Advies adoptie hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:51

nine1987 schreef:
Mindim: Ik zie niet in waarom TS geen hond zou kunnen adopteren.. Er zijn genoeg rassen die niet veel beweging nodig hebben..

En ja, na een tijd in 't asiel gewerkt te hebben, vind ik alles beter dan 't asiel.. Het personeel doet voor de dieren wat ze kunnen, maar voor het gros van de dieren is 't niet genoeg.. De meesten kwijnen gewoon weg in 't asiel..

Om de beweging zeg ik het niet. Maar een 1 hond die veel alleen moet zitten, vind ik niet kunnen.

En ook al zit een hond in een asiel, daar moet gewoon een passend huis voor en niet weg gedaan worden naar de eerste de beste die langs komt ongeacht hoe zo een hond het daar heeft.

nine1987

Re: Advies adoptie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:12

Daarom zei ik al, ieder zijn ding.. Om de reden die jij noemt, heb ik er twee, want ik ben wel met je eens dat een hond niet zo lang helemaal alleen moet zijn.. Ik voel me er niet schuldig om dat ze door de week alleen thuis zijn.. Ze hebben elkaar, kunnen lekker hun dingetje doen, krijgen zo nu en dan een gevulde Kong.. Hebben hun bedjes en speelgoed.. Ze worden uitgelaten en hebben vers water.. Dus nee.. Ik vind mijn honden absoluut niet zielig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:10

nine1987 schreef:
Daarom zei ik al, ieder zijn ding.. Om de reden die jij noemt, heb ik er twee, want ik ben wel met je eens dat een hond niet zo lang helemaal alleen moet zijn.. Ik voel me er niet schuldig om dat ze door de week alleen thuis zijn.. Ze hebben elkaar, kunnen lekker hun dingetje doen, krijgen zo nu en dan een gevulde Kong.. Hebben hun bedjes en speelgoed.. Ze worden uitgelaten en hebben vers water.. Dus nee.. Ik vind mijn honden absoluut niet zielig..

Precies, maar deze komt wel alleen en dan vind ik het niet kunnen. Ik heb 4 honden, dus ik maak me ook niet al te druk

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:45

Een hond heeft aandacht nodig,en als je een druk bestaan hebt en daar naast nog een hond moet verzorgen gaat pittig worden. Ik heb een huiselijke opvang waar ook honden komen voor dagopvang. Misschien is dat een idee, is handig als je een keer last thuis komt.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:05

Wij lopen ook 2x per dag bijna een uur met onze koningspoedel, ik vind dat voor een actief ras heel normaal. Verder is een wandeling niet zozeer de afstand, momenteel is onze hond geblesseerd en loop ik nog steeds een uur maar leg ik maar een kleine afstand af en doe ik onderweg speurspelletjes. Het is niet zozeer de afstand maar wel de tijd die je samen doorbrengt.

Ik zou je adviseren om niet voor een herplaatser te gaan van middelbare leeftijd maar als je heel graag wilt een kansloos oudje te nemen. Die blijven namelijk over en wat je die kan bieden is zeker beter dan het asiel. Er zijn diverse herplaatsings pagina's op Facebook ook specifiek voor oudere honden. Je hoeft ook heus niet altijd tegen gedragsproblemen aan te lopen, vaak is de eigenaar overleden of naar een verzorgingshuis waardoor de hond herplaatst moet worden. Mijn ouders hebben dit jaar een 9 jarige Berner Sennen geadopteerd vanwege scheiding van de eigenaren. Geweldig beest.
Succes!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:17

KimD schreef:
mvdende schreef:
Je kan ook nog kijken naar een fiets met fietskar erachter.

Dan kan je naar het park fietsen en daar in het groen je lange ronde lopen. Altijd fijner dan door de straat te lopen.

Ik loop in de ochtend een rondje van max 10 minuten, voor een poep en plas.

Dan in de middag nog een keer datzelfde rondje en later op de middag de lange wandeling van +- 1 uur. Dan loopt mijn hond los.

Vaak genoeg spreek ik met iemand af, of kom ik iemand halverwege tegen en wordt het rondje een stuk langer.

Of hij gaat mee naar bijvoorbeeld de Intratuin, niet lichamelijk uitputtend, maar mentaal voor mijn hond wél.

Ik merk aan mijn hond of hij voldoende beweging heeft gehad of niet. Doe ik te weinig met hem, stuitert hij door het huis heen.

