Een hond als je niet ver kunt wandelen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:51

anjali schreef:
Mijn voormalige buurvrouw had een hond met maar 3 poten.Daar ging ze niet meer graag mee wandelen vanwege het commentaar dat ze overal kreeg.Daarom liet ze hem voortaan alleen nog in de achtertuin uit.Dat ging ook.Je moet dan wel buren hebben die ook van honden houden en er niet over gaan klagen bij een poepje of blafje.

Ja, laten we mensen aanmoedigen om een hond te kopen en die een leven lang in de tuin te houden 8)7
Wat voor leven heb je als je je hele leven tussen 4 muren wordt gehouden, nooit buiten komt, nooit kan snuffelen, nooit kan socializen, nooit kan rennen en zwemmen en spelen. Tof man.
Om nog maar niet te spreken over hygiëne.

Mijn tante heeft een hond (en verdient absoluut geen hond) en die is nog nooit uitgelaten. Die leeft in huis en in de tuin. Die weet niet hoe het is om hond te zijn. Die is een lastpak eerste klas en geeft gruwelijk veel overlast. Dat dier is te triest voor woorden.

Het is heel hard en heel simpel: als je niets of te weinig te bieden hebt, moet je geen hond nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:54

anjali schreef:
Mijn voormalige buurvrouw had een hond met maar 3 poten.Daar ging ze niet meer graag mee wandelen vanwege het commentaar dat ze overal kreeg.Daarom liet ze hem voortaan alleen nog in de achtertuin uit.Dat ging ook.Je moet dan wel buren hebben die ook van honden houden en er niet over gaan klagen bij een poepje of blafje.

Wat triest voor de hond zich en wat egoïstisch van de vrouw.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:54

Mijn moeder liep steeds slechter en ze ging een klein rondje park maar daar stonden schapen. Dat zag ze te laat dus haar hondje raakte het schrikdraadnet aan schrikt en gaat er vandoor. Gelukkig was er een vrouw die er achter aan ging en haar voor de drukke weg kon pakken.

Dus als er iets is moet je wel je hond kunnen pakken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:59

Maris schreef:
Rollator hoeft niet. Probleem zit niet in mijn benen, maar in de hoeveelheid energie.

Weinig energie is dus voor jou de reden waardoor je niet lang kunt lopen. Je hoeft de vraag niet hier te beantwoorden hoor maar meer voor jezelf: is dit een tijdelijk iets? Gaat het op termijn verbeteren? Is het iets wat in de winter erger wordt? Zijn er factoren die een rol spelen waarom? Is het iets wat altijd zo zal blijven? Zomaar wat vragen de door mijn hoofd schieten. Als je weet dat het bijvoorbeeld tijdelijk is dan zou je ook kunnen afwachten tot je daarvan hersteld bent en in de tussentijd bijvoorbeeld met de buren mee wandelen als zij hun hond uit gaan laten en als er genoeg vertrouwen is met hun hond een kleine ronde wandelen. Dan is het alleen wandelen niet meer zo'n groot ding zeg maar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:07

Vind het wel heel dapper hoor dat je het zo op bokt vraagt _/-\o_

Ik heb ooit mijn eerste 100% eigen hond gedeeltelijk met een vriendin gehad, tot ik ging verhuizen. Zij wilde graag een hond om mee te wandelen (vond het ook niets om alleen te wandelen) maar niet
in huis, want ze was allergisch, en ik had zoiets van dat is toch handig want dan hoeft de hond niet altijd met me mee (ik werkte toen 40 uur per week en kon de hond meenemen naar mijn werk).
Dus wel een jaar of 5, 6 heeft zij 3, soms wel 4 ochtenden per week een uur met mijn hond gejogd. Vonden ze beiden heerlijk.
Gelukkig tegen de tijd dat ik ging verhuizen ging zij toevallig ook net verhuizen :+

Dat hondje had ik uit het asiel, was een boerenfoxje, erg leuk dier. Super sociaal, heel actief. Hij is 19 geworden... dus ook als je een wat ouder hondje uit het asiel haalt, ze kunnen heel oud worden, vooral kleinere hondjes en mixjes.

Als jij zo in de polder staat waar hij/zij vrij kan rondlopen mijn zegen heb je hoor. De wereld aan honden op de boerderij die de hele dag om de boerderij sjouwen en nooit worden uitgelaten ...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:08

Maris schreef:
Rollator hoeft niet. Probleem zit niet in mijn benen, maar in de hoeveelheid energie.

