Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dala8 schreef:[ [url=m/1VMDb6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zelf er ook enorm last van katten van anderen. En dit werkt goed. Pvc buizen, net erover en met haringen in de grond het net vast zetten.
Faelynn schreef:Hele andere gedachten, maar kan je geen moestuintje op pootjes maken? Zeker als je toch van plan bent op relatief korte termijn te verhuizen, kan mij voorstellen dat je dan niet echt meer wil investeren in een verbouwing van je tuin, zo'n bak zullen ze denk ik minder snel in graven, zeker als je aparte bakjes er in heb en het misschien in het begin tot er wat op komt af scherm met een net oid?
SusanH schreef:
Telpeva schreef:Ik heb alvast getemd op de strafbare tip eerder op deze pagina, zal er verder geen woorden aan vuil maken onder het mom van alles wat je aandacht geeft groeit.
Die soort van roosjes op de grond zien er op zich best leuk uit zelfs, met een beetje verf of andere decoratie zal dat er denk ik ook best leuk uit zien in een 'gewone' tuin waar je in zit (ik heb zelf geen moestuin, alleen bloemetjes haha). Leuke tip ik ga daar eens naar kijken!
Nog over die lijm, ben je niet bang dat die smelt als het in de zomer heel warm wordt? Ik zit voor mijzelf nog te kijken naar verschillende soorten lijm, wil zeker weten dat het niet stuk gaat als we weer een warme zomer krijgen
Telpeva schreef:Nee, ik mis de logica van het gebruiken van vuurwerk richting dieren echt volledig. Kan mij niet voorstellen dat dat legaal is, vuurwerk richten op dieren of gebruiken tegen dieren, of het nou kindervuurwerk is of niet.
SusanH schreef:Vuurwerk is echt geen oplossing. Daarom ben ik er niet eens op in gegaan. Uit ervaring weet ik hoe eng knallen ook voor andere dieren kunnen zijn. Vogels ( die ik juist wel in de tuin wil) honden, etc.
Annet_Dottie schreef:Ik heb oprecht liever m'n tuin vol katten poep dan dat ik met vuurwerk richting dieren ga gooien.ik heb zelf een asiel katje die een verkeerde start van haar leven heeft gehad die dus ook bang is voor vuurwerk, dus als iemand dat in haar richting zou doen zou ik heel boos worden.
Maar ik vind bijvoorbeeld stroomdraad of iets dergelijks ook geen oplossing. Vandaar dat ik het na alle tips op de manier heb gedaan die mij het dier en milieuvriendelijkste lijkt en dat helpt blijkbaar dus het kan blijkbaar wel echt makkelijker.
Hier verderop was eerst een oudere vrouw die had over haar tuinhek prikkeldraad gespannen. Vond het verschrikkelijk, heb wel eens meegemaakt dat domme mensen hier hun hond los door de brandgang laten rennen en een kat dus in paniek een tuin in wil schieten en voor mijn ogen die tuin in sprong, gelukkig sprong hij hoog genoeg en heeft ie het draad niet geraakt maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als een kat daar in had gehangen of zich had open gehaald. Dat soort dingen gaan mij persoonlijk dan iets te ver maar ja ieder z'n manier.
Ik denk dat een waterpistool ook prima helpt en een prima manier is om een kat af te schrikken. En hoewel ik eerst bang was dat het moeilijk en duur zou gaan worden is het bij mij vooralsnog geslaagd met een stuk net/gaas van nog geen 3 euro, tie wraps, houten stokjes van de action, hotglue en koffiedik. Maar laat ik niet te hard roepen we zijn net een week verder. Maar normaal had mijn tuin nu allang weer bezaaid gelegen met katten poep. En hier zijn het inderdaad ook katten die gewoon niet binnen gelaten worden dus geen kattenbak tot hun beschikking hebben..