Rekening van de dierenambulance ontvangen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:33

Dit dier was niet meer in nood maar op slag dood. Dat vind ik een groot verschil.

Kat had een tracker om, hoeveel meer toezicht wil je op een kat die buiten loopt? Onze andere katten komen ook niet buiten. Deze was het al zo gewend dat hij binnen alles bij elkaar schreeuwde en het huis afbrak. Moet je zo'n kat opgesloten houden?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:40

Gloa schreef:
Wij hebben ze daar op aangesproken maar werd compleet overheen gepraat dat zij gewoon in hun recht staan en wij als eigenaar aansprakelijk zijn. Het werd er dus niet beter op.

Maar even advocaat van de duivel; wat als ze mij gebeld hadden en van mij het gevoel krijgen dan ik niet genegen ben om te betalen.....hadden ze dan mijn kat meegenomen? Want als ze door een willekeurig persoon gebeld worden mogen ze dan jouw dier stelen om betaling door eigenaar veilig te stellen? Katten mogen in dit land volgens mij gewoon op de openbare weg lopen. Neem ik een kat mee van straat die duidelijk een baasje heeft dat is dat diefstal.... De vrijwilligers van de dierenambulance zijn geen boa's met een uitzonderingspositie hierop.

Jammer dat ze zo star zijn. Moet eerlijk bekennen dat de situatie zoals jij omschrijft bij mij nog nooit is voorgekomen. De wens van de eigenaar is wat mij betreft leidend, ik had de kat achtergelaten en geprobeerd aan te geven waarom de kosten er zijn in de hoop dat de eigenaar toch bereid is te betalen. De kat meenemen omdat een eigenaar niet wil betalen is in mijn ogen echt not done. Op het moment dat een eigenaar bekend is, is het geen zwerfkat meer en hebben we volgens mij geen zeggenschap meer. Een kat dan meenemen lijkt mij gewoon diefstal.

Zou je mij via PB willen laten weten om welke regio het gaat?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:43

Even advocaat van de duivel..
Stel ik rij een kat aan of zie een aangereden kat liggen. En heb geen tijd om te stoppen, kleine kinderen achterin bijvoorbeeld of fobie voor dode dieren, dan bel ik de DA en meld dat ik een kat aangereden heb of gezien heb, en niet weet of hij nog leeft. Dan komen ze hopelijk met spoed om te kijken of ze nog iets kunnen doen.. En dat zou jij denk ik ook graag willen neem ik aan.

Het feit dat hij achteraf gezien niet meer leefde maakt niet dat zij dan ook maar niet uit hadden moeten rijden.

Dus ik zou zeggen, bedankt voor jullie inzet voor mijn kat, helaas achteraf gezien niet nodig, maar logisch dat ik daar voor moet betalen.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:53

Mariska_28 schreef:
Even advocaat van de duivel..
Stel ik rij een kat aan of zie een aangereden kat liggen. En heb geen tijd om te stoppen, kleine kinderen achterin bijvoorbeeld of fobie voor dode dieren, dan bel ik de DA en meld dat ik een kat aangereden heb of gezien heb, en niet weet of hij nog leeft. Dan komen ze hopelijk met spoed om te kijken of ze nog iets kunnen doen.. En dat zou jij denk ik ook graag willen neem ik aan.

Het feit dat hij achteraf gezien niet meer leefde maakt niet dat zij dan ook maar niet uit hadden moeten rijden.

Dus ik zou zeggen, bedankt voor jullie inzet voor mijn kat, helaas achteraf gezien niet nodig, maar logisch dat ik daar voor moet betalen.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Je weet niet wie de dierenambulance heeft gebeld en waarom die niet kon checken bij wie de kat hoorde. Daar kunnen genoeg redenen voor zijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:39

Gloa schreef:
De rekening is iets onder de 35,-

Snap wel dat ze hem mee willen nemen want dat 'garandeerd' betaling.

Ik weet 100% zeker dat de buurvrouw en loonwerker niet gebeld hebben.

De pijn zit hem vooral in het onproffessionele, lompe en botte gedrag.

Nee, de persoon die hem gevonden heeft, heeft de dierenambulance gebeld. Had je dan liever gehad dat die dat niet had gedaan?
Als de kat 20 meter verder aangereden was en bij buren werd afgeleverd die jouw kat niet herkenden, was je zowel de bellende persoon als de dierenambulance enorm dankbaar geweest.

