Stel, geld speelt geen rol, hoever ga je met behandelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Re: Stel, geld speelt geen rol, hoever ga je met behandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 15:59

@Gini: goed verwoord! +:)+

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:40

Goeie vraag, wilde net een topic openen en toen kwam ik dit topic tegen. Ik sta nu voor dezelfde vraag bij mijn konijn. In principe speelt geldt voor mij geen rol. Maar een dierwaardig bestaan wel.

Mijn konijn is al een paar weken niet fijn. niet zichzelf. 3 weken terug merkte ik dat hij minder at en had direct de DA gebeld waar we al vrij snel terecht konden. Hij bleek haken te hebben. Echter nam dit het probleem van het niezen niet weg. Ook al kreeg hij antibiotica. Dwangvoeren wil ik hem al niet meer, mocht dit naar voren komen. Hij ervaart hier zo veel stress van (lees: hijgen etc.). dat doe ik hem niet aan. Nu is hij nog steeds zichzelf niet. Niest behoorlijk veel. En sta ik nu ook met de vraag hoe ver ga ik bij mijn maatje. Hij is nog steeds erg ingekeerd en best afwezig. Eet wel etc. maar gewoon niet zoals die was. Ik wil het allerbeste voor hem, maar de keuzes zijn heel moeilijk. Waar ik nu vooral aan denk is hoe geef ik hem een zo dierwaardig bestaan als mogelijk. Ook met eventuele opties voor behandelen..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:45

Hoe oud is je konijn?
Wat voor bodembeddeking gebruik je en is daar recent iets in veranderd? Is het neusje nat of snotterig?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:21

Mars schreef:
Hoe oud is je konijn?
Wat voor bodembeddeking gebruik je en is daar recent iets in veranderd? Is het neusje nat of snotterig?

Hij is 5.
Hij stond op een gegeven moment een lange tijd tot ik denk een maand geleden op hooi. Hij was geopereerd aan z'n nek en op advies van de DA op zacht hooi gedaan, zodat het niet kon prikken. Hij had inderdaad een gele neus van het snot en sinds gisteren echt een natte neus.

Vandaag bij de DA geweest. Zij denkt toch een die bepaalde bacterie. Hij heeft daar 2 keer al een prik voor gehad toen hij aan z'n haken geholpen was. Maar ze geeft aan dat sommige konijnen langer de tijd moeten hebben. En soms hebben ze abcesjes in hun longen zitten en dan kan het aanblijven. We gaan nog 1 keer proberen. Dit keer met injecties antibiotica. Mijn moeder gaat prikken om de dag. En als het na twee weken niet verbeterd is dan gaan we toch voor euthanasie. Gelukkig is zo'n injectie 10 keer fijner om de dag dan 2 keer een spuit in z'n bekje.. Ze zei, en dat is ook zo, hij eet verder goed, is mooi op gewicht etc. Alleen hij moet al dat slijm uit zich krijgen en daarom blijft hij zo niezen. En soms smakken, want dan slikt hij het weg.. hoop echt dat het hem gaat helpen..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:32

Ach arm diertje, goed dat je nog eens terug bent gegaan en hopelijk slaat t kuurtje aan!

Bodembedekking kan nog wel eens voor allergieen zorgen, vandaar dat ik t vroeg. Maar als je het hebt over geel snot dan lijkt een bacterie idd waarschijnlijker. Samen met misschien een beetje stress van het kiezen vijlen kan maar zo een dipje in weerstand geven en dan kan zo'n ***bacterie nog meer toeslaan.
En soms is t ook even zoeken naar welk kuurtje het best de bacterie bestrijd. Sterkte voor je konijntje, dat hij goed eet is al een hoopgevend teken! Hopelijk knapt ie snel weer op :(:)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:38

Mars schreef:
Ach arm diertje, goed dat je nog eens terug bent gegaan en hopelijk slaat t kuurtje aan!

Bodembedekking kan nog wel eens voor allergieen zorgen, vandaar dat ik t vroeg. Maar als je het hebt over geel snot dan lijkt een bacterie idd waarschijnlijker. Samen met misschien een beetje stress van het kiezen vijlen kan maar zo een dipje in weerstand geven en dan kan zo'n ***bacterie nog meer toeslaan.
En soms is t ook even zoeken naar welk kuurtje het best de bacterie bestrijd. Sterkte voor je konijntje, dat hij goed eet is al een hoopgevend teken! Hopelijk knapt ie snel weer op :(:)

Ontzettend fijn zeg Mars dat je er naar vroeg. En bedankt voor je adviezen. Ja hij vind het bij de DA nooit fijn. Z'n kiezen en tanden zagen er gelukkig nog steeds mooi uit. Ik heb hem nu nog niet zo beroerd horen niezen.