Hamster verdwenen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:20

_ENGEL_ schreef:
dalena schreef:
Wat fijn dat je hamster is gevonden!

De hamster van mijn zusje was ook eens ontsnapt. We vonden hem later in een muizenval. We hebben dat haar nooit verteld. :=

Ahhh.... mooie tijd om je zusje nu de waarheid te vertellen.

Wat fijn Nabster dat je hamster terecht is.

Door dit topic wil ik ook weer een hamster :')

Vroeger wel me schildpad kwijtgeraakt voor ruim een maand. Deze was waarschijnlijk op zijn vriendje gekomen die op een steen lag, de venster bank uit gekomen en na een maand vond een vriendinnetje hem achter de gitaar die tegen het dressoir stond. Ze dacht dat het een gevulde koek was ....

Een gevulde koek :')

Op de pagina hiervoor, ik zou me dood schrikken moest ik opeens dat loopwiel horen 's nachts, ik zou denken aan een geest dan _O-

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:22

This topic makes my day :')

Lukasje

Re: Hamster verdwenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:29

Haha, wat een hilarisch topic! Fijn dat je hamster terecht is TS maar kan je mss even doen alsof hij nog spoorloos is? Ik wil nog meer van die verhalen _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:29

Ik heb ooit eens opgepast (bij mij thuis) op een hamster van een collega. Hij mocht bij haar altijd los dus deden wij dat ook maar samen met onze konijnen
De konijnen waren echter niet zo gediend van de terroriserende kleine rat dus uiteindelijk toch maar om de beurt gedaan om ongelukken te voorkomen :=
Op de duur zie ik een glimmend roze object door de kamer bewegen. Had de hamster een chocolade paasei onder onze bank gevonden :+
Gelukkig kon ik hem net op tijd pakken voordat het de wangzak in verdween.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:30

_ENGEL_ schreef:

Vroeger wel me schildpad kwijtgeraakt voor ruim een maand. Deze was waarschijnlijk op zijn vriendje gekomen die op een steen lag, de venster bank uit gekomen en na een maand vond een vriendinnetje hem achter de gitaar die tegen het dressoir stond. Ze dacht dat het een gevulde koek was ....

:') :') :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:31

Luca03 schreef:
_ENGEL_ schreef:

Een gevulde koek :')

Op de pagina hiervoor, ik zou me dood schrikken moest ik opeens dat loopwiel horen 's nachts, ik zou denken aan een geest dan _O-

Ik ga helemaal stuk om die gevulde koek. Raap me op hoor :')

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:34

_ENGEL_ schreef:
dalena schreef:
Wat fijn dat je hamster is gevonden!

De hamster van mijn zusje was ook eens ontsnapt. We vonden hem later in een muizenval. We hebben dat haar nooit verteld. :=

Gevulde koek :') :')

Mijn zusje is nu 8. Vind haar nog zo jong. Al denk ik dat ze er nu niet echt meer mee zal zitten.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:45

Gevulde koek _O-

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 00:26

Ik ben mijn hamster ook een keer kwijt geweest. Had zelf het hokje open laten staan, dus het diertje is er uit geklommen.
En daarbij 1.5 meter naar beneden gestort. Mijn kinderhartje brak, want mijn vorige hamster was ook al gepakt door de kat. Maar wonderbaarlijk kwam die daar weer uit de kast zetten :D

Het zieligste? Het diertje was stekeblind en had dus geen idee waar die was :=

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 00:54

Als kind de hamster even snel los op de eettafel gezet omdat moeder riep. Heel het beest vergeten :o
Totdat een dag later in de avond de tv uitsprong. Waren wat kabels doorgebeten :+

De 2e hamster was gegrepen door de kat. Moeder heel het weekend dierenwinkels afgegaan om een met dezelfde kleuren te vinden. Niet gelukt en toen had ze een verhaal verzonnen over hoe de hamster naar buiten was ontsnapt met behulp van de kat (nog iets van waarheid in het verhaal). Jaren later had ze verteld en toen wel om moeten lachen.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 01:06

Nabster schreef:
Lieve meelevers: Cappuchino is gevonden!

Mijn man hoorde iets ritselen in de hoek van de kamer, achter het dressoir. Ik kijken, zit meneer in een Chinese vaas die ik van mijn omaatje heb geërfd. De vaas stond niet eens tegen de muur, dus hoe hij erin gekomen is...
Hij zat in zijn eigen poep en pies, stinkt als een bunzing, maar lijkt oké.
Hij is de eerste tien minuten eerst bezig geweest met eten in zijn wangzakken proppen en drinken, arm dier.
Hij is nu zijn huisje aan het inrichten en ik denk dat we hem de eerste week niet weer zien. Wie weet hoe lang hij al in die vaas zat.

Dank voor de leuke verhalen en goede adviezen!

Je hoort wel vaker dat een oppasser een mooi bloemetje bij thuiskomst neerzet.....maar een hamster....

