.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:47

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:47

Zou vuurwerk niet helpen? De meeste katten schrikken daar wel van en blijven zeker wel een tijdje uit de buurt :Y)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:32

Dala8 schreef:
[ [url=m/1VMDb6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zelf er ook enorm last van katten van anderen. En dit werkt goed. Pvc buizen, net erover en met haringen in de grond het net vast zetten.

Zoiets hebben wij voor de fruitbakken gedaan, die heb ik op een oude picknicktafel staan, en ik had nog een plastic kas waar de plastic niet meer goed van was.
Het geraamte over de tafel en netten erover.
Was me er tot nog toe niet bewust van dat we last hadden van de buurtkatten, totdat ik mijn fruitbakken onkruidvrij ging maken en dacht wat stinkt dit...bahhh wat vies!
Ik hoop alleen maar dat er geen vogels in gaan blijven hangen.

En op die hoogte kan ik echt mijn eigen honden niet als schuldige aanwijzen :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:32

Morganlefay schreef:
Kijk eens op Amazon

Deze staat ook niet continu geluid te produceren als ik de omschrijving lees of wel?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:37

Faelynn schreef:
Hele andere gedachten, maar kan je geen moestuintje op pootjes maken? Zeker als je toch van plan bent op relatief korte termijn te verhuizen, kan mij voorstellen dat je dan niet echt meer wil investeren in een verbouwing van je tuin, zo'n bak zullen ze denk ik minder snel in graven, zeker als je aparte bakjes er in heb en het misschien in het begin tot er wat op komt af scherm met een net oid?

Bak op poten gaan de katten vast ook in, hebben wij tenminste zo ervaren.
Ik heb zelfs hier nog netten over moeten zetten, over die hele tafel met bakken:

Afbeelding
Mijn moestuin is gelukkig met kastanjehek afgezet, is toch al wat moeilijker.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:51

Ik heb alvast getemd op de strafbare tip eerder op deze pagina, zal er verder geen woorden aan vuil maken onder het mom van alles wat je aandacht geeft groeit.

Die soort van roosjes op de grond zien er op zich best leuk uit zelfs, met een beetje verf of andere decoratie zal dat er denk ik ook best leuk uit zien in een 'gewone' tuin waar je in zit (ik heb zelf geen moestuin, alleen bloemetjes haha). Leuke tip ik ga daar eens naar kijken!
Nog over die lijm, ben je niet bang dat die smelt als het in de zomer heel warm wordt? Ik zit voor mijzelf nog te kijken naar verschillende soorten lijm, wil zeker weten dat het niet stuk gaat als we weer een warme zomer krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:52

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:56

Mijn buuf had ook prikkers staan, ze balanceren er gewoon tussendoor :=
Nu heeft ze zo’n kattenverjager staan en dat werkt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:33

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:01

Wat het nare in het hele verhaal is is dat de eigenaren altijd zeggen mijn kat doet dat niet O:) in andermans tuin schijten. En het erge is het is rommel van vleeseters dus je hebt voor je tuin niets aan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:45

Nee gewoon de prikkers!
Ze balanceren overal op en langs.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:18

Telpeva schreef:
Ik heb alvast getemd op de strafbare tip eerder op deze pagina, zal er verder geen woorden aan vuil maken onder het mom van alles wat je aandacht geeft groeit.

Die soort van roosjes op de grond zien er op zich best leuk uit zelfs, met een beetje verf of andere decoratie zal dat er denk ik ook best leuk uit zien in een 'gewone' tuin waar je in zit (ik heb zelf geen moestuin, alleen bloemetjes haha). Leuke tip ik ga daar eens naar kijken!
Nog over die lijm, ben je niet bang dat die smelt als het in de zomer heel warm wordt? Ik zit voor mijzelf nog te kijken naar verschillende soorten lijm, wil zeker weten dat het niet stuk gaat als we weer een warme zomer krijgen

Als je de vuurwerk tip bedoeld: dat HOEFT niet strafbaar te zijn!

Kindervuurwerk mag 365 dagen per jaar en als je zorgt dat het vuurwerk op veilige afstand aangestoken wordt, zodat de kat niets anders dan wat schrik meekrijgt, is er niets aan de hand.

Op sommige momenten misschien zelfs beter om ze met een knetterlint af te schrikken, dan met de tuinslang.

De temperaturen 's nachts zijn op dit moment nou niet zó, dat het voor een zeiknatte kat (want tuinslang erop gezet) heel erg comfortabel zal zij. Met 7-8°C loop je grote kans dat een natte kat onderkoeld raakt.....

