Musthaves voor het kippenhok

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 08:53

pillow schreef:
Ik heb al mijn hele leven kippen. En echt zo'n zadeltje heb ik nog nooit van gehoord. Die haan kreeg van mij een wit hokje in de keuken.

Ik heb er wel van gehoord.. maar naar mijn idee is het symptoombestrijding. Als kippen kaal worden is de haan ofwel niet heel vriendelijk ofwel zijn er voor die haan te weinig kippen.

Afanaisa91

Re: Musthaves voor het kippenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 09:45

Dank voor de tips mbt de Feed-O-Matic. Ik heb er ding nu maar buiten staan, hopelijk zien ze het dan wat beter. Dankzij het berichtje van Prairy snap ik dat ook de hoeveelheid voer aan te passen is! Dat verklaart vast waarom het zo slecht doorloopt. Projectje voor morgen!

Ohh ja kippenzadeltjes heb ik ook. Ik heb ze via Etsy gekocht, al zou ik dat niet aanraden want je betaalt je scheel aan invoerrechten. Ik heb vorig jaar 6 kale legkippen overgenomen. Geen grammetje vet en dan ook nog vederloos, dus ik vond dit wel handig ter bescherming tegen het weer en de jonge hanen. Niet iedere kip was er blij mee overigens, al heb je heel veel verschillende pasvormen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:06

Je moet ook af en toe even in het bakje kijken waar het voer in valt, als er veel stof in het voer zit dan is het snel verstopt en dan vallen er dus geen korrels meer in.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 09:12

Weet iemand of seramakippen gevoelig zijn voor overgewicht?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 17:14

Geen idee eigenlijk.. kunnen kippen ooit te dik worden? Ik heb er nog nooit over nagedacht, bij mij zijn ze altijd super sterk en gespierd maar nooit dik...

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 18:17

Kippen kunnen wel degelijk te dik worden. Vet rond de kont en tussen de poten. Of dat rasafhankelijk denk ik niet.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 18:49

Kippen kunnen zeker te dik worden! Kan je goed voelen bij het borstbeen.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 18:56

Century schreef:
Kippen kunnen zeker te dik worden! Kan je goed voelen bij het borstbeen.

Ik vind dit bij serama's zo moeilijk omdat ze een hoge en grote borst hebben. Ik heb er eentje bij die er echt als een dik ploepje uitziet. Ze waggelt ook als een eendje.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 19:09

Even aan het borstbeen voelen inderdaad. Die moet je makkelijk kunnen voelen, niet als een gootje tussen de borstfilets.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 19:45

Prairy schreef:
Je moet ook af en toe even in het bakje kijken waar het voer in valt, als er veel stof in het voer zit dan is het snel verstopt en dan vallen er dus geen korrels meer in.

Sneeuw zat erin vandaag :+
Maar dank, met dat plaatje eruit schuift het voer nu vanzelf door en doet het dus goed dienst!

Hmm dikke kippen geen idee. Misschien dat de vleesrassen van origine wat sneller vet- en spierweefsel ontwikkelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:44

Wij hebben een dikke Wyandotte _O- Maar madam vreet echt als een malle.. die schuift nog net niet rennend met open snavel de ren door als we extra lekkers neergooien voor ze. En bij elke verdenking van beweging (= kans op eten) begint ze te schreeuwen en langs het gaas te heen en weren.

De rest is gelukkig normaal :+

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 07:47

Wow daar had ik dus echt nog nooit van gehoord! Weer wat geleerd :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:13

Afanaisa91 schreef:
Prairy schreef:

Sneeuw zat erin vandaag :+
Maar dank, met dat plaatje eruit schuift het voer nu vanzelf door en doet het dus goed dienst!

Hmm dikke kippen geen idee. Misschien dat de vleesrassen van origine wat sneller vet- en spierweefsel ontwikkelen?

Fijn!

Ik had laatst ook onder de trap trede zand weggehaald, want de bak kon niet meer open bij de eenden. Die waren gelukkig al zo brutaal om dan maar bij de kippen te gaan ontbijten, daar staat ook zo'n bak :P