Wat heb jij je huisdier onbedoeld aangeleerd?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Wat heb jij je huisdier onbedoeld aangeleerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 07:00

Onze hond reageert op het geluid van de dop van de slagroombus , mijn vader is daar mee begonnen om ze 1 keer per jaar met kerst wat slagroom te geven .. nu zodra hij de dop hoort dan staat hij er ook al is hij in een diepe slaap :j

En als er mensen aan de deur staan of binnen komen dan weet hij niet hoe snel hij een knuffel moet pakken , want zonder knuffel in je bek kun je niemand begroeten natuurlijk hahaha, dit heeft hij overigens van de hond van mijn ouders geleerd .

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 08:47

Apporteren van bananenschillen in het bos. Ruilen voor een brokje en elke schil wordt gebracht...

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:09

Fantastisch dit.

Ik had een projectje uit het asiel. Een heel bang katje wat daarom ook naar mijn vriend uithaalde. Maar hij wilde wel een band. Dus nu heeft de kat wat manieren om aan te geven wat ze wil. Meestal bevestigen we katten niet zo in gedrag. Maar deze is onzeker en best bescheiden.

Als ze bij de tafelpoot zit; dan wil ze spelen met de hengel. Als ze tegen de rol duwt, is het voer op en om 20.00 zit ze bij de kastdeur en krijgt ze 5 snoepjes.

Als ze bij mij op schoot wil, miauwt ze zachtjes als ze voor de bank zit. En na toestemming komt ze dan liggen.

Echt als mijn vorige kat dat allemaal had geweten hadden we er een fulltime job aan gehad....

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:48

Wat een leuk topic! Onze vorige poes wilde wel bij je op schoot zitten als je op de bank zat, maar alleen als je het blad Landleven opengeklapt op je schoot had liggen. Anders kwam ze niet en als je ander blad op je schoot had of de krant, kwam ze ook niet.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:58

Mijn hond gaat uit zichzelf de bench in als ik de volle vuilniszakken uit de prullenbakken haal.
In het vorige huis ging hij ook in de bench als ik tegen de kinderen zei we gaan douchen.
Ik zette hem dan in de bench omdat mn dochter dan met hem ging spelen als ik of mijn zoontje gingen douchen en dan wou hij haar niet vastpakken dus meestal was het dan een knuffel of mijn kussen wat ie pakte. Daarom ging ie even in de bench zodat hij niks perongrluk kapot kon bijten.
En voor de vuilniszakken omdat ik dan naar buiten moest om ze weg te gooien en hij wil altijd met me mee.
En smorgens weet hij dat als ik wegga dat ie dan een kong gevuld met vlees krijgt dus vanaf het moment dat ik op sta tot we gaan loopt hij met de kong te gooien. Met als gevolg dat als ik daadwerkelijk weg moet hij ze allebei kwijt is. :')

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:59

Onze katten krijgen om 09:00 en 21:00 een snoepje ivm medicatie. Mijn vriend en ik hebben daarvoor wekkers staan en nu reageren ze elke keer op de wekker als die af gaat, ook om 06:45 sochtends :+

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:11

Wij hadden vroeger een mechelse herder en die reageerde in de avond op de 'tik' die de tv gaf als die uitgezet werd. Dan vloog hij naar z'n bench want dan gingen we naar bed. Onze huidge oude hond heeft een klok om zn piel. In de avond, rond 9 uur begint hij heel zachtjes te jammeren en te hijgen, want dan wordt hij uitgelaten. Niet dat hij dan zo nodig moet, maar bij terugkomst krijgen ze een koekje haha. En ons kleine hondje die we vroeger hadden draaide helemaal door van de slagroombus, dan klom hij zowat tegen je been o.hoog en janken en piepen en springen en rondjes draaien.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:12

moniek21 schreef:
Onze hond reageert op het geluid van de dop van de slagroombus , mijn vader is daar mee begonnen om ze 1 keer per jaar met kerst wat slagroom te geven .. nu zodra hij de dop hoort dan staat hij er ook al is hij in een diepe slaap :j

En als er mensen aan de deur staan of binnen komen dan weet hij niet hoe snel hij een knuffel moet pakken , want zonder knuffel in je bek kun je niemand begroeten natuurlijk hahaha, dit heeft hij overigens van de hond van mijn ouders geleerd .

