Secret Santa 2021 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 10:32

xLaraaj schreef:
Valt zo nog eens op dat je veel te veel bc's hebt, zou tog een kale bijhouden hoor :+

Uiteraard! Alhoewel ik er daar geen 6 van zou willen hebben in één huis. :')

Sem_

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:36

Wat een super leuk idee zeg, ik volg!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:58

Wat leuk, wij doen ook mee :D

Dit is Olaf, een shiba inu kruising. Olaf is mijn alles, mijn schaduw en beste maatje.
Van huis uit heb ik altijd honden gehad maar, met deze kleine heb ik een hele speciale band.
We doen samen aan behendigheid maar nog veel liever is Olaf de hele dag op stal om muizen te zoeken en lekker rond te struinen.

Afbeelding

Donja1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:24

Leuk ik heb ook aangemeld!

Dit is mijn hondje Diesel. Een Toypoedel reu van 3 jaar. Hij is fulltime bezig met zijn bal :):)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:17

Ik heb Mezzy ook aangemeld. Voor ons ook de allereerste keer ooit Secret Santa!

Mezzy is een 100% werklijn aussie en lijkt daarmee meer op een border dan op een aus. :Y) Behalve qua karakter, ze is een echte aus met haar streken.

Ze is nu 18 maandjes oud en wij doen actief agility en schapen drijven is onze "hobby". Dit doen we maar af en toe. Mezzy heeft veel instinct en daardoor voor een onervaren handler bij de schapen niet een beste combi O:) Maar met goede begeleiding gaat het ons aardig goed af!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thuis is ze niet altijd beste vrienden met de poezen en moet ik haar soms even vertellen dat het niet de bedoeling is om te spelen met de kat als met haar honden vriendjes. := }:)

Ik ben super blij met mijn puber en gelukkig is het geen sloper :') Ze is gek op knuffels, het liefst met piepjes en tug speeltjes met ballen is haar favoriet om te trainen :+

Ze is alleen allergisch voor kip en rund :')

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:30

Superleuke honden hier en ook leuk dat voorstellen!

Ik heb wel een mega crush op Olaf!!!! Komt ook omdat ik een zwak heb voor Shiba Inu's, heerlijke honden met zo'n fantastische eigenaardige persoonlijkheid. Ik houd ervan!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:36

daffodil schreef:
Superleuke honden hier en ook leuk dat voorstellen!

Ik heb wel een mega crush op Olaf!!!! Komt ook omdat ik een zwak heb voor Shiba Inu's, heerlijke honden met zo'n fantastische eigenaardige persoonlijkheid. Ik houd ervan!

Hihi, gelukkig ben ik dan niet de enige :D Zijn karakter lijkt heel erg op de shiba, hij is indd gewoon wat eigenaardig en doet dingen op zijn manier. We zitten op behendigheid, sommige dagen hoef ik maar aan het volgende toestel te denken en hij is er al maar, ik sta ook wel eens een uur lang voor joker, dan ziet hij een blaadje of beestje en dan bedankt hij even voor de eer die dag :+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:56

Oke, ik zal Bo ook voorstellen.
Ik heb al wel foto's laten zien.

Bo heb ik nu sinds juni vorig jaar. Ze is bij ons gekomen nadat haar eigenaar is overleden. Familie heeft.toen voor de hele.beestenboel gezorgd en ze allemaal een nieuw plekje kregen.

Bo is knpv gefokt, na een half jaar door de fokker verkocht omdat ze te zacht is voor het knpv werk. Het echtpaar had een melkveehouderij. Helaas werd de boer ouder en kon hij het allemaal niet meer zo goed aan. Vermoeden is dat beide honden voornamelijk in hun kennel hebben gezeten. Bo was dan ook doodsbang als ze de kennel uit moest. Ze heeft haar eerste wandeling kruipend over de grond gedaan.

