

Helaas goed bedoeld vaak maar door zogenaamde 'zwerfkatten' te gaan voederen, gaan dit soort katten misschien op den duur niet meer terug naar hun eigen baasje. Deze blijft nog jarenlang zitten met waar poes toch is.
Zeker een lapje is geliefd. De kans dat poes elders thuis hoorde en nog een eigenaar heeft is gewoon aanwezig.

Verder zou ik poes ook even checken of ze niet toevallig lacterende is. Dat wordt zowiezo ook gedaan bij katten die door de dierenambulance opgehaald worden. Want in deze tijd kan het zijn dat poes nu een nest met kittens ergens heeft zitten.
Vorige week heb ik nog een kat die ook bij een oudee buurman al aantal weken zat opgehaald, deze had 5 kittens in een nest tussen de struiken.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:26

in bericht 1 staat toch echt:vorige eigenaren zijn verhuisd en hebben haar achtergelaten, waarna buuf de zorg op zich heeft genomen.
Dus nee. er is niet ergens een zoekende eigenaar.

en Inge de Bruin. Ik bedorl mijn beticht anders. Natuurlijk moet ppes niet dood evenmin als een paard. Toch lees ik vaak hier dat mensen hun paard in laten slapen als ze niet meer kunnen rijden. Dat vind ik jet hypocrietr deel (of toevallig reageren met die mensen hier niet. dat kan natuurlijk).
Maar waar het me vooral om gaat is het stiekeme. Factiluren vervalsen? Stiekem wegbrengen? Dat is gewoon diefstal.. mw heeft zorg op zich genomen toen eigenaren verhuisden en daarmee werd het haar kat.
Ts heeft het gelukkig keurig opgelost door het eerlijk te bespreken met buuf, en buuf bleek daar dus best voor open te staan.
Ik vermoed dus dat buuf helaal niet zo'n naar persoon is als hier wordt afgeschilderd door bokkers (ts zegt niks erover trouwens, allemaal insinuaties van bokkers die kennelijk mw kennen). En dat kennelijk crimineel gedrag dan gewoon ok wordt.. beetje apart ook voor een forum waar het eoordje banketstaaf wordt weggecensureerd.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:29

IHN schreef:
in bericht 1 staat toch echt:vorige eigenaren zijn verhuisd en hebben haar achtergelaten, waarna buuf de zorg op zich heeft genomen.

en Inge de Bruin. Ik bedorl mijn beticht anders. Natuurlijk moet ppes niet dood evenmin als een paard. Toch lees ik vaak hier dat mensen hun paard in laten slapen als ze niet meer kunnen rijden. Dat vind ik jet hypocrietr deel (of toevallig reageren met die mensen hier niet. dat kan natuurlijk).
Maar waar het me vooral om gaat is het stiekeme. Factiluren vervalsen? Stiekem wegbrengen? Dat is gewoon diefstal.. mw heeft zorg op zich genomen toen eigenaren verhuisden en daarmee werd het haar kat.
Ts heeft het gelukkig keurig opgelost door het eerlijk te bespreken met buuf, en buuf bleek daar dus best voor open te staan.
Ik vermoed dus dat buuf helaal niet zo'n naar persoon is als hier wordt afgeschilderd door bokkers (ts zegt niks erover trouwens, allemaal insinuaties van bokkers die kennelijk mw kennen). En dat kennelijk crimineel gedrag dan gewoon ok wordt.. beetje apart ook voor een forum waar het eoordje banketstaaf wordt weggecensureerd.

Zouden zijn verhuisd.. Geeft mij niet het gevoel dat dat 100% zeker het geval is. Zaken vervalsen snap ik ook niet maar ik heb toch echt dingen gelezen als: ik ga er geen euro aan uitgeven als ze ingeslapen moet worden / herplaatst moet worden, ik geef dr wel een overdosis met m'n eigen medicatie. Sorry maar als je dat niet als naar ziet.. Dan hebben we gewoon een heel ander idee bij naar.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:11

Precies @Inge. Vooral de uitspraken zijn nou niet echt heel betrouwbaar en geruststellend.

Ik heb het idee dat mogelijk de oudere vrouw wat dementerend is, of in de war. Want dit soort teksten en spreken over ' het beest' moet dood en/of vergiftigen? Mag vooral niks teveel kosten en het dier is ook nog gemeen etc.