Rollator is dan ook vooral omdat ze niet alleen ontworpen zijn voor mensen die problemen met hun benen hebben, maar zeker ook voor mensen die bv niet lang kunnen staan en lopen en af en toe even moeten zitten - terwijl er niet overal bankjes zijn. Je kunt ook een klapstoeltje meenemen (je hebt zelfs rugzakken met een stoeltje erin verwerkt) maar dan moet je het gewicht zelf dragen en dat helpt dus wellicht niet want dat maakt het lopen wel zwaarder.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:33

Ik heb een electrische fiets waar je ook mee kan gas geven. Hondje in de mand en dan lekker de polder in en dan af en toe laten lopen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:38

anjali schreef:

Dat ging ook, tja hij zal er niet dood aan gaan...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:40

Ts is het niet een idee om eens een ergotherapeut bij je uit te nodigen?
Hij/zij kan met je meekijken en denken over hoe je je tijd goed kan besteden.
En eventueel adviseren/helpen aan hulpmiddelen.

Scootmobiel vond ik ook stom.
En nog steeds kijken er mensen boos als ik er op rij.
Daar wen je aan. Ik kan wel zelf naar de apotheek, de winkel, muziekles,hond uitlaten.
Scootmobiel staat in de schuur. Er is een oprijplaat voor de ingang van de schuur gemaakt.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:08

TS ik heb zelf bij een hulphonden stichting gewerkt en hier zijn mensen bij die ook geen grote wandelingen kunnen maken sommige honden kunnen ook nooit los want ze moeten ten alle tijden bij hun baas blijven deze honden zijn getraind om mentaal te werken. Ik fok Aussies en heb door een ziekte soms zo weinig energie dat naar de wc lopen een uitdaging is dan kan ik ook geen grote wandelingen maken en gaat de achterdeur open. Ze worden hier niet vervelend of ongelukkig van want zo zijn ze opgevoed. Ga jij van het begin af aan uren fietsen met ze ja dan heb je een ander verhaal want dat zijn ze gewend. Een sport zoals hoopers zou evt ook een leuke bezigheid kunnen zijn daarbij moet je zelf blijven staan en de hond dmv lichaamstaal sturen door het parcours. Een heerlijke bezigheid voor zowel hond als baas. Wat je zegt je woont in een mooi gebied keer de hond goed onder appel te staan en neem een balletje mee als je de wandelingen maakt zijn ze ook even hun fysieke energie kwijt! Ik vind als je liefde en geborgenheid kan bieden aan een hond je aan de meeste punten voldoe!

SergeantRoos

Re: Een hond als je niet ver kunt wandelen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:18

Ik weet niet of ik het goed heb begrepen, maar klopt het dat je een hond wil omdat je moet oefenen met lopen en dan graag het gezelschap/de motivatie van een hond wil TS? Want dan is het misschien een optie om bijvoorbeeld in de buurt (bij je buren?) te vragen of je elke dag een of meerdere keren een rondje mag met hun hond. Het overgrote deel van de hondeneigenaren zal daar hardstikke blij mee zijn, jij hebt een maatje om het lopen interessanter te maken, maar je hoeft je geen zorgen te maken dat hij iets tekort komt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:41

Ik snap je echt wel, ts. Ik ben heel gelukkig met hond en heb extreem weinig energie. Alleen mag dat niet ten koste van mijn hond gaan. Ik ben dus wel zo'n gek die in de winter soms een uur ergens zit als Michelin poppetje ingepakt, zodat de hond kan rond rennen. Maar ik ga met rolstoel of neem klein krukje mee ( ik heb er 1 die ik om kan hangen en dan uit kan klappen)

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:44

Neem een oudere teckel, die willen niet ver wandelen. Die van mij zou dolgelukkig met je zijn :+

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:49

F_Orumster schreef:
Ik was ook altijd een hondenmens en vond katten niks aan. Toch vond een straatkat haar weg naar mijn huis en ik ben helemaal om. Een kat kan ook heel graag bij je zijn, de mijne is het meest blij wanneer ik thuis ben en kan me de hele dag gade slaan. Ze bekijkt me vredig wanneer ik in huis rommel, volgt me wanneer ik boven bezig ga, is dolblij wanneer ik achter de pc plaatsneem zodat ze er bij kan komen. Slaat me gade in mijn ochtendritueel. Kent best wat commando's, de een nuttig (wandelen, oversteken, verstoppen) de ander leuk. Ik dacht ook altijd dat katten totaal eigengereid waren maar eigenlijk is de band heel sterk en wanneer je connectie hebt heb je die ook echt verdient. Ik merk ook dat ze meestal weggaat als er visite is, das mijn pakkie an, teveel drukte denk ik. En ik had dus de indrukken van het hebben van een kat een deel daarop gebaseerd.

