miesnaom schreef:Hi,
Geen idee of het al is gezegd. Maar als het hondje uit het asiel komt MOET je wel eerst even overleggen. Als het goed is heeft je moeder een contact getekend daarvoor. Even bellen en situatie uitleggen. Ze zouden evt (als ze dit doen) hem wel online zetten maar dat hij bij jou blijft tot hij een geschikt baasje heeft gevonden.
Echter las ik in je post dat je je moeder had belooft om voor de hond te zorgen mocht zij te komen overlijden. Ik weet de omstandigheid niet, kan er niet over oordelen, wil en doe dit ook niet. Denk wel goed na, niet dat je achteraf spijt/ schuld gevoel heb omdat je de hond toch weg heb gedaan. Dat zou me extra naar lijken, bovenop het plotselinge verlies van je moeder
Edit: het is dus niet de bedoeling dat je zelf van alles gaat doen, contracten zijn er niet voor niets. Het contract staat op de naam van de moeder en hond, dus als moeder overlijd en er staat in het contract hond moet terug, heel zuur, dan zal de hond dus terug moeten en heeft ts helaas er niks mee te maken (aangezien er niet is opgenomen dat ts zelf voor een ander huis zoekt, mocht er iets gebeuren)
Eerlijk, ik vind het zwaar irritant dat mensen maar doen alsof ze het contract niet hoeven na te volgen. Teken er dan ook lekker niet voor, net als (even los van deze situatie) je niet mag fokken met de dieren en dat dat dan toch wordt gedaan. Schijt irritant.
Als je er niet mee mag fokken dan neem ik aan dat de sterlisatie/castratie al door het asiel is uitgevoerd.
Ze mogen blij zijn dat mensen afgedankte beesten met 'n rugzakje over willen nemen en daar nog best 'n flink bedrag voor neertellen. Als het niet blijkt te werken dan kun je het dier terugbrengen, maar krijg je je geld niet terug dus kunnen ze nog 'n keer cashen.
Ik zou niet meewerken aan het terugbrengen van een beest naar 't asiel als ik er zelf aan gehecht ben.
Hoe vaak komt het uberhaupt voor dat het asiel bij mensen gaat controleren of ze het beest nog hebben als ie niet in de proefperiode is teruggebracht?