Dierenartskosten kat gebitsproblemen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:39

xTammyy schreef:
Ach kan gebeuren en voor ons beiden een les.

Wat eerder in het topic werd geschreven, had ik anders nee gezegd? Natuurlijk niet, ik wil het beste voor mijn dieren :)

Dank voor de update en wat fijn om te horen dat je er zo instaat!

Edit: en beterschap voor de kat!
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 22-05-21 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:42

xTammyy schreef:
[ [url=m/N1LCS4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Meet Toothless :+

Ach gossie.
Het kattenbeest hier mist (onder andere) 2 hoektanden, schuin tegenover elkaar. Hierdoor wil z'n lip nog weleens heel aandoenlijk zitten. Krijg het alleen nooit op de foto.

xTammyy

Re: Dierenartskosten kat gebitsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-21 16:44

Heb helaas de röntgenfoto’s niet meer ontvangen vandaag, zal dan denk ik ergens volgende week worden.

Wel ben ik nog gebeld om te vragen hoe het ging, erg netjes en fijn gesprek! Eigenlijk zijn er geen bijzonderheden te melden. Kat gedraagt zich alsof er niks aan de hand is en kat 2 is inmiddels ook weer wat meer ontspannen :)
Qua eten krijgt ie voorlopig nog even brokjes in saus, maar ik laat hem ook vast wennen aan geweekte brokken. Volgens de DA moet hij als het genezen is, gewoon weer droog voer kunnen eten.
Toch knap met 8 tanden minder _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:00

Ik schrik enorm van de prijs die je hebt moeten betalen. Mijn hond heeft meerdere tandartsbehandelingen gehad en vele extracties, maar never nooit niet zoveel geld moeten betalen. Ik vind het eigenlijk schandalig!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:18

Tiggs schreef:
Wat zou de reden bij anesthesisten zijn eigenlijk?

Kunnen makkelijk aan de benodigde narcosemiddelen komen, drempel is dus laag, ze hebben het spul onder handbereik.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:19

Albert schreef:
Heb het nog even aan mijn vrouw gevraagd over de zelfdoding bij dierenartsen maar volgens haar (door haar werk heeft ze er veel mee te maken) zijn er veel meer zelfdodingen onder mensen met lager geschoolde banen als productiemedewerker, horeca, chauffeur en creatieve beroepen.

Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Dat is iets anders dan zelf gevoelsmatig denken dat het anders ligt.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:25

Kun je een link geven naar dat onderzoek?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:30

xTammyy schreef:
Heb helaas de röntgenfoto’s niet meer ontvangen vandaag, zal dan denk ik ergens volgende week worden.

Wel ben ik nog gebeld om te vragen hoe het ging, erg netjes en fijn gesprek! Eigenlijk zijn er geen bijzonderheden te melden. Kat gedraagt zich alsof er niks aan de hand is en kat 2 is inmiddels ook weer wat meer ontspannen :)
Qua eten krijgt ie voorlopig nog even brokjes in saus, maar ik laat hem ook vast wennen aan geweekte brokken. Volgens de DA moet hij als het genezen is, gewoon weer droog voer kunnen eten.
Toch knap met 8 tanden minder _O-

Fijn! Mijn kat eet zonder tanden gewoon brokken, alleen nog drie hoektanden, dus dat is geen probleem.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:32

Grappig, we zitten in dezelfde Facebook groep :))

Maar fijn dat 't allemaal opgelost is! En ook zonder tanden is ie leuk :D

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:27

Sewri schreef:
Ik schrik hier enorm van reacties van mensen, nog geen 200 euro voor een volledige operatie waarbij kiezen en tanden getrokken worden. Misschien wat bruut gezegd, maar echt ga jullie schamen dat jullie klagen over zulke bedragen. Vergeet niet dat die mensen een universitaire diploma(s) in hun kontzak hebben zitten waar ze keihard voor hebben moeten werken. Dat die mensen niet alleen je tandarts voor je dier zijn, maar ook gelijk internis, oftalmoloog, anesthesist en ga zo maar verder. En dat dan niet voor 1 diersoort, maar het liefst hond, kat, paard, knaagdieren etc. etc. Vind maar eens een menselijke chirurg die al die takken van beroep kan en voor 200 euro alle kiezen trekt + wat tanden erbij. De assistent moet van die 200 ook nog betaalt worden niet te vergeten.