Ik vind dat je echt enorm neerbuigend doet. Alsof ze erom staan te springen katten van wegdekken af te schrapen omdat ze dan lekker 'gegarandeerd' betaald worden. Ik zou de rekening betalen, beginnen te relativeren en een beetje dankbaarheid te betuigen dat er überhaupt diensten bestaan die ervoor zorgen dat katten meteen opgehaald worden en je niet 3 dagen later naar een rode plek met nog wat vacht op de straat moet gaan kijken.

Nexus

Re: Rekening van de dierenambulance ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 16:14

Echt serieus?! Dit soort gedoe om een bedrag van nog geen 35 euro voor een organisatie die doorgaans ontzettend goed werk doen?!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 16:33

Simbaa schreef:
Dit klopt niet. Het uitgangspunt is dat de opdrachtgever betaalt, tenzij hij het doet uit een soort zorgplicht. Net zoiets als je op vakantie bent en je hebt een lekkage, je buren kunnen je niet bereiken en bellen alvast de loodgieter. Jij bent dan verantwoordelijk voor de kosten van de loodgieter, niet de buren die hier uiteindelijk de opdrachtgever zijn.

Daarom denk ik dat het in dit geval ook niet zo simpel ligt. Het feit dat de kat al was overleden doet daar denk ik niets vanaf. Maar dit is niet mijn rechtsgebied, dus zekerheid kan ik niet geven.

Zaakwaarneming.

En misschien al bedacht dat bij de dierenambulance misschien wel mensen werken die heel goed met dieren zijn, maar communicatief niet zo vaardig?

En wow, dit gaat om 35 euro?! Houd je kat dan binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 16:38

Neerbuigend? Absoluut niet. Ik vind ook dat ze heel goed werk doen en heb toen met de kraai een hele mooie donatie gedaan.

Het gaat om de manier waarop ze dit doen (toon van de factuur en reactie hierop) en dat de buurvrouw behoorlijk haar best heeft moeten doen om de kat hier te houden. Dan sla je als stichting die vooral afhankelijk is van goodwill en donaties echt gigantisch de plank mis. De rekening wordt betaald maar dit wordt niet vergeten.....en dan heb je als stichting op de lange termijn meer verloren dan een ritprijs. Pak het anders aan of neem je verlies als je voor niets blijkt te zijn uitgereden.

Het was de loonwerker die voorkwam dat onze kat plat werd gereden en die hem van de weg af heeft gehaald.

Hoe zouden jullie het vinden als de ambulance wat later was geweest en de kat door de loonwerker al achter bij de buurvrouw was gelegd? Dan hadden ze een lege straat getroffen. Of dat ze nog net de loonwerker hadden gezien die vermelde dat de kat van ons was. Ze waren opgeroepen en stonden er.....hadden jullie de rekening dan ook terecht gevonden?

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 16:39

Vraag even na of dat rekening nummer wel klopt, of dat je wordt opgelicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 16:44

Gloa schreef:
Neerbuigend? Absoluut niet. Ik vind ook dat ze heel goed werk doen en heb toen met de kraai een hele mooie donatie gedaan.

Het gaat om de manier waarop ze dit doen (toon van de factuur en reactie hierop) en dat de buurvrouw behoorlijk haar best heeft moeten doen om de kat hier te houden. Dan sla je als stichting die vooral afhankelijk is van goodwill en donaties echt gigantisch de plank mis. De rekening wordt betaald maar dit wordt niet vergeten.....en dan heb je als stichting op de lange termijn meer verloren dan een ritprijs. Pak het anders aan of neem je verlies als je voor niets blijkt te zijn uitgereden.

Het was de loonwerker die voorkwam dat onze kat plat werd gereden en die hem van de weg af heeft gehaald.

Hoe zouden jullie het vinden als de ambulance wat later was geweest en de kat door de loonwerker al achter bij de buurvrouw was gelegd? Dan hadden ze een lege straat getroffen. Of dat ze nog net de loonwerker hadden gezien die vermelde dat de kat van ons was. Ze waren opgeroepen en stonden er.....hadden jullie de rekening dan ook terecht gevonden?

