Gedumpte bokjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 18:45

Mindim schreef:
cinniz123 schreef:
We zijn al 2 keer daar geweest maar willen hem niet en kan ze helaas niet dwingen.

Ongecastreerd maak je sowieso weinig kans vrees ik. Zijn er andere kinderboerderijen of hertenkampen in de buurt..

Ja daar ben ik ook bang voor maar de veearts wil hem niet castreren omdat zn leeftijd onbekend is en onder de 6 mnd heb je kans op complicaties.
Dus het enige wat ik kan aanbieden is die kosten te betalen maar nu nog niet anders had ik hem di al gebracht.

josien_m_

Re: Gedumpte bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:17

Dat de oormerkjes bijna niets kosten klopt, maar de bijbehorende tang wel, al gauw 20-25 euro. Ik heb er inmiddels 5 liggen want iedere keer ging "mijn soort:"' oormerk uit de lijst van goedgekeurden. Dus als ik nieuwe moest bestellen ook weer met een bijpassende tang... Dat is wel heel vervelend.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:58

josien_m_ schreef:
Dat de oormerkjes bijna niets kosten klopt, maar de bijbehorende tang wel, al gauw 20-25 euro. Ik heb er inmiddels 5 liggen want iedere keer ging "mijn soort:"' oormerk uit de lijst van goedgekeurden. Dus als ik nieuwe moest bestellen ook weer met een bijpassende tang... Dat is wel heel vervelend.

Ja, dat snap ik. Tangen zijn ook duur. Bij een eventuele volgende keer kan je vragen of ze ook alleen een losse pin kunnen meesturen. Die kan je dan in je huidige tang draaien, dan hoef je geen nieuwe tang te kopen. Ik durf niet te zeggen of alle leveranciers op die manier werken, maar wij doen het iig wel. Verkeerde tangen met verkeerde oormerken kunnen namelijk heel veel ellende opleveren voor de dieren.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:01

Ja dat is inderdaad 1 keertje mogelijk geweest :) Ik moest echt bijna iedere keer een heel ander merk kiezen met heel verschillende tangen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:30

Wil de handelaar die het andere bokje gekocht heeft deze niet ook hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:19

pillow schreef:

Kans op slacht is dan erg groot, weet niet of ts dat wil

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:24

Mindim schreef:
pillow schreef:

Kans op slacht is dan erg groot, weet niet of ts dat wil

Ik kan me voorstellen dat ze dat voor haar gevoel niet wil, maar uiteindelijk maakt het in de praktijk voor TS niet uit. Ze is hem kwijt en ziet hem niet weer. Waarschijnlijk ook niet als hij een goed plekje krijgt.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 23:33

Nee maar bewust kiezen voor slacht als het anders kan zou ik niet doen.

EN ..... de kracht van FB iemand wil hem graag hebben voor bij haar shetten maar dan wel het liefst met een vriendje.
Er stonden andere bij haar op de wei van iemand anders maar die zijn verhuisd dus dit komt als geroepen.
Ik ga het andere bokje(de levende natuurlijk :+ ) terug halen en breng ze samen bij haar.
Er is al contact geweest over en weer maar nu nog even uitwerken.
Als het allemaal zo gaat lopen als we nu voor ogen hebben kan ik dit hoofdstuk met een fijn gevoel afsluiten <3

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:01

Dat is fijn nieuws.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:06

Wat een goed nieuws!