Whippet puppy op komst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 22:16

]l

Ja daar kwam ik ook achter. Al die spannende waaiende blaadjes! Hihi beerljjk om te zien.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:21

Lukasje schreef:
Ace <3

En wauw, die races zijn zo gaaf !

En Xoranlover: nu weet ik waar je boktnaam vandaan komt! Knap zeg die windhonden trainen, en niet onverdienstelijk zo te lezen.

Jep daar komt mijn naam vandaan. Nee ze deden het goed. Hij was niet makkelijk op de baan. Of ja hoe zeg ik dat. Hij werd mega enthousiast en was geen mannenhond. Hij heeft daar tijdens trainingen menig man gehavend (tand door de lip, bril kapot enz.) maar op de een of andere manier was hij rustiger en beter gefocust op zijn rennen.

Ts wat een enorm schattig beestje. Heel veel plezier. Ik zal stoppen met je topic onder te spammen.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:26

Hoe is de eerste nacht gegaan?? :)

Leuke naam Ace!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 14:01

Mitxa schreef:
Hoe is de eerste nacht gegaan?? :)

Leuke naam Ace!

Thnx!!

De eerste nacht was heel sneu. Hij voelde zich heel alleen dus heel veel geblaft.
Ik twijfel om m toch bij ons te zetten vannacht!

Hij heeft vandaag een nieuwe passende riem gekregen, en alvast n lekker jasje :D
En had een knuffel van t rek gepikt en heeft hij thuis zelf direct in zn bench gelegd <3 Zo lief!

kiwiwitje

Re: Whippet puppy op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:21

Juist de eerste nachten lekker bij je op de slaapkamer zetten of beneden bij hem gaan liggen! :) zeker doen.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 14:27

kiwiwitje schreef:
Juist de eerste nachten lekker bij je op de slaapkamer zetten of beneden bij hem gaan liggen! :) zeker doen.

Ik dacht idd mss op de bank. Dat zijn plekje vertrouwd blijft. K vond t zo sneu.
Hoe lang denk je dat dat nosig is?

Overdag slaaptie trouwens al heel knap in de bench! Knappe puppy :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:29

Is echt per hond verschillend. :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 15:14

kiwiwitje schreef:
Is echt per hond verschillend. :)

Gelukkig ligt de bank lekker :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:21

Hier zijn de nachten op de bank ook weer begonnen. Sinds bijna een week slapen wij nu ook weer op de bank ivm dracht.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 15:27

kiwiwitje schreef:
Hier zijn de nachten op de bank ook weer begonnen. Sinds bijna een week slapen wij nu ook weer op de bank ivm dracht.

Spannende nachten voor jullie dus! Leuk.. misschien heb ik eroverheen gelezen maar welk ras verwacht je een nestje?

Afbeelding
Kijk eens wat ik al netjes ‘wandel’. Het grasje op de hoek vd straat.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:42

<3 lekker de wereld ontdekken. Geniet ervan, net als baby's maar dan nog sneller -> ze zijn zo groot!

Ik heb de eerste week ook op de bank geslapen, het is nogal wat voor een pup zo'n verhuizing.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 16:14

Mitxa schreef:
<3 lekker de wereld ontdekken. Geniet ervan, net als baby's maar dan nog sneller -> ze zijn zo groot!

Ik heb de eerste week ook op de bank geslapen, het is nogal wat voor een pup zo'n verhuizing.

Noe voel k me schuldig dat k dar niet heb gedaan :(:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:46

Brave pup!

Nee joh niet schuldig voelen. Iedereen leert en sommige zweren er bij om de pup gelijk alleen te laten en anderen kiezen om er bij te blijven.

Wij verwachten engelse stafford/staffordshire bull terrier

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:26

meisje_ schreef:
Mitxa schreef:

Hangt ook zo van je pup af joh, hoef je je niet schuldig over te voelen hoor!
Vriendin was bijv voornemens om op de bank te gaan liggen, en toen bleek dat haar pup al super zelfstandig was omdat zij door omstandigheden de pup een weekje later opgehaald had dan de broertjes en zusjes en dat de moederhond de pups echt al veel alleen liet. Dus de pup sliep super makkelijk alleen. Vriendin is 's nachts nog een paar keer gaan kijken en pup lag gewoon te slapen. Zulke pups heb je ook. En dat weet je vooraf gewoon niet of nauwelijks.
Als die van jullie er moeite mee heeft, dan gewoon nog even wat extra ondersteunen, komt goed :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 18:23

Wij tuttelen lekker verder haha!
Zo is hij wel al goed gewent! Rent eet speelt. En over de hele dag pas 2 ongelukjes in huis. *\o/*

Heb m nu ff rustmomentje in de bench gegeven.
Hij was zo wild en druk en racen en dat al best lang. Dus even lekker tot rust komen.
Na 5 minuutjes hevig protest nu even lekker slapen! <3

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:04

meisje_ schreef:
Mitxa schreef:

Ohhh sorry, dat was niet mijn bedoeling! Gewoon je gevoel volgen, komt helemaal goed.

