Poot amputatie grote hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: Poot amputatie grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 17:00

Met een badlaken hebben we idd geprobeerd en voorzichtig getild etc. Maar hij wou vanmorgen niet lopen, sinds gister niet plassen etx. At wel vlees met water zodat die ook goed vocht binnen kreeg.

Engister avond liep hij zelfstandig kleine huppeltjes.

Ze wond ging ook erg bloedde, opzich niet raar natuurlijk.
Kon om 10 uur bij dierenarts zijn dus met zijn matras in de auto getild. Onder het rijden zag ik een koppie omhoog in de spiegel en zei tegen mn ma ik gw zeggen dat we er zijn zet moos maar bij hem in de kofferbak en ga lekker bij hem zitten. Hij blijft toch wel liggen. Nee wilt meneer zelf de auto uit komen en gaat bij dierenarts ook zelfstandig opstaan en lopen zonder om te vallen, zelfs naar koek trommel.

Blaas was te vol dus lichte blaasontsteking, medicatie voor poot werken daar ook voor. En gekatheriseerd. Hij at goed met water erbij, wond bleef wel nog lekken en als hij op zijn goede zij lag kon hij kleine stukjes meelopen met dierenarts. Wanneer hij slechte zij lag wel pijn en moeite om omhoog te komen.

Maar ze waren eigenlijk wel positief hoe het nu ging. Wel hopelijk gaat die not zelf plassen en stopt het bloedden. Ga nu weer bellen

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:16

Veel beterschap voor je hond!

Ook ik ken een hond wiens poot na een aanrijding geamputeerd moest worden. Was ook de voorpoot. Hond heeft dit geweldig gedaan!
De eigenares heeft wel haar doelen moeten bijstellen want grote wandelingen waren niet meer mogelijk. Het is een hele fijne huishond geworden.

Veel succes en ik hoop op het beste!

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:33

Hé wat een vervelende update. Hopelijk gaat het snel beter!

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:43

Hopelijk knapt hij snel weer op. Ik heb zelf een 11 jarigehond (formaat kleine herder) die alvan jongs af aan een voorpoot mist. Ze heeft zich altijd prima gered. Merk alleen dat, nu ze ouder wordt, het allemaal moeizamer gaat.
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 20:13

Nou konden hem ophalen want meneer had zelf geplast. Tilden alleen zijn poot op bij het plassen waardoor hij viel op de wond. Morgen terug komen voor drukverband.

Hij heeft echt veel en goed gelopen nu thuis buiten en staat zelf alleen plast maar niet. Wel snuffelen ook en als die gaat lopen moeten we joggen om hem bij te houden. Bij dierenarts gevallen met plassen ivm poot op tillen dus denk dat die niet durft. Maarja hij.moet plassen...

Ligt nu binnen even uit te rusten.

Is bij dierenarts ook zelf de auto ingesprongen, voor we hem konden helpen zat meneer er al in. Maar het plassen baart me zorgen

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:27

Logisch dat je je zorgen maakt, maar goed om te horen dat hij wel al zelf zo veel loopt en probeert, laat wel zijn karakter zien denk ik, dat hij graag actief is. Ik wil je verder nog heel veel sterkte en succes wensen en hoop dat het plassen ook snel goed komt.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 20:47

Afbeelding

Nu knock-out. Heeft een uur buiten gelopen, neemt wel netjes ze rust momenten door te gaan liggen en bij komen. En uiteraard alleen heel dichtbij huis. Meneer wou ook niet terug.

Als die begin vd nacht nog niet geplast heeft, rij ik naar de spoed kliniek. Blaas moet nog een keertje leeg straks.

Maar nu mag de dappere held bijkomen. Gelukkig is die super rustig, heeft geen pijn.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:49

Ach gossie toch.
Kun je met plassen niet ondersteunen met een handdoek onder de buik zodat hij de steun ook echt voelt.
Of heb je dat al geprobeerd.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 20:56

_Penotti schreef:
Ach gossie toch.
Kun je met plassen niet ondersteunen met een handdoek onder de buik zodat hij de steun ook echt voelt.
Of heb je dat al geprobeerd.

Ja doen we idd. En vind die ook wel prettig als die moe wordt en hij gaat dan ook harder lopen en je kan hem wat sturen natuurlijk.

Denk echt dat hij nier durft te plassen omdat die vanmiddag dus voor eerst zelf geplast had bij dierenarts en viel.

Want het lopen heeft hij geen problemen mee. Tuurlijk wel snel moe maar dat is normaal

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:14

De hond die ik kende heeft leren plassen als een teefje. Gehurkt dus. Dat werkte perfect en hierdoor viel hij niet om.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:46

Stille meelezer meld zich!
Sterkte met de hond.

