Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hettieheks

Re: Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:26

Afscheid nemen van een opvanger blijft lastig, op dit moment heb ik zelf niet de mogelijkheid om op te vangen. In het verleden wel heel veel gedaan en wie weet in de toekomst. Het afscheid is bij mij altijd gepaard gegaan met tranen, maar wanneer je dan berichten krijgt dat zo'n hondje goed terecht is gekomen na uiteraard een hele zorgvuldige procedure ben je toch weer blij. En dan is er weer ruimte om een ander hondje uit de hel te halen. Met die gedachte is het mij nog altijd gelukt om afscheid te nemen. Wel heb ik nog met alle opvolgers die bij ons gepasseerd zijn contact.

Nu ben ik zelf opvang coördinator voor Straydogs Rescue Nederland en kan ik op die manier mijn steentje bijdragen met het begeleiden van de gastgezinnen. Zo nu en dan begeleid ik een adoptie wanneer het druk is, we doen het allemaal naast ons werk en gezin.

tempura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:31

Sassol schreef:
Afscheid nemen lijkt me niet het lastigste. Mensen vinden die ik goed genoeg acht is wel een uitdaging ben ik bang. Misschien dat ie om die reden nog zou blijven.

Stichting: "We hebben een geschikt gezin gevonden dus daar gaat ie wel heen"
Ik: "Nee ze krijgen hem niet, dan blijft ie maar hier"

Zo mogen ze van mij eigenlijk al geen gladde vloer hebben ivm artrose & uitglijden, zullen ze wel bereid moeten zijn om visolie te bij te geven en ze moeten hem netjes op gewicht kunnen houden.
Om maar over de kleinere dingen te vallen :D

Is dit bij jullie aan jouw of aan (huisbezoekers van) de organisatie om dit uit te zoeken? Ik weet dat waar ik mijn hond vandaan heb er mensen zijn die huisbezoeken doen en kijken of de hond een match is. Zou wel erg zijn als je dan word goedgekeurd door een huisbezoekster en met smacht wacht op je nieuwe hond, maar dat het pleeggezin jouw weer niet goed genoeg vind :')

Maar als de bemiddelaars van jouw organisatie mensen goedkeuren die helemaal niet geschikt lijken om een hond te hebben, dan snap dat je zelf weigert.

Wij hebben een heel klein huis, gladde vloeren, werken beide fulltime en dit is onze 1e hond. Vraag me af of er pleeggezinnen zouden zijm geweest die ons geen hond toewijzen.

tempura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:32

tempura schreef:
Sassol schreef:
Afscheid nemen lijkt me niet het lastigste. Mensen vinden die ik goed genoeg acht is wel een uitdaging ben ik bang. Misschien dat ie om die reden nog zou blijven.

Zo mogen ze van mij eigenlijk al geen gladde vloer hebben ivm artrose & uitglijden, zullen ze wel bereid moeten zijn om visolie te bij te geven en ze moeten hem netjes op gewicht kunnen houden.

Is dit bij jullie aan jouw of aan (huisbezoekers van) de organisatie om dit uit te zoeken? Ik weet dat waar ik mijn hond vandaan heb er mensen zijn die huisbezoeken doen en kijken of de hond een match is. Zou wel erg zijn als je dan word goedgekeurd door een huisbezoekster en met smacht wacht op je nieuwe hond, maar dat het pleeggezin jouw weer niet goed genoeg vind :')

Maar als de bemiddelaars van jouw organisatie mensen goedkeuren die helemaal niet geschikt lijken om een hond te hebben, dan snap dat je zelf weigert.

Wij hebben een heel klein huis, gladde vloeren, werken beide fulltime en dit is onze 1e hond. Vraag me af of er pleeggezinnen zouden zijn geweest die ons geen hond zouden toewijzen.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:53

tempura schreef:

Wij hebben een heel klein huis, gladde vloeren, werken beide fulltime en dit is onze 1e hond. Vraag me af of er pleeggezinnen zouden zijm geweest die ons geen hond toewijzen.