Is de kat daadwerkelijk van de vorige eigenaren, hoezo hebben die dat dier achtergelaten? Dat is al raar hoor want dat gebeurd niet vaak. Je mag ook niet een huisdier achterlaten. Of is dit duidelijk afgesproken dat mevrouw de kat mocht hebben. Zo ja dan heeft buurvrouw de plicht om het dier van de nodige zorg te voorzien en kan ze dat niet deze te herplaatsen en zeker niet te gaan vergiftigen. Zo ook de plicht kosten voor afstand te doen. Ook om te voorkomen dat ze straks niet weer zo een 'nieuw exemplaar' overneemt.

Maar gezien de uitspraken vind ik het verhaal niet duidelijk en er wel wat haken en ogen aan. En zal ik niet vreemd opkijken als poes gewoon elders een eigenaar heeft die nu zijn kat kwijt is. En hoe zeker is het dat vorige eigenaren deze kat hadden? Of denkt ze dat alleen en is ze een andere buurtkat gaan voeren denkende dat het vast de oude kat van vorige bewoners was?
Laatst bijgewerkt door Sabri op 18-06-22 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 12:17

Zij heeft een paar jaar geleden correct gehandeld door de dierenambulance te bellen over de zwerfkat. Daarin heeft aangifte gedaan bij de juiste instantie, die Poes hebben opgehaald en, volgens de dierenambulance medewerkster, vermoedelijk TNR hebben toegepast waardoor ze op de vindplaats weer is uitgezet. Pas vanaf dat moment is buurvrouw voor de kat gaan zorgen, wat nu dus zo'n 4 jaar geleden is. Ook bij het recente DA onderzoek was geen chip gevonden gaf ze aan. Kat is ook zeker niet lacterende, die is geholpen.

Ik heb gisteren nog contact gehad met de dierenambu hierover, die konden niks hiermee op dat moment. Eerst zouden er foto's gemaakt moeten worden die ik naar ze doorstuur en wordt ze online gezet, pas na x-aantal tijd dat er geen reacties op komen, wordt ze opgehaald en naar het asiel gebracht. Juist in verband met wat je al aangeeft, omdat sommige achteraf om de hoek blijken te wonen en dat ze dat risico niet willen nemen om per ongeluk een dier naar het asiel te brengen. De dierenambulance vond het juist fijn dat ik op deze manier probeerde te helpen een plekje te vinden, zeker ook toen bleek dat ik haar niet in huis kon nemen.

Als ze als langzitter in het asiel blijft zitten, wordt ze alsnog herplaatst naar een boerderij. Mocht ze wel gewild zijn als huiskat, dan zou dat natuurlijk leuk zijn geweest (zolang ze maar een plekje krijgt :) ), maar mocht dat niet gebeuren dan was ze alsnog naar een boerderij verhuisd.
Qua nieuwe dieren, daar ben ik niet bang voor. En mocht zoiets toch gebeuren dan grijp ik natuurlijk in (al is zij hier bij het vorige dierenambulance bezoek al op gewezen dat ze de katten niet meer moet voeren buiten. Dit is dan ook per direct gestopt, dus die boodschap nam ze aan. Dat was ook de reden waarom het zorgen voor Poes lastiger werd, omdat die nu echt binnen moest zijn om te kunnen eten). Ik weet inmiddels op de buurt waar welke kat thuis hoort. Er lopen hier aardig wat, maar van allemaal zijn de baasjes bekend. Poes was geen wandelaar. Die zat het liefste in de tuin, of binnen.

Al die opvanglocaties zitten vol. Ik heb zoveel afgebeld, en allemaal met dezelfde boodschap. ''Sterkte met de situatie, maar helaas kunnen wij geen plekje bieden. Opnamestop/vol''. Niet meer dan begrijpelijk in deze tijden, maar ondanks de noodzaak die erachter zat, konden zij ons helaas niet verder helpen.

Amivedi heb ik zelf ook al bekeken, net als WioA en lokale facebookgroepen waar vermiste dieren worden geplaatst, nergens is ze als vermist opgegeven.

144 inseinen...Ik heb het eerder gehoord, maar toch niet gedaan. Behalve dat ik het liever zonder tussenkomst van instanties doe waarna voor mij het woongenot beïnvloed kan worden (worst case scenario but you never know, maar het zal meteen duidelijk zijn wie er dan heeft gebeld), kunnen ze helemaal niks als de dierenpolitie wel zou komen en de kat nog gezond rond zou lopen. Dit heb ik via chat en telefoon gecheckt. Een directe verandering voor Poes zat er niet in, met een slechte relatie als gevolg na zo'n vertrouwensbreuk. Dan zouden beide partijen niet geholpen kunnen worden, wat nu wel is gelukt.