En nee, ik zal een kat niet sparen, ookal is het al begin van de avond. Kat hoort niet in mijn tuin, komt ie daar wél én heb ik de mogelijkheid om bij de tuinslang te komen: = nat pak voor de kat!

Dan beter één keer op een veilige manier laten schrikken door een knetterlint ofzo.

Allerbeste is als mensen eens de verantwoordelijkheid nemen voor hun kat, en ervoor zorgen dat ze Op eigen terrein blijven..

Edit: vuurwerk is natuurlijk ALLEEN om schrik aan te jagen, NOOIT mag de kat in gevaar worden gebracht!

Maar een keer goed schrikken: graag, als ze dan vervolgens uit mijn tuin blijven.

Ze schrikken zich óók een ongeluk als ik de hond los laat in de tuin....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:41

Ze schrikken ook van mij als ik plots de tuin in ren en op ze af ga. Maar dat weerhoudt ze er niet van vrolijk terug te komen een volgende keer. Probleem is dat het katten zijn die hele dagen buiten lopen en hun behoefte duidelijk niet op de kattenbak doen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:13

Nee, ik mis de logica van het gebruiken van vuurwerk richting dieren echt volledig. Kan mij niet voorstellen dat dat legaal is, vuurwerk richten op dieren of gebruiken tegen dieren, of het nou kindervuurwerk is of niet.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:52

Telpeva schreef:
Nee, ik mis de logica van het gebruiken van vuurwerk richting dieren echt volledig. Kan mij niet voorstellen dat dat legaal is, vuurwerk richten op dieren of gebruiken tegen dieren, of het nou kindervuurwerk is of niet.

Ik zeg toch niet richten op dieren?

Ik zeg juist NIET richting kat.

Maar afschrikken doormiddel van wat knalerwten op afstand of een ratellint op afstand is in mijn ogen niets slechter dan de tuinslang of de hond erop af laten.

Punt is: jóuw kat hoeft niet MIJN probleem te zijn.

Dat een kat het niet prettig meer vind bij mij in de buurt, is juist de bedoeling.

Laat ze maar een keer goed schrikken òf een nat pak halen!

Het gaat mij meer om jouw opmerking: illegaal.....

En ik ben allergisch voor iedereen die àl het vuurwerk illegaal noemt, óók het kindervuurwerk wat juist NIET illegaal is en 365 dagen per jaar gebruikt mag worden.

Ik zal zelf niet een ratellint gaan afsteken bij een kat. Kat krijgt hier te maken met de hond óf de tuinslang! Tuinslang is een stukje sneller ook....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 18:07

Katten zijn wat dat betreft hardleers want het zijn territoriumbeesten en alleen een kat met meer vechtlust
kan ze verdrijven, tenzij je gewoon stroom op het hek zet.
Maar nogmaals kat kan er niets aan doen, het is het gedrag van de eigenaar dat moet worden aangepakt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:20

Vuurwerk is echt geen oplossing. Daarom ben ik er niet eens op in gegaan. Uit ervaring weet ik hoe eng knallen ook voor andere dieren kunnen zijn. Vogels ( die ik juist wel in de tuin wil) honden, etc.

Leo

Re: Mijn tuin is een kattenbak. What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:42

:n
Echte dierenliefde hier.... en nee ik hoef ook geen vreemde katten in de tuin, maar er zijn ook andere manieren. Kom op zeg.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:57

SusanH schreef:
Vuurwerk is echt geen oplossing. Daarom ben ik er niet eens op in gegaan. Uit ervaring weet ik hoe eng knallen ook voor andere dieren kunnen zijn. Vogels ( die ik juist wel in de tuin wil) honden, etc.

Helemaal mee eens. En dat vind ik echt geen oplossing, zo sneu ook. Net als dat ik mijn hond niet bewust katten laat weg jagen. Naast dat het gevaarlijk voor mijn hond is vind ik dat ook gewoon not done. Die katten kunnen er niks aan doen.

En schrikken is hier echt niet genoeg om weg te blijven. Dat zou makkelijk zijn. Ik jaag ze zelf gewoon weg en probeer dingen om te zorgen dat ze niet de achtertuin in kunnen. Voortuin is gewoon een ramp.