Wij hebben haar op 6 mei ontmoet. Toen ging ze al een stuk vrolijker en dapperder mee. 20 juni mocht ze mee naar huis. Ook dit kende ze niet, de eerste 3 maanden zijn we alleen maar bezig geweest met gewoon zijn. Dingen aanleren was nog geen optie. Uitlaten, mee naar stal, alle geluiden in en buiten huis. Daarna begonnen met gehoorzaamheid. Ondertussen gaat ze 3x in de week mee. Agility, obedience en als ik zelf les aan het geven ben.

Bo is veranderd naar een onwijs slimme, altijd vrolijk en opgewekte mechelse herder. Ze is brutaal, blij en kan heel goed aangeven wat ze wil.
Ook is ze een echte schoothond.

Ze is nu 4, ik hoop volgend jaar wedstrijden te kunnen lopen met haar en verder gewoon lekker vanalles ondernemen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:57

Ik twijfel om me in te schrijven.
Ben bang dat ik niet zo een origineel pakket kan maken,

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:16

carineken schreef:

Het gaat ook om het gebaar, het is geen wedstrijd van het origineelste pakket hoor. Ik ben namelijk totaal niet creatief, maar vind cadeautjes geven wel leuk :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:19

CupCakes_ schreef:
carineken schreef:

Het gaat ook om het gebaar, het is geen wedstrijd van het origineelste pakket hoor. Ik ben namelijk totaal niet creatief, maar vind cadeautjes geven wel leuk :D

Hier hetzelfde.
Ik.ga mijn uiterste best doen om er iets leuks van te maken e leuke dingen te verzinnen. Maar ook ik ben niet de meest creatiefste

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:37

Dan ook maar even mijn voorstelrondje.
Sinds Zondag weer in het gelukkige bezit van 3 monsters: Rea de Welsh Corgi Cardigan, Pippa de volwassen Whippet en de Nieuwste aanwinst Nuska, ook een Whippet.

Rea is bijna 6 jaar geleden als pup als eerste bij ons komen wonen. Ze is een fantastische hond, maar wel een hand vol. Met haar doe ik voor de lol Flyball en behendigheid.

Afbeelding

Pippa is bij ons komen wonen toen ze een jaar oud was. Nu 5 jaar geleden. We kennen Pip echter wel al vanaf pup. Ze is eerder van familie geweest. Pip is een beetje schuchter en onzeker, maar vergeet dat ze bang is voor de wereld als er achter konijnen gejaagd kan worden. Helaas heeft pip epilepsie. Ik had met haar graag sport gedaan, maar zij vindt er niets aan. Je doet haar veel meer plezier met lekker knuffelen op de bank en rennen naast de fiets, dus doen we dat maar :).

Afbeelding

En dan Nuska, na het overlijden van ons x-vlinderhondje wilde ik er graag weer een derde hond bij. Dat het een whippet moest zijn was duidelijk, want wat een fantastische honden zijn dat. Nuska komt uit renlijnen. Papa is europees kampioen coursing en opa is wereldkampioen. Met haar wil ik zeker eens op de renbaan gaan kijken, maar ik hoop dat ze ook behendigheid en flyball leuk gaat vinden.
Voor nu hoeft ze echter nog even niets en mag ze lekker pup zijn <3.

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:19

Maar wat is creatief zijn ook inderdaad? We hoeven niet te knutselen/zelf dingen te maken natuurlijk :D En voor de rest is het geen echt hogere wiskunde denk ik, maar misschien denk ik wat makkelijk :+ - al heb ik het idee dat mensen het misschien zelf al snel te moeilijk maken nu vooraf, terwijl dat best mee zal vallen imo :).