Bij onze organisatie is het een samenwerking, adoptieteam kijkt samen met gastgezinnen naar de intakes, als stichting zijnde doen we een telefonische intake met adoptant en vervolgens beoordeel je samen met gastgezin de kennismaking met hond, wanneer dat allemaal in orde is stellen we punten op die naast de standaard dingen ook voor deze hond belangrijk zijn qua huis en omgeving. Huisbezoeker doet een terugkoppeling aan de organisatie en dan ga je samen met gastgezin en team in overleg of het een geschikte plek is. Doordat er tijd zit tussen de kennismaking en het huisbezoek kunnen de adoptanten ook alles even goed laten bezinken en is het voor alle partijen een weloverwogen beslissing.

Jullie werken fulltime, hoeveel uur per dag is de hond dan alleen? En is dat op alle dagen. Want wanneer je dit afwisselt en de hond dus niet alle dagen de gehele dag alleen is zou het prima moeten kunnen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:00

Sassol schreef:

Tuurlijk heb je inspraak als gastgezin, maar om over de hele kleine dingen te struikelen :n
Visolie, gladde vloeren, gewicht, dat zijn allemaal dingen waar je geen invloed op gaat hebben. Lijkt me ook niet handig als je dan als gastgezin zelf het huisbezoek doet, dan kijk je niet meer objectief. Ik vind een afgezette tuin en verstandig omgaan met honden met een wat roerig verleden dan toch echt wel wat belangrijker, dan die nitwit punten. Dan heb je imo de prioriteiten wat verkeerd liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:02

tempura schreef:
Sassol schreef:

Ik zou jullie als stichting zijnde al geen hond toewijzen. Beiden full time werken zou voor mij al de dealbreker zijn.

tempura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:41

Mindim schreef:
Ik zou jullie als stichting zijnde al geen hond toewijzen. Beiden full time werken zou voor mij al de dealbreker zijn.

Dan gaan er heel veel geschikte huisjes aan de huisloze hondjes voorbij. De meeste mensen werken eenmaal fulltime en er zijn talloze manieren om dit te combineren. Onze hond word namelijk heel erg goed verzorgt en staat in het middelpunt van ons leven.

Ik denk dat het ook aan de mensen zelf ligt. Hebben ze oppas, hebben ze genoeg geld voor een uitlaatservice, kan de hond mee naar werk, etc. Als iemand echt van plan is elke dag 8-10 uur een hond helemaal alleen te laten dat is idd niet de bedoeling.

tempura

Re: Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:45

Hebben jullie ooit spijt gehad van het niet adopteren van een pleeghond? Hoe ga je daarmee om? Ik zou t echt graag willen proberen als we een wat groter huis hebben en wat meer tijd, maar ben toch huiverig voor het verdriet... je kan het ook niet 1x uitproberen, want als het dan 'fout' gaat hebje er een hond bij ;)

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:56

Sassol schreef:
SassyMoon schreef:
Grappig, waar Bokt al niet goed voor is! Van " ik denk erover om gastgezin te worden", naar " komende zaterdag komt ons eerste opvang hondje aan". Dankzij dit topic.

De boter staat klaar hoor voor Lucky! *\o/*

Ooooeh spannend SassyMoon! Hebben jullie instructies meegekregen over de eerste dagen en hoe je een gasthondje laat aarden hier in Nederland?

Héél spannend Sassol! Vooral hoe het zal gaan met de huisgenoten die hier ook wonen (katten, hondjes, man..). Maar gelukkig inderdaad goede info, begeleiding en terugval van de stichting voor zover ik nu kan beoordelen. Het voelt heel goed anders had ik het niet gedaan. Ze hebben zowiezo speciaal naar een 'gemakkelijk' eerste opvang hondje gezocht voor mij. nog één nachtje slapen... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:38

tempura schreef:
Mindim schreef:

Dan gaan er heel veel geschikte huisjes aan de huisloze hondjes voorbij. De meeste mensen werken eenmaal fulltime en er zijn talloze manieren om dit te combineren. Onze hond word namelijk heel erg goed verzorgt en staat in het middelpunt van ons leven.

Ik denk dat het ook aan de mensen zelf ligt. Hebben ze oppas, hebben ze genoeg geld voor een uitlaatservice, kan de hond mee naar werk, etc. Als iemand echt van plan is elke dag 8-10 uur een hond helemaal alleen te laten dat is idd niet de bedoeling.