Dierenartsen maken verschrikkelijk lange dagen voor eigenlijk maar een schijntje, want die (nog geen ) 200 euro gaat dus echt niet rechtstreeks de portemonnee in...was het maar zo’n feest. Het is ook niet voor niets dat het zelfmoordpercentage onder dierenartsen het hoogste is van alle beroepen. Een beetje meer respect is wel op z’n plaats...

Nu, die 640 van TS is wel het andere uiterste. Als het mij zou zijn overkomen zou ik gewoon eens een belletje doen en zeggen dat je rond 400 verwacht had. Een operatie kan snel oplopen in kosten als zaken niet gaan zoals verwacht op tafel, zeker ook nog eens met de fragiele tandjes van katten :)

Inderdaad, heel goed verwoord!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:19

Vind dit een redelijk normaal bedrag als je ziet wat er allemaal gebeurt en gedaan is. Wij zouden gebeld hebben om door te geven als het zo veel omhoog gaat. Wij bellen sowieso altijd als we concluderen dat er kiezen verwijderd moeten worden. Kan je toch pas het beste beoordelen als ze onder narcose liggen en evt röntgenfotoś zijn gemaakt. Dan geven we dan de prijs door die 'savonds ook betaald moet worden.

Ik werk zelf in de kliniek en het is niet normaal hoeveel zeik je over je heen krijgt.

Te lang moeten wachten, bloed/röntgen uitslag niet dezelfde dag (sorry hoor, maar bij humaan wachten we een week/10 dgn daarop), Te duur, Niet goed, Niet snel genoeg teruggebeld en ga maar door.

Wij werken wel nog met diensten, ook voor omliggende praktijken. Ook de assistentes, waaronder ik dus, hebben diensten. Wij stonden van de week te 'springen' omdat ons wachtgeld omhoog gezet is en de nieuwe cao eindelijk bekend is.
Schrik niet, we begonnen met 0.85 euro per uur dat we thuis zitten te wachten tijdens de dienst. Dat is omhoog gegaan naar 1,20 en nu gelukkig naar 3,50 per uur. Op een feestdag wordt het 5 euro per uur. Bruto he.. echt niet netto. Tuurlijk, als je opgeroepen wordt, dan verdien je je normale loon + toeslag. Maar goed, ons uurloon is ook om te huilen.

Wij maken gruwelijk lange dagen, van 8 tot 19hr werken is niet onbekend. Vaak zonder goede pauze's. We knallen aan een stuk door om voor jullie dieren de beste zorg te verlenen. En ja, dankzij de corona is het nog veel drukker geworden en hebben we regelmatig nog langere dagen.
Maar wij staken niet, hoor je niet klagen en knallen gewoon door. En krijgen geen corona vergoedingen extra.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:04

Damoiseaux2 schreef:
Vind dit een redelijk normaal bedrag als je ziet wat er allemaal gebeurt en gedaan is. Wij zouden gebeld hebben om door te geven als het zo veel omhoog gaat. Wij bellen sowieso altijd als we concluderen dat er kiezen verwijderd moeten worden. Kan je toch pas het beste beoordelen als ze onder narcose liggen en evt röntgenfotoś zijn gemaakt. Dan geven we dan de prijs door die 'savonds ook betaald moet worden.

Ik werk zelf in de kliniek en het is niet normaal hoeveel zeik je over je heen krijgt.

Te lang moeten wachten, bloed/röntgen uitslag niet dezelfde dag (sorry hoor, maar bij humaan wachten we een week/10 dgn daarop), Te duur, Niet goed, Niet snel genoeg teruggebeld en ga maar door.

