Klopt dat het in dit geval niet als een doordachte keuze over kwam, maar eerder "waar we het eerst een pup meekrijgen".
Ik vind ook meerdere rassen leuk en weet dat ik ooit van ras zal moeten veranderen, want dat ik het fysiek niet meer zou aankunnen. Ik ben ook flexibel genoeg zijn om mijn verwachtingen bij te sturen en wat ik er zelf voor over heb om het te doen werken met een bepaald type hond. Maar ik zal altijd maar op zoek gaan naar het type wat op dat moment het best bij mij en mijn leefsituatie past.
Maar ik geef toe dat soms de hond kiest, zo had ik een Jack russel die mij op stal begon op te wachten en volgen. Toen de eigenaar dat hondje weer maar eens aan eenboom gebonden had en ik hem erop aansprak kon hij niet snel genoeg de leiband en de papieren in mijn handen duwen. Dus daar stond ik met een jack die verschrikkelijke verlatingsangst had en mijn interieur en omheining vd tuin heeft opevreten... Helemaal niet mijn type hond, maar we hebben er het beste van gemaakt. Toen mijn moeder terug single werd, heeft zij de jack meegnomen. Zij was(en is nog steeds) volledig verliefd op dat hondje.