Overlast katten van de buren

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30749
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:37

Ja dat beweren alle baasjes dat hun hond dat niet doet. En toch worden er jaarlijks nog steeds schapen en reeën gedood door honden.

Het blijven dieren. En daar zit altijd iets onvoorspelbaars in. Als je jagen goedkeurt dan neem je dus risico

Merexa

Berichten: 1170
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:38

Cayenne schreef:
Hier liggen er continu katten bovenop onze auto te slapen (die op de oprit staat onder de carport).
Het dak en de motorkap zitten onder de krassen : Bedankt he!


Kennis laten maken met de tuinslang of een emmer water. Of Martermatten gebruiken of een marter verjager apparaatje, welke je aansluit op je accu. (+ en -).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:41

capopjekop schreef:
Ja dat beweren alle baasjes dat hun hond dat niet doet. En toch worden er jaarlijks nog steeds schapen en reeën gedood door honden.

Het blijven dieren. En daar zit altijd iets onvoorspelbaars in. Als je jagen goedkeurt dan neem je dus risico

En van een kat wordt dit wel geaccepteerd?

Mijn honden jagen, zitten standaard aan de lijn. Wat ze op eigen terrein vangen, kan ik weinig aan doen. Gelukkig hebben ze tot nu geen kat weten te pakken.

En katten mogen overal rustig moorden. Want is de natuur :+

capopjekop

Berichten: 30749
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:45

love_western schreef:
En van een kat wordt dit wel geaccepteerd?

Mijn honden jagen, zitten standaard aan de lijn. Wat ze op eigen terrein vangen, kan ik weinig aan doen. Gelukkig hebben ze tot nu geen kat weten te pakken.

En katten mogen overal rustig moorden. Want is de natuur :+

Dan heb je mijn berichten in dit topic nog niet gelezen denk ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:47

capopjekop schreef:
love_western schreef:
En van een kat wordt dit wel geaccepteerd?

Mijn honden jagen, zitten standaard aan de lijn. Wat ze op eigen terrein vangen, kan ik weinig aan doen. Gelukkig hebben ze tot nu geen kat weten te pakken.

En katten mogen overal rustig moorden. Want is de natuur :+

Dan heb je mijn berichten in dit topic nog niet gelezen denk ik :')

Nee sorry _O-

Jis_

Berichten: 11794
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:04

Cayenne schreef:
Hier liggen er continu katten bovenop onze auto te slapen (die op de oprit staat onder de carport).
Het dak en de motorkap zitten onder de krassen : Bedankt he!


Dat is niet leuk. Heb je dat al aan kunnen kaarten bij de eigenaar? Volgens mij is 9 van de 10 keer wel te achterhalen wie de eigenaar is (kost wat moeite helaas maar ja) en dan nog op hoop van zegen dat die eigenaar zich wel kan inleven in jouw probleem met zijn/haar dier.
Als ze gaan chillen op een motorkap voelen ze zich thuis en zijn dan meestal niet ver van huis, en helaas geeft een carport niet alleen aan auto's wat beschutting. (hier zie ik zelden een kat op een motorkap, alleen een kat op eigen auto bij de achterburen.) Foto's maken van het dier/dieren op de auto en naar eigenaar gaan. Dan nog kijken wat je er tegen kunt doen als de katten toch blijven komen, iets met bewegingssensor. Met piepgeluid heb je, hier in de straat heeft iemand die, wel dicht bij de stoep dus voor mensen met goed gehoor (ik hoor hem niet mijn man wel) en kinderen (en honden) wel wat hinderlijk, maar goed, voor onder je carport misschien ideaal?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42110
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:14

Jis_ schreef:
Cayenne schreef:
Hier liggen er continu katten bovenop onze auto te slapen (die op de oprit staat onder de carport).
Het dak en de motorkap zitten onder de krassen : Bedankt he!


Dat is niet leuk. Heb je dat al aan kunnen kaarten bij de eigenaar? Volgens mij is 9 van de 10 keer wel te achterhalen wie de eigenaar is (kost wat moeite helaas maar ja) en dan nog op hoop van zegen dat die eigenaar zich wel kan inleven in jouw probleem met zijn/haar dier.
Als ze gaan chillen op een motorkap voelen ze zich thuis en zijn dan meestal niet ver van huis, en helaas geeft een carport niet alleen aan auto's wat beschutting. (hier zie ik zelden een kat op een motorkap, alleen een kat op eigen auto bij de achterburen.) Foto's maken van het dier/dieren op de auto en naar eigenaar gaan. Dan nog kijken wat je er tegen kunt doen als de katten toch blijven komen, iets met bewegingssensor. Met piepgeluid heb je, hier in de straat heeft iemand die, wel dicht bij de stoep dus voor mensen met goed gehoor (ik hoor hem niet mijn man wel) en kinderen (en honden) wel wat hinderlijk, maar goed, voor onder je carport misschien ideaal?