En mijn hond is een 2 jarige Staande, bekend om hun energie.

Als de ts voor een wat oudere hond gaat, is de behoefte aan beweging ook minder, dan voldoet 2x per dan zeg 15 minuten en 1x een uur echt wel.

En een hond die nu 8 jaar is, is als de ts klaar is met haar studie 10, dan is een wandeling van 1 uur misschien al te veel...

Ik zal niet voor een pup kiezen.

Een hond van 8 is echt niet oud. Onze 8 jarige gaat gewoon nog 30km fluitend mee en wordt twee keer per week getraind en zijn 13 jarige moeder gaat ook nog makkelijk 2 tot 3 uur mee wandelen op een dag en wordt nog één keer per week getraind.

He, neit elke hond is topatleet en met warm weer op asfalt laten rennen is dierenmishandeling.
Nou is het gelukkig neit vaak zo idioot heet als nu en gezien TS haar opleiding ga ik er van uit dat die geen hond gaat roosteren, pootjes of in zjin geheel.

Met vorige hond echt ienden gefietst, nadeel, zjin conditie werd beter en beter, had ook fietskarretje voor warme dagen en toen hji ouder werd, hji was zo braaf als hond ervoor en kon in open boodschappen karretje zitten / liggen en bleef dan ook braaf liggen of zitten (had lijn wel vast in hand rechts)
Op de foto het simpele karretje, met plexiglas langs rekjes om pootjes in spaken te voorkomen, op de foto is hji al 11.

Hiudige hond heeft iets uitgebreidere gebriuksaanwjizing en ahum.. mevr. heeft eigen nieuw karretje gekregen dat dicht kan (zat het ook tot week geleden) en nu is aangpast zodat ze wel goed kan kjiken en er meer frisse lucht in kan, want vond dicht toch ook bij minder heet al wel soort van benauwd en dan zei je als hond zo weinig en ahum, op deze foto's is wel te zien dat mevr. nogal van de hallo ik zit hier en kijk graag is.
Ze zit overigens vast aan haar veiligheidstuig onderin het karretje, dus ze zit niet los, maar zonder dat rekje overrijdt ik denk ik mjin eigen hond een keer die er om wat voor reden dan ook uithupst.
Overigens met dit weer nog steeds geen haar op mjin hoofd die nu hond gaat roosteren in dat karretje, want nu ook te heet in open bakje, dus ze ligt bij de airco.

Maar fietskarretjes zjin super uitkomst, overigens heb je ook van die bakfietsen voor kids waar je hond in kan of gewoon echte honden bakfeitsen.
Zag laatste ehct hele mooie, nog nooit gezien, mooi rond afgwerkt aluminium of zo, merk geen idee, maar die was echt gaaf.

huidige hond in haar luxe Murphmobiel, in verkeersveilige opvalllende klueren.
Afbeelding

Voro de simpele tak van de familie was simpel karretje voldoende... Tja...
En ja, dat is een shetlander jasje...
Afbeelding

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:44

Esplendido schreef:
De meeste honden van acht hebben nog genoeg energie voor dagelijks een flinke wandeling en hebben ook echt nog wel hun uitdaging nodig.

Wij fokken zelf honden en wij hebben nog nooit een hond verkocht aan mensen die fulltime werken/studeren. Naast werk/studie zijn er nog vaak genoeg andere verplichtingen waardoor de hond nog meer alleen thuis zit. Vooral dat laatste wordt vaak onderschat of er wordt gedacht ‘de hond kan wel mee’, maar dat valt toch vaak tegen en dan zit de hond dus nog meer alleen thuis. Een hond verdient voldoende tijd en aandacht en ik vind alleen de uren die overblijven naast werken/studeren/slapen en andere verplichtingen te weinig om de hond een fijn leven te geven. Een hond heeft meer nodig dan een mand, voeding en iedere dag dezelfde rondjes.

