Kat wordt dement?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Re: Kat wordt dement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:40

Ooohhhh wat super fijn !

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:29

Fijn dat het wat beter gaat met Solo!
Ik hoop dat hij nog een tijd vrolijk mee kan op de medicijnen..

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:22

Ziet er goed uit! Wat fijn!
Die 15,5 jarige hier springt echt niet meer zo soepel. Soms probeert ie het nog wel, maar sinds hij z'n trappetje bij de bank doorheeft, heeft dat toch de voorkeur.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 07:47

:D :D Aww wat goed, echt een super fijne update! *\o/*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 21:30

Solo is niet meer ;(
Gisteren alles nog super. Sowieso ging hij zo goed de laatste tijd. Vol in zijn vacht, aangekomen in gewicht, speels, aanhankelijk. Vanochtend wilde hij maar een paar brokjes, maar dat heeft hij wel vaker.

Vandaag werd de badkamer gerenoveerd, dus had ik de kattenkamer dicht gedaan. Toen ik om 4 uur naar boven ging lag hij in de krabpaal te slapen. Toen ik om half 6 weer keek hing hij half uit de krabpaal en leefde hij niet meer. Ik ben compleet perplex. Heb de dierenarts gebeld wat ik moest doen, want ik heb tot nu toe alleen nog maar een dier laten inslapen bij de dierenarts. Ik mocht hem vanavond of anders morgenochtend vroeg komen brengen.
Helaas moest ik ook nog eens werken vanavond en kon dat niet afzeggen. Dus we hebben hem in een doos gelegd en ik heb net afscheid genomen op mijn manier. Ik ben compleet verdwaasd….

Mijn maatje :+: ;(
27-4-2007 - 13-9-2022
Doe Joortje de groeten daarboven….

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 21:37

Oh wat naar! Heel veel sterkte! Aan de ene kant heel mooi hoe goed het ging en dat hij thuis gewoon is gaan slapen, maar wat een schok. :(:)

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 22:14

Jeetje wat heftig, dat had niemand zien aankomen denk ik. Heel veel sterkte de komende tijd Y;(

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 23:43

Oh nee, wat ontzettend verdrietig! Hopelijk is hij heel rustig gegaan, maar wat een gemis zal dat zijn. Heel veel sterkte :(:)

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 00:47

Net je hele topic doorgelezen, wat fijn dat hij nog een aantal goede maanden mee heeft kunnen krijgen bij jullie. Hopelijk is hij rustig heen gegaan. Heel erg veel sterkte!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 08:29

Jeetje, wat heftig en onwijs verdrietig. Dit had ik totaal niet verwacht Y;(
Zo fijn dat je hem nog die laatste fijne maanden hebt kunnen geven. Heel veel sterkte met het verlies van je liefste vriendje :(:)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 10:06

Heel veel sterkte wat een onverwacht einde...je hebt hem nog een mooie tijd kunnen geven Y;(

MissSicarius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 10:12

Heel veel sterkte…

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:05

Ach jee, wat rot zeg! Sterkte!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 12:16

Bedankt allemaal. Het is nog steeds niet te bevatten. Normaal zie je een dier minder worden, maak je een afspraak en laat je hem of haar daar inslapen.
Dit is voor hem alleen maar beter geweest. Vermoedelijk was het een hartstilstand toen hij uit de krabpaal wilde komen. Ik heb echt niks gehoord. Ik hoop maar dat het snel was voor hem.
Maar hier is de boel wel ontregeld. Zelf voel ik me leeg en slaap slecht. Hij is ruim 15 jaar in huis geweest. Ik hou van al mijn dieren. Maar soms zitten ze net wat dieper en vaster in je hart. Zo 1 was Solo. 15 jaar mijn rots in de branding.

Mijn andere katten verwerken het op hun eigen manier. De jongste, Vivaldi, is nog veel bij de doos geweest waar Solo in lag. Was echt de boel aan het onderzoeken, veel ruiken.
Pip liep er met een grote boog omheen in sluipgang. Waar Viv ogenschijnlijk gewoon zijn ding weer doet is Pip compleet van slag. Nu was dat ook echt wel duo penotti. Solo was echt haar houvast. Haar grote vriend. Ze is van zichzelf een heel onzeker maar heel lief katje en Solo heeft dat altijd zo goed aangevoeld :+:

Vivaldi niet. Die is lomp, druk en onbehouwen. Ik twijfel al langer om voor hem een ander huis te zoeken waar hij ook naar buiten kan en struinen in een grote tuin of weiland ofzo. Het is een onwijs lieve kat, maar zo speels en druk, maar hier kan hij niet naar buiten. Wat eigenlijk niet matcht met Pip. Dat is nu al helemaal geen goede combi nu Solo er niet meer is. Die was echt de stabiele factor tussen die 2. Maar goed, maar even de tijd voor nemen en geen overhaaste beslissingen nemen.

Pip ligt nu alleen maar bij mij. Hartverscheurend :knuffel:
Afbeelding

Afbeelding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 13:00

Heel veel sterkte met die onverwachte verlies.

Hier onze hond inlaten slapen in mei. Maar ondanks dat onze andere hond niet heel close met hem was merkte we toch echt dat ze hem miste en er last van had.

Geef het de tijd en ben er voor pip, zij moet het ook kunnen verwerken.