Hond met atopie/allergie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:45

Alsnog is elimineren met kvv niet ideaal, maar als het niet werkt werkt het niet.

Ik had het alleen ook tegen ts en niet tegen jou. Daar krijg ik niet het idee van dat er geëlimineerd is op de juiste manier. En dan heb je dus eigenlijk qua voer niks uitgesloten. En dan kan dat alsnog spelen naast omgevingsallergie

BillyJ

Re: Hond met atopie/allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 13:52

We hebben 1st eliminatie dieet gedaan juist met kvv, maar daarop bleef hij diarree houden en beetje kokhalzen (net niet braken). Na 8mnd via DA op hypoallergeen voer, aantal soorten geprobeerd, maar toen werd het erger.
Daarna dus terug naar persbrok, en daar kan je wel op dierlijke eiwitten en granen elimineren. Nu dus wel een brok gevonden waarop het goed gaat, maar met periodieke aanvallen. En die aanvallen komen dus wrs door de reactie op pollen/rest van het zooite waarop hij allergisch is getest.

Gevoeligheid voor voer is er dus zowieso.
Kvv niet meer geprobeerd vanwege bovenstaande reden maar dus ook vanwege onderweg. En dan bedoel ik tot 2wkn onderweg en niet maar 1 of 2 dagen .. dan word kvv toch écht moeilijk. We hebben het een tijd met gestoomde worst gedaan (die bederft niet, maar dat was toch niet ideaal.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 11:35

Loki krijgt nu opeens heel veel schilfertjes/droge huid?

Hij jeukt niet maar dat is wrs nog door de cytopoint.
Heb de DA nog niet gebeld..
Misschien hier ervaring ermee?
Hij is gevoelig voor gisten/schimmels op de huid dus zalfjes smeren begin ik niet zomaar mee..

Toch weer een reactie oo het voer? Of is dit dan toch ook van het gras bvb? Omg haha ...

Ik ga een hermetisch afgesloten bubbel maken denk ik :')

Wijslander

Re: Hond met atopie/allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:16

Mijn ervaring is dat het tobben blijft zo lang de voeding (basis) niet in orde is...

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 11:18

Wijslander schreef:
Mijn ervaring is dat het tobben blijft zo lang de voeding (basis) niet in orde is...

Ik ga komende week eens een speeksel en haarmonster opsturen voor allergietest op voer, de andere test was 2.5 jaar geleden dus er kan inmiddels mss wat veranderd zijn..