Dit vind ik altijd zo kortzichtig. Ik heb mijn leven al honden. Werk ook met ze en mijn eerste hond kocht ik in 1989, fulltime werkend. Een rashond van toentertijd 2000 gulden. De fokkers hebben heel lang geaarzeld om de hond aan mij te verkopen want ik werkte fulltime.
De fokkers woonden aan de andere kant van het land en gedurende zijn leven (12,5 jaar) heb ik zo ongeveer de aankoopprijs teruggekregen in kado's, omdat ze zo verschrikkelijk blij waren hoe hun pup terecht was gekomen.
Zoals gezegd de hond was 8 uur per dag alleen. Daarnaast nooit. Fietsen, sporten, GG op hoog niveau trainen, showen. Mee naar queensnight , mee naar de kroeg, samen in een puptentje op Texel. Slapen op bed.
Door de jaren heen altijd honden gehad en gewerkt, kinderen groot gebracht, nooit minder dan 2 honden tegelijkertijd. Zoals gezegd nu 4 en als ik geluk heb en er worden genoeg pups geboren binnenkort nummer 5 erbij. Ik train nog steeds met ze, werk met ze en sport, speel en geniet met ze.
Ik zou bij veel stichtingen geen hond mogen adopteren, want werk te veel....
En dan zie ik de golden aan de overkant. Moeders de hele dag thuis, ging 3x per dag naar een poepstrookje aan het eind van de straat. Mocht alleen in de gang niet in de woonkamer. Aan het eind van zijn leven kon hij niet meer lopen, maanden werd hij uit de gang in de bolwerken gezet en naar het poepveldje gereden. Uitgelaten, alles laten lopen en weer terug. Tot hij uit zichzelf eindelijk doodging. ;( zelfs op tijd in laten slapen was te veel moeite. Zo zielig.

Het gaat erom wat je met je hond doet en hoe je met hem omgaat. Honden hebben uitdaging nodig en prikkels, niet alleen een mens thuis.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:54

Goof schreef:
KimD schreef:
Een hond van 8 is echt niet oud. Onze 8 jarige gaat gewoon nog 30km fluitend mee en wordt twee keer per week getraind en zijn 13 jarige moeder gaat ook nog makkelijk 2 tot 3 uur mee wandelen op een dag en wordt nog één keer per week getraind.

Ook dit is echt niet representatief voor 'de hond' in het algemeen.

Of niet voor de baas in het algemeen?
Wie bepaalt wat er representatief is? Heb jij cijfers?
Mijn hond is ook 8 en zij loopt in jouw ogen gigantisch veel. Nou het is echt peanuts hoor, voor haar.
Daarnaast gaat het om samen (veel) tijd doorbrengen.

WeCo zoals jij doet kan het zeker!
Ik zou dus als fokker wel even verder vragen en niet direct afhaken op fulltime job.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:38

Ik schreef ook niet voor niets: een hond verdient voldoende tijd en aandacht en ik vind alleen de uren die overblijven naast werken/studeren/slapen en andere verplichtingen te weinig om de hond een fijn leven te geven. Een hond heeft meer nodig dan een mand, voeding en iedere dag dezelfde rondjes.

Er zijn natuurlijk meer criteria dan alleen het aantal uren dat de hond alleen is voor we een pup aan mensen meegeven. Want ook de kwaliteit van de uren dat een hond niet alleen is speelt een rol. Maar het aantal uren dat iemand werkt is wel een van onze criteria en ik vind vijf dagen per week acht uur per dag alleen zijn gewoon teveel voor een hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:38

Nikass schreef:
Mijn hond is ook 8 en zij loopt in jouw ogen gigantisch veel. Nou het is echt peanuts hoor, voor haar.

Ik zou dus als fokker wel even verder vragen en niet direct afhaken op fulltime job.

30 km aan een stuk fluitend?

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:31

Ik zou het niet doen, ik vind dat wanneer je 40 uur werkt/studeert dat er te weinig tijd voor de hond is. Ook al zijn er mensen die het wel doen, ik vind het te weinig. Zelfs wanneer je daarnaast alle tijd voor de hond hebt. (Zoveel tijd blijft er niet over, thuiskomen, hond uitlaten, eten, lange ronde, s’winters al wat moeilijker, studeren, naar bed)
En je weet niet wat je na je studie gaat doen. Mijn advies zou zijn, wacht totdat je een baan hebt en dan weet je of je tijd genoeg hebt.
Het argument dat sommige alleengaand plas en poep rondjes lopen of een moeder die niets met haar golden doet vind ik geen excuus voor zelf wel een hond nemen. Niet kijken hoe het slechter kan, kijken wat de behoeftes van een hond zijn en zorgen dat je dat kan bieden.
40 uur alleen thuis vind ik te veel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:41

Mindim schreef:
Nikass schreef:

30 km aan een stuk fluitend?

