Esplendido schreef:Wij fokken zelf honden en wij hebben nog nooit een hond verkocht aan mensen die fulltime werken/studeren. Naast werk/studie zijn er nog vaak genoeg andere verplichtingen waardoor de hond nog meer alleen thuis zit. Vooral dat laatste wordt vaak onderschat of er wordt gedacht ‘de hond kan wel mee’, maar dat valt toch vaak tegen en dan zit de hond dus nog meer alleen thuis. Een hond verdient voldoende tijd en aandacht en ik vind alleen de uren die overblijven naast werken/studeren/slapen en andere verplichtingen te weinig om de hond een fijn leven te geven. Een hond heeft meer nodig dan een mand, voeding en iedere dag dezelfde rondjes.
Hier ben ik het dan weer totaal niet mee eens. Niet iedereen neemt een hond voor de leuk of zomaar. Wanneer je echt goed stilstaat bij wat de zorg inhoud vind ik wel degelijk dat ook een student of veel uren werkend gezin in staat zijn goed voor een hond te zorgen. Ik was zelf student en werk nu 32 uur, maar onze hond gaat daarnaast wél overal mee naar toe! En kan dat niet, dan gaan wij ook niet. We zijn jong, 24 en 27 maar laten wel dingen achterwegen voor de hond. Ik heb zelf een paard gehad tijdens de studie en dat vergt ook veel tijd... Echter gaat hij gewoon mee op vakantie, etentjes, familie, scouting en noem maar op. En daarnaast heeft hij gewoon een trainingsavond, waardoor ik dan maar wat later op die ene verjaardag ben. Het is maar net hoe je er zelf in staat.
Toen wij begin van de Corona periode thuis moesten werken heeft de hond daar echt aan moeten wennen. Hij vond het prettig om zijn rust overdag te hebben, omdat hij verder altijd mee op sjouw is. Toen wij ineens thuis waren vond hij dat vreemd omdat hij altijd ‘aan’ stond. Tja een herder, grote ‘Wil to please’.
Wanneer je een hond voldoende uitdaging en beweging geeft heeft hij ook genoeg tijd nodig om te kunnen slapen en te kunnen verwerken om geen gestresste hond te krijgen.
Daarom gaf ik ook aan, zoek echt een hond die bij je past en voldoet aan het geen wat je hem kan bieden. En ja, als de Corona over is en ook daarvoor was hij ook alleen, en nee ook wij zullen niet alles doen zoals anderen het graag zien. Maar onze hond is er heel gelukkig bij, en als ik zien waar we vandaag komen 1,5 jaar geleden als herplaatser ben ik daar nog trots op ook!
Dus TS, ik zou op zoek gaan naar wat je wilt en kunt en daarmee op zoek gaan naar een ras en karakter dat jullie past!
Met de pootjes van deze vrolijke herder

[ [url=m/3QYiT5.jpg]Afbeelding[/url] ]