Hondendek/regenjas met split voor staart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:37

Mizora schreef:
superpony schreef:
Ow, die is netjes! En niet duur ook, toch? Wat kost een jasje normaal?

Hij lijkt netjes te sluiten aan de zijkant. Onze dekjes sluiten onder en dat is echt waardeloos.

In principe is het alleen voor de regen. Ons teefje vindt het gewoon echt niet leuk. Koud krijgen ze het niet snel.
Wat ik zo zie kost hij 18-25 euro afhankelijk van welke dierenwinkel, maar de meeste dierenwinkels hebben alleen nog maar de 35cm.
https://tims.nl/_1-trixie-hondenjas-bre ... auw-35-cm/

Deze heeft meerdere maten:
https://www.zoomalia.nl/dierenwinkel/tr ... 64719.html

Zoals ik al suggereerde, bel gewoon even naar je lokale dierenwinkel die Trixie voert of ze het (vrijblijvend) kunnen bestellen :) De adviesprijs staat op de site van Trixie erbij (18-33€).

Mlies

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:54

Afbeelding

Ik ben ook erg blij met de Hurtta Expedition Parka!
Heb voor de andere hond inmiddels ook eentje besteld. Niet goedkoop, wel goed!

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 19:01

Oh wat een geweldig mooie hond Mlies <3

Hier is de Perus Pomppa ook opgehaald bij het pakketpunt... Model Kymppi, met al die kleurtjes... Oh jee veel te leuk dus dadelijk heeft ons Mitzi inderdaad twee jassen :+
Ik wil wel een vergelijkend warenonderzoekje doen met foto's, als iemand benieuwd is :)
Maar niet vanavond. Morgen bij daglicht.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:03

Gister om 19.30 uur besteld bij medpets, vandaag om 12.00 uur bezorgd! De Hurtta Extreme, kan Ties weer lekker warm mee op de kar dit weekend :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:11

Oh ik wil graag een 'vergelijkende studie' Klijntje! *D

@Jets: Leuk! Kan die buikflap misschien strakker? Lijkt mij dat er zo wind onder komt? Wat een mooie kleur, staat je hondje leuk!

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:13

Klopt die heb ik daarna strakker gedaan :) Hij zit ermee op de menwagen op zijn warme kussen dus ik denk dat het goed komt :j

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:32

Jets schreef:
Klopt die heb ik daarna strakker gedaan :) Hij zit ermee op de menwagen op zijn warme kussen dus ik denk dat het goed komt :j

Totaal niet verwend, ik hoor het al! :D <3

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:51

Voor degene die de monsoon coat overwegen:

ik ben echt fan van hurtta, het enige nadeel vind ik bij de monsoon coat dat de binnenkant nat word, dit is na een uurtje lopen in de regen :(

Afbeelding

Jinx is 9 kilo en 41 centimeter hoog, heeft iemand misschien een tip voor hondjes die dus dichterbij de grond zijn :+

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 19:58

Ziet er heerlijk comfi uit Jets!
Ook al zo'n aandoenlijke grijze snuit <3

KarmaChansy, helaas geen tips voor je!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:57

KarmaChansy schreef:

ik ben echt fan van hurtta, het enige nadeel vind ik bij de monsoon coat dat de binnenkant nat word, dit is na een uurtje lopen in de regen :(

[ [url=m/MIwyGQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jinx is 9 kilo en 41 centimeter hoog, heeft iemand misschien een tip voor hondjes die dus dichterbij de grond zijn :+

Het grote nadeel is dat de binnenstof niet waterdicht is. Dat zou tegenstrijdig zijn
dus als je hond over natte begroeiing loopt zoals in het bos zul je dat toch houden. Ongeacht het merk want zo'n beetje alle jassen hebben een dunne voering ter bescherming van je hond. Mijn halve teckel komt ook altijd met vooral een natte buikflap terug. Wel vaak enkel de randen. Zolang ze maar niet helemaal nat worden vind ik 't prima

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:22

Oei karmachansey, dat is ook niet handig, zou zo ook even geen oplossing weten..

Onze maat kleiner is vandaag bezorgd maar hond en ik zitten aan de andere kant van Nederland.

Heb er echt de balen van, want ze loopt nu dus met dr jasje van wish/aliexpress, wat opzich ook prima zit maar gewoon kwalitatief veel minder is. Spelen met andere honden vind ik eng, bang dat ie kapot gaat en we zonder jas zitten >;)
Afbeelding

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:23

KarmaChansy schreef:

Ik had hetzelfde probleem met de Hurtta extreme warmer bij mijn teckel die maar 25cm hoog is. Ik heb nu voor haar de peruspomppa en die jas zit vele malen beter en haar borst wordt niet meer zo nat.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:26

In principe heeft een hond tijdens wandelen toch geen jasje nodig? Dan zijn ze in beweging en houden ze zichzelf wel warm.

Skip krijgt hier zn jas dan ook uitsluitend aan als hij stil zit/ staat/ ligt.

