Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marije_1997 schreef:Bubblewrap schreef:Doorpakken helpt
Dan nodig ik je van harte uit om em tam te maken. Ik hou liever m'n handen heel.
cursebreaker schreef:Je kunt voor een konijnenren ook een netje kopen om er overheen te spannen - om maar even probleem oplossend te denken. Zo'n ren in de woonkamer zetten en de dieren daardoor meer betrekken nog bij het dagelijkse leven, zou misschien idd al wat kunnen helpen en was een goede tip imo.
Eventueel met een ovenhandschoen ofzo proberen op te pakken bv en dan even op schoot te houden.
Ik vind het jammer dat vrijwel elk voorstel tot nu toe in dit topic wel afgeworpen wordt om een of andere reden. Is het geen optie om een tijdelijk gastgezin te zoeken die ermee aan de slag wil? Iemand die veel ervaring heeft met het tammer krijgen van half wilde kittens.
Daarbij zou ik ook echt vrede proberen te nemen met het feit dat hier echt weken, vaak maanden overheen gaat en je vaak niet binnen een aantal dagen echt vooruitgang ziet. Het gaat echt met hele kleine stapjes en veeeeeel tijd en geduld.
LukieBradley schreef:Ja de laatste heeft er bij mij maanden gezeten voor die ontdooide.
Puur angst, nu bij de nieuwe eigenaar een knuffelkat maar nog steeds Wat angst aanwezig.
Zijn bench is nu de veilige haven... zodra je daar bij komt voelt hij zich misschien onveilig.
Het kan alle kanten op.
Heb je een apart kamertje waarin die los zou kunnen eventueel?
Toen de laatste bij mij de routine gewend was heb ik hem in huis gewoon laten gaan en niets afgedwongen en pas toen ging het beter.
Gek genoeg is die helemaal om gegaan toen ik leerde spelen met een laserlampje
Al catnip of iets of feliway geprobeerd?
Echt je kitten zou zo bij mij mogen... maar helaas ver weg.
Verstuur je met postnl?
LukieBradley schreef:Bubblewrap schreef:Catnip is handiger als speeltje of spray (voor op speeltjes, krabpalen etc) dan als voedsel
Het is niet giftig voor katten, maar of het als voedsel effect heeft...
Dit, als speeltje gebruiken of als spray.
Niet als voeding!
speurneusc schreef:In speeltje werkt niet die heb ik er al bij gegooid. Ze moeten er niks van hebben
Pandora2 schreef:Dit wordt toch helemaal niks met dit gezin en die bange kittentjes.
Jullie moeten niks van katten weten. Vader heeft liever geen huisdieren. Voor jou zijn ze enkel een bron van ergernis.
Denk je dat een diertje dit niet voelt??
Met een paar keer per dag langs te lopen en naast de bench gaan te zitten, gaat dit niet opgelost worden.
En al helemaal niet door bange kittens weken in een ren opgesloten te laten tot je ze kan aanraken. Want dit gaat niet gebeuren. Je geeft ze net nog meer stress en angst doordat ze niet wegkunnen in zo'n ren.
Geef die diertjes aan iemand die wel de nodige kennis, geduld en liefde heeft om zich ermee bezig te houden. Iemand die poezen ook echt aardig vindt.
Voor het muizenvangen bij jullie zijn er best wel andere oplossingen. Gooi wat rattengif ofzo. Veel minder zorgen, geen stress om met die terror-kittens naar de DA te moeten, geen tijdverspilling meer om ze tam proberen maken, geen nachten dat ze je wakker houden,...
Marije_1997 schreef:Pandora2 schreef:Dit wordt toch helemaal niks met dit gezin en die bange kittentjes.
Jullie moeten niks van katten weten. Vader heeft liever geen huisdieren. Voor jou zijn ze enkel een bron van ergernis.
Denk je dat een diertje dit niet voelt??
Met een paar keer per dag langs te lopen en naast de bench gaan te zitten, gaat dit niet opgelost worden.
En al helemaal niet door bange kittens weken in een ren opgesloten te laten tot je ze kan aanraken. Want dit gaat niet gebeuren. Je geeft ze net nog meer stress en angst doordat ze niet wegkunnen in zo'n ren.
Geef die diertjes aan iemand die wel de nodige kennis, geduld en liefde heeft om zich ermee bezig te houden. Iemand die poezen ook echt aardig vindt.
Voor het muizenvangen bij jullie zijn er best wel andere oplossingen. Gooi wat rattengif ofzo. Veel minder zorgen, geen stress om met die terror-kittens naar de DA te moeten, geen tijdverspilling meer om ze tam proberen maken, geen nachten dat ze je wakker houden,...