Als ik het zo lees was het dus bekend bij de dierenambulance dat het dier een baasje had? Waarom nemen ze em dan mee?

Hier in de regio haalt de dierenambulance dode dieren op, mits eigenaar onbekend. Die komen dan op Facebook. Wij hebben zelf ooit ook es de dierenambulance voor een kerkuil gebeld en dacht een parkietje. Maar nooit iets gehoord over een rekening.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 16:55

Inderdaad heel raar dat ze die kat perse mee wilden nemen. Ik denk dat je het beste kunt betaken en het maar zo snel mogelijk kunt vergeten allemaal.
Moet zeggen dat ik ook wel wat mindere ervaring met de dierenambulance heb hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:17

Inmiddels ook antwoord van de ARAG. niet dat ik dit verder hoog op ga spelen maar ik wilde voor mezelf weten hoe het zit

Ik heb geen contractuele band met de ambulance daar ik niet de opdrachtgever was of vooraf op de hoogte ben gebracht van hun dienst.

Ja ik ben wel aansprakelijk voor mijn kat maar wetgeving voorziet hier alleen in situaties waarin mijn kat schade aanbrengt aan iemand anders of zijn eigendommen.

Zaakwaarneming (gewonde kat naar dierenarts en kosten daarvoor) is hier ook niet van toepassing omdat de kat al dood was.

Wettelijk is er geen grond maar er wordt een dwingende factuur gestuurd en de uitleg naderhand blijft dwingend met termen als aansprakelijk en verplicht......ik vind daar wat van.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:28

Ik twijfel over hun antwoord over zaakwaarneming. 'Opruimen' dode kat zou daar wellicht ook onder kunnen vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:30

Tiggs schreef:
Ik twijfel over hun antwoord over zaakwaarneming. 'Opruimen' dode kat zou daar wellicht ook onder kunnen vallen.

Zou een discussiepunt kunnen zijn. Maar zij hebben niets opgeruimd.

Edit;
Zaakwaarneming kunnen ze zich alleen op beroepen als ze aannemelijk kunnen maken uitgereden te zijn voor een nog levende kat (op basis van melding). Onze kat had duidelijk een gespleten schedel en lag languit midden op straat. Hoe kan een beller dan de indruk geven dat er een nog levend dier in nood is???
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-11-20 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:51

Gloa schreef:

Ik vind echt dat je de rekening moet betalen en snap zelf al het gezeur niet. Zelfs al had de loonwerker gemeld dat de kat al terecht was, zij zijn uitgereden op een melding van jou dier. Jou dier liep op straat. Wil je dit niet, had die dan binnen gehouden. Dit wou/kon je niet, dan moet je dit er maar bij nemen. Sorry hoor, maar stop met zeuren en reken hun hier niet op af. Je zou juist blij moeten zijn dat zoiets bestaat. Ik snap het echt niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:54

Nogmaals!! Het gaat niet om de inhoud van hun goede werk. Het gaat om de manier waarop.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:56

Heb je al contact met ze gehad om dit op te noemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:57

Gloa schreef:
Nogmaals!! Het gaat niet om de inhoud van hun goede werk. Het gaat om de manier waarop.

Ja dat heb ik al heel veel gelezen. En wat dan nog? Zij hebben een heel erg zakelijke factuur gestuurd. Handig? Nee, dat niet. Maar het kan goed zijn dat zoiets wordt uitbesteed aan iemand die niets anders doet dan facturen te maken en dan is dit erg zakelijk. Ik lees echt niets verkeerds.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:03

Ik vind het vrij apart, al deze drama om nog geen 35 euro terwijl je dier net is overleden. Persoonlijk zou ik dan wel wat anders aan mijn hoofd hebben, dan gaan uitzoeken of ik die 35 euro moet betalen of niet. Normaal ben je blij met ze zeg je.

Bel ze op en zeg dat je de manier waarop het gegaan is niet prettig vindt. Of stuur ze een e-mail. Dan had je binnen 10 minuten de zaak achter je kunnen laten liggen als het niet om het geld gaat zoals je zei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:21

Zoals ik al aangaf zijn ze hierover gebeld voordat dit topic ontstond en ik info ben gaan inwinnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:21

Gloa schreef:
Zoals ik al aangaf zijn ze hierover gebeld voordat dit topic ontstond en ik info ben gaan inwinnen.