Denk dat je globaal gezien en even 'makkelijk gezegd' voor veel honden al snel gewoon klaar bent met een speeltje of meerdere speeltjes, misschien een leuk voerspeeltje nog als dat past bij het lootje, wat lekkere dingen... Even inpakken en dan ziet het er al heel leuk uit allemaal. Afhankelijk van wie je als lootje trekt, kun je kijken wat specifiek bij de wensen van de hond in kwestie aansluit nog bv. maar ook de honden waar wat meer eisen bij genoemd worden, zijn imo nog heel makkelijk voor te shoppen denk ik, met het enorme aanbod aan snacks, speeltjes en bruikbare spulletjes wat er te krijgen is. En honden waar geen specifieke eisen voor zijn; daar kun je het op zich al heel makkelijk mee houden door bv te kijken voor wat (kerst gerelateerde) speeltjes, lekkere snackies... dan ben je al een eind op weg toch :)

Een rondje dierenwinkel(s) kan vaak ook wat helpen zodat je echt kunt snuffelen, maar ook online eens tussen de webshops snuffelen kan leuke inspiratie geven. Naast gewone spulletjes vind je ook erg veel leuke kerst gerelateerde honden spulletjes in de winkels tegenwoordig :j

--

Qua hints, als dat het moeilijke is misschien voor sommigen, kun je ook via google eens kijken of je wat tegenkomt.

Ik heb momenteel voor een andere secret santa dingen opstaan zoals bv: een kruiswoord puzzel maken of woordzoeker - zoiets kun je online gewoon ergens laten samenstellen en even printen bv. Of bv. wat fotootjes printen met je printer thuis als je die hebt, die te maken hebben met je bokt naam of je honden zodat mensen je zo kunnen proberen te vinden. Of een kort gedichtje waar je een hint in verstopt bv. Maar denk dat je gewoon met even googelen al van alles tegenkomt om je te helpen hierin zonder dat je echt je hoofd hoeft te breken erover :) En misschien kom je tzt zelf gewoon vanzelf al snel op een idee.

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:33

opgegeven, ben niet creatief maar misschien maakt dit wat in me los *\o/*

Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:38

Ik denk dat het al leuk is als je er gewoon een gezellig doos van maakt en het leuk inpakt, veel honden vinden uitpakken hartstikke leuk, helemaal als ze iets lekkers ruiken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:39

Ja en niet te veel de boel vastplakken met plakband. Kunnen ze makkelijker scheuren. :D

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:59

Ik heb Bumper en Ollie ook opgegeven! Het is ook meteen de eerste keer dat ik meedoe met een Secret Santa, dus ben benieuwd.

Bumper is een Golden Doodle van 6 jaar oud en Ollie is een Coton de Tulear die deze maand 1 wordt. Ik noem ze wel eens Duo Penotti omdat ze zo verschillend zijn hahah. Bumper is opgeleid als autismebegeleidingshond en Ollie wordt daar ook voor opgeleid, hij heeft afgelopen week zijn eerste examen behaald.

Dit zijn wat foto's van ze :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:26

Ik heb me ook aangemeld met mijn mormel :D
Nu even geen tijd voor uitgebreide post, komt later :) Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:23

mvdbijl schreef:
Ik denk dat het al leuk is als je er gewoon een gezellig doos van maakt en het leuk inpakt, veel honden vinden uitpakken hartstikke leuk, helemaal als ze iets lekkers ruiken.

Hihi, Beer heeft dat echt totaal niet. Die kijkt er maar een beetje naar ;). Je moet echt heel bewust iets aan hem geven (een wc-rolletje ofzo) voordat hij het vakkundig uit elkaar gaat halen. Gelukkig vindt het baasje uitpakken wel heel leuk!

Ik heb nog iets bedacht voor mijn top lijstje, maar geen idee hoe het aan te passen dus ik zet het maar hier:

Iets waardoor Beer beter zichtbaar is in het donker! Hij heeft een prachtige LED-halsband, maar door zijn lange vacht valt die een beetje weg. Zeker als hij niet perfect is opgeladen. Ook zijn reflectievestje werkt niet echt handig met zijn tuigje...
Dus mocht de persoon die mij trekt een geniaal idee hebben :D

Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:03

je hebt ook een handig oplaadbaar knipperlichtje, kan je aan je tuig hangen.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:28

Wauw, wat komen er een prachtige foto's voorbij hier! En ook ontzettend leuk om te zien dat er zoveel verschillende honden worden aangemeld!