Nu in de auto bijvoorbeeld als hij in de kofferbak moet blijven als ik boodschappen ga doen. Auto koelt snel af, dus lekker zn jasje aan.

Of in de tent, als het in de nacht nog wat koud is, krijgt hij ook zn jasje aan.

Enige reden zou voor mij zijn een regenjas om te voorkomen dat de hond nat wordt. Maar deze zijn als het goed is, ongevoerd van binnen? Dan zou nat worden niet zoveel uitmaken?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:37

Mlies schreef:
[ [url=m/37cvms.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben ook erg blij met de Hurtta Expedition Parka!
Heb voor de andere hond inmiddels ook eentje besteld. Niet goedkoop, wel goed!

Staat hem goed, dat oranje

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:02

mvdende schreef:
In principe heeft een hond tijdens wandelen toch geen jasje nodig? Dan zijn ze in beweging en houden ze zichzelf wel warm.

Nu in de auto bijvoorbeeld als hij in de kofferbak moet blijven als ik boodschappen ga doen. Auto koelt snel af, dus lekker zn jasje aan.

Of in de tent, als het in de nacht nog wat koud is, krijgt hij ook zn jasje aan.

Enige reden zou voor mij zijn een regenjas om te voorkomen dat de hond nat wordt. Maar deze zijn als het goed is, ongevoerd van binnen? Dan zou nat worden niet zoveel uitmaken?

Balder heeft ook tijdens wandelen soms echt zn jas nodig.
Dun vachtje. Koukleumpje. Met HD.
Dus je ziet gelijk dat hij anders krampachtig gaat lopen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:07

mvdende schreef:

Nee, ook tijdens het wandelen hebben best wel wat honden eigenlijk een jas nodig. Ze hebben dan onvoldoende of incorrect gevormde vacht om voldoende isolatie te hebben om de warmte die ze produceren door de wandelen vast te houden. Dat een hond niet bibbert tijdens het wandelen is omdat het heel lastig is om te bibberen tijdens beweging, ook als het lichaam wel onderkoelt dreigt te raken.

Bibbert de hond direct of vrijwel direct bij even stilstaan, dan heeft de hond het ook tijdens bewegen koud, hij toont het dan alleen niet/minder. Als je goed doorgewarmd ben met hardlopen, sta je bij 10 seconden stilstaan niet direct te klappertanden. Bibberen bij honden die dat in de zomer onder vergelijkbare (stress)omstandigheden niet doen, een teken van kou, dat is geen aanstellen.

Kijk ook maar naar jezelf. Bij stilstaan heb je eerder een jas nodig om het niet koud te hebben dan tijdens het wandelen of tijdens het hardlopen, maar toch kan de (gevoels)temperatuur wel degelijk zo ver zakken dat een jas nodig is om het niet koud te krijgen tijdens bewegen.

Het koud krijgen/hebben is iets dat in ieder geval zoogdierbreed (verder heb ik onvoldoende literatuur erover gelezen) voor komt en simpelweg betekent dat het lichaam moet werken/energie moet verbruiken om onderkoeling te voorkomen. Dit is evolutionair ontwikkelt tot onaangenaam, want dan is de kans groter dat je je gedrag aanpast zodat het stopt. De dieren die het niet onaangenaam vonden hadden meer kans op werkelijk onderkoelt raken (en daarvan doodgaan) of om eerder dood te gaan van de honger (want meer energie verbruikt bij hetzelfde voedselaanbod). Vergelijken met mensen is in dit geval dus geen vermenselijking.

Kortharige (en een gedeelte van de langharige) chihuahuas hebben het vaak al met een graad of 15 koud. Zij staan niet alleen laag bij de grond en hebben een korte dunne vacht, maar ze hebben ook een hele ongunstige inhoud-oppervlakte relatie. Ze hebben veel vierkante centimeters huid ten opzichte van de kilos gewicht (en dus spieren en organen die warmte produceren, maar ook vet die warmte vasthoud). Ze verliezen dus heel gemakkelijk warmte. Een new foundlander is juist het omgekeerde. Ze hebben een heel gunstige inhoud-oppervlakte relatie en een dikke lange vacht. Zij hebben het dus juist snel warm (regelmatig al vanaf een graad of 15) en het zelden koud.

Magere dieren hebben het overigens ook sneller koud dan dikkere dieren, want vet isoleert ontzettend goed, mits de dieren niet zo dik zijn dat ze daardoor nauwelijks meer bewegen. Een dier dat een 4.0 (op 1-9 schaal is) kan dus een stuk comfortabeler zijn als hij naar een 4.5 of zelfs een 5.0 gevoerd wordt om wat extra vet op het lijf te krijgen. Pas vanaf een 5.5 kan een dier te dik zijn, maar bij labradors is een 5.5 nog gewoon goed (die zijn pas vanaf een 6.0 te zwaar). Onder een 4.0 zijn alle dieren te mager (maar een showlijn labrador zou ik niet onder de 4.5 willen zien).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:15

mvdende schreef:

Hier 3 engelse staffords met een enkele dunne vacht. Als ik een van de meiden geen jas aan doe als t onder de 5 graden komt dan duikt ze in elkaar (zoals schouders optrekken bij jezelf) met als gevolg dat ze last krijgt van haar lijf. wat dus van last overgaat naar pijn zoals bij onszelf ook.
Dus die krijgt gewoon lekker een jas aan. en varierend van een dun fleece ding tot een (dikkere) gevoerde jas.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 22:18

Onze ouwe bullterrier heeft het ook echt koud met haar korte, dunne vacht en blote buikie.
Tel daarbij op dat ze niet fit is nu, en is afgevallen.
Aan de andere kant kan ze ook heel slecht tegen hogere temperaturen. Haar vacht functioneert gewoon sowieso niet goed.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:37

Bedankt voor de uitgebreide uitleg, Mizora! Biedt mij stof tot nadenken...

Meert schreef:
KarmaChansy schreef:

Ik had hetzelfde probleem met de Hurtta extreme warmer bij mijn teckel die maar 25cm hoog is. Ik heb nu voor haar de peruspomppa en die jas zit vele malen beter en haar borst wordt niet meer zo nat.

O wat fijn om te lezen, nu weet ik zeker dat mijn hond de bestelde Pomppa-jas prettig zal vinden. :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:12

@ mvende Jinx heeft er 1 omdat ze inderdaad wat rilde en ze haat de regen :+ nu is ze een blije hond die graag naar buiten gaat als het regent, het geeft haar comfort dus so be it. Chansy heeft er 1 nodig omdat hij straks 10 is, hij loopt slechter met de kou en dit helpt hem om lekker warm te blijven :)

Bedankt voor de tips ik ga eens kijken of wij hier ook pompa hebben!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:42

Skip is een kouwkleum, maar als wij wandelen heeft hij het niet koud. Eerder warm. Maar hij raced dan ook met 30km/h over de velden heen en heeft er een stevige draf tussendoor. Hond loopt los, dus lekker op zn eigen tempo.

Een hond die echt lekker aan het renn is, krijgt het naar mijn idee echt niet koud.

Als je een rondje aan de lijn loopt, kan ik me er iets bij voorstellen, maar met flink wandelen en rennen is het zowat onmogelijk dat een hond het koud heeft.

Als hardloper als je aan het rennen bent, heb je het natuurlijk ook niet koud.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:44

tja ieder zijn visie, wij gaan hier veel de bergen in en diepe bos in en de mijne hebben het nodig (2). Gelukkig ken ik mijn honden het beste :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:51

mvdende schreef:
Skip is een kouwkleum, maar als wij wandelen heeft hij het niet koud. Eerder warm. Maar hij raced dan ook met 30km/h over de velden heen en heeft er een stevige draf tussendoor. Hond loopt los, dus lekker op zn eigen tempo.

Een hond die echt lekker aan het renn is, krijgt het naar mijn idee echt niet koud.

Als je een rondje aan de lijn loopt, kan ik me er iets bij voorstellen, maar met flink wandelen en rennen is het zowat onmogelijk dat een hond het koud heeft.

Als hardloper als je aan het rennen bent, heb je het natuurlijk ook niet koud.

Niet alle honden rennen permanent met 30km/u rond. Lekker op zijn eigen tempo kan ook af en toe een drafje zijn en verder veel snuffelen. Dat heeft niet per se met aan de lijn lopen te maken (uiteraard is 30km/u rennen aan de lijn niet mogelijk).

Het gaat niet om jouw idee, maar of de hond het toont op het moment dat hij stilstaat. Of omdat de hond af blijkt te vallen in de winter op dezelfde hoeveelheid voer, ook dan heeft hij het blijkbaar koud gehad en extra moeten stoken. Je hoeft ook niet direct een dikke winterjas aan te doen, een dun fleecevest (de Jumppa Pomppa) kan ook al een wereld van verschil maken.

De meeste hardlopers hebben in de winter gewoon een lange broek en een shirt met lange mouwen aan, of zelfs een vest. Ondanks dat ze in de zomer in hemd en korte broek hardlopen. Ze hebben de extra isolatie nodig, zelfs al hoeft het dan niet zo dik te zijn als met wandelen. En sommige honden hebben deze isolatie al van zichzelf, maar dat is echt niet standaard, en rennen is dan niet altijd voldoende, nog los van het feit dat het niet eerlijk is om van een hond te verlangen permanent te rennen tijdens het wandelen of hem anders kou te laten lijden. Als de hond altijd permanent rent, uiteraard geen probleem. Maar als het eigenlijk een snuffelaar is, is zeggen dat hij zichzelf maar warm moet rennen sneu.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 18-12-20 01:22, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 01:18

Nou dat dus Mizora!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 01:55

Ik zou liever hebben dat ze zonder jas kon lopen, maar dan wil ze gewoon echt niet mee als het onder de 10 graden is.
Als ze heel druk is, gaat ie tijdens wandelen ook gewoon uit, dan komt ze vanzelf weer vragen om de jas als ze het koud krijgt.