En inderdaad, het is niet dat ze niks geeft/heeft gegeven om Poes. De keuze voor herplaatsen vond ze moeilijk, ook wegens het gebrek aan vertrouwen in de mens en dat ze bang is dat men Poes zo weer op straat zou gaan zetten. Ze vroeg me ook nog een aantal dingen toen ik haar kwam halen, om zeker te zijn dat ze goed terecht zou komen. Ik denk dat het een opmerking is geweest vanuit paniek, niet wetende wat nu dan het beste voor Poes zou zijn. Neemt niet weg dat ik natuurlijk begon te vrezen voor Poes d'r leven, want ik wist niet of ze er daadwerkelijk toe in staat zou zijn. Maar met hoe ze later op de dag reageerde toen Poes opgehaald werd, gaf toch het idee dat ze rust had gevonden met dat de zorgen weggingen, en dat Poes een kans krijgt op een goed leven. Ik heb haar vandaag nog weer gesproken. Ze kwam nog een paar dingetjes brengen voor mijn kat die ze nog tegenkwam. Toen ik haar vertelde over de reis en waar ze terecht is gekomen, zag ik een opgeluchte vrouw waarbij een last van haar schouders is gevallen, en vertrouwd op dat we een liefhebbend huisje hebben gevonden. Ik zie in mijn buurvrouw zeker geen dementerende dame, maar iemand die veel pijn heeft meegemaakt in haar leven en er op momenten gewoon helemaal klaar mee is. Ze wilde uiteindelijk 1 uitkomst voor Poes, en dat was dat zij niet meer op straat terecht zou komen. Doordat het TNR is/zal zijn geweest, was ze bang dat uitzetten hier opnieuw zou gebeuren. Haar vertrouwen in mensen is ontzettend klein, waardoor ze uit zichzelf dit niet had kunnen regelen. Om dat te voorkomen, was haar idee eeuwige rust de beste optie. En toen bleek dat dat niet gebeurde bij de DA en ik haar vertelde over de kosten van afstaan (ze heeft niet veel te besteden, dus plekje bij bijvoorbeeld Kat in Nood met 50 euro per maand is voor haar ontzettend veel) heeft vermoedelijk een paniekreactie laten ontstaan.

Als men een kat wil achterlaten, dan doen ze dat ongeacht de kleur. Wij hebben ook een lapje als aanloper gehad, was zelfs een kitten van een maand of 4. Iemand zou dat toch moeten missen? Maar nee hoor, nooit iemand die is gekomen voor haar ondanks dat het een prachtig katje is. Er zijn nare mensen op de wereld, en dan maakt de vachtkleur niks uit.

Ik ben erg blij dat Poes nu veilig zit, op een plekje waar ik verwacht dat ze een droomleven kan krijgen, en hoop dat ze inderdaad een goeie muizenvanger gaat worden :D
Laatst bijgewerkt door Tigress op 18-06-22 12:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 12:20

Waar halen jullie het luikje verhaal vandaan? Er is geen luikje, er is een raampje waardoor ze naar binnen en buiten ging. Buurvrouw is altijd thuis, dus die wist precies wat erin en eruit ging. In de nacht zat het raam gewoon dicht en Poes binnen, dus geen onverwacht bezoek op die momenten. Het enkele onbewaakte moment dat er wel een andere kat binnen glipte, werd die er ook meteen weer uitgezet na de "sproeiwerkzaamheden" die ze aantrof.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:40

Jeetje zeg, wat kunnen sommige mensen toch reageren als een echte ‘Karen’ zeg…TS heeft in overleg met verschillende instanties en de oude vrouw uiteindelijk de meest geweldige oplossing gevonden voor Poes. Zullen we dat uitgangspunt aanhouden en gewoon even allemaal lekker blij zijn op deze goede afloop? Hoop dat Poes nog lekker verwend mag worden en een poeswaardig en liefdevol leventje krijgt.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:40

Wat heb je goed gehandeld. Ik heb dit topic gisteren gelezen en was zo blij met de oplossing. Ik vind ook dat je het goed doet met je buurvrouw. Dat is geen naar mens. Maar iemand met een rugzakje. Die daardoor soms wat anders reageert dan een ander.

