Puppy-express

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:21

anjali schreef:
JoT schreef:
Wauw, ik vind dit best schokkend. Geen idee dat broodfokkers tegenwoordig ook aan huis leveren. Eng ook wel, dat dit dus echt gebeurd. Ik vond het best heftig dat er zoveel mensen gewoon serieus gereageerd hebben op deze actie en daadwerkelijk een hondje aan huis geleverd wilden hebben. Dan ben je toch geen dierenliefhebber? Je weet toch dat dit fout is? Anders ben je wel heel erg naïef of je wil het gewoon niet weten.

Ik heb de actie gedeeld op Facebook en ik hoop dat veel andere mensen die ook doen op hun social media. Het was waarschijnlijk niet je bedoeling TS, maar bedankt voor dit stukje bewustwording.

Maar,het is dus niet zo want die advertentiesite is nep.Ik ben gecatfisht .

Ben je nou serieus Anjali?

Ik bedoel, het is een steengoede actie die exact laat zien waarom dit dus nodig is. Als de foto's ziet en helemaal icm een brengservice; dan weet je toch al dat het foute boel is?
Het is te naïef om te denken dat alles dat je leest op het internet waarheid is. Iedereen kan vanalles op het web zetten toch?

anjali

Re: Puppy-express

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 13:29

Ik heb mijn klacht over de nepadvertentie doorgegeven aan de Dierenbescherming die me doorverwees naar House of Animals zelf. De woordvoerster daar zou het ook weer doorgeven.Ik wil gewoon niet belogen worden ook niet met goede bedoelingen.Ze vragen ook om donaties en dat krijgt van mij niemand die liegt om wat voor reden dan ook.En ik geef heel veel geld aan dierenbescherming maar ik ga nu wel kritischer worden.Ze hebben ook foto's van puppies geplaatst die niet van hen zijn. Nee dit kan niet sorry hoor.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:31

Ben je serieus? Val je nu echt erover dat ze je bewust proberen te maken van vreselijke handelswijze? In plaats van te bedenken dat dit dus geen handige manier van een hond zoeken is van jou?

Je geeft de schuld aan mensen die zich inzetten voor honden en tegen deze werkwijze ipv aan jezelf... die foto's van andere puppy's doen broodfokkers juist, ga je daar in verdiepen in plaats van de schuld ergens anders te leggen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:34

_O- _O- Ik vind je echt een hele goed troll Anjali. Rapporteer je dan meteen al die écht broodfokkers, die je ook voorliegen en foto's van andermans pups gebruiken? En die dan ook nog daadwerkelijk het gedeelte van het leveren van een ongezonde, zieke pup opgegroeid onder erbarmelijke omstandigheden daadwerkelijk waar maakt?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:35

anjali schreef:
Ik heb mijn klacht over de nepadvertentie doorgegeven aan de Dierenbescherming die me doorverwees naar House of Animals zelf. De woordvoerster daar zou het ook weer doorgeven.Ik wil gewoon niet belogen worden ook niet met goede bedoelingen.Ze vragen ook om donaties en dat krijgt van mij niemand die liegt om wat voor reden dan ook.En ik geef heel veel geld aan dierenbescherming maar ik ga nu wel kritischer worden.Ze hebben ook foto's van puppies geplaatst die niet van hen zijn. Nee dit kan niet sorry hoor.

8)7

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 13:40

Je kunt geen puppies te koop aanbieden ,met de prijzen erbij,als ze helemaal niet van jou zijn.Ook niet als je daar iets goeds mee wilt bereiken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:41

Anjali, echt? Er staan duizenden advertenties op mp waarbij je voorgelogen word met foto’s die ze al jaren gebruiken voor pups. Ik heb echt de indruk dat je nu verontwaardigd zit te doen omdat je er ingetrapt bent, kom op zeg. Doe alsjeblieft niet zo achterlijk. Echt, tot nu toe had ik een beeld van een naïeve maar lieve dame maar daar komt nog wel iets bij nu.
Wanneer je zo begaan bent met elk levend wezen zou je hard moeten lachen en heel blij zijn dat dit soort acties heel veel ellende kan voorkomen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 28-04-21 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:42

Ach anjali, houd toch op. Dit kun je toch niet serieus menen? Je valt over het feit dat een website op een redelijk geniale manier mensen een spiegel voor weet te houden, maar niet over de handel in die arme honden an sich?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:58

Ik kan dit bijna niet geloven. Als TS echt Anjali is dan is ze voor altijd verschrikkelijk diep in mijn achting gezakt. Ben gewoon perplex.
Heb zelf 2,5 jaar gewacht op de pup van mijn dromen en het is iedere dag waard geweest. Het grappige is ook nog dat ik bij de uitstekende fokker van mijn keuze nog minder heb betaald dan bij al die marktplaats criminelen.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:01

anjali schreef:
Je kunt geen puppies te koop aanbieden ,met de prijzen erbij,als ze helemaal niet van jou zijn.Ook niet als je daar iets goeds mee wilt bereiken.

