Sterilisatie: geschrokken van prijs.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sterilisatie: geschrokken van prijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:43

Nou, je kan er zelf ook wat van..
Misschien als het zo hoog zit er een eigen topic over openen? Kan je daar gewoon doorgaan ;)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:50

[***] schreef:
Nou, je kan er zelf ook wat van..
Misschien als het zo hoog zit er een eigen topic over openen? Kan je daar gewoon doorgaan ;)

Inderdaad.

De enige die er over door blijft gaan ben je zelf Kiwiwitje.
In dit topic ook zo ongeveer de enige die zich druk maakt over het foute gebruik van de bewoordingen. Net als in het echte leven eigenlijk, uitzonderlijk weinig mensen die er zich druk om maken.

En je bewering dat sterilisaties (echte sterilisaties) vroeger routine waren is gewoon fout. Het zijn nooit routine operaties geweest en zijn het nu nog steeds niet.
Van in den beginne zijn het altijd en overal castraties geweest. Hoofddoel is namelijk onvruchtbaar maken. Dat daar bijwerkingen aan vast zitten komt idd steeds meer naar boven en er is inderdaad een verandering gaande over de consensus omtrent castraties (zowel bij eigenaren als DA's) maar dat maakt nog steeds sterilisatie niet een gangbaar alternatief.

En dat heeft verder niets te maken met het wel of niet respecteren van een mening/visie.
Alleen zou je geen foute informatie mogen verkondigen voor iemand die het zo belangrijk vind dat men correcte termen/informatie gebruikt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:02

Nouja als ik steeds aangesproken word ga ik wel reageren ja.. de discussie was klaar maar toch moet ik even aangesproken worden.
Ik was gewoon stil tot iemand t nodig vond om mij er weer op aan te spreken. Dus zo hoog zal t mij niet zitten anders was ik zelf wel door gegaan toch?

En om dan op jouw stuk terug te komen Thiro; selectief lezen, ik heb daar al lang op gereageerd en toch blijkt dat niet voldoende?
Er is een verschil tussen een misverstand of iets verkeerd begrijpen en de verkeerde term structureel bewust verkeerd gebruiken omdat men blijkbaar t vervelend vind om nutteloze discussies met eigenaren aan te gaan.
Terwijl t verschillende ingrepen met verschillende risico’s en “bijwerkingen” heeft.
Dus in principe stel je daarmee de baasjes niet juist op de hoogte zoals bovenstaand in het voorbeeld over de therapie/hulphond.
Vervolgens iemand in de war omdat van alle kanten wisselende info komt.
Gewoon juiste benamingen gebruiken. Als iedereen dat zou doen, dan zou de verwarring snel genoeg verholpen zijn.

Maarja ik mag natuurlijk niet reageren. Want dan laai ik de discussie op. Terwijl ik van alle kanten aangesproken word en er gereageerd word puur en alleen op mij op iets wat al lang en breed voorbij is, is gewoon prima en niks oplaaien.. Maar als ik reageer mag t niet :')

Geniet van jullie weekend. En ben dan nu met zn alle ook zo slim om de discussie te laten. Want blijkbaar zit t jullie heel hoog als er zo op terug gekomen word..

Succes met de operatie van je hondje. En beterschap! Toch altijd spannend ondanks t een routine dingetje is. :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 01:55

Je maakt een gigantische storm in een heel klein glaasje water.
In de realiteit weet iedereen wat er in deze context met sterilisatie wordt bedoeld; de castratie van een vrouwelijk huisdier.
Het enige probleem zit tussen jouw oren Kiwiwitje.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 07:53

Ik heb inmiddels getemd. :) want blijkbaar blijft t nodig om discussies op te laaien die stil waren en opmerkingen gemaakt worden die niet terecht is.
En zoals meerdere malen eerder te zien in het topic zorgen de benamingen wel voor verwarring.
Maargoed ik heb getemd. Vind het jammer en schandalig hoe er gereageerd word door sommige.
En laten we wel eerlijk zijn. Ik ben geen discussie gestart. Ik heb een opmerking geplaatst en daar konden blijkbaar een aantal mensen niet tegen die een discussie gestart zijn waar mijn mening ook niet bepaald in zn waarde gelaten is en waar regelmatig uitspraken in omgedraaid zijn.
Maar de korte lontjes zijn merkbaar helaas.

Voor de zoveelste keer t verzoek om de discussie eens te laten als ie stil is. Maar zelfs dat blijkt te moeilijk ;)
En ja ik reageer als ik persoonlijk aangesproken word.

Keizerinnnn

Re: Sterilisatie: geschrokken van prijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 08:40

Wij hebben rond de 260 betaald voor onze 2 havenesers en 1 tekkel. Beide havenesers zijn onder de 6 kg en de tekkel was wat zwaarder. Inclusief medicatie en nacontrole.
Rompertje had ik er niet bijgedaan a 30 euro wij hadden rompertjes van de zeeman zodat we meerdere keren per dag konden wisselen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:05

kiwiwitje schreef:
Ik heb inmiddels getemd. :) want

niemand gunt me het laatste woord.... _O-