Wij hebben een prachtige raskat (langharige lapjeskat) uit het asiel. Achtergrond niet bekend, want achtergelaten in een huis.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 13:33

Padoertje schreef:
Jeetje zeg, wat kunnen sommige mensen toch reageren als een echte ‘Karen’ zeg…TS heeft in overleg met verschillende instanties en de oude vrouw uiteindelijk de meest geweldige oplossing gevonden voor Poes. Zullen we dat uitgangspunt aanhouden en gewoon even allemaal lekker blij zijn op deze goede afloop? Hoop dat Poes nog lekker verwend mag worden en een poeswaardig en liefdevol leventje krijgt.

TS valt zeker niks te verwijten. Heel goed gehandeld en ontzettend blij voor Poes!

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 13:42

Dank voor de uitleg TS dat maakt een wat duidelijker. En nee je moet zeker geen ruzie gaan krijgen om een kat

Via TNR methode worden katten ook voorzien van chip en vaak een oortip, dwz een stukje oorpunt afgesneden. Chip staat dan op zwerf en bij welke instantie, zo kan de kat gemonitord worden en mocht deze ziek worden ook geholpen met medische hulp, of zoals nu dat een voeder zegt niet meer de kat te kunnen verzorgen te kijken naar een andere lokatie. Het is niet helemaal netjes om dan buurvrouw als eigenaar aan te wijzen door de dierenambulance als dit daadwerkelijk om een teruggeplaatst tnr kat gaat. Dan zijn de kosten niet voor mevrouw, een tnr kat blijft eigenaar van het asiel of de betreffende instantie.

Veel dierenambulance werken momenteel overuren en het kan zijn dat de betreffende centralist dacht dat dit weer het zoveelste corona slachtoffer was wat voor de zomer gedumpt moest.

Gelukkig heeft de kat een goed adres en is de kans dat de kat een vergiftigingsdood oploopt nu niet meer zo aanwezig!

Veel geluk voor de toekomstige eigenaren en dat poes hopelijk nu daar een veilige nieuwe plek mag hebben!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 14:47

ingedebruijn schreef:
IHN schreef:

Zouden zijn verhuisd.. Geeft mij niet het gevoel dat dat 100% zeker het geval is. Zaken vervalsen snap ik ook niet maar ik heb toch echt dingen gelezen als: ik ga er geen euro aan uitgeven als ze ingeslapen moet worden / herplaatst moet worden, ik geef dr wel een overdosis met m'n eigen medicatie. Sorry maar als je dat niet als naar ziet.. Dan hebben we gewoon een heel ander idee bij naar.

ik vind het nogal wat om deze mw op basis vd bewoordingen van ts een leugenaar te noemen. Eigen interpretatie die imo niet rechtvaardigt om mw buiten spel te zetten aangaande haar kat.
En ja..die opmerkingen zijn naar. MAAR: ik lees ook dat mw wel degelijk naar de dierenarts ging toen de kat ziek was. Dat mw wel de zorg op zich had genomen, en ook spulletjes voor de kat had. Dat ze ts gevraagd heeft NA haar overlijden de kat in te laten slapen. Ik lees hieruit dat het iemand is die oprecht het beste voor heeft met haar kat, en deze opmerkingen (misschien nadat ts na haar had uitgesproken dat ze absoluut niet mee ging werken aan inslapen) zie ik meer als een pressiemiddel, vanuit paniek, zeker omdat mw geen vertrouwen heeft in instanties, en dus ws daarom niet wil dat kat in asiel komt. Ze gaat vrij gemakkelijk akkoord met herplaatsing op moment dat ts een adresje heeft gevonden, zet zelfs spulletjes klaar..en dan nog komt er een opmerking van een bokker: nou maar hopen dat ze je niet het leven zuur gaat maken. Erg naar...en ja...ik vind de opmerkingen vd mevrouw ook naar ,maar we kennen haar niet, weten niet wat er in haar omgaat en wat haar beweegredenen zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 14:56

Lets agree to disagree. Hoop dat er nog meer foto's van poes voorbij komen als ze gesetteled is <3

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 14:57

Ik lees nu de rest pas. Dank TS voor de uitleg. Precies wat ik al dacht dus en hier ook gezegd heb.

