Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:superpony schreef:Ik weet toch meerdere mensen waarbij de honden toch bij elkaar zijn gekomen. Echt een half huis sloopten, deuren etc.....En dat waren echt mensen met heel veel ervaring en nette opgevoedde honden verder.
Daarnaast heb ik nog nooit van mn leven honden in een bench gehad en dat gaat ook niet gebeuren. Ook niet een paar dagen pj. En ja, ze hebben hun plekken, komen volledig tot rust etc.
Hier gaat er een in de bench 's nachts? Zie het probleem niet zo, hij vind het een fijne plek, ligt er bijna altijd, alleen in de nacht en wanneer we er niet zijn, dan gaat het deurtje dicht. Als je hond het als een fijne plek ziet, snap ik de aversie niet zo.
superpony schreef:Ik snap wel hoe een bench werkt, hoe mensen het aanleren en wat hun argumenten zijn. Maar ik kan er niks mee.
Heb nog nooit gedacht; we nemen een bench en gaat echt prima zonder.
Hebben wel meerdere manden, grote kattenpaal, zachte kleedjes over de bank......Onderste niveau van de kattenpaal kunnen de honden ook op en kijken ze uit het raam. En as we speak ligt een kleine witte poes in de grootste honden mand en een kat op de bank, mn teef op een kleed en mn reu in mijn holletje.
superpony schreef:Ik heb echt nog nooit een bench gehad. Volgens mij kende we dat vroeger niet eens.
En hoezo moet ik ze in een bench stoppen? Ze vinden het hele huis fijn om te zijn en hebben heel veel mandjes, kleedjes op de bank en slapen ook de hele nacht.
Overdag zijn ze bij mij, meestal buiten en daar liggen ze soms in het zand.
Daarnaast maken mensen er te makkelijk gebruik van. Mensen gaan uren van huis en al die tijd zit een hond in een bench. Ik vind dat te weinig bewegingsruimte.
Zet wel de tv/muziekje voor ze aan als ik weg ben.
Citaat:Mindim: fijn dat jouw hond de bench als prettig ervaart. Maar waarom móet hij erin?
Citaat:Honden gingen vroeger helemaal niet overal in de schuur.
Mijn moeder had honden en die sliepen gewoon in huis. Had een half huis in Amsterdam en haar poedel ging mee naar de zaak, naar de kroeg etc.
Sliep in bed en het was nog een gedoe toen ze mijn vader leerde kennen om mij te maken.......
Daarna ook altijd honden gehad en bij ons heeft nog nooit een hond in de schuur geslapen.
Citaat:En I got news; Ik ken toch wel een aantal boeren waar ook de erfhonden binnen een fijne, warme plek hebben. Een enkeling die een opening heeft de schuur en of bijkeuken in, maar MET manden en kussens.
Citaat:Een kennis van mij heeft al vele jaren DH, intacte reuen en vrijwel altijd 2 of 3 tegelijk. Die heeft ook echt nooit een bench.
Citaat:Zindelijk maken, doe je door de hond buiten te zetten en te belonen.
Citaat:Maar qua intacte reu en teef in 1 huis, zijn er echt meerdere gevallen bekend van; we willen wat en gaat gebeuren ook. Dwars door alles heen, maar als de nood hoog is, gebeurt dat.
Een chihuahua zal niet snel overal doorheen bijten en krabben, maar de wat flinkere honden draaien hun poot niet om voor een bench, deuren, traphekjes etc.
Citaat:Maar heel eerlijk, hebben wij geen 1 dier opgesloten en alles loopt ook samen. Behalve de katten dan, want de witte poes is doof en die kan niet de verkeerde kant eruit.
Tinkermuts schreef:In het verleden werden hier alle reuen en teven sws gecastreerd.
Inmiddels zijn de inzichten natuurlijk wel veranderd en is het in ons volle landje een stuk drukker waarbij niet alles meer gewoon los over straat hobbelt of zichzelf uitlaat.
Mijn huidige hond wilde ik voorlopig inyact laten om te kijken of dat ok bleef gaan, maar hij had zo ontzettend veel last van voorhuidonstekingen dat ie gewoon niet meer kon liggen zo pijnlijk was dat voor hem.
Na chemische castratie toch definitief gecastreerd.
Nooit meer ontsteking gehad.
Ni zijn mijn honden nooit te dik geweest en ook hun vachten zijn en waren prachtig.
Teven worden hier wel sws gecastreerd, zo ongelooflijk veel ellende gezien met baarmoeder ontstekingen, melkklier tumoren en verschrikkelijke schijnzwangerschappen.
Maar ik moet ook eerlijk zijn dat ik ook enorm vaak prostaat problemen bij oudere intacte reuen zie, zo erg dat er toch als laatste kans nog gecastreerd moet worden.
Ik hoor vaak, mij intacte reu springt altijd op die gecastreerde reuen....klinkt vaak zelfs verwijtend, maar dat is toch niet het probleem van de gecastreerde reu en eigenaar, houd gewoon je hond bij je als ie op een andere hond springt.
Ik vind dat echt zulk vervelend gedrag en vooral als het baasje het nog grappig vind dat zijn reu zo verliefd doet.
Ik heb een uitlaatservice, zowel gecastreerde reuen en teven en intacte reuen en teven zijn welkom.
Helaas gebeurt het toch heel vaak dat een intacte reu echt niet gewoon kan functioneren in een groep, continu proberen te rijen waardoor er heel veel onrust ontstaat.
Helaas kan zo'n hond dan niet meer mee.
Wat mij ook opvalt is dat volwassen intacte reuen nog maar weinig spelen terwijl de gecastreerde reuen tot hoge leeftijd veel en vaak spelen.
Het lijkt wel of zij jeugdiger blijven.
Maar goed, ik sta er dus redelijk neutraal in.
Bij een volgende reu die ik aanschaf kijk ik ook weer wat het beste voor die hond is, en in mijn werk zou ik mijn klanten ook nergens toe verplichten.
Maar loop er dus helaas wel tegenaan dat er regelmatig intacte reuen zijn die in mijn groepen niet functioneren en de baasjes daar een andere oplossing qua uitlaat voor moeten zoeken.
CupCakes_ schreef:Maar wat valt tegenwoordig onder medische redenen?
Zijn dat de lichamelijke ongemakken zoals een chronische ontsteking etc. Of valt gedrag daar ook onder?
Een hond die zoveel last van zijn hormonen heeft, waardoor deze niet meer te bereiken en/of hendelen is. Valt dit daar dan ook onder?