Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Voorzichtig optimistisch.
Net terug van een gewaagde actie; ik heb haar zonder lijn uitgelaten ( wij wonen aan een doodlopende onverharde landweg, 6 km van de doorgaande weg, dichtsbijzijnde buren 4km verderop...)
Geen probleem, komt als je haar naam roept, komt ze, ze liep probleemloos weer mee terug naar huis.
De bench die ik gebruikt heb om haar te halen heeft ze als haar "slaapkamer" ingenomen, ik laat hem gewoon open staan.
Ik heb naar nog niet aan de andere honden voorgesteld ( en aan Gláma zal dat nooit gebeuren), genoeg indrukken te verwerken voor één dag!
superpony schreef:Maar je oude teef ruikt haar toch? Geeft dat geen onrust? Als ik bij een andere hond ben geweest of andere dieren, dan zijn mijn honden wel behoorlijk aan het snuffelen en doen.
Machie schreef:tones schreef:Wat een leuk topic.
Ik vind BC’s zo gaaf, maar hun energie is voor mij een paar levels te hoog.
Dat ligt zo aan het type bc wat je hebt.
Je hebt de showlijnen, de sportlijnen en de werklijnen en alle 3 geven heel verschillende types
tones schreef:Ok, dan bedoel ik degenen die ik ken en tegenkom op de hei.
Mijn Rottweiler teef weet ook niet heel goed hoe ze er mee om moet gaan, maar gelukkig negeert ze ze.
Kuggur schreef:Vloekend op het hoogland, ver van de bewonde wereld,en in een stormachtige natte sneeuwbui...
we vermijden zo veel mogelijk slecht weer, en hebben het de laatste jaren goed getroffen, maar het blijft IJsland in september/oktober....
Victory-Boy schreef:Wat een leuke hond! Het klinkt iig al veelbelovend.![]()
Wij hebben het gewoon anders gedaan ... ipv onze BC te trainen hebben we onze schapen getraind. Die kwamen altijd als we ze riepen en liepen heel makkelijk met ons mee van wei naar wei of stal.![]()
(ik zal er niet bij zetten dat wij maar 7 (soms 13) schapen hadden en dat ons land maar 2 hectare was)
Schemerdier schreef:Ik ben helemaal gedesillusioneerd door je keuken, Kuggur. Ik stelde me altijd voor dat je in een soort houten/stenen blokhut woonde met gietijzeren stoof en verweerde houten planken met oude thee- en koffiepotten op
Ibbel schreef:En stel je je Kuggur dan voor als Siegfried Farnon?