Beetje jammer dat ik dan alsnog als een "karen"wat dat ook moge zijn wordt afgeschilderd (aangezien ik ongeveer de enige ben die tegen het kuddegedrag van mw zwart maken hier, inging).
Ik zeg letterlijk in een eerdere post dat ik blij ben dat Poes een goed plekje heeft, en dat TS goed gehandeld heeft.
Maar dat de Bokt schaapjes allemaal ongefundeerde oordelen over mevrouw hebben...dat is wat me stoort. En TS geeft nu exact hetzelfde aan als wat ik dus al zei: paniekreactie, en wel degelijk om kat geven en juist vanuit dat geven om dit als beste beslissing zien.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:05

Sabri schreef:
Via TNR methode worden katten ook voorzien van chip en vaak een oortip, dwz een stukje oorpunt afgesneden. Chip staat dan op zwerf en bij welke instantie, zo kan de kat gemonitord worden en mocht deze ziek worden ook geholpen met medische hulp, of zoals nu dat een voeder zegt niet meer de kat te kunnen verzorgen te kijken naar een andere lokatie. Het is niet helemaal netjes om dan buurvrouw als eigenaar aan te wijzen door de dierenambulance als dit daadwerkelijk om een teruggeplaatst tnr kat gaat. Dan zijn de kosten niet voor mevrouw, een tnr kat blijft eigenaar van het asiel of de betreffende instantie.
!

Dat zal dan waarschijnlijk per lokatie verschillen, ik heb op stal een muizenvanger die geplaatst is vanuit een zwerfkattenproject van de dierenbescherming. Idd een stukje van het oor af, maar volgens zeggen van de coördinator van het project geen chip ( wil ik nog eens laten checken en anders alsnog doen) en er is ook nergens aangegeven dat ze hun eigendom blijft.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:45

Met poes gaat alles goed, inmiddels komt ze gelijk aanrennen als je haar roept. Komt helemaal goed <3

Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:04

Wat een toepasselijke achtergrond ook :D ! Fijn dat het zo goed lijkt te gaan :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:21

Ah wat een pop <3

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 22:31

Heel fijn dat poes een goeie plek heeft gevonden. En ts, complimenten voor je genuanceerde keuzes.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 23:11

@Miran; inderdaad kan het zeker per lokatie verschillen. De tnr methode is wel op basis van terugplaatsen en monitoren, zonder eigenaar maar wel bv voeders die een oogje in het zeil houden(denk bv dat er ineens een nieuwe kat bij de groep zwerfkatten zit, of een die ziek is, dan kunnen deze voeders met een coördinator contact opnemen).
Dat de kat nu geplaatst is, betekend dat jij vermoedelijk wel eigenaar bent, en je kat dus geen TNR kat meer hoeft te zijn. Ik zal zeker je kat op chip laten controleren en kijken of deze chip ook op je naam staat. Stel je kat word ooit elders gevonden dan weten ze ook waar deze thuishoort en kunnen ze contact opnemen.

Soms blijkt dat een zwerfkat toch niet helemaal wild is, of later toch beter benaderbaar, die hebben dan wel een oortip maar kunnen alsnog als huiskat met eigenaar geplaatst worden. Dus het is ook niet per definitie oortip is altijd zwerfkat.
En dat gebeurd ook met 'muizenvangers', deze blijken toch wel enigszins erfvast maar net te wild voor huiskat, fantastisch dat je deze opvangt en vermoedelijk ben je dan ook gewoon officieel eigenaar.

@KNolan; Wat een mooi plaatje zo!
Veel geluk met poes, ze ziet er prachtig uit en hoop dat jullie nog fijne jaren hebben! *\o/* Een echte zwerfkat kun je niet zo vasthouden hoor! En haar rechteroor zie ik ook geen oortip af dus vermoed niet dat dit een zwerfkat was. Hou haar wel eerste 2 weken binnen liefst zodat ze niet terug gaat lopen, tenzij je een afgezette tuin/balkon hebt waar ze niet uitkan. Gelukkig te weten dat poes nu geen gevaar meer loopt en ook de andere mevrouw weet dat ze goed terecht is gekomen zonder te hoeven zwerven!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:58

Deze kwam vanuit een grote groep op een boerderij, maar was daar gedumpt en niet geboren, om die reden dus herplaatst en niet terug gezet na sterilisatie. Echt een superleuk dier geworden, gezellig maar wel duidelijk onafhankelijk. En een goede jager, want ze is er idd ook om muizen tegen te gaan. Maar ze komt graag brokjes eten als je zelf ook in de blokhut bent.

KNolan, veel plezier met haar!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:01

Ah te leuk gewoon dat ze al komt aanrennen als je haar roept. <3
Poes heeft het dus al best naar d'r zin zo te zien.