Heb nogmaals contact gehad en wat blijkt: meestal krijgen ze na operatie standaard speciaal voer mee. Vandaar dat dit mij niet geadviseerd was, ik was ze dus voor.
Rosy moet wel geopereerd worden daar 1 steen echt te groot is op te kunnen lossen met voer.
We gaan dus vandaag alsnog starten met het voer en vlg week donderdag wordt ze geopereerd.
Spannend hoor! Vraag vooral wat je wilt vragen, het is immers hun werk zonde als jij in onzekerheid moet zitten terwijl het misschien helemaal niet nodig is.
Hou je ons op de hoogte?
Mijn kater lijkt weer helemaal de oude. Geen kleine plasjes meer en ook niet meer lang op de bak. Maar we houden hem voorlopig in de gaten
Rosy had dagen vorige week dat het goed ging en nu dus ook weer.
Voor het nieuwe voer haalde ze wel een beetje haar neus op, ze keek ook naar mijn vriend zo van heb je niks anders? Na drie x voorzichtig van pootje proeven en naast t bakje kijken of daar niet ergens nog een brokje oud voer lag is ze toch maar gaan eten. Ondertussen had onze veelvraat Fleur haar bakje al leeg natuurlijk
Ik houd jullie op de hoogte
smit_ilse
Geplaatst: 23-05-20 21:47
Was vanmiddag in de welkoop en zag een artikel liggen waardoor ik aan dit topic dacht, voor in de katten bak. Dit zijn korrels voor in de bak zodat je kan zien of er een afwijking in de urine te zien is en de dierenarts nodig is. Dit spul verkleurde waarop je kon aflezen op de zak hoe en wat. Misschien iets voor in de toekomst mocht het nodig zijn.
Maar stenen verwijder je meestal idd. En verschillende stenen komt bijna nooit voor gezien de ph verschillen waarop ze groeien. Ze kunnen door de dierenarts gratis ingestuurd worden naar hills in Amerika. Dan krijg je daar de uitslag van, of het oxalaat is of struviet. Mocht je meer info willen, pb maar. Werk in kliniek en we zien wel vaker poezen met stenen..
Anoniem
Geplaatst: 24-05-20 15:24
Ik zal vragen of ze, ze op willen sturen idd! Bedankt voor je aanbod!
Anoniem
Geplaatst: 28-05-20 16:38
Weekje op voer en pijnstilling geweest...nog steeds kleine plasjes bloed gezien.
Vandaag is ze geopereerd...naast een rekening van 150 excl t voer nu een rekening van 300 exclusief het voer erbij.
Dus zal ongeveer 525 kwijt zijn denk ik, daar ik ook een pakje erbij heb aan laten doen, wat een geld joh!
Belangrijk is dat ze goed uit de operatie gekomen is en we kunnen haar zo ophalen.
Ja...vroeger had ik een apart klein kattenkamertje waar ze met haar zus in ging na de sterilisatie . .die hebben we niet meer. Alleen maar grote kamers dus denk dat ik haar toch in de woonkamer laat, dat is het meest vertrouwd. Wat jullie?
Woonkamer lijkt me prima! Ja die bedragen gaan altijd hard. Valt me nog mee voor een operatie. Beterschap gewenst! Hoe groot waren de stenen die eruit gehaald zijn? En worden die nu getest op type?
Ah nou hopen dat ze snel weer helemaal fit is. Beterschap!
Anoniem
Geplaatst: 29-05-20 13:59
Het gaat goed met Rosy, ze heeft vannacht op het kleedje dat ik voor haar neergelegd heb op de grond geslapen. Blijkbaar voeld ze zelf goed aan dat het handiger is zoveel mogelijk laag te blijven. Ze zit rustig bij het raam vogeltjes te kijken naast haar zus. Eet, drinkt en plast goed. Haar zus is ook blij (die had echt wel door dat er wat met haar aan de hand was)
Rosy heeft een keurig hechtinkje en t gaat goed met haar, dus ben blij dat we het zo gedaan hebben.
marjo1996
Geplaatst: 06-06-20 22:11
Hoe is het inmiddels ts?
Anoniem
Geplaatst: 07-06-20 15:18
Lief dat je t vraagt! Ja heel goed, dinsdag controle. Rosy is weer helemaal haarzelf. Ze staat nu op urinecare van royal Canin en krijgt nog pijnstilling de laatste dagen.