Kat word steeds *ontvoerd*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:28

Willeke_ schreef:
Hier hetzelfde probleem. Aan de buurvrouw gevraagd of ze onze kat soms binnen liet (we hebben al van andere buren gehoord dat ze een paar jaar terug ook hun kat geconfisqueerd heeft). Antwoord: nee hoor!
Waarop ik zei: nou gelukkig want hij zit zo vreselijk onder de vlooien en ik krijg het niet onder controle.
Niks van waar :Y)

:')

En hielp dat ook?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:28

Maartje1990 schreef:
Willeke_ schreef:
Hier hetzelfde probleem. Aan de buurvrouw gevraagd of ze onze kat soms binnen liet (we hebben al van andere buren gehoord dat ze een paar jaar terug ook hun kat geconfisqueerd heeft). Antwoord: nee hoor!
Waarop ik zei: nou gelukkig want hij zit zo vreselijk onder de vlooien en ik krijg het niet onder controle.

Ohh... die is heel slim... :))

Mocht het niet het gewenste effect hebben, dan zou je er nog achteraan kunnen zeggen dat je de ongediertebestrijding hebt gebeld omdat je hele huis er vol mee zit :+

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:29

Willeke_ schreef:

Whahah dat is een goeie!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:31

NatasjavE schreef:
Willeke_ schreef:

:')

En hielp dat ook?

Ja, geloof 't wel. Kat ruikt iig niet meer naar eau de cologne :o

Art_ofLiving

Re: Kat word steeds *ontvoerd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:34

Wel grappig dat iedereen een discussie houdt over binnenhouden of dat de kat anders zelf kiest waar hij heen wandelt.. is het probleem niet dat deze mensen de kat ook gewoon binnen houden voor enkele uren? Ik zou er ook niet blij mee zijn als iemand mijn huisdier regelmatig binnen vast houdt..

Ik zou het wat anders vinden als de mensen de kat per se willen voeren maar dat gewoon in hun tuin doen, waar ze weg weer weg kan. Maar binnenhouden zou ik echt niet waarderen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:58

Art_ofLiving schreef:
Ik zou het wat anders vinden als de mensen de kat per se willen voeren maar dat gewoon in hun tuin doen, waar ze weg weer weg kan. Maar binnenhouden zou ik echt niet waarderen.

Ook voeren in de tuin vind ik echt niet kunnen.

Die mensen weten niets van die kat. En geven hem zomaar wat.

Als die mensen graag een kat willen hebben....gewoon zelf naar het asiel rijden en er een uitkiezen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:00

Mijn oom en tante hebben dat probleem ook gehad met hun kat. Wijkagent heeft ze geholpen, en sindsdien wordt hij niet meer gecatnapt :))

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:10

Een aantal mensen vindt dat het een soort vrije keus is van de kat. Ik weet wel dat het niet helemaal hetzelfde is, een paard staat in een weiland en een kat loopt vrij rond. Maar wat zouden jullie vinden als iemand je paard steeds een lekker emmer slobber komt brengen. Omdat ie zo lief is of omdat iemand vindt dat ie dat wel kan gebruiken? Of nog erger, je paard ondertussen ook aangeleerd hebben dat hij naar diegene komt als diegene bijvoorbeeld fluit.

Bodiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:18

Verschil is dat mensen op mijn grond moeten komen om mijn paarden te voeren en dat de kat op een ander zijn terrein komt. Niet te vergelijken dus. Ik wil namelijk dat niemand zonder geldige reden mijn terrein op loopt, al is het om de stoep te vegen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:43

Kat loopt vrij buiten en je hoort het vaker, tuin afsluiten is een optie.Je kan ook zeggen tegen die mensen dat je kat een allergie heeft en steeds ziek thuis komt.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:50

Ik vind het echt van de zotte dat ts een hoop kosten zou moeten maken om haar kat in de tuin te kunnen houden. Deze mensen moeten gewoon met hun jatten van andermans kat afblijven. Ik ben een heel vredelievend mens, maar van dit soort acties gaat mijn bloed echt koken hoor. Zou er echt niet meer vriendelijk op af gaan. Lees dat ze het diertje melk en kaas geven, hoeveel slechter wil je het hebben.
Dus kosten maken voor tuin afzetten en straks wellicht bij de dierenarts omdat ze het dier ik weet niet wat voeren? Ik dacht het niet, willen ze niet goedschiks luisteren, dan maar kwaadschiks.

