Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Nogal een...bijzonder topic, de toon van de OP, en het verloop van de berichten van de TS.
Amusant.
SergeantRoos schreef:TS, fijn dat je hond zich fijn gedroeg daarna, maar ik denk dat het echt belangrijk is dat je beseft dat een correctie niet per se "een draai om de oren is". Sterker nog, vanuit mijn mening zou ik zeggen liever niet (al weet ik niet wat jij er precies onder verstaat).
Als je hond blijft schooien, en zelfs met de poten op tafel springt, kun je hem ook pakken (evt daar een halsband voor om laten als de hond niet fijn vind om bij de nek gegrepen te worden) en naar zijn plek brengen, daar af leggen. Voor een hond die graag in de buurt is, is verder weg moeten liggen ook een correctie.
jooosjefien schreef:Misschien was ik wel te snel met oordelen, heb ook vriendinnen die me al een jaar vertellen m'n hond een keer aan te pakken. Zijn nogal wat dingen waar ik tegen aanloop, kreeg haar toen ze 8 maanden was en ze is vrij dominant naar mij toe.
Grommen, opspringen, schooien en aan de lijn trekken zijn wel dingen waar ik tegen aan loopt met d'r
Krijg ook te horen dat ik niet moet oordelen voordat ik de wat hardere hand geprobeerd heb, en daar zit wel wat in![]()
Dus mede door jullie reactie ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe ze op een (duidelijkere) correctie reageert. Ik ga dit deze week uittesten en ik stuur jullie een update!
jooosjefien schreef:Hallo allemaal,
Ik heb gisteravond voor het eerst mijn hond een tik gegeven. En heel eerlijk... Wauw.
Ze is nog nooit zo'n fijne hond geweest. Voor het eerst heeft ze de aandacht bij mij. (zonder bang te zijn) Geen getrek aan de lijn, zitten wanneer ze moet, niet meer dominant over haar eten. Sta echt versteld...
Ik was aan het avondeten bezig en ze bleef schooien, ik had haar al 3x gewaarschuwd en met stem gecorrigeerd, dus toen ze de 4e keer met haar voorpoten op me sprong heb ik haar een duidelijke draai om de oren gegeven.
Mevrouw was natuurlijk in shock en heb haar naar haar plaats gestuurd.
Sinds gisteravond tot nu, nog nooit zo'n fijne hond gehad..
Zat misschien toch aardig fout met mijn ideeën..en zie nu in dat alleen maar positief niet ideaal is. Voor eigenwijze honden maar ook voor mijn (makkelijke) hond.Excuses voor degenen die ik te snel veroordeeld heb
jooosjefien schreef:Hallo allemaal,
Ik heb gisteravond voor het eerst mijn hond een tik gegeven. En heel eerlijk... Wauw.
Ze is nog nooit zo'n fijne hond geweest. Voor het eerst heeft ze de aandacht bij mij. (zonder bang te zijn) Geen getrek aan de lijn, zitten wanneer ze moet, niet meer dominant over haar eten. Sta echt versteld...
Ik was aan het avondeten bezig en ze bleef schooien, ik had haar al 3x gewaarschuwd en met stem gecorrigeerd, dus toen ze de 4e keer met haar voorpoten op me sprong heb ik haar een duidelijke draai om de oren gegeven.
Mevrouw was natuurlijk in shock en heb haar naar haar plaats gestuurd.
Sinds gisteravond tot nu, nog nooit zo'n fijne hond gehad..
Zat misschien toch aardig fout met mijn ideeën..en zie nu in dat alleen maar positief niet ideaal is. Voor eigenwijze honden maar ook voor mijn (makkelijke) hond.Excuses voor degenen die ik te snel veroordeeld heb
jooosjefien schreef:De tik is inderdaad misschien beter bij ander gedrag, ook al reageerde ze er zo goed op.
Gister heb ik toen ze maar niet wilde stoppen met blaffen de snuitkneep geprobeerd. Ze piepte heel even, maar volgens een vriendin is dit normaal... Vond het wel zielig, maar ben echt weer versteld met wat een fijne hond het is de dag na de correctie![]()
Misschien toch inderdaad beter om de snuitkneep voor schooien en blaffen te gebruiken. En echt een draai om de oren, voor poep eten en grommen?
Ben nog erg aan het kijken naar verschillende correcties, zoals jullie zeiden. Wel heb ik besloten door te gaan met fysieke correcties. Dit is merkbaar gewoon veel duidelijker voor haar
anjali schreef:Ik vind het ook vreemd dat je eerst je hond geheel met koekjes wil op voeden en nu met fysieke straffen bij heel normaal niet-fout hondengedrag. Zo snapt het arme beest toch helemaal niet meer het verschil tussen goed en kwaad?
Femke_Tweety schreef:jooosjefien schreef:De tik is inderdaad misschien beter bij ander gedrag, ook al reageerde ze er zo goed op.
Gister heb ik toen ze maar niet wilde stoppen met blaffen de snuitkneep geprobeerd. Ze piepte heel even, maar volgens een vriendin is dit normaal... Vond het wel zielig, maar ben echt weer versteld met wat een fijne hond het is de dag na de correctie![]()
Misschien toch inderdaad beter om de snuitkneep voor schooien en blaffen te gebruiken. En echt een draai om de oren, voor poep eten en grommen?
Ben nog erg aan het kijken naar verschillende correcties, zoals jullie zeiden. Wel heb ik besloten door te gaan met fysieke correcties. Dit is merkbaar gewoon veel duidelijker voor haar
Joosjefien, ik doe het niet vaak op bokt. Persoonlijk worden.
Maar als alles dat jij in dit topic verteld waar is, van post 1 tot het zojuist geplaatste bericht, dan ben jij op dit moment absoluut 100% ongeschikt voor het hebben van een hond.
Er is wellicht wel wat te leren, maar och wat jeuken mijn vingers in dit geval.
Je gaat van 0,0 straffen tot zo'n beetje de allerstevigste straffen die er zijn, "gewoon om uit te proberen".
Dit grenst mijns inziens aan mishandeling.
Ik heb niets tegen stevige correcties. Maar dan wel op het juiste moment en met beleid toegepast. En pas als een correctie in de mildere categorie om wat voor reden dan ook niet in aanmerking komt.
En alleen door iemand die WEET wat hij doet, waarom iets door een hond als correctie wordt ervaren en op welke wijze.
Als jouw posts echt kloppen, sla je de plank echt volkomen mis. En niet een klein beetje, maar echt behoorlijk.
jooosjefien schreef:Misschien toch inderdaad beter om de snuitkneep voor schooien en blaffen te gebruiken. En echt een draai om de oren, voor poep eten en grommen?
jooosjefien schreef:anjali schreef:Ik vind het ook vreemd dat je eerst je hond geheel met koekjes wil op voeden en nu met fysieke straffen bij heel normaal niet-fout hondengedrag. Zo snapt het arme beest toch helemaal niet meer het verschil tussen goed en kwaad?
Ze snapt het juist veel beter nu. Er was juist onzekerheid bij haar heb ik het idee, wat nu weg lijkt te zijn, daar ben ik juist heel blij mee