Ik heb nog nooit aan secret santa meegedaan, maar deze leek me te leuk om te laten schieten.

Dit is mijn vierjarige Shiba Inu genaamd Suki:

Afbeelding

Ze heet eigenlijk Sayuri (dat betekent kleine lelie) maar dat roept zo lastig, dus toen heb ik haar vernoemd naar Suki uit de serie Avatar: The Last Airbender. Suki heeft het na de geboorte maar net gered, ze was veel kleiner dan haar broers en zussen. Haar fokker heeft haar de eerste weken dag en nacht gevoed (en bij zich gedragen) en daardoor is ze heel erg aanhankelijk. Ze is dol op mensen. Zolang ze volk om zich heen heeft, is ze tevreden. Ze gaat vaak mee naar kantoor en is inmiddels de meest gewaardeerde collega bij ons geworden.

Verder is ze - zoals het een echte Shiba betaamt - zo gek als een deur. Een pijngrens lijkt bij haar te ontbreken. Ze kan enorm wild spelen en gooit zich dan overal tegenaan, maar heeft nooit ergens last van. Ze kan urenlang spelen, apporteren en vooral speeltjes stukmaken.

Ze is best wel een drama queen en heeft een echte Shiba scream. Als je niet weet wat ik daarmee bedoel, zou ik het even opzoeken op YouTube. :D Het is zelfs zo erg, dat Suki bij onze dierenarts bekend staat als 'die kleine krijser' :=

Ik verbaas me regelmatig over haar grote geduld. Ze gaat in en om het huis veel op insectenjacht, en kan rustig een hele dag naar een vlieg zitten staren. Net zolang totdat ze hem te pakken heeft. Ik zou willen dat ik dat concentratievermogen had. :')

Afbeelding
Puppy vs. 2 jaar later <3

Het allerleukste aan Suki vind ik dat ze helemaal nergens bang voor is. Ze gaat overal op af, en wordt tijdens onze werkhondencursus altijd geprezen om haar sociale gedrag. Ze is best sociaal intelligent, waarmee ze menig bange hond al heeft geholpen om over zijn angst voor andere honden af te komen.

Er is eigenlijk maar één ding waar Suki niet zo van houdt en dat is water. Of het nu in de vorm van regen, een zwembadje of een plas op de grond is, ze moet het niet. Ze wordt dan ook stik chagrijnig als we naar buiten moeten als het regent en kijkt me na de wandeling niet meer aan, als straf voor het leed dat ik haar buiten heb laten ondergaan.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 15:00

Ik heb me ook aangemeld! Twijfelde altijd al bij de 'normale' versie maar vind dit eigenlijk leuker :+

Het slachtoffer: Sebbie, een Welsh Corgi Cardigan teefje geboren op 19 juli 2021. We hebben haar op 11 september opgehaald dus ze is nu bijna twee maandjes thuis :)

Ze is al een echte Cardi; gedragen als een clown maar daarnaast is ze wel echt super slim!

Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 15:10

Ow een Corgi, die staat zo hoog op mijn verlanglijstje..

Suki is ook geweldig :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-21 15:14

mvdbijl schreef:
Ow een Corgi, die staat zo hoog op mijn verlanglijstje..

Suki is ook geweldig :D

Die krijg je vast niet voor €12,50. :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 15:27

Ooohhh ik vind een corgi zooo leuk!

Komen echt wel leuke honden voorbij. Ben benieuwd naar de lootjes! M'n radar draait op volle toeren, van oh die is leuk bij die en dat is leuk bij dat.