Dit heb ik dus mee gemaakt toen ik op twee honden pasten bij mensen in huis tijdens hun vakantie. Ik deed ergens slagroom op en die twee honden stonden direct naast me! De boodschap was meer dan duidelijk, haha!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:16

Mijn dieren en ik hebben een heel sterk dagritme en dagelijkse gewoontes. Zo gaan de hond en poezen elke ochtend mee naar stal om te voeren en dan gaan ze alle 3 voor de stallen liggen wachten tot ik klaar ben. Daarna gaan we een rondje wandelen.

's Middags hetzelfde als ik de stallen ga uitmesten. Dan liggen er dus echt 2 Noorse katten en een labrador als een soort waakhonden voor de stallen. :')

Al mijn dieren, ook de paarden dus, hangen heel erg aan het ritme en vaste tijden. De katten komen dus 's middags naar binnen om mij en de hond op te halen voor het rondje voeren en uitmesten.

ins_vanbree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:21

Als ik de stal binnen loop en roep mijn 3 -jarige dan staat hij gelijk met 1 been omhoog :) hoezo schooien

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:27

Met onze hond een proefles flybal. Een apparaat waar hij op een klep moest staan en de bal wegvloog. Hij vond er niet veel aan. :o

Maar eenmaal weer thuis, rent hij naar de pedaalemmer prullenbak in de keuken met zo'n soort pedaal.........en je raadt het vast: O:)

De pedaalemmer vloog open...... Walhalla troep en voedsel voor de labrador.

Eerst nog en grote steen er een paar dagen opgelegd, maar telkens als we thuis iwamen, was de pedaalemeer leeg gehaald. Ggggrrrrr

Leuk zo'n proefles. _-:(
Nu een andere vuilnisbak in de keuken met een drukknop bovenop. Die heeft hij nog niet begrepen. :wave:

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:32

janouk schreef:
Met onze hond een proefles flybal. Een apparaat waar hij op een klep moest staan en de bal wegvloog. Hij vond er niet veel aan. :o

Maar eenmaal weer thuis, rent hij naar de pedaalemmer prullenbak in de keuken met zo'n soort pedaal.........en je raadt het vast: O:)

Eerst nog en grote steen er een paar dagen opgelegd, maar telkens als we thuis iwamen, was de pedaalemeer leeg gehaald. Ggggrrrrr

Nu een andere vuilnisbak in de keuken met een drukknop bovenop. Die heeft hij nog niet begrepen. :wave:

:')
Nee, niet leuk voor jullie, echt niet. Maar ja, toch wel heel leuk voor de lezer _O-

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:34

wat een leuk topic!

Ik heb 1 keer een wolvenhuil geluid gemaakt als we vlak bij het bos zijn, alle 4 de honden begonnen dus met huilen := , nu op dat zelfde punt beginnen ze steeds met huilen :') het is ook echt alleen vanaf dat punt, was niet mijn bedoeling hahaha

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:41

Voeten vegen bij binnenkomst hebben we onze hond perongelijk aangeleerd hahaha

En "naar bedje toe" weet ze niet hoe snel ze de bench in moet _O-

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:11

Mijn katten hebben voorkeur voor het waterbakje beneden.

Als die leeg is gaan ze ernaast zitten en staren me aan totdat ik het vul.

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:13

Onze honden gaan helemaal uit hun dak als in de schoenlepel van de verwarming pak :'). Vaak betekend dat dat we gaan wandelen, maar helaas niet altijd :Y)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:14

Onze hond blaf als de bel gaat.. Super fijn -O-
Krijg het niet afgeleerd :n

Hij gaat dramatisch drinken als ie zn bak te leeg vind.. (meestal nog half vol), want dan staat er iemand op die hem bijvult.

