Nog meer Franse Bulldog liefhebbers op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:49

Ik en mijn man hebben een voorliefde voor Franse Bullen, en willen ons orienteren op een leuke pup, zonder haast na het overlijden van onze engelse stafford vorig jaar.

Nu heb ik ter informatie op internet een heel aantal fokkers aangeschreven voor wat informatie en van 1 maar antwoord gehad dat de wachtlijst voor dit jaar gesloten is. van de rest (ik denk een stuk of 5) hoor ik helemaal niets helaas.

Kunnen jullie een (goede) fokker die ik kan aanschrijven en ons evt op de wachtlijst kan laten plaatsen??

we hebben geen haast, maar geen antwoord krijgen gaat wel heel lang duren ;-)

pingu

Re: Nog meer Franse Bulldog liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:51

Wij hebben onze bulletjes van een fokker die speciaal let op de gezondheid, een langere neus,...
Zij is wel van België.
Als je graag info van haar wilt, wil ik je graag pb-en met haar adresgegevens.

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:55

pingu schreef:
Wij hebben onze bulletjes van een fokker die speciaal let op de gezondheid, een langere neus,...
Zij is wel van België.
Als je graag info van haar wilt, wil ik je graag pb-en met haar adresgegevens.

dat klinkt wel naar waar we opzoek zijn, belgie heb ik nog niet aangeschreven, maar als het echt een leuke hond/fokker is zeker een optie. Alleen qua afstand voor ons wel echt heel ver, we zitten tegen de rand van Friesland aan. vandaar dat ik vooral (liever) in Nederland zocht/zoek maar zou de adresgegevens graag ontvangen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:22

ik volg kennel de love boat op FB , en moet zeggen dat ik haar visie wel heel goed vind.
Verder ken ik haar niet persoonlijk, maar de dingen die ze schrijft en plaatst geven wel een open en eerlijk beeld. Ze heeft zelf een bulletje met heel veel neus en een staart, het is even wennen maar ik denk zeker dat het voor de fok een hele goede stap in de juiste richting kan zijn.

Als ik je een tip mag geven, vraag de fokker ook om de gezondheidstesten die ze hebben laten doen om ze persoonlijk in te zien. En verdiep je op voorhand in de veel voorkomende ziektes bij een bull.
Zo kan je op voorhand al selectief zijn bij een pup. Alles uitsluiten kan je niet, maar er zijn wel bepaalde uiterlijke kenmerken waar je op kan letten.
Want ik praat helaas uit ervaring, door schade en schande word men wijs.

Hou je ons op de hoogte als je een pupje hebt gevonden ? altijd leuk die pup foto's :o :D

Chesss, wat een naar verloop ! Hoe moeilijk ook dan moet je eerlijk zijn naar je dier toe.

Ik heb vandaag ook weer overleg gehad met de kliniek, helaas lijkt mijn hondje weer achteruit te gaan ondanks nieuwe medicatie. Maar het advies was om het toch nog een week de kans te geven.
En anders zijn er nog maar twee keuzes, een MRI ( met dikke kans dat het een bevestiging geeft maar geen oplossing zal bieden ) of euthanasie.

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:45

bedankt voor de reacties en pb :) heel blij mee

ik heb contact opgenomen met kennel van de loveboat, ik had haar ook al gezien en stond me erg aan. Ik vind persoonlijke de bullen met lange neus en staart erg leuk, het went snel om ze zo te zien.

het zal nog niet zo ver zijn, iets met wachtlijsten en we hebben nog geen haast, maar als het zo ver is zal ik graag wat foto's spammen! :D :D

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:08

Wat leuk Lonimma ! tuurlijk moet je spammen als het zover is.

Hier helaas minder goed nieuws, eergisteren heb ik mijn bulletje laten inslapen.
Ze ging zo hard achteruit, en het was niet meer dierwaardig.
Het is stil in huis |(

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:42

Oh Happinez wat verschrikkelijk! Sterkte

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:54

Happinez, wat vreselijk! Heel veel sterkte gewenst!

Ondertussen staan we op de wachtlijst van de loveboat. Pffff 2 tot 3 jaar wachten, maar je weet natuurlijk nooit hoeveel mensen in tussentijd afhaken.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:47

Dankje !

Om die reden heb ik me ook al op de wachtlijst laten zetten, had al verwacht dat de wachtlijsten lang waren gezien de hondengekte van tegenwoordig en zeker bij de kleinere rassen.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 02:10

Mijn man en ik hebben ook twee bullen. Nova, fawnbont teefje wordt in april 7 jaar. Lewie, blauw reutje is net 6 geworden.
Alle twee geweldige hondjes, en een zeer verschillende bouw. Ons teefje is veel geblokter en meer "hoe het hoort", gefokt in Nederland uit rontgenologisch goedgekeurde ouders. Ons reutje is veel atletischer gebouwd en heeft nog nooit iets van typische bullenkwaaltjes gehad, hij is in Duitsland gefokt (ook uit rontgenologisch goedgekeurde ouders).

Ik denk niet dat wij na onze bullen ooit nog een bull zullen kopen, helaas heel veel problemen met ons teefje, en dat doet zo'n pijn :( Wij hebben alles gedaan om gezonde hondjes te kunnen kopen, maar ik kom nu dus wel tot inzicht dat het ras toch nog meer stuk is dan ik in eerste instantie op had gehoopt.

Ben wel heel erg fier op ze, ze zijn super knap (al zeg ik het zelf ;) ) en beide een hart van goud!

Afbeelding