Hoge prijzen opvang en uitlaten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:07

Ja hoor blussen, we worden er allemaal slapend rijk van, goed van je dat je zoveel inzicht in de kosten hebt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:09

Blussem schreef:
Ik vind hoop geld. Wel goed om te weten want voor zulke bedragen kan je prima een uitlaat service beginnen.

Alleen naar de tarieven kijken geeft nooit een totaal beeld. De realiteit zou je waarschijnlijk tegen vallen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:12

Ik heb destijds flink gerekend en het geluk dat mijn auto destijds al geschikt was. Heb nu een fikse rolstoelbus met open bak en veel ruimte. Passen indien nodig kooien in en de oprijplaat is handig voor inlopen voor honden als de zijkant niet lukt.

Maar als je die moet aanschaffen, kassa. De verzekering is pittig, brandstof is ook niet gratis. Alles bij elkaar als broodwinning moet je beste omzet draaien. En je kunt niet een oneindig aantal wandelingen op een dag doen. Max twee of drie groepen en je dag is alweer om.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:39

Dat is zo Karuna, ik moet echt zeven jaar flink sparen om nieuwe bus met juiste inrichting , airco isolatie enz aan te schaffen, rijd met gemak 100 liter diesel per week erdoorheen, en komt natuurlijk nog veel meer bij.
Ik doe twee groepen op een dag, in de ochtend tien, actieve,jonge en speelse honden vooral, deze lopen op m'n eigen omheinde terrein, dus niemand ondervind daar hinder van.
In de middag loop ik met max vier honden op een buitengebied, dit kan strand of bos zijn , of in de polder.
Gewoon mooie plekjes waar ze heerlijk kunnen struinen en snuffelen, ik heb dan over het algemeen oude honden bij me of honden die niet zo van de drukte gediend zijn.
Zijn allemaal honden die net zo goed naar me luisteren als mn eigen hond doet en ik zoek altijd heerlijke rustige plekjes voor ze op.
Dan zit de dag er wel op hoor.
Ik begin om negen uur ongeveer en ben rond vier uur klaar, ik vertrek sochtends om acht uur en naar huis kost me ook nog een uurtje.
Dan heb ik daarnaast administratie, dagelijks bus schoon maken, intake gesprekken en benodigdheden halen
Meer dan fulltime baan dus.
Wat krijg ik ervoor terug, voldoende inkomsten in me te bedruipen, enorm veel plezier in m'n werk, al 22 jaar, veel afwisseling, heerlijk buiten zijn en bezig zijn met de leukste dieren die er zijn.
Ik ben dus echt niet sneu maar om nu te zeggen, zo, we lopen lekker binnen, tja....dan had ik toch iets anders moeten doen denk ik haha

candalisa

Re: Hoge prijzen opvang en uitlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:35

Mijn “uitlaat” klanten zijn honden die ooit bij mij in training gekomen zijn door gedrags issues of privé puppy training en waarvan de baasjes graag willen dat ik met de hond blijf werken. Allemaal individueel en wissel alles af in de zomer mogen ze om en om mee zwemmen dan zijn ze een halve dag weg en in de winter is het een normale wandeling of soms even speuren of wat dan ook. Enige nadeel is dat ik hierdoor minimaal ruimte heb voor nieuwe klanten want ik heb bijna geen verloop...
Ik heb ook wel eens mensen die zeggen ja de buurmeisje wilt het voor €5 doen is prima moet die het maar doen! Ik heb ook mijn opleiding moeten betalen, ik heb ehbo gevolgd weet hoe ik moet handelen als er iets mis gaat en ben er voor verzekerd dus tis het een of het ander. Als ik ergens heen ga waar de hond los kan krijgt die ook een tracker om... het zou niet de eerste zijn die weg loopt bij een service. Bij mij overigens nooit gebeurt is maar ik ben er wel op voorbereid.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:39

Kuggur schreef:
Blussem schreef:
Ik vind hoop geld. Wel goed om te weten want voor zulke bedragen kan je prima een uitlaat service beginnen.

Alleen naar de tarieven kijken geeft nooit een totaal beeld. De realiteit zou je waarschijnlijk tegen vallen.

Idd. Ik vind een netto loon van pak ‘m beet 1300 per maand niet heel bijzonder.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:40

Als ik het dus zo lees doet een goede uitlaatservice heel veel investeringen en is de opbrengst niet heel erg hoog.
Neem aan dat hier veel dierenliefde ook bij hoort.

