Verwaarlozing honden door gezinslid

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 20:50

Bedankt voor de reacties. Heel lief!

En ja ik weet zeker dat ze ingeslapen is. Ik vroeg nog: mis je de hond al? :(:) En toen hoorde ik wel een snikje aan de andere kant. Ik ga er donderdag heen dus dan kan ik het nog checken. ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:38

MarlindeRooz schreef:
Kinke schreef:
opbollen?

Ophokken. Autocorrect is creatief. :+

Maar je hebt die koe toch ook zwanger gemaakt als pink. Naja misschien was ze wel bijna 2. Echt kiezen voor welzijn om een baby koe te bezwangeren voor je eigen winst. Sorry maar fundamenteel gezien doet een boer het voor eigen portemonnee en niet voor de dieren.

En ja, ik kom uit een melkvee familie. Weet donders goed hoe het er aan toe gaat.

Zo donders goed dat je weet dat ze voor 13 maand niet eens geïnsemineerd mogen worden?

Ze rond 9 maand al een tochtigheid laten zien en de natuur haar ook uitlokt de stier te gaan roepen. Ze haar leeftijdsgenoten bespringt en haar ook laat bespringen. Ze willen zelf ook graag en de natuur ook. Het is dat de boeren ze liever later drachtig zien worden. WAnt ze hebben geleerd dat te vroeg voor problemen zorgt. Dat ze vaker nog later insemineren dat wettelijk is toegestaan.

Want de portomonee leert ook dat voor de langere termijn een vaars beter niet te vroeg drachtig kan worden. Je krijgt haar later immers moeilijker drachtig en ze groeit minder goed uit. Dus verdien model zit hem niet bij iedereen in de lange termijn!!

Dus aub trek niet zo snel conclusies en scheer niet alle boeren over een kam...Omdat jouw familie wel graag lijkt te gaan voor de korte termijn winst
Laatst bijgewerkt door Anomien op 13-07-20 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Re: Verwaarlozing honden door gezinslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:40

@Knert... verkeerd topic denk ik.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:41

Brainless schreef:
@Knert... verkeerd topic denk ik.

Nee hoor.. kwam uit dit topic
Vind altijd zo typisch dat ze Negatief neer worden gezet Door een paar slechte ervaringen en slechte informatie.. of napraterij.

Kinke

Re: Verwaarlozing honden door gezinslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:28

ik zal vast nog wel excuses krijgen voor al die foute aannames ;)