Je kunt ook zelf de blaas legen door erop de drukken, bij reuen makkelijker als bij teven, dus daar heb je soort van mazzel.... mijn teckel had een hernia en kon ook niet zelfstandig plassen, da heeft mij voor gedaan eerst katheteriseren en daarna hoe de blaas te legen.
Is het proberen waard, vaak zakken ze door de druk die wij uitoefenen op de blaas ook door de achterpoten en plassen dus als een teef.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:16

Agossie wat een verschrikkelijk aandoenlijke lieve hond heb je om te zien.
Die foto ook stoned van de morfine, ik ben er hoor vrouwtje! <3
Ik duim heel hard mee maar ik snap wel dat hij bang is om te vallen na vanmiddag. :(:)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 01:22

saskiaojan schreef:
Stille meelezer meld zich!
Sterkte met de hond.

Je kunt ook zelf de blaas legen door erop de drukken, bij reuen makkelijker als bij teven, dus daar heb je soort van mazzel.... mijn teckel had een hernia en kon ook niet zelfstandig plassen, da heeft mij voor gedaan eerst katheteriseren en daarna hoe de blaas te legen.
Is het proberen waard, vaak zakken ze door de druk die wij uitoefenen op de blaas ook door de achterpoten en plassen dus als een teef.

Bij spoedarts gedaan maar spant aan en leegt blaas niet.

Wat een aanfluiting ook die spoedarts. Ja kan makkelijk 24 uur zonder te plassen en heeft eins vd dag nog geplast dus maak me geen zorgen. Kan hem wel met de echo kijken hoeveel erin zit maar geen actie zou er ondernomen worden dus ook niet laten doen.

Maar wel dik afrekenen natuurlijk.

Moeten morgen zoiezo weer terug eigen dierenarts voor verband dus dan even verder bespreken.

Het enige punt is dus het plassen...

Want verder staat en loopt hij uit zichzelf. Ondersteunen hem buiten wel ook omdat we hem dan wat kunnen sturen. Maar we moeten echt rennend achter hem aan want hij gaat echt hard ondanks 3 poten.

Wou bij spoedarts naar het gras dachten we dus wij achter hem aan en hup sem daarheen. Nee wilt meneer de sloot daar in. Eigenwijsje.

Net toen die weer thuis kwam ook snuiven want hij rook de lucht van rookworst van eerder op de avond en zag nog eten van de chihuahua staan dus dat at die gelijk op haha. Erna nog bakje water gedronken. Nu ligt die te slapen. Helaas zonder plassen dus nog. Slaap naast hem dus mocht die gaan piepen ga ik weer naar buiten met hem en anders rond 6 uur weer proberen. Kan die even uitrusten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 06:47

Een hele goede morgen van bruintje beer.

Ik heb net een hele grote plas gedaan eigenlijk in een keer. Met wat ondersteuning als een vrouwtje geplast.

Ik heb al wat vlees op en mn novocam en baasje vergat me antibiotica dus die kreeg ik net met wat lekkers. Als ik eten hoor in de keuken ren ik er gelijk op af en hoop ik.iets lekkers te krijgen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 06:49

nou dat klinkt heeeel positief!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 07:02

kiwiwitje schreef:
nou dat klinkt heeeel positief!

Duurde even helaas, maar denk door het vallen bij de dierenarts dat hij niet durfde.

Hij piepte net hop naar buiten. Vol gas en voor we het wisten plaste die.

Ik ben een blij ei, kijk maar naar mn koppie
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 07:10

T is ook allemaal wat ineens. Hij moet even uit gaan vinden hoe hij met zn lijf nu om moet gaan. Maar dat komt zo te horen wel goed!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 07:10

Yeay! Dat is goed nieuws *\%/*

Hij kijkt echt zo van kijk mij; goed van mij he <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:30

Marlis schreef:
Een hele goede morgen van bruintje beer.

Ik heb net een hele grote plas gedaan eigenlijk in een keer. Met wat ondersteuning als een vrouwtje geplast.

Ik heb al wat vlees op en mn novocam en baasje vergat me antibiotica dus die kreeg ik net met wat lekkers. Als ik eten hoor in de keuken ren ik er gelijk op af en hoop ik.iets lekkers te krijgen.

*\o/* Wat een fijn nieuws leuke bruine !
Laat de baas die antibio maar vaak vergeten. Krijg je achteraf telkens nog wat lekkers toegestopt :D

Zo leuk dat het goed gaat !
Die foto zegt genoeg denk ik... Wat kijk je nu, is er wat met me aan de hand dan ? :')
Zoals dr Pol zegt, dieren kennen geen handicap.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:36

Ooo wat fijn! Wilde al neerzetten dat ze plas lang op kunnen houden. Rond oud op nieuw is mijn hond zoooo bang dat ze het wel eens 2dgn vol hield. En ik me druk maken. Bizar hoe ze dan in elkaar zitten.

Die foto ook....daar doe je het voor!!!!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:43

Oh, die lieverd. <3

Fijn dat hij zelf heeft geplast. *\%/*

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:52

Wat een goed nieuws!!!

En al als een vrouwtje geplast, wat zijn ze toch slim!

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:17

Wat fijn dat het zo goed gaat! Heerlijk koppie heeft tie!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:19

Ja dat moest hij natuurlijk even doorkrijgen! De 3-potige hond die ik kende (van de buren) was een teefje dus die had dat plasprobleem niet!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:57

*\o/* Wat een goed nieuws! Goed bezig, voor jullie het weten is 3 poten het nieuwe normaal. :D