Zo, ben je in je ego gekrenkt ofzo?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:01

anjali schreef:

Dat je wil klagen is je goed recht maar ik denk niet dat je moet verwachten dat hier ook maar iets mee gebeurd. Denk eerder dat er achter de schermen om gelachen zal worden en dat ze zullen denken dat het van iemand komt die een deuk in z'n ego heeft opgelopen na hier per ongeluk ingetrapt te zijn. Ik hoop van harte dat je wel snapt waar alle verontwaardigde reacties in dit topic vandaan komen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:16

Ik ken Anjali niet, maar ik begrijp dat zij normaal anders typt en meepraat? Denk dat de modjes gemakkelijk aan IP adres kunnen zien of zij op hetzelfde adres als altijd zit, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:17

anjali schreef:
Maar puppy's met ziektes, afwijkingen etc. verkopen is wel helemaal prima? De dierenliefde zit duidelijk diep. Not.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:19

Maar ze worden ook niet echt te koop aangeboden op die website. Dat het nou net :+

En 'ik ga ervan uit dat mensen op internet de waarheid spreken'? Anjali, ik vind je een lief mens maar je hebt soms een enorme plaat voor je hoofd :n

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:27

anjali schreef:

Blijkbaar is dit nodig om mensen met hun neus op de feiten te drukken. Ik bedoel, het heeft jou nu behoed niet? Zou ze maar dankbaar zijn. En helaas is de vraag naar pups ongekend hoog op dit moment dus als je een (goed gezond) hondje wilt, zul je moeten wachten.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:30

Tanya schreef:
Ik ken Anjali niet, maar ik begrijp dat zij normaal anders typt en meepraat? Denk dat de modjes gemakkelijk aan IP adres kunnen zien of zij op hetzelfde adres als altijd zit, toch?

Ik geloof dat zij het wel ik, ik herken de stijl van spaties na punten overslaan :=

Maar jeetje. Ze hebben je met niks bedrogen, want je hebt niks betaald en ook geen beloften gekregen. Je bent gewoon in een hele goede actie getrapt, waar je schijnbaar dus gewoon niet tegen kan :o Even ademhalen en doorrrrr. Vooral héél goed opletten waar je voortaan zoekt en je laten informeren. Niet op schimmige websites gaan struinen (waarvan ik niet de Puppy-Express bedoel, dat is een mega goed bedachte actie precies om mensen eruit te vissen die snel een hond willen). Een half jaar zoeken voor een goede hond is niet eens zo lang, zeker niet nu.
En wat betreft de donaties, die gaan lijkt mij naar het in stand houden van de bescherming van honden. Lijkt me niks mis mee.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:42

Nou, moeten er nou dingen zo persoonlijk gemaakt worden as in dat iemand in je achting is gezakt of achterlijk doet?

Iemand mag er toch wat van vinden HOE een organisatie zich inzet tegen dierenleed? Ik heb ook organisaties waar ik het doel nobel vind, maar mij niet kan vinden in de manier waarop. Volgens mij mag iemand dat gewoon altijd nog zelf bepalen zonder hier zoveel troep over zich heen te krijgen zeg, vind de laatste pagina's echt een beetje sneu :o

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:04

Tiggs schreef:
MarlindeRooz schreef:
Internet staat vol leugens. Boeken ook. Mensen liegen ook. Televisie liegt ook. De dominee ook. Je ouders ook.

De wereld is niet zo leuk.

Het kabinet ook.

Daar heb ik geen actieve herinneringen aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:18

anjali schreef:
Goof schreef:
He Anjali, ik vind je vaak zo wijs en dan dit?
Wat vind je zelf van het idee dat je op internet een puppy besteld vanaf een plaatje en dat die dan wordt afgeleverd?
Hoe grondig heb je dan onderzoek gedaan naar de pup, de fokkers en de ouders van de pup?
Kleding moet je lekker online bestellen, of sushi, maar niet een puppy.