Misschien niet? misschien wel? ik weet het niet. Ik vind het lastig dat er gesteld wordt wat representatief is voor honden. Dat mag van mij dan wel goed onderbouwd worden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:43

Carol mee eens, maar zoals WeCo het doet is het niet heel veel anders dan honden die snachts alleen slapen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:48

Altijd opvallend dat hondentopics vaak lijken te verzanden in "kijk hoe geweldig ik het voor mijn hond doe. Dat kan een ander nooit"

Persoonlijk denk ik dat de meeste honden van deelnemers aan dit topic prima content zijn met hun baasje. Ook degenen die maar 1 uur lopen.
Een hond is tenslotte een opportunist pur sang en kan zich prima aanpassen.
En dat mensen hier reageren bewijst voor mij dat ze er over nadenken en dan ben je imo al goed bezig ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:50

Onze oudste hond van 11 (grote hond) loopt nog met gemak een wandeling van 45 minuten, samen met zijn maatje zijn ze druk met achter elkaar aan rennen, over sloten springen, heuvel op en heuvel af.
Het is maar net wat voor basisconditie een hond heeft. Onze honden zijn gewend om dagelijks naar het bos te gaan en die wandeling te maken. Voor een hond op een flatje die niet meer dan een stukje gras voor dat flatje ziet zal dat een hele fikse wandeling zijn en die zal dat niet volhouden

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:58

assie schreef:
Altijd opvallend dat hondentopics vaak lijken te verzanden in "kijk hoe geweldig ik het voor mijn hond doe. Dat kan een ander nooit"

Persoonlijk denk ik dat de meeste honden van deelnemers aan dit topic prima content zijn met hun baasje. Ook degenen die maar 1 uur lopen.
En dat mensen hier reageren bewijst voor mij dat ze er over nadenken en dan ben je imo al goed bezig ;)

En de mjine is opper oppertunist.. is zelfs hondentrainster het over eens..
Dei doet echt alleen dingen waar ze denkt zelf beter van te wodren, is worst niet lekker geneog als beloning, doet ze het eventueel nog 1x en daarna zie je d'r denken.. nehhhh, doe ik niet meer...
En daar sta je dan... met je als het haar iutkomt best goed luisterende hond, die letterljik in de FY stand staat. :') _/-\o_ :+ }> :Y) Waar ik dat aan verdiend heb... (vorige liusterde meer dan bovengemiddeld goed en had enorme will to please.. waarschjinlijk daarom nu tegenovergestelde....)

En noop.. ik doe het niet geod genoeg.. Ik doe te wienig met mijn hond en daar baal ik gigantishc van, ze zou meer uitmoeten, vaker spelen (al vind ze aan de meeste dingen werkeljik geen bal, ook een bal.. ), meer keertjes dan maar detectei doen of speuren, meer naar het bos of srtand.
Ze mag wel gezellig bji me slapen, maar woont dan uit eigen keuze onder het bed.. En overdag onder de bank... :') De kat niet die krijgt regelmatig doodsklap of shchop, wat denk ik reden is dat hond wjiselijk onder het bed ligt (niet expres heh!! dat zjin gewoon spiertrekkingen, maar mept of schopt er neit minder om en is bange hond... ) Maar goed, ze komt dus te weinig buiten, speelt te weinig en slaapt alleen zodat ik haar niet mep...
Dus.. noop.... mijn hondje heeft het neit geweldig... ;( , maar kan haar ook neit missen... dus zit ze met me opgescheept.
Gelukkig is het dan weer dusdanige oppertunist, dat als ze haar eten maar krijgt en soort van in haar bubbel mag rondhagnen en denkt dat zji de wereld regeert me redelijk content ljikt en vorige hodn had gigantische bewegingsbehoefte, deze gelukkig eits minder.. anders had ik me echt helemaal doodgeschaamd dat ik haar zo weinig iut laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:22

Nikass schreef:
Misschien niet? misschien wel? ik weet het niet. Ik vind het lastig dat er gesteld wordt wat representatief is voor honden. Dat mag van mij dan wel goed onderbouwd worden.

