Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Druif_01

Berichten: 8867
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:11

Ach nee, wat ontzettend verdrietig! Lieve kleine Loki. Je hebt gedaan wat je kon, maar hij kon gewoon niet meer. Heel veel sterkte TS!

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:23

Oh ts wat een verschrikkelijk nieuws

De tranen staan in mijn ogen. Je hebt je best gedaan en hij had bij niemand beters kunnen komen Y;(

Jessix

Berichten: 16522
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:34

Wat verdrietig. Sterkte!

ApplePapple

Berichten: 2748
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:23

Nee... hier ook tranen in mijn ogen, wat ongelofelijk kl*te ... dit was jullie echt niet gegund, na al jullie inspanningen en sowieso had het kleintje nog een mooi leven voor zich moeten hebben!

Martje80
Berichten: 5858
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:37

Hier ook een pruttelpoes...:D
Bailey is als kitten van de boerderij gekomen, soort van gered door mij. Niet gevaccineerd, ogen dicht met prut en snot.

Hij was toen 8 weken en besloten hem mee te nemen omdat het niet beter zou worden op die boerderij.

Uiteindelijk pas op 15 weken gevaccineerd om eerst alles onder controle te krijgen.
Hij heeft nu als volwassen kat nog steeds een wat astmatisch/knijpen de ademhaling en hoest soms. Ook heeft ie een reutelende ademhaling.
Verder goed gezond en heeft de 6 kg gehaald :)


Afbeelding

pmarena

Berichten: 48494
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:01

Oh wat ontzettend balen zeg dat het er niet in zat voor het mannetje...maar wat geweldig fijn dat hij toch zo heerlijk bij je heeft mogen troetelen, dat heb je hem in ieder geval gegeven: heel veel liefde :+:

Martje80
Berichten: 5858
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:52

Excuses voor mijn post. Ik had niet alles gelezen.
Veel sterkte gewenst!

Leo4ever
Berichten: 87
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:02

Neeee, wat ongelooflijk sneu. Ik weet wat je voelt. Dit is zo oneerlijk, dat jonge ding......Ik heb hier eerder gereageerd over onze poes met niesziekte die toch nog 16 is geworden. Maar we hebben ook een katertje gehad die maar precies 2 jaar is geworden. Bleek leukemie te hebben. Kwam uit een opvang bij ons toen hij 10 weken was. Hij was leuk, lief, grappig, zo’n lol met hem gehad. Tot hij af ging vallen, lang verhaal kort, eigenlijk is hij al terminaal bij ons gekomen, wij waren zijn hospice. Ze ontwikkelen zich eerst goed tot het de overhand krijgt, de prognose is Max 3 jaar. De oorsprong hiervan zit altijd bij zwerfkatten, de leukemie is een gevolg van een virus. Dat maakt het ook besmettelijk en er liepen er hier toen nog 3. de poes die er nu nog is, de poes van mijn overleden ouders en de poes van mijn dochter, tijdelijk bij ons in huis. Die moesten allemaal getest worden en we wisten even niet voor welk dilemma we zouden staan. Gelukkig hadden die het niet. Wat waren we er ziek van en nog soms. Vanwege het besmettelijke moesten we snel schakelen, hij was zo sociaal, we konden hem echt niet afzonderen en hij werd snel zieker. Wát doet het zeer om een jong dier te moeten laten gaan, op je schoot zetten om hem in te laten slapen...... voelt zo onnatuurlijk. De enige troost, hoop ik ook voor jou, is dat hij het geweldig had bij ons. Het was kort maar van hoge kwaliteit met zoveel liefde. Ik wens je heel veel sterkte, je hebt er alles aan gedaan. Blijf aan de mooie momenten denken, die blijven.

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 07:36

Bedankt allemaal, voor alle mooie woorden.

Het hakt er echt in. Ik vind het héél moeilijk te plaatsen, zo'n klein jong ding, zo'n ontzettend lief hummeltje...
Ik heb er geen woorden voor...

pmarena

Berichten: 48494
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:06

Het is vreselijk oneerlijk....

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 10:22

pmarena schreef:
Het is vreselijk oneerlijk....


Vooral daar het ik het ontzettend moeilijk mee.

Loki was zo'n ontzettend dapper en moedig kereltje. Had nergens bang van en heeft gevochten als een ware krijger. Zijn geest wilde wel, maar zijn kleine lijfje kon niet mee...

Hij was nog zo jong... hij had nog zo enorm veel te doen en te ontdekken.. hij werd zo ontzettend graag gezien...

Als er eentje het met hart en ziel verdiend had, was hij het.

Ik heb gedaan wat ik kon, maar het was allemaal niet genoeg.

Het is niet eerlijk. Zo'n geweldig lief hummeltje. Zo'n fantastisch kereltje. Mijn lief klein babytje...

marjo1996
Berichten: 828
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:21

Verschrikkelijk oneerlijk inderdaad TS, heel erg veel sterkte :(:)

Toch heeft Loki heel erg veel geluk gehad dat hij bij jullie is gekomen. Alle zorgen, liefde en toewijding die hij heeft gekregen heeft zijn korte leventje nog het best mogelijke gemaakt wat haalbaar was. Je hebt een dappere beslissing gemaakt TS, petje af voor jou :(:)

Tinkermuts

Berichten: 9399
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:02

Mijn hart huilt met jou mee,
Maar je hebt hem voor een heel leven liefde gegeven in die korte tijd dat ie hier was.