mvdende schreef:Skip is een kouwkleum, maar als wij wandelen heeft hij het niet koud. Eerder warm. Maar hij raced dan ook met 30km/h over de velden heen en heeft er een stevige draf tussendoor. Hond loopt los, dus lekker op zn eigen tempo.
Een hond die echt lekker aan het renn is, krijgt het naar mijn idee echt niet koud.
Als je een rondje aan de lijn loopt, kan ik me er iets bij voorstellen, maar met flink wandelen en rennen is het zowat onmogelijk dat een hond het koud heeft.
Als hardloper als je aan het rennen bent, heb je het natuurlijk ook niet koud.
Niet alle honden rennen permanent met 30km/u rond. Lekker op zijn eigen tempo kan ook af en toe een drafje zijn en verder veel snuffelen. Dat heeft niet per se met aan de lijn lopen te maken (uiteraard is 30km/u rennen aan de lijn niet mogelijk).
Het gaat niet om jouw idee, maar of de hond het toont op het moment dat hij stilstaat. Of omdat de hond af blijkt te vallen in de winter op dezelfde hoeveelheid voer, ook dan heeft hij het blijkbaar koud gehad en extra moeten stoken. Je hoeft ook niet direct een dikke winterjas aan te doen, een dun fleecevest (de Jumppa Pomppa) kan ook al een wereld van verschil maken.
De meeste hardlopers hebben in de winter gewoon een lange broek en een shirt met lange mouwen aan, of zelfs een vest. Ondanks dat ze in de zomer in hemd en korte broek hardlopen. Ze hebben de extra isolatie nodig, zelfs al hoeft het dan niet zo dik te zijn als met wandelen. En sommige honden hebben deze isolatie al van zichzelf, maar dat is echt niet standaard, en rennen is dan niet altijd voldoende, nog los van het feit dat het niet eerlijk is om van een hond te verlangen permanent te rennen tijdens het wandelen of hem anders kou te laten lijden. Als de hond altijd permanent rent, uiteraard geen probleem. Maar als het eigenlijk een snuffelaar is, is zeggen dat hij zichzelf maar warm moet rennen sneu.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 18-12-20 01:22, in het totaal 1 keer bewerkt