Sorry, pleidooi kat is wat langer geworden. Maar het kan heel leuk zijn dus :)

Precies dit, 2 katten naar Nederland gehaald na een vakantie en ik noem ze altijd voor de grap mijn honden.
Al moet ik wel zeggen dat ik het idee heb dat dit wel echt maar bij bepaalde katten is.
Je hoort het op 1 of ander manier erg veel bij ex-straatkatten, vooral uit het buitenland,
en bij sommige rassen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:53

Mandarijn12 schreef:
Neem een oudere teckel, die willen niet ver wandelen. Die van mij zou dolgelukkig met je zijn :+

Heel toevallig kwam ik vanmorgen in het bos een man tegen die met zijn teckel aan het hardlopen was. Ik zei dat ik het tof vond dat hij dat deed en hij vertelde dat het al een oudere hond was, maar dat de hond zijn baasje er bog steeds uit liep!
Dus ook dat zegt niets.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:58

moonsparkle schreef:
anjali schreef:

Dames! Het was de hond van de buurvrouw en niet van mij dus ik had er niets over te zeggen! ik persoonlijk trek me niets aan van het commentaar van anderen,anders zou ik niet op Bokt zitten!!Dus ik zou gewoon met deze hond buiten gaan wandelen en bij vragen simpelweg uitleggen dat het een rescue-hond was die een ongeluk had gehad. Maar niet iedereen kan tegen het commentaar van anderen. Dus ik snap die buurvrouw best ,en haar tuin was enorm groot en van mij had ze in elk geval geen klachten te verwachten.Al zou ik het zeker anders doen,maar kritiek op anderen die het beste voorhebben met hun dieren vind ik ongepast als er niet om mijn mening gevraagd is.Ik wilde alleen aangeven aan ts dat ook gehandicapte dieren en mensen mogelijkheden hebben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:59

anjali schreef:
moonsparkle schreef:

Dames! Het was de hond van de buurvrouw en niet van mij dus ik had er niets over te zeggen! ik persoonlijk trek me niets aan van het commentaar van anderen,anders zou ik niet op Bokt zitten!!Dus ik zou gewoon met deze hond buiten gaan wandelen en bij vragen simpelweg uitleggen dat het een rescue-hond was die een ongeluk had gehad. Maar niet iedereen kan tegen het commentaar van anderen. Dus ik snap die buurvrouw best ,en haar tuin was enorm groot en van mij had ze in elk geval geen klachten te verwachten.Al zou ik het zeker anders doen,maar kritiek op anderen die het beste voorhebben met hun dieren vind ik ongepast als er niet om mijn mening gevraagd is.Ik wilde alleen aangeven aan ts dat ook gehandicapte dieren en mensen mogelijkheden hebben.

En wij geven aan dat je hond een heel leven lang in een tuin houden dus geen mogelijkheid is!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:22

Goof schreef:
Mandarijn12 schreef:

Heel toevallig kwam ik vanmorgen in het bos een man tegen die met zijn teckel aan het hardlopen was. Ik zei dat ik het tof vond dat hij dat deed en hij vertelde dat het al een oudere hond was, maar dat de hond zijn baasje er bog steeds uit liep!
Dus ook dat zegt niets.

Is ook tof, maar 9 van de 10 oudere teckels die ik ken willen niet hardlopen hoor :+ Sterker nog: ik ken er eentje die gaat zitten bij het einde van de oprit en vervolgens daar wacht tot z'n 3 medeteckels terug zijn.

Mijne zou graag solliciteren.

Tuurlijk is niet iedere oudere teckel zo, maar er zijn een hoop teckels die geen eind willen lopen. Dus ik geef TS alleen een duwtje in een zoekrichting.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:31

Kan je niet eerst oppassen op een hondje zo dat je proef kan draaien.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 16:49

marleen_usar schreef:
Kan je niet eerst oppassen op een hondje zo dat je proef kan draaien.

TS heeft besloten voorlopig geen hondje te nemen.

