Zonnetje81 schreef:Ik vind het onzin dat ze voor je kiezen. je betaald dik geld en mag niet eens kiezen welke je de mooiste of aansprekend vindt. Ik heb vaker gezien dat het gedrag in de groep niks zegt over hun gedrag erna. Stoer in de groep kan juist een terughoudende thuis zijn.
Ik vind veel fokkers doorgeslagen in: ik weet alles en ik wil overal over beslissen. Je moet een sollicitatie gesprek houden om misschien een pupje te mogen kopen.
Doorgeslagen? Uh, ze fokken zorgvuldig een nestje en willen daarvoor het juiste baasje hebben. Dus ja, een `sollicatiegesprek`is alleen maar goed om te weten met wie ze te maken hebben en dan te beslissen of ze een pup mogen of niet..daar is niets doorgeslagen aan.
En wie zegt dat alle fokkers alleen hun pup in de `groep`zien.... Fokker waarbij ik mee hielp, nam de pups ook mee naar een nieuwe omgeving, waar ze weer ander gedrag lieten zien en ook alleen mee voor bijvoorbeeld lijn training.
Je denkt er wel heel makkelijk over..

Ik zelf kies een rashond die ook goed is voor show, dat is dan weer een andere manier van een hond uitkiezen..maar ook daarbij vind ik het belangrijk om ook de mening van de fokker te horen en zien welke ze het beste vinden voor mij.