Hitte; help de beestjes!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:59

Mindim schreef:
Anna79 schreef:
Ik zat nog te twijfelen om de konijnen binnen te halen maar ze vinden het blijkbaar een goed idee om in de zon te zitten en nog even flink te graven, rare beesten := . Ze hebben gelukkig nergens last van, gisteren ook geen probleem, ze gaan in de middag onder hun hok zitten op de koele tegels.

Die van mij graven ook, ze graven een hol om juist koel onder de grond te zitten, ze hebben het dus warm!

Hier heb ik de kippen los, zodat ze kunnen gaan zitten waar ze het het fijnst zitten. Konijnen en cavia zijn inmiddels in de koele garage met koeling en icepods. Honden liggen op koelmatten.
Vele schalen water waar enorm veel gebruik van wordt gemaakt!

Mijn konijnen hebben een zandbak, dus een hol gaat niet lukken. Ze lijken de warmte goed aan te kunnen, hun verblijf is grotendeels schaduw en de tegels zijn koel, ze eten nog steeds lekker.

8nnemiek

Re: Hitte; help de beestjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:06

Hier was het net 39,6 graden. Echt niet uit te houden buiten!
Ik heb gisteren onze vijver extra hoog bijgevuld. Rondom de vijver hebben we een ondiepe border met kiezels en stenen erin, en daar klinkt al de hele dag een gezoem van jewelste, en als ik in de buurt kom vliegen er tig mussen weg :)) Daar wordt goed gebruik van gemaakt!
Wel helaas ook extreem veel wespen in de tuin dit jaar.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:12

Cayenne schreef:
Art_Ificious schreef:
Hier ook speciaal vogelbad gekocht... Komen helaas geen vogels in. Staat een week nu.
Heb er zelfs zaad en gedroogde insecten bij liggen. Maar ze komen niet. -O-

Op wat voor plek heb je hem staan?
Soms hebben ze liever een beschut badje en het helpt ook zeker wanneer je hem op een verhoging zet.

Het is een bad op een verhoog met boven het waterdeel ook een voedergedeelte.

Staat bij de mesthoop waar de vogels het meest zitten. In de winter had ik daar ook voer in de bomen hangen en dat kwamen ze wel eten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:22

Schopje omdat het vandaag weer warm wordt/is :*

De lokale vogels hebben bij mij vanochtend meer voer gekregen als normaal (het is ook allemaal op gegaan) gewoon om de buikjes alvast vol te hebben... Misschien kunnen ze straks dan wat rustiger aan doen. Bakjes water staan er, badwater, en ik strooi zo nog een keer voer op schaduwplekken voor geval toch iemand nog honger krijgt op het heetst van de dag

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:24

Vanochtend hebben de vogels hier al lekker aan de druiven zitten knabbelen :D.

Waterbakjes ook hier gevuld :j.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:31

De pony's krijgen hier sinds het zomer is groente en fruit uit de koelkast. Blijft het spul sowieso wat langer goed en zij vallen er bijna op aan. :D
Voor de katten en egels staat er buiten een rvs bakje met water dat we regelmatig verversen. Verder hebben wij voornamelijk planten en struiken met bloemen en veel wildgroei voor de insecten. Wel jammer dat de vlinderstruiken door de temperatuur nu zo super snel uitdrogen. De appelbomen laten voornamelijk door de droogte de appels vallen, maar die laat ik liggen voor de insecten en een enkele keer laat ik de pony's erbij (niet te veel en te vaak natuurlijk, vanwege de suikers).

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:36

Wat lief dat ze bij jullie ook fruit krijgen! <3

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:38

Voor de vogels hebben we twee badjes staan. Van mus tot merel tot ekster, er wordt druk gebruik van gemaakt. Daarnaast nog een schoteltje met een klein laagje water voor de bijen, zodat ze niet kunnen verdrinken. Ook die is druk bezocht.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:16

Ik doe al maanden niks anders dan bakjes, emmertjes, kuipen en schoteltjes vullen iedere dag. Op 2 dagen na misschien, toen had het geregend :D
Alle graaneters eten mee met de kipjes.

De appels en bramen zijn ook al redelijk in trek heb ik gezien. We hebben afgesproken dat ik het fruit krijg waar ik bij kan, de rest is voor hen :Y)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:44

Hier ook bakjes water en een ondiep vijvertje. Verder wat modder rond de waterbak van de paarden waar vooral vlinders op af komen. De bramen, vlierbes en lijsterbes vinden ook gretig aftrek

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:51

Ik heb ook een waterschaal voor de vogels en voor de egel. Helaas vond ik vanochtend wat veren, ben bang dat een buurkat een vogel heeft gepakt, juist toen die lekker dronk.

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:08

Bij de paarden hebben we al tijden een vogel waterbak. Staat op de watertank plm. 1.20 hoogte en ernaast zit een bos. We vinden het zo leuk dat er ook een camera op gericht is, echt ontspannen om even al die diertjes te zien drinken en douchen!

Afbeelding