Heel soms heb ik de neiging om alle stront in zak te doen en bij de eigenaren in de tuin te gooien :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 00:28

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:37

Annet_Dottie schreef:
Ik heb oprecht liever m'n tuin vol katten poep dan dat ik met vuurwerk richting dieren ga gooien. :x ik heb zelf een asiel katje die een verkeerde start van haar leven heeft gehad die dus ook bang is voor vuurwerk, dus als iemand dat in haar richting zou doen zou ik heel boos worden.
Maar ik vind bijvoorbeeld stroomdraad of iets dergelijks ook geen oplossing. Vandaar dat ik het na alle tips op de manier heb gedaan die mij het dier en milieuvriendelijkste lijkt en dat helpt blijkbaar dus het kan blijkbaar wel echt makkelijker.
Hier verderop was eerst een oudere vrouw die had over haar tuinhek prikkeldraad gespannen. Vond het verschrikkelijk, heb wel eens meegemaakt dat domme mensen hier hun hond los door de brandgang laten rennen en een kat dus in paniek een tuin in wil schieten en voor mijn ogen die tuin in sprong, gelukkig sprong hij hoog genoeg en heeft ie het draad niet geraakt maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als een kat daar in had gehangen of zich had open gehaald. Dat soort dingen gaan mij persoonlijk dan iets te ver maar ja ieder z'n manier.

Ik denk dat een waterpistool ook prima helpt en een prima manier is om een kat af te schrikken. En hoewel ik eerst bang was dat het moeilijk en duur zou gaan worden is het bij mij vooralsnog geslaagd met een stuk net/gaas van nog geen 3 euro, tie wraps, houten stokjes van de action, hotglue en koffiedik. Maar laat ik niet te hard roepen we zijn net een week verder. Maar normaal had mijn tuin nu allang weer bezaaid gelegen met katten poep. En hier zijn het inderdaad ook katten die gewoon niet binnen gelaten worden dus geen kattenbak tot hun beschikking hebben..

Ik zeg toch ook niet dat vuurwerk náár een kat gegooid moet worden.... alleen dat het niet illegaal is om kindervuurwerk af te steken.... én dat ik het niet erg vindt als een knalerwt een kat laat schrikken als die op meters van de kat af op de grond wordt gegooid.....

En wat betreft een loslopende hond in de brandgang.... Kat loopt daar dan toch óók los.....

Prikkeldraad is niet diervriendelijk nee, maar wél een goedkope oplossing om katten buiten je tuin te houden.

Ik word er schijtziek van dat alles en iedereen maar geacht wordt flink geld te investeren (jouw idee is leuk, maar ik vind het rommelig én had voor een andere oplossing gekozen) om andermans huisdieren buiten te houden.

Dus als iemand daar geen zin in heeft, snap ik iets van prikkeldraad héél goed.

Ik ben een dierenliefhebber, maar de eigenaar van de kat is de schuldige als zijn/haar kat in prikkeldraad terecht komt, niet diegene die dat prikkeldraad heeft opgehangen. Want als er geen kat los loopt, loopt ie óók niet het prikkeldraad in.....

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:48

Als je moedwillig prikkeldraad ophangt of gaat knallen of een hond er op af stuurt (ook lekker om je hond aan te leren dat hij achter katten aan mag rennen, wat nou als hij dat op straat ook doet?) dan heb je het concept diervriendelijk echt niet begrepen. Er zijn echt andere methoden. Ja het is niet oké dat katten overal maar moeten mogen komen, daar ben ik ook geen voorstander van en ik vind dat je als eigenaar verantwoordelijk bent. Máár een kat kan ook ontsnappen. Mijn binnenkat is ook eens ontsnapt. Doodeng op zichzelf al. Laat staan als hij extra in paniek raakt als een onverlaat (kinder)knalvuurwerk gooit of er een hond op afstuurt.
Maar of een kat nu bedoeld of onbedoeld buiten loopt: moedwillig schade toebrengen gaat veel te ver (en deze methodes hebben een grote kans op schade ja).

Ik wil ook geen geld uitgeven aan anti-inbraak maatregelen zoals dure sloten, en vind inbreken not done, maar het gebeurt dus ik geef er geld aan uit om het te voorkomen. Om maar een banaal voorbeeld te geven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:51

Carol_Beer schreef:
Zou vuurwerk niet helpen? De meeste katten schrikken daar wel van en blijven zeker wel een tijdje uit de buurt :Y)

8)7 Dat het alleen al in je op komt zegt eigenlijk al genoeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:41

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Re: Mijn tuin is een kattenbak. What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:47

Je mag zelf weten waar je geld aan uitgeeft. Ik heb ook geen groot budget en kan dat veel beter voor andere dingen gebruiken. En helemaal omdat het overlast van andermans dier is, dat voelt helemaal zo oneerlijk om daar het beetje budget dat er is aan uit te moeten geven. Of ik weet niet hoe ik het moet uitleggen haha

Vind jouw oplossing ook gewoon heel slim! Ik zit te bedenken of ik dat ook kan, zou ergens lijm moeten halen. Evennkijken welke geschikt zijn