En heb je ze aan de hand van die info weer terug gebeld?

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:38

Ik lees ook niets verkeerds. Die ambulance is door iemand gebeld, het is niet dat ze nu zelf per ongeluk voorbij kwamen rijden en de kat zagen. De facturen worden gewoon door de administratie verstuurd en zijn volgens mij gewoon standaard facturen. Wat had je dan willen zien op een factuur? Ik vind het normaal dat je als eigenaar dit soort kosten moet betalen. Dat zij in principe voor niets hebben gereden, daar kunnen zij niets aan doen. Je neemt het de verkeerde kwalijk, je moet bij de persoon zijn die ze voor niets hebben laten komen. De DA kan hier niets aan doen, die hebben gedaan wat gevraagd werd. Het zou niet eens in mijn hoofd opkomen op voor die paar tientjes zo'n toestand te maken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:42

Als het een hoog bedrag zou zijn dan zou ik er achter aan gaan, maar dit is zo weinig dat ik daar niet moeilijk om zou om.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:47

Vervelend,
Maar wettelijk gezien ben jij wel verantwoordelijk voor het schoonmaken van de weg. Sterker nog schade aan de auto kan zelfs op je verhaald worden.

Ik zal netjes de rekening betalen.

Laaste lag hier een paar dagen een dode kant op de weg voor een boerderij. De eigenaar was te beroerd om zijn dode huisdier op te ruimen waardoor uiteindelijk maar iemand van Rijkswaterstaat er naar toe is gereden om het kadaver op te ruimen.

Je wilt niet weten wat de gemeebdschap dit kost.
Rond uit asociaal.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:59

Gloa schreef:
Stellen dat een vrijwilliger hier geld probeert te trekken gaat mij ook te ver.

Ik heb net nog met de buurvrouw hierover gesproken. De kat was al geidentificeerd voordat de dierenambu ter plaatse was. Toen de loonwerker een doosje kwam halen voor een zwarte kat met een roze bandje riep ze al meteen dat die van ons was. Hij heeft de kat in het doosje gedaan is ermee naar de buurvrouw gegaan. Daarna kwam de ambu pas aan.

Buurvrouw is zich ermee gaan bemoeien want ze wilden de kat alsnog meenemen. Let wel hij had een geregistreerde chip, een adreskokertje om, was herkend door de buurvrouw en hij lag hemelsbreed 15 meter van ons huis af. Ging niet zonder slag of stoot en na wat gemor hebben ze hem dan maar bij ons voor op het bankje gelegd. En dat voelt voor mij dan wel als we nemen hem mee want dan moet de eigenaar betalen voor ze hem terug krijgen of bij niet ophalen betaalt de gemeente.

En als klap op de vuurpijl krijg je er nog ronduit kortaf een factuur bovenop.

Als er hier iemand iets verdiend dan is het de loonwerker wel, want die had zijn trekker er zo voor gezet dat niemand er overheen kon rijden. De kat lag namelijk nog midden op straat toen hij snel een doosje ging halen. Ik denk ook niet dat hij degene is die heeft gebeld.

Alles bij elkaar hou ik een heel erg naar gevoel over aan deze gang van zaken.

Maar hoe zit het wettelijk? Kunnen zij mij echt laten opdraaien voor deze ritprijs?

De zaak was in feite dus al opgelost , namelijk eigenaar bekend, nog voor de ambu aanwezig was.

Op de dierenambulance waar ik hievoor werkte (bijna 9 jaar) zou hiermee de kous ook af zijn. Meestal had ik dan nog even een kort praatje met de buurtbewoners en dan naar de volgende melding en werd er geen factuur opgemaakt. De eigenaar was tenslotte al terecht en de buren handelde het verder af. Pas als we echt een handeling hadden gedaan (chip lezen, eigenaar bellen, kat mee nemen, kat opknappen etc )dan kwam er een rekening.
Dus ik snap TS wel, ik zou er zelf ook niet zo blij mee zijn.

Je zou kunnen bellen en het verhaal uitleggen. Nee heb je ja kun je krijgen. Maar ik zou er niet teveel poeha van maken als je dan toch moet betalen.