Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Hier liggen er continu katten bovenop onze auto te slapen (die op de oprit staat onder de carport).
Het dak en de motorkap zitten onder de krassenBedankt he!
capopjekop schreef:Ja dat beweren alle baasjes dat hun hond dat niet doet. En toch worden er jaarlijks nog steeds schapen en reeën gedood door honden.
Het blijven dieren. En daar zit altijd iets onvoorspelbaars in. Als je jagen goedkeurt dan neem je dus risico
love_western schreef:En van een kat wordt dit wel geaccepteerd?
Mijn honden jagen, zitten standaard aan de lijn. Wat ze op eigen terrein vangen, kan ik weinig aan doen. Gelukkig hebben ze tot nu geen kat weten te pakken.
En katten mogen overal rustig moorden. Want is de natuur
capopjekop schreef:love_western schreef:En van een kat wordt dit wel geaccepteerd?
Mijn honden jagen, zitten standaard aan de lijn. Wat ze op eigen terrein vangen, kan ik weinig aan doen. Gelukkig hebben ze tot nu geen kat weten te pakken.
En katten mogen overal rustig moorden. Want is de natuur
Dan heb je mijn berichten in dit topic nog niet gelezen denk ik
Cayenne schreef:Hier liggen er continu katten bovenop onze auto te slapen (die op de oprit staat onder de carport).
Jis_ schreef:Cayenne schreef:Hier liggen er continu katten bovenop onze auto te slapen (die op de oprit staat onder de carport).
Dat is niet leuk. Heb je dat al aan kunnen kaarten bij de eigenaar? Volgens mij is 9 van de 10 keer wel te achterhalen wie de eigenaar is (kost wat moeite helaas maar ja) en dan nog op hoop van zegen dat die eigenaar zich wel kan inleven in jouw probleem met zijn/haar dier.
Als ze gaan chillen op een motorkap voelen ze zich thuis en zijn dan meestal niet ver van huis, en helaas geeft een carport niet alleen aan auto's wat beschutting. (hier zie ik zelden een kat op een motorkap, alleen een kat op eigen auto bij de achterburen.) Foto's maken van het dier/dieren op de auto en naar eigenaar gaan. Dan nog kijken wat je er tegen kunt doen als de katten toch blijven komen, iets met bewegingssensor. Met piepgeluid heb je, hier in de straat heeft iemand die, wel dicht bij de stoep dus voor mensen met goed gehoor (ik hoor hem niet mijn man wel) en kinderen (en honden) wel wat hinderlijk, maar goed, voor onder je carport misschien ideaal?
_San87_ schreef:Jis_ schreef:
Dat is niet leuk. Heb je dat al aan kunnen kaarten bij de eigenaar? Volgens mij is 9 van de 10 keer wel te achterhalen wie de eigenaar is (kost wat moeite helaas maar ja) en dan nog op hoop van zegen dat die eigenaar zich wel kan inleven in jouw probleem met zijn/haar dier.
Als ze gaan chillen op een motorkap voelen ze zich thuis en zijn dan meestal niet ver van huis, en helaas geeft een carport niet alleen aan auto's wat beschutting. (hier zie ik zelden een kat op een motorkap, alleen een kat op eigen auto bij de achterburen.) Foto's maken van het dier/dieren op de auto en naar eigenaar gaan. Dan nog kijken wat je er tegen kunt doen als de katten toch blijven komen, iets met bewegingssensor. Met piepgeluid heb je, hier in de straat heeft iemand die, wel dicht bij de stoep dus voor mensen met goed gehoor (ik hoor hem niet mijn man wel) en kinderen (en honden) wel wat hinderlijk, maar goed, voor onder je carport misschien ideaal?
De eigenaren moeten die schade vergoeden. Dus als de eigenaren slim zijn, houden ze hun katten bij zich. Iedere maand de autolak over laten spuiten is een duur grapje.
Indi_Vito schreef:Misschien sneu voor de katten, maar de dierenambulance bellen dat er 2 "zwerfkatten" in je tuin zitten.
Katjes ophalen mogen ze vaak al €100 betalen dan leert ze het misschien wel af.
Merexa schreef:Indi_Vito schreef:Misschien sneu voor de katten, maar de dierenambulance bellen dat er 2 "zwerfkatten" in je tuin zitten.
Katjes ophalen mogen ze vaak al €100 betalen dan leert ze het misschien wel af.
Ligt er aan waar je woont. Hier komen ze niet voor gezonde katten en nemen ze ook niet mee als ze een chip hebben (word gelijk gecheckt). Dan kun je eventueel wel vragen op welk adres het staat, maar als er niks aan de kat mankeert..
_San87_ schreef:Telpeva schreef:Naar mijn weten is jagen met honden gewoon verboden, tenzij je een jagersvergunning hebt. Geen idee of de wet uitzonderingen heeft voor jagen op katten, maar ik hoop toch van niet.
Geen agent die een boete uitschrijft omdat een hond een kat uit zijn tuin jaagt.
AfricanLady schreef:Zelfde probleem hier met een buurvrouw en haar kat. Heb er veel overlast van maar het is het aard van haar beestje en ze is er niet verantwoordelijk voor.
Ik heb hier een hond en ik hoop eigenlijk nog steeds dat ze die betreffende kat van die buurvrouw pakt hier het scheelde soms niet veel.
Als mijn hond haar kat pakt prima ik ben er niet verantwoordelijk voor.
Dus oplossing is een kat-jagende hond nemen of lenen xD
_Mir schreef:AfricanLady schreef:Zelfde probleem hier met een buurvrouw en haar kat. Heb er veel overlast van maar het is het aard van haar beestje en ze is er niet verantwoordelijk voor.
Ik heb hier een hond en ik hoop eigenlijk nog steeds dat ze die betreffende kat van die buurvrouw pakt hier het scheelde soms niet veel.
Als mijn hond haar kat pakt prima ik ben er niet verantwoordelijk voor.
Dus oplossing is een kat-jagende hond nemen of lenen xD
Dat is een hele goede oplossing ja haha, alleen helaas is mijn hond nooit snel genoeg of die beesten duiken een boom in... Al zou mijn hond net zo lang blijven wachten tot ie van de honger uit de boom zou vallen haha. :P
Merexa schreef:Precies dat.. Echt, doe normaal mensen. Mijn kat is ook echt mijn maatje en super lief. Doelbewust gaan denken om katten af te maken zoals rattengif te gebruiken en honden te trainen om juist katten te pakken en een nare dood te geven? En dan heb ik zelfs nog ergens iets gelezen over mensen die een buks willen gaan gebruiken. De wereld zou te klein zijn als ik een hond zou schieten die op mijn erf of land komt. En ik ben ook gek op honden. Zelf woon ik dan ook in een doodlopende straat en mijn kat kijkt ook gewoon uit maar glipt de deur uit zodra hij kan. Deze staat ook vaak gewoon open met mooi weer.