Wij werken wel nog met diensten, ook voor omliggende praktijken. Ook de assistentes, waaronder ik dus, hebben diensten. Wij stonden van de week te 'springen' omdat ons wachtgeld omhoog gezet is en de nieuwe cao eindelijk bekend is.
Schrik niet, we begonnen met 0.85 euro per uur dat we thuis zitten te wachten tijdens de dienst. Dat is omhoog gegaan naar 1,20 en nu gelukkig naar 3,50 per uur. Op een feestdag wordt het 5 euro per uur. Bruto he.. echt niet netto. Tuurlijk, als je opgeroepen wordt, dan verdien je je normale loon + toeslag. Maar goed, ons uurloon is ook om te huilen.

Wij maken gruwelijk lange dagen, van 8 tot 19hr werken is niet onbekend. Vaak zonder goede pauze's. We knallen aan een stuk door om voor jullie dieren de beste zorg te verlenen. En ja, dankzij de corona is het nog veel drukker geworden en hebben we regelmatig nog langere dagen.
Maar wij staken niet, hoor je niet klagen en knallen gewoon door. En krijgen geen corona vergoedingen extra.

Ik ga dinsdag een doos merci langs brengen bij mijn dierenkliniek namens mij en mijn kater die weer pijnvrij is. Even een positief geluid laten horen. Toen mijn paard 2 weken (koliekoperatie) op de kliniek had gestaan ook gedaan. Was ruim 5000 euro, is even slikken maar daar kan je tegenaan lopen als je een dier aanschaft.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:15

future_vet schreef:
Ja veel gezelschapsdierenpraktijken draaien geen nacht en weekend diensten meer maar dat geldt niet voor paardenpraktijken en landbouwhuisdieren. Dan sta je toch vaak 1x per week snachts extra te werken voor je €3000-4000 bruto

o

Dat is nog optimistisch! Die 3000 is dan inderdaad op basis van 40 uur. Niet elke praktijk is even happig met het uitbetalen van overuren. In de paardenpraktijk met de voortplanting in het seizoen ga je echt dik over die 40 uur heen (zelfs als je voor 32 uur op contract staat ;) ). En dan inderdaad vaak 1 doordeweekse dienst, en dan komen de weekenden er nog bij.
Dus dat is het enige voordeel: je houdt weinig over, maar je hebt toch geen tijd om het uit te geven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 00:40

Damoiseaux2 schreef:

Ik snap niet goed wat dat met de giga prijsverschillen tussen verschillende dierenartsen te maken heeft als ik eerlijk moet zijn?

Tja en soms moet je ook lang wachten, ik heb laatst een dikke week moeten wachten voor de uitslag van een mestonderzoek. Dus reken maar dat ik daar iets van zeg.

Vaak betaal je honderden euros, dan mag je ook iets verwachten toch?

Ja, we verwachten als klant dat er voor onze dieren gezorgd wordt als we ze brengen en daarvoor betalen, lijkt me logisch?
Dat jullie niet happy zijn met je cao moet je niet de klant aanrekenen, maar je werkgever. Want als je een vaste cao hebt en de verschillende praktijken hanteren enorm verschillende prijzen, dan heeft dat dus niks met je loon te maken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 01:02

Mindim schreef:
Dat jullie niet happy zijn met je cao moet je niet de klant aanrekenen, maar je werkgever. Want als je een vaste cao hebt en de verschillende praktijken hanteren enorm verschillende prijzen, dan heeft dat dus niks met je loon te maken.

Dierenartsenpraktijken hoeven zicht niet aan het CAO te houden, dat mag. Je moet je er alleen aan houden als je lid bent bij de BPL, maar dat is niet verplicht. Daarom ook zoveel verschillen in salaris. En daarmee ook verschil in prijs soms.

En met de grote ketens die veel praktijken overnemen en hebben genomen verwacht ik dat de prijzen nog verder gaan stijgen. Zo concurreren de particuliere praktijken weg en gaan dan de prijzen opvoeren. Zeker met alle Corona dieren die zijn aangeschaft.

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 01:14

Mindim schreef:
Ik snap niet goed wat dat met de giga prijsverschillen tussen verschillende dierenartsen te maken heeft als ik eerlijk moet zijn?

Tja en soms moet je ook lang wachten, ik heb laatst een dikke week moeten wachten voor de uitslag van een mestonderzoek. Dus reken maar dat ik daar iets van zeg.