En goed van je dat je hem verplichte rust geeft. Soms kennen ze hun eigen grenzen niet, je moet ze een beetje tegen zichzelf beschermen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:14

Ik heb een 11 dagen beneden op de bank geslapen. De eerste 2 nachten vlak voor de bench met mijn hand ìn de bench (oke, niet geslapen die nachten dus). Mijn pup ging toen bovenop mijn hand liggen <3 . Bij haar fokker lag ze ook steeds bij haar broertjes en zusjes te slapen.
Goh geen idee of dat nodig was maar ik voelde me er goed bij en wist dat zij zich na die periode van 11 dagen ook veilig alleen in haar bench voelde.
Grappig is dat ze nu ook nog erg vaak lichamelijk contact zoekt wanneer ze slaapt. Zalig vind ik dat.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:07

Niet te schuldig over voelen hoor!
Ik leg het vaak uit in vergelijking met een baby: als een baby huilt snachts doen ze dat vaak omdat ze een beetje geborgenheid missen. Ze de hele nacht laten huilen is natuurlijk niet goed, maar dan zijn er nog best wat opties: je kunt regelmatig even gaan kijken en ze een beetje sussen, of je kunt ze bij jou op de kamer leggen, of voor een middenweg kiezen. Met de pup is dat eigenlijk hetzelfde. Hij is vanuit het nest gewend om met broertjes/zusjes/moeder te slapen en is nu gewoon een beetje alleen. Je kunt lekker bij hem gaan liggen op de bank, of hem mee naar de slaapkamer nemen.

Ik laat de hondjes op de slaapkamer slapen omdat dat het beste is voor mijn nachtrust :P.

Wat een dotje trouwens! Hoe vond hij de regen vandaag?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 21:13

Bonna schreef:
Niet te schuldig over voelen hoor!
Ik leg het vaak uit in vergelijking met een baby: als een baby huilt snachts doen ze dat vaak omdat ze een beetje geborgenheid missen. Ze de hele nacht laten huilen is natuurlijk niet goed, maar dan zijn er nog best wat opties: je kunt regelmatig even gaan kijken en ze een beetje sussen, of je kunt ze bij jou op de kamer leggen, of voor een middenweg kiezen. Met de pup is dat eigenlijk hetzelfde. Hij is vanuit het nest gewend om met broertjes/zusjes/moeder te slapen en is nu gewoon een beetje alleen. Je kunt lekker bij hem gaan liggen op de bank, of hem mee naar de slaapkamer nemen.

Ik laat de hondjes op de slaapkamer slapen omdat dat het beste is voor mijn nachtrust :P.

Wat een dotje trouwens! Hoe vond hij de regen vandaag?

Welke regen {:} hier was het lekker buiten.
Al heeft hij wel n emmertje water over zn hoofdje gekregen omdat zoonlief (2jaar) zijn zandbakje wat enthousiast aan het leegscheppen was :')
Hij vond t niet heel vervelend!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 08:45

Vannacht wij dachten geef het een ‘gewone’ poging. Maar hij bleef blaffen. Is mijn op de bank gaan liggen en heeft hij even gepiept en na 5 min stil. Beide goed geslapen tot 7.15 toen n grote plas buiten!
Dus 23u laatste plasje toen 7.15’ knappe puppy!

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 08:50

Dat is toch al keurig doorslapen wel! Hij wil dus vooral met in slaap vallen (nog) niet alleen zijn, dat mag natuurlijk nog wel even :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 09:11

Skippy01 schreef:
Dat is toch al keurig doorslapen wel! Hij wil dus vooral met in slaap vallen (nog) niet alleen zijn, dat mag natuurlijk nog wel even :)

Ja snap ik ook, is ook eng. Poepie. Ja van 1 tot 7.15 uiteindelijk geslapen. Met een onderbreking omdat hij me naar zoontje hoorde gaan.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 17:52

Wij zijn echt trots, heeft vandaag 1ongelukje binnen gehad. En zelfs al n plas op t ‘grote’ veld.

Nu spannend vannacht. Ik heb n matras gehaald. Dus hoef ik niet op de bank te slapen :')
En dan t matras steeds verder verplaatsen!
Hoop dat dat goed werkt. En dalijk nog een lekker kauwbotje halen in de winkel.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:07

Wat doet Ace het knap! Zo leuk die pups!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 19:22

Afbeelding

Hoe leuk <3