Er zijn zoveel soorten en maten honden, dat je niet een algeen ieys kan zeggen. De een is oud met 8 de andere met 15. De een heeft een knoeperd vam een vacht, de ander is kortharig. Het heeft allemaal wel ergens weerslag op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:38

Mindim schreef:
Nikass schreef:

Er zijn zoveel soorten en maten honden, dat je niet een algeen ieys kan zeggen. De een is oud met 8 de andere met 15. De een heeft een knoeperd vam een vacht, de ander is kortharig. Het heeft allemaal wel ergens weerslag op.

Exact dat.
En daarnaast kan een ieder ook bedenken dat de grote honden, de doggen, molossers, sennenhonden etc, deze afstand nooit gaan lopen. En kan een ieder ook bedenken dat slecht gefokte hondjes zoals de platte neuzen etc dat ook niet gaan doen. Daarnaast zijn er ook volwassen honden die heel die behoefte niet hebben.

Dus je kunt serieus nooit feitelijk stellen dat 'een volwassen 8 jarige hond zomaar 30 km loopt'.
Kortom, het feit dat een willekeurige hond dat wel kan zegt totaal niets over alle andere volwassen 8 jarige honden op de wereld en daarom is die ene hond/die ene ervaring absoluut niet representatief voor de diersoort 'hond'.

Rn idd, vermoeiend dat mensen in dit soort topics altijd komen vertellen hoe goed ze het zelf wel niet doen. Daar ging dit topic ook niet over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:42

Tjonge wat een typefouten in die post... Oops, ik zit op mijn telefoon.

Ik doe mijn best voor mijn dieren en ik denk de meesten, maar iedereen zal ergens minpunten hebben hoor. Ik wel in ieder geval.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:51

Esplendido schreef:
Wij fokken zelf honden en wij hebben nog nooit een hond verkocht aan mensen die fulltime werken/studeren. Naast werk/studie zijn er nog vaak genoeg andere verplichtingen waardoor de hond nog meer alleen thuis zit. Vooral dat laatste wordt vaak onderschat of er wordt gedacht ‘de hond kan wel mee’, maar dat valt toch vaak tegen en dan zit de hond dus nog meer alleen thuis. Een hond verdient voldoende tijd en aandacht en ik vind alleen de uren die overblijven naast werken/studeren/slapen en andere verplichtingen te weinig om de hond een fijn leven te geven. Een hond heeft meer nodig dan een mand, voeding en iedere dag dezelfde rondjes.

Hier ben ik het dan weer totaal niet mee eens. Niet iedereen neemt een hond voor de leuk of zomaar. Wanneer je echt goed stilstaat bij wat de zorg inhoud vind ik wel degelijk dat ook een student of veel uren werkend gezin in staat zijn goed voor een hond te zorgen. Ik was zelf student en werk nu 32 uur, maar onze hond gaat daarnaast wél overal mee naar toe! En kan dat niet, dan gaan wij ook niet. We zijn jong, 24 en 27 maar laten wel dingen achterwegen voor de hond. Ik heb zelf een paard gehad tijdens de studie en dat vergt ook veel tijd... Echter gaat hij gewoon mee op vakantie, etentjes, familie, scouting en noem maar op. En daarnaast heeft hij gewoon een trainingsavond, waardoor ik dan maar wat later op die ene verjaardag ben. Het is maar net hoe je er zelf in staat.

Toen wij begin van de Corona periode thuis moesten werken heeft de hond daar echt aan moeten wennen. Hij vond het prettig om zijn rust overdag te hebben, omdat hij verder altijd mee op sjouw is. Toen wij ineens thuis waren vond hij dat vreemd omdat hij altijd ‘aan’ stond. Tja een herder, grote ‘Wil to please’.

Wanneer je een hond voldoende uitdaging en beweging geeft heeft hij ook genoeg tijd nodig om te kunnen slapen en te kunnen verwerken om geen gestresste hond te krijgen.

Daarom gaf ik ook aan, zoek echt een hond die bij je past en voldoet aan het geen wat je hem kan bieden. En ja, als de Corona over is en ook daarvoor was hij ook alleen, en nee ook wij zullen niet alles doen zoals anderen het graag zien. Maar onze hond is er heel gelukkig bij, en als ik zien waar we vandaag komen 1,5 jaar geleden als herplaatser ben ik daar nog trots op ook!

Dus TS, ik zou op zoek gaan naar wat je wilt en kunt en daarmee op zoek gaan naar een ras en karakter dat jullie past!