Ik zou zelf ook kiezen voor iemand die er goed in investeerd, goede kennels en wat Tinkermuts dus zegt regelmatig een nieuwe auto enz..

Respect hiervoor

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:47

Dankjewel echwel.
Ik investeer best veel, maar mijn klanten zijn ook echt happy dat hun honden op een verantwoorde en schone manier vervoert worden.
Ik ben ook begonnen met dit werk door m'n liefde voor honden, ik was al een jaar of tien trainer en bestuurslid bij een hondenvereniging en heb over de jaren heen veel bijgeleerd zowel van cursussen als gewoon de jarenlange ervaring.
En ik leer nog steeds heel veel van mijn uitlaathonden.
Het is gewoon een hele mooie baan, alhoewel ik vandaag met dit weer denk....hmmmmm, naar dat hoort er ook bij.
M'n inkomsten zijn dus niet super hoog maar dat heb ik over voor het plezier wat ik al ruim twintig jaar in m'n werk heb.
En bijkomend voordeel is dat m'n eigen honden heerlijk veel beweging krijgen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:00

Voor degenen die dagopvang bieden, zit daar dan ook voer bij of moet je dat zelf meegeven\bijbetalen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:43

Als ik dat zou gaan doen, eigen voer mee ivm diarree bij voerwisseling lijkt me slimmer.

Ikzelf heb nu een mix van eigen voer met dat wat ze in het pension voeren (is ook graanvrij dat scheelt). Normaal vooral eigen brok met minimaal pensionvoer. Tegen de tijd dat ze erheen moeten hoog ik dat op. Wel gaat er nu eigen blikvoer mee ivm kleine dame en medicatie. Dan hoeven ze niet met pillen te prutsen (zou ook niet werken hihi)

Snap met dit weer ook wel even de gedachte mmm -O- . Keuze net was bos met wiebelende bomen, of striemende hagel en stevige wind op de dijk. De rest staat redelijk blank nu. :+ gekozen voor goed bijgehouden bos maar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 14:02

Hier nemen ze hun eigen voer mee omdat ze dat gewend zijn, ik wil niet dat ze reageren op ander voer. Zoals de darmen, maag, jeuk e.d.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:29

Ik vind de uitlaatdienst van Tinkermuts ook fijn klinken.Zeker als je het ontregeld zooitje op je eigen terrein uit laat.
Mag ik eens vragen hoe groot het terrein is? En heb je daar nog voorzieningen op of is het een groot grasveld?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:38

Jeetje, hoe groot is het, dat weet ik zo niet uit m'n hoofd, zal manlief eens vragen.
Het is een flink stuk bos, met een stukje weide eraan.
Ik heb allemaal paden gemaakt door het bos wat ik paar x per jaar voorzie van nieuwe houtsnippers, rijd ik gezellig tussen de hondjes met kruiwagens uit, scheelt weer naar de sportschool gaan haha.
Op het terrein heb ik een aantal badjes staan voor de honden , ook staat er een behendigheid toestellen die veilig zijn wat ik overgenomen heb van de hondenschool, ze vinden het geweldig om door de tunnels te rennen achter elkaar aan.
En eindeloos veel bomen om aan te snuffelen en tegen aan te piesen .
Mijn terrein ligt op het terrein vh bedrijf waar mijn man werkt, er komt daar dus ook verder niemand.
Ik heb een parkeerplek waar ik bus neerzet, het hek voor mijn bus sluit en de honden er veilig los in en uit kunnen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:51

Ik heb niet het hele topic gelezen hoor, maar ik heb een uitlaathondje. Ik krijg hier 5 euro voor. Daarvoor loop ik tussen de 30 en 90 minuten met hem. Is het slechter weer dan loop ik een halfuurtje. Is het lekker weer loop ik gerust 1,5u. Ik werk ernaast gewoon part-time en mijn man fulltime. Het is voor mij dus echt voor de leuk erbij.

Zij had een uitlaatservice benaderd. Deze vroeg ook 5 euro, maar die loopt dan met zo'n 15-20 honden tegelijk. De eigenaresse wilde liever individuele aandacht, dus is via via bij mij terecht gekomen. De meid die de uitlaatservice heeft, die heeft ook opvang. Voor 24u betaal je dan 25 euro. Weet niet hoeveel je voor een week betaald.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:07

turtlelito schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Ik denk dat wij dezelfde uitlaatservice hadden.