De eigenaren moeten die schade vergoeden. Dus als de eigenaren slim zijn, houden ze hun katten bij zich. Iedere maand de autolak over laten spuiten is een duur grapje.

Indi_Vito

Berichten: 2746
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:20

Misschien sneu voor de katten, maar de dierenambulance bellen dat er 2 "zwerfkatten" in je tuin zitten.
Katjes ophalen mogen ze vaak al €100 betalen dan leert ze het misschien wel af.

Jis_

Berichten: 11794
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:21

_San87_ schreef:
Jis_ schreef:

Dat is niet leuk. Heb je dat al aan kunnen kaarten bij de eigenaar? Volgens mij is 9 van de 10 keer wel te achterhalen wie de eigenaar is (kost wat moeite helaas maar ja) en dan nog op hoop van zegen dat die eigenaar zich wel kan inleven in jouw probleem met zijn/haar dier.
Als ze gaan chillen op een motorkap voelen ze zich thuis en zijn dan meestal niet ver van huis, en helaas geeft een carport niet alleen aan auto's wat beschutting. (hier zie ik zelden een kat op een motorkap, alleen een kat op eigen auto bij de achterburen.) Foto's maken van het dier/dieren op de auto en naar eigenaar gaan. Dan nog kijken wat je er tegen kunt doen als de katten toch blijven komen, iets met bewegingssensor. Met piepgeluid heb je, hier in de straat heeft iemand die, wel dicht bij de stoep dus voor mensen met goed gehoor (ik hoor hem niet mijn man wel) en kinderen (en honden) wel wat hinderlijk, maar goed, voor onder je carport misschien ideaal?

De eigenaren moeten die schade vergoeden. Dus als de eigenaren slim zijn, houden ze hun katten bij zich. Iedere maand de autolak over laten spuiten is een duur grapje.


Dat snap ik, hoop de eigenaren ook

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110984
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:39

We proberen idd de eigenaar te achterhalen. De katten (het zijn 2 verschillende) liggen er meestal 's nachts, dus dan zien we het niet. Maar we hebben een camera op de oprit gericht (niet hiervoor hoor :+ ) en dan zie je dus dat er 's nachts een kat heeft liggen slapen op het dak of de motorkap.
Overdag zie ik ze soms lopen, maar ze zijn erg schuw dus ik heb ze nog niet te pakken kunnen krijgen. Van de week maar eens informeren bij onze overburen of zij het weten.

Merexa

Berichten: 1170
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:57

Indi_Vito schreef:
Misschien sneu voor de katten, maar de dierenambulance bellen dat er 2 "zwerfkatten" in je tuin zitten.
Katjes ophalen mogen ze vaak al €100 betalen dan leert ze het misschien wel af.


Ligt er aan waar je woont. Hier komen ze niet voor gezonde katten en nemen ze ook niet mee als ze een chip hebben (word gelijk gecheckt). Dan kun je eventueel wel vragen op welk adres het staat, maar als er niks aan de kat mankeert..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42110
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:12

Merexa schreef:
Indi_Vito schreef:
Misschien sneu voor de katten, maar de dierenambulance bellen dat er 2 "zwerfkatten" in je tuin zitten.
Katjes ophalen mogen ze vaak al €100 betalen dan leert ze het misschien wel af.


Ligt er aan waar je woont. Hier komen ze niet voor gezonde katten en nemen ze ook niet mee als ze een chip hebben (word gelijk gecheckt). Dan kun je eventueel wel vragen op welk adres het staat, maar als er niks aan de kat mankeert..

Dan weet je wel wie de eigenaar is. Dat is al heel wat als het katten betreft.

Merexa

Berichten: 1170
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:23

Als iemand belt ''Er loopt een kat in de tuin'' is het eerste wat ze vragen of deze gezond is. Als er niks aan een kat mankeert komen ze niet, anders blijven ze bezig. En dan moet je de kat ook nog te pakken krijgen. Anders misschien een chiplezer lenen, als dat ook al lukt..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110984
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:29

Dat kan ik me ook wel voorstellen.
Ze hebben het al zo druk dat ze het amper aankunnen. Dan zie ik ze liever gaan naar gewonde dieren die het echt nodig hebben.

Telpeva

Berichten: 14930
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:31

Naar mijn weten is jagen met honden gewoon verboden, tenzij je een jagersvergunning hebt. Geen idee of de wet uitzonderingen heeft voor jagen op katten, maar ik hoop toch van niet.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:33

Ik heb 2 katten en 1 hond.
Ik heb ook stroom op de tuin. Ik haat het als er vreemde katten in mijn tuin schijten (en destijds onze volièrevogels doodsbang maakten). In principe kunnen de katers niet uit de tuin. Zouden ze wel ontsnappen en gegrepen worden of wat dan ook, dan vind ik dat echt wel heel erg maar het blijft mijn verantwoordelijkheid..