Met de pootjes van deze vrolijke herder :)
Afbeelding

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:02

Vrienden van ons hebben een aantal jaren geleden ook een hond aangeschaft, ook met de insteek we gaan hem goed opvoeden dan kan die overal mee naar toe, resultaat is dat de hond eigenlijk niet goed luistert, spullen vernielt, gaten graaft, gerust zijn poot optilt tegen de tuinset, het hele huis binnen op stelten zet als ze die dus mee nemen. Ik zit niet op zo'n hond te wachten als deze met de visite mee komt. De eigenaar vind het gedrag vaak wel mee vallen maar diegene waar ze op visite zijn niet. Plus dat ook niet iedereen op een hond zit te wachten als de visite die mee neemt. Wij vinden het bijvoorbeeld niets als de visite een hond mee brengt, nemen zelf onze honden ook niet mee op visite.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:08

Dat is een ander verhaal, en als hij niet welkom is ja dan blijft hij thuis, of gaat een van ons. maar ook dat hebben we van tevoren bedacht hoe we dat zouden invullen. Onze vrienden hadden ook niks met honden, tot de onze... die gaat liggen slapen. Nu gaat hij mee op vriendenweekend.

Opvoeding ligt voor het overgrote deel in eigen handen.
Maar ieder doet het hoe denkt dat goed is. En ieder zijn eigen hond luistert ook het best natuurlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:40

Flowq schreef:
Esplendido schreef:

Hier ben ik het dan weer totaal niet mee eens. Niet iedereen neemt een hond voor de leuk of zomaar. Wanneer je echt goed stilstaat bij wat de zorg inhoud vind ik wel degelijk dat ook een student of veel uren werkend gezin in staat zijn goed voor een hond te zorgen. Ik was zelf student en werk nu 32 uur, maar onze hond gaat daarnaast wél overal mee naar toe! En kan dat niet, dan gaan wij ook niet. We zijn jong, 24 en 27 maar laten wel dingen achterwegen voor de hond. Ik heb zelf een paard gehad tijdens de studie en dat vergt ook veel tijd... Echter gaat hij gewoon mee op vakantie, etentjes, familie, scouting en noem maar op. En daarnaast heeft hij gewoon een trainingsavond, waardoor ik dan maar wat later op die ene verjaardag ben. Het is maar net hoe je er zelf in staat.

Toen wij begin van de Corona periode thuis moesten werken heeft de hond daar echt aan moeten wennen. Hij vond het prettig om zijn rust overdag te hebben, omdat hij verder altijd mee op sjouw is. Toen wij ineens thuis waren vond hij dat vreemd omdat hij altijd ‘aan’ stond. Tja een herder, grote ‘Wil to please’.

Wanneer je een hond voldoende uitdaging en beweging geeft heeft hij ook genoeg tijd nodig om te kunnen slapen en te kunnen verwerken om geen gestresste hond te krijgen.

Daarom gaf ik ook aan, zoek echt een hond die bij je past en voldoet aan het geen wat je hem kan bieden. En ja, als de Corona over is en ook daarvoor was hij ook alleen, en nee ook wij zullen niet alles doen zoals anderen het graag zien. Maar onze hond is er heel gelukkig bij, en als ik zien waar we vandaag komen 1,5 jaar geleden als herplaatser ben ik daar nog trots op ook!

Dus TS, ik zou op zoek gaan naar wat je wilt en kunt en daarmee op zoek gaan naar een ras en karakter dat jullie past!

Met de pootjes van deze vrolijke herder :)
[ [url=m/3QYiT5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas doen heel veel mensen dat ook niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:34

assie schreef:

Zoals ik al eerder zei, zoals veel honden gehouden worden is ronduit dierenmishandeling maar daar zijn mensen over het algemeen heel egoïstisch in en verzinnen het liefst tig smoesjes waarom het wél kan.

Maar als ze dan stiekem kritisch naar hun situatie kijken kan het eigenlijk toch niet.

Leg het één op één met een paard op elkaar en de bok is vet. Dierenmishandeling!

Als iedereen met een hond eens echt kritisch naar zichzelf kijken ipv wijzend naar een ander en zeggen "Ja maar", dan zou voor veel honden een miserabel en zielig leven gespaard blijven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:42

Waarom staan er momenteel uberhaupt weinig honden op Ikzoekbaas?
Is dat vanwege Corona? Er lijkt ook weinig bij te komen.