Heel veel hondjes passen niet in een uitlaatservice of bij de oppas. Veel zijn toch wat angstig van vreemde mensen, dus dan vallen er al veel opties af.
Ik vraag me serieus af of een huis waarbij beide mensen fulltime werken wel zo geschikt is voor dit soort thuisloze honden. Misschien als je beiden in ploegen werkt.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:40

Mindim schreef:
Tuurlijk heb je inspraak als gastgezin, maar om over de hele kleine dingen te struikelen :n
Visolie, gladde vloeren, gewicht, dat zijn allemaal dingen waar je geen invloed op gaat hebben. Lijkt me ook niet handig als je dan als gastgezin zelf het huisbezoek doet, dan kijk je niet meer objectief. Ik vind een afgezette tuin en verstandig omgaan met honden met een wat roerig verleden dan toch echt wel wat belangrijker, dan die nitwit punten. Dan heb je imo de prioriteiten wat verkeerd liggen.

Helemaal eens hoor Mindim, vandaar dat ik zeg dat mocht ik daarover vallen en vindt de stichting het gezin wel oke (die zijn erg secuur op die grotere punten), het hondje hier blijft. Waarmee ik bedoel dat ik hem koop. Niet dat de stichting verantwoordelijk blijft voor dierenartskosten.
Want dan ben ik inderdaad niet geschikt als gastopvang, echter wel een zeer geschikte eigenaresse :)
Sowieso heb ik aangegeven alleen tijd te hebben voor dit hondje nu, dus ze zouden er niks mee verliezen.

Maarja dat merk ik pas als het zover is, of ik die dingen los kan laten.

In principe is de stichting verantwoordelijk voor de herplaatsing. Zij beheren ook de promotie. Ik draag daar uiteraard wel aan bij middels het maken van filmpjes, foto's en mond-op-mond reclame. Maar mocht ik iemand vinden die me geschikt lijkt, zullen ze altijd nog de procedures van de stichting moeten doorlopen.
En mochten mensen via de telefoon geschikt klinken, zie ik echter real life dat dit geen match zou zijn met de hond (zoals omgang, kennis etc.) dan geef ik dat uiteraard door en ga ik ervan uit dat de stichting dat serieus neemt.

@Tempura, ik zou jullie zo ook geen hond toewijzen. Toffie kan hier met zijn vriendinnetje prima even alleen zijn. Dat garandeer ik echter niet als hij als enige hond gehouden wordt en zéker niet in een nieuwe omgeving. Dus dan zouden jullie echt de tijd en middelen moeten hebben om dat te observeren en op te vangen, mocht dat niet lukken.
Toffie is voor mij een heel gemakkelijk hondje. Ik heb dan ook ruime ervaring en kennis met honden en verschillende problematieken. Het kan zomaar zijn dat jullie bepaalde fijngevoeligheid missen en hij daardoor heel anders uit de verf komt. Een hond met een rugzakje zou ik liever niet bij onervaren mensen plaatsen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:45

SassyMoon schreef:
Héél spannend Sassol! Vooral hoe het zal gaan met de huisgenoten die hier ook wonen (katten, hondjes, man..). Maar gelukkig inderdaad goede info, begeleiding en terugval van de stichting voor zover ik nu kan beoordelen. Het voelt heel goed anders had ik het niet gedaan. Ze hebben zowiezo speciaal naar een 'gemakkelijk' eerste opvang hondje gezocht voor mij. nog één nachtje slapen... :o

Waarschijnlijk is er vanuit de stichting ook al op gehamerd: genezen is beter dan voorkomen. Wees zeker secuur met het introduceren met de huisgenoten. Liever wat langer gescheiden en goed introduceren, dan op hoop van zegen bij elkaar zetten en later de spanningen op te moeten lossen.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie het gaan ervaren:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:18

Sassol schreef:
Mindim schreef:

Helemaal eens hoor Mindim, vandaar dat ik zeg dat mocht ik daarover vallen en vindt de stichting het gezin wel oke (die zijn erg secuur op die grotere punten), het hondje hier blijft. Waarmee ik bedoel dat ik hem koop. Niet dat de stichting verantwoordelijk blijft voor dierenartskosten.
Want dan ben ik inderdaad niet geschikt als gastopvang, echter wel een zeer geschikte eigenaresse :)
Sowieso heb ik aangegeven alleen tijd te hebben voor dit hondje nu, dus ze zouden er niks mee verliezen.

Maarja dat merk ik pas als het zover is, of ik die dingen los kan laten.