Wat heftig voor je TS, ik denk dat een ander huisdier jou best veel gezelschap kan geven hoor.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:00

culaccino schreef:
Ja. Maar dan moet je maar wel net een hond treffen die goed onder appèl is. Als je slecht ter been bent, kun je dan wel een hond tegenhouden als ie bijv opeens opzij vliegt of richting een andere hond trekt? En wat doe je als ie lekker losloopt, maar niet meer terug wil komen?

Met een heupgordel neem je dat probleem al grotendeels weg.
Ik gebruik hem zelf omdat ik rugklachten heb en minder last ervaar als de druk van trekkende of uiteinde vd riem pakkende honden op mijn rug komt dan aan mijn armen/schouders. :)

Je hebt overigens ook opvouwbare krukjes/stoeltjes etc, als je zoiets in een rugtas meeneemt kun je daar evt op zitten. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:14

Te weinig energie kan ook echt wel een reden zijn om in een scootmobiel te gaan zitten. Althans voor grotere afstanden.
Wij hadden klanten met ernstige longproblemen bijv die er dankbaar gebruikt van maakte, omdat ze anders snel buiten adem waren en nergens meer kwamen.

We weten niet wat je mankeert en of dat tijdelijk is, verbeterd of verslechterd, maar dat telt wel mee. Als jij net weet dat je iets mankeert en dat nog een plek moet geven, moet je misschien daar nog mee leren omgaan.
Als je daarna weet wat je mogelijkheden zijn en wat je wel kan, veranderen dingen misschien wel.

Heb je al eerder een hond gehad? Iedereen kan de behoefte hebben aan een dier, maar mis je het of is het een idee dat je graag een hond zou willen? Als je al vaker honden hebt gehad, weet je waar je aan begint.
Is het iets wat nu gaat spelen, kan het ook tegenvallen.

Als je honden hebt, maar ook paarden, ga je meestal inderdaad door weer en wind. En eerlijk, kom je met slecht weer echt minder mensen tegen in bos, de hei of op het strand, maar voor de hond maakt het vaak niet veel uit als ze van jongs af aan door weer en wind mee gaan.

Ons teefje remt af in de deur als het regent, maar springt hier wel de hele dag in onze poel.
En eerlijk gezegd, ben ik vandaag minder actief met ze dan met iets kouder/natter weer.

Als je buren hebt met honden, kan je niet voor hun iets betekenen met uitlaten, oppassen in huis of zoiets?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:14

Maris schreef:
Buren hebben zelf ook honden, dus dat komt vast goed.
Topic mag dicht van mij hoor. Voorlopig maar geen hond denk ik zo ....

Is het geen mogelijkheid om de hond van de buren te lenen voor een wandeling?

Ik wandel ook met de hond van de buurman.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:35

Goof schreef:
En wij geven aan dat je hond een heel leven lang in een tuin houden dus geen mogelijkheid is!

Dat zegt TS toch ook nergens en genoeg boerderijhonden die het erf niet afkomen. Wil ook niet zeggen dat ze allemaal ongelukkig zijn.

@TS: Mijn jack russel is 12 jaar en kan sinds 2 maand nog met moeite een kilometer lopen. Patella luxatie waar ook artrose opzit.

Volgens mij zijn er echt honden genoeg die geen lange wandelingen nodig hebben. TS geeft aan dat ze opbouwt en dat ze de hond wel dagelijks kan uitlaten. Dat is al een goede basis vind ik.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:58

betadine schreef:
Goof schreef:

Dat zegt TS toch ook nergens en genoeg boerderijhonden die het erf niet afkomen. Wil ook niet zeggen dat ze allemaal ongelukkig zijn.

Hier loopt er een erfhond met 18 hectare tot haar beschikking :D Alleen op de zondagen wandelen ze er een eind mee. Maar de rest van de dagen snuffelt ze rond, gaat ze mee op de trekker, koeien wegbrengen en halen. Beestje is elke avond goed moe :')

@ts ik snap je probleem heel goed. Zelf had ik net een paar weken een labrador pup(was gelukkig al zindelijk), toen ik langdurig op bed kwam te liggen. En amper 10 minuten kon lopen. Pas na een half jaar werd het langzaam beter. Af en toe wou iemand hem wel uitlaten. Maar verder kwam het gewoon op mij aan.

Denk dat daardoor mijn herstel wel vlotter is verlopen, omdat ik er gewoon er uit moest met hem. En volgens mij voelde hij de situatie ook perfect aan. Want heb nog nooit zo'n makkelijke pup gehad. Lag de hele dagen rustig bij mij.

Maar of het ideaal was. Nee dat niet. En had hem ook niet aangeschaft als ik het van te voren geweten had.