Gerbert? Grappig, misschien heb ik jouw hond wel op de foto's gezien :)

Klopt :j we maakten al langer geen gebruik meer omdat ze stopten met de individuele wandelingen. Lieve mensen. Een kennis van mij heeft hun bus gekocht. Kleine wereld!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:21

Tinkermuts, hier geen eigen terrein maar ook ik vervoer de honden alleen in veilige benches in de auto. Niks los erin. Ik wandel gewoon in het bos, hier is het niet zo losgeslagen druk ;) en mijn groepen zijn klein dus zo kan het mooi :)

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 20:02

Ik nam toen onze hond 3 keer per dag eten kreeg altijd een bakje met zijn naam erop mee naar de dagopvang, dat ging dan in de koelkast (vers vlees) en kreeg hij tussen de middag. Nu krijgt hij 2 keer per dag en eet dus dus gewoon thuis. Alleen pups en pubers krijgen tussendoor voer en gaan ook slapen tussendoor als ze hun rust niet zelf pakken. Het lijkt mij vrij ondoenlijk om in eten te voorzien als opvang, iedere hond heeft tenslotte ander voer.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:42

Het zal wel verschillen per bedrijfje en ook of het zwart of wit is.
M;aar als je bedrijf met logo wordt, wordt het wit.

Ik weet niet wat het gemiddelde is, maar 12x10 is 120 euro per dag
5 dagen per week is 600 per week
600x4 is 2400 per maand ( iets naar beneden afgerond

Als startend bedrijf heb je veel voordelen, belastingtechnisch.
Mijn broer en zus die al jaren zzpers zijn, geven allebei aan dat de belasting erg vriendelijk voor ze is.

Investering
Website, auto of bakfiets, benzine, eventueel huur van een losloopveldje.
Maar deze dingen kun je ook weer aftrekken.

Ik denk dat je daar wel meer dan 1300 aan overhoud.
Maar goed, dan werk je ook wel 5 dagen in de week.

Je had vroeger bij ons een uitlaatservice die uiteindelijk naar een terrein zijn gegaan, groep grote, groep kleine en dan ook jonge en oude die hun groepen hadden, heerlijke plekjes hadden ze gemaakt, overkappingen, rustplekken.

Die deden het met zijn tweetjes, en hadden het erg rustig, drukste was honden halen en brengen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:48

Rakkie je vergeet verzekeringen, vervanging bij ziekte enz..

Daarom zou ik het altijd officieel willen doen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:59

Er komt wel iets meer bij kijken dan jij opnoemt rakkie

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:12

Ja, geef maar aan, maak mijn plaatje maar compleet.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:19

Indien nodig vergunningen.
Met het aantal honden wat je noemt kom je er niet met een bakfiets.
Opleidingen
Reclame materiaal
Materiaal voor de honden
Ik heb een boekhouder
Verzekeringen
Advertenties
Brandstof
Onderhoud bus
Laatst bijgewerkt door Tinkermuts op 14-02-20 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:22

Ik heb geen vervanging omdat ik denk dat iemand die de honden niet goed kent niet zo nu en dan met een voor haar of hem onbekende roedel kan wandelen.
Dus als ik ziek of vrij ben of er zijn feestdagen is de uitlaat gesloten.
Dat moet ik met m'n inkomsten weer opvangen, ook vakantiegeld spaar ik voor, net zoals dus voor een nieuwe bus.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:23

Voor ons kost het 18,50 per keer uitlaten. Het is een kleinschalige uitlaatservice. De hond wordt tussen 9 en 10 opgehaald en na 15 uur weer teruggebracht. In die tijd lopen ze 2 uur in het bos en verder zijn ze in de hondenruimte (combinatie weide en lounge binnen). Elke eigenaar krijgt elke dag een videoverslag van de wandeling. Heel leuk voor alle overbezorgde 'hondenmoeders'. :P

Edit: Er zijn in de buurt ook wel andere opties. Dan wordt een groep opgehaald en een uurtje in een omheinde hondenuitlaat in het bos losgelaten en vervolgens teruggebracht. Dat is niet wat wij zoeken voor ons hondje.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 14-02-20 11:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:26

Superleuk, ik mag ook graag foto's en filmpjes maken van m'n uitlaathonden voor de baasjes