Slaap kindje slaap betekend slapen dus de bench in :+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:15

janouk schreef:

_/-\o_ _/-\o_

Onze honden slapen boven (in hun eigen mand), echter gaan ze zo graag daar liggen dat als één van ons tweeën al eerder naar bed gaat, de ander alleen beneden zit.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:33

Mijn katten heb ik pas net, dus die hebben niet echt een ding. Behalve mijn wekker. Dan komt mijn poes bij me liggen omdat ze weet dat ik dan te moe ben om haar actief te aaien en ze is dol op knuffelen maar niet aaien. _O-

Mijn paard gaat stilstaan als ik zeg: Oh poedersuiker of Ik ben iets vergeten. := Dat heb ik hem perongelijk aangeleerd als ik (weer) was vergeten zijn dekensingels vast te maken. Gebeurd iets te vaak blijkbaar. _O- Daarnaast brengt hij voerbakken als hij vind dat er brokjes gegeten moeten worden. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:40

Dat wanneer ik de woonkamer in de ochtend binnen loop er 2 konijntjes er alles aan doen om mijn aandacht te trekken voor eten. En als ik alleen even de kamer binnen loop om wat te pakken dan zijn ze boos :')
Afbeelding
En zeg maar eens nee tegen zo'n snoetje :') .

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:56

kwii schreef:
Matheno jouw kat, zo schattig <3

Mijn hond reageert op wat vreemde commando's:

- "Heb je je schoenen al aan?" = wandelen. Super fijn omdat je het rustig over wandelen kan hebben zonder dat ze gek word, maar over schoenen valt helaas niet meer te praten :+

- "Wie is het allerliefste hondje van de hele wereld?" = Lekker knuffelen, ze begint dan als een gek te kwispelen en probeert in je gezicht te likken.

- "Heb je lekkere kippenpootjes?" = Spelen, waarbij ik haar altijd kietel op haar achterpootjes dus ze word helemaal lijp als je het over kippenpootjes hebt. *\%/*

Als je wil dat ze aan de kant gaat hoef je alleen maar te vragen of ze zin heeft om onder de douche te gaan.
Yumi is nogal een vocaal hondje en komt uit Spanje, als ik tranquilo Yumi zeg begint ze keihard te piepen en te kreunen. Oeps dat was niet het effect wat ik er van had verwacht :Y)
Als ik mijn koptelefoon s'avonds afzet komt ze in de benen om te gaan wandelen.
Toen ik ziek was mocht ze op bed liggen omdat ik anders zo alleen was, dus als nu s'ochtends de wekker gaat springt ze op bed (of op mij) of ik dat nu wil of niet :=

Maar ik ben al deze 'commando's' nu maar in mijn voordeel gaan gebruiken, tot hilariteit van het bezoek :P

hahhahahah geweldig :)) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:24

Mijn kat wisselt een beetje tussen heel slim en 0.5 hersencel in gebruik, maar hij heeft wel bepaalde maniertjes die hij goed snapt. Als ik 's avonds in bed mijn laptop dichtklap en zeg 'toofie we gaan slapen' dan is hij gelijk mega alert en begint hij te brabbelen, want hij weet dat ik hem dan m'n kamer uit ga sturen. Hij gaat ook altijd op de leuning van mijn fauteuil zitten als ik thuiskom want hij weet dat ik hem dan optil en dat hij even op mijn schouder mag zitten.

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:28

Mijn paard reageert op sleutels in mijn zak, dan gaat ie 'schooien', omdat ik vaak mijn snoepjes in de zak doe waar de sleutels ook in zitten (geen aanrader, is moeilijk zoeken)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:30

Het geluid van gebaksbordjes. Kat kreeg vroeger natvoer op gebaksbordjes. En een tijdje terug ook omdat ie een paar kiezen moest laten trekken. Als ie nu het geluid van die bordjes hoort wordt ie helemaal gek en krijst ie de boel bij elkaar omdat ie natvoer wil _O-

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:10

Ons vriendje zit tijdelijk in een bench ivm geopereerd gebroken pootje, en heeft daar een afwastijltje instaan als kattenbak.
En daar gaat hij op zodra er opgeschept word :') . Om lekker onder het eten te schijten.

En zo af en toe ook s ochtends, tijdens het ontbijt :j.

Afbeelding

Dan heb ik het nog niet over de sprint naar de vaatwasser als het eten op is (nu alleen zijn broer), mooi zingen voor als wij naar bed gaan en ze hun eten krijgen.