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:30

Mijn dochter was een keer haar koningspython kwijt, bleek dat hij na 4 dagen achter haar linnenkast zat.
Om achterde linnenkast te komen moest eerst haar halfhoogslaper aan de kant(op hoogpolige vloerbedekking)
Gelukkig is haar vader verhuizer, die kreeg het voor elkaar.
Bed naar voren, dan over het bed heen, kast kantelen en toen kon mijn dochter de slang pakken.
Een hele onderneming, maar het is gelukt :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:46

Ik heb heel hard gelachen om dit topic. :')

Zelf een Russische hamster gehad ( Vladimir ) dat beest was ook echt geniaal. De hoefde ik maar te roepen, of hij kwam tevoorschijn. Is hem overigens nooit gesmeerd. Maar hij was wel zo flink om mijn kat aan te vallen :') Die vervolgens maakte dat ze weg kwam. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:19

TS
Wat fijn dat hij gevonden is!

En wow, het verbaast me echt hoeveel hamsters (en andere dieren :') ) weten te ontsnappen _O-
Wat een kleine Houdini's allemaal! Heerlijk topic om door te lezen met gelukkig voor TS een goed einde haha.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:30

Fijn dat hij weer terecht is!
Mijn cavia heeft een periode gehad dat hij ontsnapte. Hij kon blijkbaar uit zijn buitenhokje. De eerste keer was ik op Pinkpop en liep hij in de tuin waar hij mijn moeders zorgvuldige kruidentuintje had vernield. :+

De tweede keer was een dag na Pinkpop. Ik liet de hond uit (beetje brak) en toen hoorde ik ‘whiep!’. Liep die eikel aan de andere kant van het dorp met mij en de hond. _O- Ik gelijk naar huis gegaan en de hele weg (tien minuten) ging goed. Tot onze buren. Daar schoot hij opeens hun tuin in. 8)7 We zijn toen nog een half uur met drie mensen bezig geweest om hem weer te vangen. Lukte niet. Toen we terugkwamen met wat grover geschut (een wasmand en meer andijvie) zat hij weer keurig in zijn hok. Die dag hebben we een nieuw hok voor hem gehaald én in elkaar gezet :')

Het staat trouwens allemaal op film want mijn moeder geloofde niet dat hij helemaal aan de andere kant van het dorp liep toen ik haar appte. :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:41

Ik heb als kind ooit 2 hamsters voor mijn verjaardag gekregen. Mijn broer is jarig in december, ik in februari. Ik krijg dus 2 hamsters, en mijn broertje vond ze zooooo leuk. Ik hem dus een hamster gegeven, want het duurde natuurlijk nog super lang voor hij weer jarig was en er zelf eentje voor zijn verjaardag kon vragen, hij was super blij.

In de zomer op vakantie. Komen we terug, is de mijne (uiteraard) verdwenen. Uiteindelijk amper levend terug gevonden in de keuken, in de kast onder de lavabo, daar stond het zaagsel voor in de kooi en daar had hij zich verstopt. Hij was heel verzwakt, we hebben gedaan wat we konden maar helaas is hij een dag later overleden...

Jaren later een nieuw hamster gekregen. Ik mocht hem zelf uitkiezen. Wij van Antwerpen naar Brussel gereden, want mijn broertje wilde een tamme handpapegaai, en die moesten we daar gaan ophalen. Ik daar dus een hamster uitgezocht, een lief zwart ding.

Komen we thuis, merk ik daar dat hij maar 3 pootjes heeft. Daar had hij overigens totaal geen last van, kon klimmen als de beste! Kleine acrobaat hoor. Liep ook vaak los (onder toezicht) met mijn broertje zijn kleine papegaai.

Uiteindelijk koop ik een nieuwe, superdeluxe kooi voor mijn Spooky. Eentje met tunnels, én een extra verdieping! Hij klom altijd en overal, dus dit leek me wel leuk voor hem. Helaas is hij een dag later het trappetje afgedonderd, en overleden.

Ik wil dus geen hamsters meer :+

Die handpapegaai hebben we trouwens jaren gehad. Van ons appartement meegenomen naar ons huis, vleugeltjes altijd mooi bijgeknipt want je wilt niet weten hoeveel parkieten wij per ongeluk hebben laten ontsnappen :+ Papegaai Jawey mocht regelmatig los, vond hij héérlijk. Een douche nemen onder de keukenkraan, de pellen van de scampi's stelen, in de assebak wroeten, op onze schouders of hoofden komen zitten, ... Hij kon ook kusjes geven, en als ik mijn tong naar hem uitstak probeerde hij altijd mijn tongpiercing te pakken :+ Hij mocht ook in de tuin, daar hupste hij dan vrolijk door het gras. Hij kon een paar meter vliegen, eerder zweven. Hupst hij op een bepaald moment toch wel onder de haag door zeker.. Wij maar fluiten, en hij maar antwoorden! Dagenlang lopen zoeken, dagenlang horen antwoorden. En dan.. Stilte. We hebben hem niet meer gevonden..