En ik vind die ook ontsnapte katten die op konijnen van een ander jagen ook niet oké.

Mijn huidige hond doet katten niets. Mijn vorige wel denk ik wel. Gelukkig is het nooit gelukt maar hij was er heel erg gefocust op. Ik weet niet of hij daadwerkelijk zou doden hoor.
Maar als dat in onze eigen tuin zou gebeuren.. met een ontsnapte kat dan vind ik dat heel erg.. maar het blijft de verantwoordelijkheid van de eigenaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42110
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:36

Telpeva schreef:
Naar mijn weten is jagen met honden gewoon verboden, tenzij je een jagersvergunning hebt. Geen idee of de wet uitzonderingen heeft voor jagen op katten, maar ik hoop toch van niet.

Geen agent die een boete uitschrijft omdat een hond een kat uit zijn tuin jaagt.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:41

Als je echt van die katten afwil schaf je maaf gewoon wat knalwerk aan, zijn ze gauw genoeg weg :j
Wat ook helpt is de tuin/brand slang, hogedrukspuit, bladblazer, citroensap en koffiedik. Tis jouw tuin en als je buren daar over gaan klagen dan is dat hun probleem :o

mvdende

Berichten: 5771
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:32

_San87_ schreef:
Telpeva schreef:
Naar mijn weten is jagen met honden gewoon verboden, tenzij je een jagersvergunning hebt. Geen idee of de wet uitzonderingen heeft voor jagen op katten, maar ik hoop toch van niet.

Geen agent die een boete uitschrijft omdat een hond een kat uit zijn tuin jaagt.


Inderdaad!

En jagen met katten is ook verboden.

Enig idee hoeveel vogels enz een kat per jaar vangt? Dat mag wel, en een hond die eens een konijn (wild!) Vangt is taboe.....

Het wordt echt tijd dat de katteneigenaar verantwoordelijk gaat worden voor zijn/haar huisdier. Als dat betekent niet meer buiten zonder riempje of niet meer buiten eigen tuin, dan is dat heel goed.

Één keer je hondendrol laten liggen kost je €140 boete, terwijl de kat wel in de kinderspeeltuin in de zandbak mag schijten....

meggiemeg

Berichten: 12274
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:43

Wij hebben veel wilde katten van onze buurman, ik ben blij dat ze hier ook lopen (vangen veel muizen/ratten/mollen weg) en sommige een plekje hebben om te slapen, we hebben zelfs een plek in de tuin gemaakt waar ze veilig en droog en uit de zon en wind kunnen zitten om te schuilen.
De katten weten dat we honden hebben, weten ook dat ze achterop worden gezeten als ze hier lopen, ze weten ook heel goed hoe ze hier op ons terrein moeten lopen zodat ze snel bij een uitweg zitten waar de honden niet door kunnen. Het is ergens altijd een mooi spel om te zien, want meer is het niet, onze honden zijn simpelweg niet snel genoeg om een kat überhaupt te pakken te krijgen, plus dat de katten als ze eenmaal veilig buiten bereik zijn zo gaan zitten en nog net hun tong niet uit steken en nanananana zeggen. Ondanks dat ik dat allemaal ergens wel kan waarderen vind ik het nog altijd niet leuk als ik in een hoop kattenpoep grijp tijdens het tuinieren.

_Mir
Berichten: 1376
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:00

AfricanLady schreef:
Zelfde probleem hier met een buurvrouw en haar kat. Heb er veel overlast van maar het is het aard van haar beestje en ze is er niet verantwoordelijk voor.

Ik heb hier een hond en ik hoop eigenlijk nog steeds dat ze die betreffende kat van die buurvrouw pakt hier het scheelde soms niet veel.
Als mijn hond haar kat pakt prima ik ben er niet verantwoordelijk voor.

Dus oplossing is een kat-jagende hond nemen of lenen xD


Dat is een hele goede oplossing ja haha, alleen helaas is mijn hond nooit snel genoeg of die beesten duiken een boom in... Al zou mijn hond net zo lang blijven wachten tot ie van de honger uit de boom zou vallen haha. :P

meggiemeg

Berichten: 12274
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:53

_Mir schreef:
AfricanLady schreef:
Zelfde probleem hier met een buurvrouw en haar kat. Heb er veel overlast van maar het is het aard van haar beestje en ze is er niet verantwoordelijk voor.

Ik heb hier een hond en ik hoop eigenlijk nog steeds dat ze die betreffende kat van die buurvrouw pakt hier het scheelde soms niet veel.
Als mijn hond haar kat pakt prima ik ben er niet verantwoordelijk voor.