In principe is de stichting verantwoordelijk voor de herplaatsing. Zij beheren ook de promotie. Ik draag daar uiteraard wel aan bij middels het maken van filmpjes, foto's en mond-op-mond reclame. Maar mocht ik iemand vinden die me geschikt lijkt, zullen ze altijd nog de procedures van de stichting moeten doorlopen.
En mochten mensen via de telefoon geschikt klinken, zie ik echter real life dat dit geen match zou zijn met de hond (zoals omgang, kennis etc.) dan geef ik dat uiteraard door en ga ik ervan uit dat de stichting dat serieus neemt.

Oh, op die manier :D begrijp ik hoor, heb 2 fosterfails :')

Maar je mag prima kritisch zijn als gastgezin. Als je er een slecht gevoel bij hebt, dan moet je dat wel kunnen aangeven.

Ik had mensen en dat leek allemaal fantastisch, maar kreeg het hondje na 3 weken terug. Dat gaf wel een knauw in mijn vertrouwen in mijn mensenkennis, wordt je wel kritischer van en misschien ook minder redelijk :')

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:41

Mijn eerste reu zou er eigenlijk ook maar tijdelijk zijn.
Die zou ik hertrainen (had nogal een waslijst aan probleemgedrag) en herplaatsen. Na 4 maanden is hij een weekendje uit logeren geweest naar de nieuwe eigenaren, die hem toch terug kwamen brengen. Om een reden waarvan ik dacht: tja, dat heb ik jullie al verteld.
Mijn tere zieltje kon zo'n afscheid geen tweede keer aan dus mocht ie blijven en heb ik nog 11 jaar van hem kunnen genieten.

Ik heb daar voornamelijk van geleerd dat ik nieuwe eigenaren veel minder informatie verschaf en vooral veel meer informatie vraag. Het is toch makkelijk te zeggen dat 'iets wel gaat/goedkomt' om later terug te krabbelen. Mensen zijn soms overmoedig of zien in aantocht van een nieuwe hond dingen wat rooskleuriger in.

Plan van aanpak van mij uit wordt nu de mensen zelf te laten vertellen wat ze zeker wel en absoluut niet willen en alles daar tussen in. En dan kijk ik wel of dat overeenkomt met Toffie.

tempura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:12

@Mindim

Tja ik denk echt dat niet makkelijk te stellen is. Ook met fulltimers kan je een goede match maken. Onze hond is bijvoorbeeld een ex racer en heeft meer behoefte aan regelmaat/routine/rust dan het continu thuis zijn van 1 persoon.
Ik denk dat dit voor veel rescue honden geld. Daarnaast is het een hele rustige hond, redelijk op leeftijd, die graag slaapt.
Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld wel 24/7 thuis zijn, maar die hele drukke kinderen hebben, vaak mensen/kinderen over de vloer hebben, onregelmatig de hond uitlaten etc. Dat is voor de gemiddelde rescuehond teveel. De mijne zou in zo'n situatie ongezien veel stress ervaren.

Als je bv. een hond hebt met ernstige verlatingsangst (of zoals jij zegt een angstige hond, zodanig dat wennen aan 1 vaste uitlater of oppas ook niet zal werken), dat is iets anders. Dan gaat dat moeilijk met 40u pw. Maar dat gaat ook moeilijk met 24 uur pw, of 12 uur pw. Die honden zijn sowiezo gewoon moeilijk te plaatsen. Maar een organisatie weet meestal wel ongeveer welke honden die wel/niet hebben :)

En dan ligt het natuurlijk ook aan het ras. Een greyhound, zoals doe van ons, is een makkie met fulltime werk. Kunnen er rustig 2 bij. Een ander ras zou weer moeilijker kunnen zijn vanwege hun karakter.

Kijk zeker niet voorbij de mensen die fulltime werken zou ik zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:00

tempura schreef:
@Mindim

Tja ik denk echt dat niet makkelijk te stellen is. Ook met fulltimers kan je een goede match maken. Onze hond is bijvoorbeeld een ex racer en heeft meer behoefte aan regelmaat/routine/rust dan het continu thuis zijn van 1 persoon.
Ik denk dat dit voor veel rescue honden geld. Daarnaast is het een hele rustige hond, redelijk op leeftijd, die graag slaapt.
Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld wel 24/7 thuis zijn, maar die hele drukke kinderen hebben, vaak mensen/kinderen over de vloer hebben, onregelmatig de hond uitlaten etc. Dat is voor de gemiddelde rescuehond teveel. De mijne zou in zo'n situatie ongezien veel stress ervaren.