Vaak betaal je honderden euros, dan mag je ook iets verwachten toch?

Ja, we verwachten als klant dat er voor onze dieren gezorgd wordt als we ze brengen en daarvoor betalen, lijkt me logisch?

Geloof dat er ook nergens een vraag gesteld wordt over het feit dat er zoveel verschil in kan zitten. ;)

Dit was een terugkoppeling op de andere reacties. Over het onder betaald worden en de suicide onder de veterinaire wereld.

Ik nodig je uit om een keer mee te lopen. Dan zie je waarom je niet met een uurtje terug gebeld wordt. En een cytologie niet direct bekeken kan worden.

Als een kliniek geen eigen laboratorium heeft en spullen moet opsturen gaan daar een aantal dgn over heen voor je een uitslag hebt.
Hebben ze wel een laboratorium dan mag je zo'n uitslag met 2 dgn verwachten.

Maar nogmaals, we zien van de humane zorg geen rekeningen, maar daar klaag je niet omdat een bloeduitslag zogezegd 10 dgn duurt. En dat je 5 dgn moet wachten tot dat een radioloog je foto bekeken heeft.
Dat alle 'normale' zorg wordt stilgelegd, maar als wij vanmiddag geen plek meer hebben voor een vaccinatie dan wordt ons de huid vol gescholden. Ik heb al heel wat jonge, pas afgestudeerde dierenartsen de afgrond in zien zakken.

Je ziet zo langzamerhand alle klinieken overgenomen worden door een evidensia, anicura, sterkliniek. Over een tijdje is alles per regio redelijk gelijk en kunnen mensen niet meer gaan 'shoppen'.

En de KH is nu eenmaal een stuk duurder dan de paarden. ‍

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 08:45

Damoiseaux2 schreef:
Geloof dat er ook nergens een vraag gesteld wordt over het feit dat er zoveel verschil in kan zitten. ;)

Dit was een terugkoppeling op de andere reacties. Over het onder betaald worden en de suicide onder de veterinaire wereld.

Ik nodig je uit om een keer mee te lopen. Dan zie je waarom je niet met een uurtje terug gebeld wordt. En een cytologie niet direct bekeken kan worden.

Als een kliniek geen eigen laboratorium heeft en spullen moet opsturen gaan daar een aantal dgn over heen voor je een uitslag hebt.
Hebben ze wel een laboratorium dan mag je zo'n uitslag met 2 dgn verwachten.

Maar nogmaals, we zien van de humane zorg geen rekeningen, maar daar klaag je niet omdat een bloeduitslag zogezegd 10 dgn duurt. En dat je 5 dgn moet wachten tot dat een radioloog je foto bekeken heeft.
Dat alle 'normale' zorg wordt stilgelegd, maar als wij vanmiddag geen plek meer hebben voor een vaccinatie dan wordt ons de huid vol gescholden. Ik heb al heel wat jonge, pas afgestudeerde dierenartsen de afgrond in zien zakken.

Je ziet zo langzamerhand alle klinieken overgenomen worden door een evidensia, anicura, sterkliniek. Over een tijdje is alles per regio redelijk gelijk en kunnen mensen niet meer gaan 'shoppen'.

En de KH is nu eenmaal een stuk duurder dan de paarden. ‍

Zeg ik dat ik verwacht binnen een uurtje terug gebeld te worden bij een cytologie? Nee hoor, maar ik verwacht wel dat ik de uitslag van een mestonderzoek binnen een dag kan verwachten en niet na een dikke week.

Als een praktijk duidelijk is over de wachttijden, dan is er niets aan de hand lijkt me, het wordt niet altijd verteld echter. Als ontlasting of bloed naar een extern lab moet worden gestuurd dan gaat daar tijd overheen, daar heb ik het ook helemaal niet over.