Zeg,ik vraag wie hier ervaring mee heeft! Omdat ik het best wel snap want in asielen zit niets meer momenteel en bij fokkers kom je op een lange wachtlijst.En dan vaak nog met allerlei eisen en bemoeienissen.Hoe komt men momenteel dan aan een hond? Ik heb voor mijn internetloze vriendin een half jaar lang dagelijks gezocht.Wat een toestanden.Omdat ze donateur is van een asiel heeft ze nu een leuk hondje dat niet op de site is geweest .Want er is echt niet op een normale manier aan te komen nu.Ik zeg dus niet dat ik hier een hondje van wil,ik onderzoek alleen hoe het zit in hondenland nu.Het is wel zo dat iedereen de handel van een ander afkraakt merk ik.Daarom vraag ik ervaringen van mensen die hier een hondje van zouden hebben.

Door heel erg veel geduld te hebben, je aan te melden bij fokkers en te kijken naar herplaatssites. Er is momenteel geen manier om snel aan een hond te komen. Dat moet je ook niet willen, want de meeste plekken waar je snel een hond kunt krijgen zijn dus broodfokkers. Ik heb zelf geluk gehad, ik ben voorgelaten op de wachtlijst omdat ik een pup op moet leiden om mijn assistentiehond te worden, maar dan zijn er bijzondere omstandigheden.
En sorry, maar je trapt gewoon in een heel erg goede actie om broodfok tegen te gaan en dat laat zien dat het heel hard nodig is dat die actie gehouden wordt.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:19

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie graag vragen om weg te blijven van persoonlijke aanvallen. Het zou fijn zijn als jullie inhoudelijk blijven reageren (op de bal in plaats van op de man).

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 15:19

Ik ben het zelf en ik lieg echt helemaal nooit voor welk doel dan ook. Vandaar dat ik er allergisch voor ben als een ander dat wel doet. Met leugens bereik je niets voor dierenbescherming.Want dan word je later ook niet meer geloofd als je ergens mee komt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:28

anjali schreef:
Ik vind het een behoorlijk onsympathieke actie van Karin Soeters om een geheel verzonnen net-echte website te plaatsen. Ook al is het voor een goed doel dan wil ik nog niet belogen worden.Dan vraagt ze nog donaties ook.Voor een leugenactie.Nee ze had ook op een eerlijke manier de ware problemen kunnen tonen.Sommigen hier zeggen dat iedereen dat toch allemaal wel weet maar jullie zitten kennelijk al lang in de hondenwereld en dan weet je dat .Maar dat is niet bij iedereen zo.Ik heb dezelfde hond 20 jaar lang gehad en dan ging ik me niet verdiepen in handel en hoe dat ging.

Iedereen kijkt er naar zoals ze willen, ik hoop dat ze met deze actie gaat bereiken dat mensen na gaan denken, dat een pup een levend wezen is wat je niet zo maar even aanschaft (wat helaas nu maar al te veel gebeurt in de coronatijd) en dat je een verantwoording aan gaat voor vele jaren.
Wat mij betreft had de actie nog veel langer door mogen lopen als die paar dagen. Dan waren er nog meer mensen met de neus op de feiten gedrukt.

Op het internet gebeurt het echt heel erg veel, foto's en filmpjes worden gewoon gestolen om zo een mooier beeld te kunnen geven dan de werkelijkheid is. Broodfokkers hebben geen geweten en zeker geen gevoel bij hun dieren, het enige gevoel wat zij hebben is als hun portemonnee wordt getroffen. Dat alles over de rug van een dier, of hele jonge dieren die eigenlijk nog bij hun mama en broertjes en zusjes had moeten zitten.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:35

Maar hoe kun je zoiets nu menen?....

Serieus.

Neem nu bv Corona.
Site A zegt ‘ernstig’
Site b zegt ‘leer ermee leven’
Site c zegt ‘opgezet door de regering’
Site d zegt ‘allemaal opgeblazen’
,......

Hoe kan je dan geloven dat alles wat online staat waar is? Slaat toch nergens op?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:48

anjali schreef:
Ik ben het zelf en ik lieg echt helemaal nooit voor welk doel dan ook. Vandaar dat ik er allergisch voor ben als een ander dat wel doet. Met leugens bereik je niets voor dierenbescherming.Want dan word je later ook niet meer geloofd als je ergens mee komt.

Anjali, dus jij kunt het nut ten bate van de dieren hier niet van in zien?
Ik vind het een hele goede actie, het is gewoon schandalig dat het nodig is. En dan kun jij het liegen vinden, ik noem het wakker schudden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:52

anjali schreef:
Dan kun je bijna ieder goed doel wel in de ban doen, want zeker de grote jongens liegen en framen ook dat het een lieve lust is.

En tussen zo’n site opzetten om mensen ergens van bewust te maken zonder dat zij daar schade aan ondervinden en foutieve informatie verspreiden, zit imo een groot verschil.