Als je bv. een hond hebt met ernstige verlatingsangst (of zoals jij zegt een angstige hond, zodanig dat wennen aan 1 vaste uitlater of oppas ook niet zal werken), dat is iets anders. Dan gaat dat moeilijk met 40u pw. Maar dat gaat ook moeilijk met 24 uur pw, of 12 uur pw. Die honden zijn sowiezo gewoon moeilijk te plaatsen. Maar een organisatie weet meestal wel ongeveer welke honden die wel/niet hebben :)

En dan ligt het natuurlijk ook aan het ras. Een greyhound, zoals doe van ons, is een makkie met fulltime werk. Kunnen er rustig 2 bij. Een ander ras zou weer moeilijker kunnen zijn vanwege hun karakter.

Kijk zeker niet voorbij de mensen die fulltime werken zou ik zeggen!

Mag ik vragen hoeveel ervaring jij hebt met buitenlandse opvanghonden, je maakt me nieuwsgierig!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 23:38

Ik vind dat je niet kan zeggen geen gladde vloer, en visolie moeten jullie geven. En te dik worden mag ook niet,wees blij dat er een baas is.Dat komt echt wel goed hoor.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:20

marleen_usar schreef:
Ik vind dat je niet kan zeggen geen gladde vloer, en visolie moeten jullie geven. En te dik worden mag ook niet,wees blij dat er een baas is.Dat komt echt wel goed hoor.

Afhankelijk van de hond mag dit wel gevraagd worden, met duidelijke argumenten. Wij hebben nu een hond ter adoptie die absoluut niet bij mensen met laminaat geplaatst word..
Wel is duidelijk waarom, en we zijn alleen blij als er een baasje is met een goeie match, adoptanten kunnen nog zo goed zijn, wanneer wij denken dat het hondje er niet past gaat het niet door. Ook al betekend dat die mand wel vinden bijna onmogelijk lijkt.

tempura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:04

Mindim schreef:
Mag ik vragen hoeveel ervaring jij hebt met buitenlandse opvanghonden, je maakt me nieuwsgierig!

Ik heb een hond uit het buitenland geadopteerd, dus géén opvang hond, onze eerste hond. Ik heb de situatie beschreven in de comment waar je nu op reageert. Inhoudelijk heb je er niet op gereageerd, maar kort gezegd bedoel ik dat je fulltimers niet per definitie hoeft af te keuren. Met de juiste aanpassingen en de juiste hond denk ik dat je tot hele succesvolle matches kan komen :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:28

marleen_usar schreef:

Marleen zoals je misschien gelezen hebt noem ik dit ook kleine dingen. Het zijn voor mij echter wel gezondheidsdingen. Honden met artrose glijden sneller uit met een blessure als gevolg, vanwege de stijfheid.
Visolie gaat ontstekingen tegen die met artrose gepaard gaan. Uiteraard kunnen mensen ook overstappen op zoiets als metacam, dat is echter ook weer schadelijk voor de hond.
En overgewicht bij artrose is echt uit den boze, vanwege pijn en ontstekingen.

Het zijn dus misschien kleine dingen (daarmee niet persé dealbreakers), voor mij zeker ook wel valide punten in het geval van deze hond.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 15:44

Ik snap je wel maar je weet nooit zeker of mensen zich er ook aan houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:22

tempura schreef:
Mindim schreef:

Ik heb een hond uit het buitenland geadopteerd, dus géén opvang hond, onze eerste hond. Ik heb de situatie beschreven in de comment waar je nu op reageert. Inhoudelijk heb je er niet op gereageerd, maar kort gezegd bedoel ik dat je fulltimers niet per definitie hoeft af te keuren. Met de juiste aanpassingen en de juiste hond denk ik dat je tot hele succesvolle matches kan komen :)