Over de humane zorg wordt enorm geklaagd, over de hoogte van het eigen risico, over mensen die benodigde medicatie niet kunnen betalen, voor velen is de maandelijkse zorgpremie een heel grote hap uit het inkomen, personeel dat wordt onderbetaald of geschoffeerd.
Dus hoezo daar wordt niet geklaagd?
Voor een uitslag bloedonderzoek staat 10 dagen voor, dat is al jaar en dag zo. Of je foto's gelijk bekeken worden, meestal moest ik op de foto voorafgaand aan de afspraak en werd de foto gelijk besproken, dus dat hangt er allemaal maar net van af.
Dat de 'normale' zorg werd stilgelegd had een reden en reken maar dat heel veel mensen dat niet normaal vonden, je vergelijking met iemand die roeptoetert dat ie wil dat fikkie zijn vaccinatie vanmiddag krijgt, gaat imo niet op. Je hebt overal asociale mensen die denken dat de wereld om hen draait.

Ik vind het logisch dat mensen gaan 'shoppen', jij niet? Niet iedereen kan de enorme bedragen betalen, dus waarom wordt het als een vies woord gebracht.
Als ik een scopie moet laten maken wegens een luchtpijp verzakking, dan vind ik het heel normaal dat je even prijzen gaat vergelijken. 865 was de prijs, dus logisch dat je vergelijkt toch? Met darmscopie evenzo, ook rond de 800 euro en dan moet de behandeling nog volgen. Dus ik vind het niet meer dan normaal dat men dan rondkijkt of het ergens anders niet tegen een goedkoper tarief kan.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:25

Damoiseaux2 schreef:

Zoals ik je verhaal lees ben je zeer ongelukkig, moet veel te hard werken, krijgt een fooi voor je diensten. Plezier in je werk moet ver te zoeken zijn.

Snap niet dat je nog bij deze werkgever werkt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:35

Ibbel schreef:
Tiggs schreef:
Wat zou de reden bij anesthesisten zijn eigenlijk?

Kunnen makkelijk aan de benodigde narcosemiddelen komen, drempel is dus laag, ze hebben het spul onder handbereik.

Ik was me inderdaad aan het afvragen of dat de reden zou zijn.. Maar inderdaad, je weet hoe het makkelijk en zonder pijn moet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:36

Het loon kan het bij anesthesisten niet zijn.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:40

Mindim schreef:
Ik vind het logisch dat mensen gaan 'shoppen', jij niet? Niet iedereen kan de enorme bedragen betalen, dus waarom wordt het als een vies woord gebracht.
Als ik een scopie moet laten maken wegens een luchtpijp verzakking, dan vind ik het heel normaal dat je even prijzen gaat vergelijken. 865 was de prijs, dus logisch dat je vergelijkt toch? Met darmscopie evenzo, ook rond de 800 euro en dan moet de behandeling nog volgen. Dus ik vind het niet meer dan normaal dat men dan rondkijkt of het ergens anders niet tegen een goedkoper tarief kan.

Ik vind dat niet logisch, ik ga naar de dierenarts waar ik het beste gevoel bij heb. Als ik het verschil met de goedkopere dierenarts niet had kunnen missen, dan had ik het dier niet genomen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:41

DuoPenotti schreef:

Tsja, geld maakt niet gelukkig he..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:43

Tiggs schreef:
DuoPenotti schreef:

Tsja, geld maakt niet gelukkig he..

Nee zeker niet.
Maar omdat dit wel aangehaald werd bij de dierenartsen.
Daarom mijn opmerking.

Erg verantwoordelijke baan, kan me indenken dat dit ook zeker meespeelt.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 11:46

Inmiddels hoor ik van meer mensen dat deze kliniek als ‘duur’ bekend staat.
Maar ik moet zeggen dat ik toch van mening ben dat ik hier ook in de toekomst graag heen zal gaan omdat ze 24/7 te bereiken zijn en graag mee denken over oplossingen om een dier het best te helpen.

Katten hebben gisteren alweer heerlijk lopen spelen en net trof ik meneer zonnend op de vensterbank aan :)

Afbeelding

Komende week kan ik hopelijk de röntgen foto’s plaatsen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:54

Dat is ook zeker heel belangrijk dat je er een fijn gevoel bij hebt :j

Fijn dat je kat er zo weinig last van lijkt te hebben.
Wat zijn dieren toch vaak bikkels.