Ooit wel een andere papegaai in een boom gevonden waar mijn mama werkte. Toevallig had ik net daarvoor een affiche gelezen in de krantenwinkel over dat beest, dus mijn mama is bij de boom blijven wachten terwijl ik de gegevens van die affiche in de krantenwinkel ben gaan ophalen. Snel die mensen gebeld, bij ons kwam hij niet uit de boom. Toen hij de eigenaar zag, vloog hij meteen naar haar toe. Die mensen waren zo blij! Ik kreeg achteraf nog een foto (en 100 euro!) in de brievenbus van hem :D

TS, heel blij voor je dat je de jouwe hebt terug gevonden! Fingers crossed dat hij niks aan zijn avontuur overhoudt :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:43

Mijn ouders moesten ooit op het Sinterklaascadeau voor de buurjongen passen. Een goudhamster..
Aangezien ik het hier plaats het eenvoudig tevreden water is gebeurd. Op 5 december was er geen hamster meer te bekennen in de kooi :')
Uiteindelijk is de hamster wel weer te voorschijn gekomen, uit de afvoerslang van de wasdroger.

Meestal komen hamsters wel weer boven water :j

Fijn dat jullie hem op tijd weer gevonden hebben ts.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:46

Oscar schreef:
safina schreef:
De mijne zat ooit in de trouwjurk van mn moeder in onze verkleedkist.. heb je daar al gekeken?

Hoe kan TS nou in jullie verkleedkist met daarin de trouwjurk van jouw moeder kijken? ;) :))

Hamster lijken wel een voorkeur te hebben om achter de koelkast te kruipen, als ik het zo eens lees. Ik heb ook ooit eens een hamster gehad en hij is nooit echt ontsnapt, maar als hij los mocht dan was dat ook zijn favoriete plek.

Dus mocht je niks vinden in de verkleedkist van de moeder van Safina, dan kijk eens achter mijn koelkast :D

Hier heb ik zo vreselijk hard om gelachen :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:51

Gelukkig zijn mijn hamsters nooit ontsnapt, maar toen ik mijn Rusje ooit los had laten lopen in de ochtend was hij weg. Ik woonde alleen in huis dus ik wilde eigenlijk ook niet weg voor ik hem gevonden had, wie weet waar hij terecht zou kunnen komen. Ik weet nog dat ik lang getwijfeld had over hoe ik de docent moest vertellen dat ik niet kwam omdat mijn hamster kwijt was :') Heb ik dus ook maar niet gedaan, haha.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:58

Ik vind dit een geniaal topic :') dus ik voeg mijn verhaal ook maar toe.

Ik ben ooit als tiener thuis gekomen na een avondje stappen en kon een van mijn cavia's niet vinden. Veel herrie natuurlijk, dus mijn vader werd wakker en kwam boos zeggen dat ik gewoon eens moest gaan slapen. Hij vond dat ik te dronken was om zulke dingen te verzinnen, totdat hij zelf toch ook zag dat de kooi een cavia miste -O- Uiteindelijk het beestje doodsbang tussen mijn zooi gevonden, als noodoplossing een plank over de kooi gelegd voor de rest van de nacht en de volgende dag een betere oplossing gevonden om de kooi afgesloten te houden, want ze was dus gewoon over een rand van 50 cm gesprongen en dat vond ik niet voor herhaling vatbaar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:49

Dit topic _O- _O_

Fijn dat de hamster weer terecht is TS! Het is wel een scheetje om te zien hoor :+:

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:56

_Mirjam schreef:
Ik vind dit een geniaal topic :') dus ik voeg mijn verhaal ook maar toe.

Ik ben ooit als tiener thuis gekomen na een avondje stappen en kon een van mijn cavia's niet vinden. Veel herrie natuurlijk, dus mijn vader werd wakker en kwam boos zeggen dat ik gewoon eens moest gaan slapen. Hij vond dat ik te dronken was om zulke dingen te verzinnen, totdat hij zelf toch ook zag dat de kooi een cavia miste -O- Uiteindelijk het beestje doodsbang tussen mijn zooi gevonden, als noodoplossing een plank over de kooi gelegd voor de rest van de nacht en de volgende dag een betere oplossing gevonden om de kooi afgesloten te houden, want ze was dus gewoon over een rand van 50 cm gesprongen en dat vond ik niet voor herhaling vatbaar.

Hahahahhaha

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:06

Heerlijk topic dit! Ben blij dat Cappuchino gevonden is.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:59

Ooit heb ik ons Russisch dwerghamstertje uit de strot van onze stabij gered. Hond vrat altijd al muizen, tot de hamster ooit ontsnapt was. Hap, weg was ie..... ik de bek van de hond leeggeschud, Hij viel er voor dood uit. Maar toch nog 3 maand geleefd in zn kooitje.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:26

geweldig al die verhalen.... haha

en fijn dat de hamster er weer is..