Oh, ik wilde eerst even weten wat je ervaring met rescuers is, eer ik verder reageer, heeft niks met niet inhoudelijk willen reageren te maken hoor ;) maar als ik het goed begrijp heb je er dus nog niet echt mee te maken gehad.
Vele rescuers uit het buitenland zijn niet 123 geschikt voor een hus, oppas of pension of voor mensen die beide van 9 tot 5 werken. 40 uur werken is dan wel even iets anders dan 12. Werk je beide fulltime maar op andere tijden en dagen dan is het iets anders. Maar als de hond structureel 8 uur per dag alleen zit, dan kom je gewoon niet in aanmerking. Daar zijn dit soort honden gewoon niet voor geschikt, soms helpt het als de hond een stabiel hondenmaatje krijgt in zo een situatie. De manier waarop deze honden behandeld zijn door mensen of andere honden is gewoon heel erg triest. Google maar eens op resita asiel in roemenie. Deze honden hebben een ellendig verleden, zijn vaak wantrouwend en bang van vreemden. De een meer dan de ander, maar 'even' met de hus meedoen zit er vaak niet in. Een van mijn honden heb ik 6 jaar en nog merk je zijn verleden. Patries hier in dit topic heeft hem gevangen, nadat een adoptant van een andere stichting te nonchalant er over dacht en hij de benen heeft genomen. Mijn andere hond is aan haar kaken opgehangen toen ze haar vingen. Hond drie ligt uit onderdanigheid heel snel op haar rug. Ze stond in het asiel als uk onderaan.
En zo ken ik nog heel wat meer honden.
Allemaal zijn het voor de baas hele fijne honden hoor, zeg ik niets van. En de een rolt er ook iets gemakkelijker door heen dan de ander.
Maar zo gemakkelijk als jij er over praat gaat het niet.

Kijk als je Facebook hebt maar eens op straydogsrescue nederland. Daar staat hondje Tom, die een lange route heeft afgelegd met zijn gastgezin. Over dat soort hondjes kan het gaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-01-21 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:24

Sassol schreef:
marleen_usar schreef:

Marleen zoals je misschien gelezen hebt noem ik dit ook kleine dingen. Het zijn voor mij echter wel gezondheidsdingen. Honden met artrose glijden sneller uit met een blessure als gevolg, vanwege de stijfheid.
Visolie gaat ontstekingen tegen die met artrose gepaard gaan. Uiteraard kunnen mensen ook overstappen op zoiets als metacam, dat is echter ook weer schadelijk voor de hond.
En overgewicht bij artrose is echt uit den boze, vanwege pijn en ontstekingen.

Het zijn dus misschien kleine dingen (daarmee niet persé dealbreakers), voor mij zeker ook wel valide punten in het geval van deze hond.

Als je opvanger last van de heupen heeft dan snap ik dat idd. Met een gezonde hond is dat dan niet aan de orde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:25

marleen_usar schreef:
Ik snap je wel maar je weet nooit zeker of mensen zich er ook aan houden.

Dat is altijd een gok en heel lastig.

tempura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:29

@Mindim

Maar dat zijn honden met een zwaar rugzakje, die zullen om heel veel redenen niet goed aarden bij een gemiddeld gezin. Maar dat geen enkele adoptiehond bij voorbaat niet te plaatsen is bij fulltimers lijkt me sterk. Ik denk dat onze onenigheid ook stemt vanuit het type hond. De honden waar ik al jaren heel veel interesse in heb zijn de windhonden. De galgo's en greyhounds uit Spanje, Engeland en Ierland. Deze honden doen het écht al jaren boven verwachting goed bij fulltimers. Met name de honden van de renbanen. En met 2 honden gaat dit zelfs goed met honden die een beetje verlatingsangst hebben. Dit gaat zo mits de hond natuurlijk geen ernstige trauma of verlatingsangst heeft. Een match is dan snel gemaakt. Het zou kunnen dat de honden die jij hebt meegemaakt uit Roemenie, stuk voor stuk een rugzakje hadden en dus moeilijk te plaatsen zijn.

Edit: Ik zag je pension noemen. En ik denk dat een pension voor bijna geen enkel hond fijn is. Zo ook de groeps uitlaatservices. Veelste veel prikkels, stressvolle situaties, geen vast persoon, geen vaste honden, etc. Voor een rescue helemaal niet te doen. Mijn hond gaat gewoon standaard naar oma en opa en vind het geweldig en vind zijn rust in deze routine. Maar we hebben ook periodes gehad waar hij thuisbleef en 1 vaste kennis hem smiddags alléen uitliet en dit ging ook heel goed. Hij is erg op zijn rust gesteld en slaapt graag. Die slaap heeft hij ook echt nodig om lekker in zijn vel te zitten.