Dus oplossing is een kat-jagende hond nemen of lenen xD


Dat is een hele goede oplossing ja haha, alleen helaas is mijn hond nooit snel genoeg of die beesten duiken een boom in... Al zou mijn hond net zo lang blijven wachten tot ie van de honger uit de boom zou vallen haha. :P

Onze oudste hond heeft daar ook het geduld voor, zie hem regelmatig 3 dagen op een en dezelfde plek buiten liggen en maar loeren, ik zie natuurlijk niets maar hij wel, uiteindelijk komt hij dan met een rat aanzetten, net zo groot als schoenmaat 42.. Die laten de katten dan weer wel lopen..

AnnaXBoy

Berichten: 475
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 21:17

Merexa schreef:
Precies dat.. Echt, doe normaal mensen. Mijn kat is ook echt mijn maatje en super lief. Doelbewust gaan denken om katten af te maken zoals rattengif te gebruiken en honden te trainen om juist katten te pakken en een nare dood te geven? En dan heb ik zelfs nog ergens iets gelezen over mensen die een buks willen gaan gebruiken. De wereld zou te klein zijn als ik een hond zou schieten die op mijn erf of land komt. En ik ben ook gek op honden. Zelf woon ik dan ook in een doodlopende straat en mijn kat kijkt ook gewoon uit maar glipt de deur uit zodra hij kan. Deze staat ook vaak gewoon open met mooi weer.


Ik grap ook wel eens dat ik een buks ga aanschaffen of een haring ga neerleggen met wat rattengif er in. :') Maar uiteindelijk zou ik dat echt nooit doen. Ik ben niet dol op katten, maar wens ze niet dood.

Maar aan de andere kant, in mijn geval zijn ze een gevaar voor mijn kleine kippies. Want dat zijn mijn maatjes en ben ik echt gek op, zoals jij met je kat. Ik zou dan ook razend worden als de kat van mijn buurvrouw één van mijn kippen te pakken heeft. Want dat doen die katten gewoon van haar. Ze gaf namelijk zelf al aan dat de katten ook wel eens een duif pakken. Mijn kippen zijn net zo groot. Daarom vind ik dit onderwerp zo lastig. Ze geven veel overlast en er zijn zó veel redenen om ze binnen te houden. Maar als het om de veiligheid van mijn dieren gaat dat moet ik het maar regelen. Als het wilde dieren zijn, net zo erg natuurlijk. Maar dat is gewoon natuur en zie ik hier niet zo snel gebeuren. Om dan van mij te moeten horen dat je katten overlast bezorgen en dan even goed nóg niet je verantwoordelijkheid te nemen als eigenaar. Daar kan ik gewoon niet bij. Neem je verantwoordelijkheid gewoon als eigenaar, en ga niet naar andere problemen wijzen, die hier niet mee te maken hebben.

Waar ik ook zo moe van wordt is dat dan het voorstel komt om katten binnen te houden, er door mensen altijd een weer woord gegeven wordt. Of naar andere mensen/dieren/problemen gewezen wordt.. Daar gaat het nu niet om! Het gaat nu om de reden om katten binnen te houden. Dat is niet om maar één reden, maar wel tientallen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42110
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:23

Dat is het probleem met een deel van de katteneigenaren. Als Poekie jouw kip pakt, dan is dat de natuur. Als een hond vervolgens Poekie pakt, dan is het land te klein :).

Er niet bij stilstaand dat huisdieren van een ander net zo veel of misschien wel meer voor iemand betekenen dan Poekie. Maar, Poekie moet de wereld hebben en moet alles mogen kunnen. Jouw kippen hebben pech, die hebben de wereld niet nodig, volgens Poekie-eigenaar. En het dan raar vinden dat steeds meer mensen een hekel krijgen aan Poekie-eigenaren.

Jolliegirl

Berichten: 33040
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:55

Ik, als katteneigenaar, begrijp je frustrtie enorm.
Let wel : onze komen enkel in de tuin, ze zijn opgevoed en hebben respect voor het hekje wat er staat, schrikdraad niet eens nodig. Elke andere kat die de tuin inkomt word kapot gemaakt door onze 2 katers.

Mensen die hun kat gewoonweg buiten laten lopen vind ik asociaal.. Ze scheiten alles onder en veroorzaken overlast.

Hier ging er wel eens een emmer water het raam uit als er weer een kat op de schutting zat. Tegenwoordig laat ik mn katten los als ik er 1 zie, ze lossen het zelf wel op..


Erg vervelend probleem.
Ik zou lekker het heft in eigen handen nemen en eens paraat gaan zitten met een tuinslang of met een nerfgun. En de buurvrouw hierover inlichten, mededeling dat je het zelf wel af zult handelen.