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:52

Ik heb geen reactie gelezen, maar weet dat er ook is bij de rijdende rechter zoiets voorbij gekomen is. En de buren mochten niet meer die kat binnen laten. Zou die aflevering even opzoeken. misschien heb je er wat aan.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:15

Rijdende rechter had ook aangegeven dat ze de kat op eigen terrein moesten houden...
Jouw kat jouw verantwoording als je niet wilt dat die gevoerd wordt niet buiten laten punt ... en ja het zal lastig zijn als die dat niet gewend is maar heb je toch zelf veroorzaakt door hem naar buiten te laten ... ken genoeg mensen die katten hebben en heel netjes binnen blijven of lekker in de tuin zonder weg te lopen ...
het kan wel maar ja als je daar geen zin of tijd voor heb om erin te investeren moet je geen dier nemen..
Je hebt geluk dat jouw kat juist deze mensen treft en geen verkeerde die iets in het eten doen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:44

Flower033 schreef:
Een aantal mensen vindt dat het een soort vrije keus is van de kat. Ik weet wel dat het niet helemaal hetzelfde is, een paard staat in een weiland en een kat loopt vrij rond. Maar wat zouden jullie vinden als iemand je paard steeds een lekker emmer slobber komt brengen. Omdat ie zo lief is of omdat iemand vindt dat ie dat wel kan gebruiken? Of nog erger, je paard ondertussen ook aangeleerd hebben dat hij naar diegene komt als diegene bijvoorbeeld fluit.

Als mijn paard vrij los zou lopen en op het terrein komt van die persoon, dan kun je die mensen toch niets kwalijk nemen.

Hetzelfde met de kat, die mensen voeren de kat op hun eigen terrein. Als die mensen nou bij haar achterhuis de kat zouden voeren, dan klopt jou vergelijking met het paard pas en vind ik het not done.

Als ik trouwens die persoon die mijn paard (vanaf een openbare weg) voert het niet kan wijsmaken dat die daarmee zou moeten stoppen, dan zou ik zorgen dat er altijd een paar meter tussen de buiten en binnen omheining zou zitten, om mijn paard te beschermen. Hetzelfde als dat ik zorg dat mijn katten niet buiten mijn tuin kunnen komen, omdat ik (o.a.) niet wil dat zij "vreemd" voedsel te eten krijgen.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 15:08

Je zou er ook voor kunnen kiezen om het dier dat op jouw terrein komt, niet voeren of weg te jagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 15:23

Eerst met de mensen in gesprek gaan, en ja, dan mag je iets boos worden. Als dat niet werkt zou ik eens contact opnemen met de wijkagent. De politie keer op keer bellen (i.v.m. diefstal) zou ik persoonlijk niet doen. Ze hebben bij de politie op de noodhulp een personeelstekort, dus laat de politieautos maar mooi rondrijden in de wijk voor als er spoedmeldingen komen.

Vergelijking paard / kat vind ik bijzonder. Een loslopend paard wil ik graag op mijn erf houden tot de eigenaar in beeld is. Een loslopende kat wordt hier weggejaagd. De hele cultuur rondom deze dieren is anders ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-01-20 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 15:24

Ik heb hier van alles op mijn terrein lopen. Gisteren nog de pup van de buurman. We hebben toen 's middags samen gezorgd dat hij nu, als het goed is, niet meer over de omheining kan. Gelukkig woon ik in een super diervriendelijke buurt en zijn we allemaal gek op dieren. Als ik de verhalen op bokt steeds lees ben ik daar echt super blij mee. We kennen elkaar, de dieren, en niemand zou het in zijn hoofd halen daar iets mee te doen wat niet gepast is.

TS, ik vind die "mijn kat heeft vlooien" nog wel een poging waard. :D

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 15:43

Ik had niet verwacht dat dit mijn best lopende topic op bokt zou worden :') :D

Ik neem alle tips en adviezen die hier gegeven zijn zeker mee. De kat is vandaag de hele dag binnen en dit gaat voor nu best goed, ze wil wel graag naar buiten, maar voorlopig proberen we haar een poosje binnen te houden en we gaan zien hoe het verder verloopt.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 15:47

Ideetje? Tegen de mensen zeggen dat je onlangs voor prikken naar de da bent geweest en dat daar bleek dat kat het aan zijn nieren heeft. Hij moet speciaal voer op vaste tijden en verder helemaal niks. Of misschien moet-ie wel insulineprikken op vaste tijden. Als dat niet goed gaat, wordt beestje ziek. Dus als die mensen jouw kat blijven vasthouden, gaat dat in de papieren lopen, want jij gaat da-kosten op ze verhalen. Hopelijk raken ze daarvan onder de indruk.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:15

Flower033 schreef:

Ik heb inmiddels geleerd dat er hier mensen zijn die fysiek geweld niet schuwen als dit gebeurt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:16

Ik zou oppassen met die mensen van alles wijs maken op medisch gebied, misschien willen ze "uit goedheid" er dan wel mee aan het doktoren gaan en allerlei middeltjes er op en in proppen.
Nierdieet is echt niet gezond op termijn voor katten die het niet aan de nieren hebben, insuline kan veel schade toebrengen als de kat verkeerd gedoseerd wordt en overdosering van vlooienmiddel kan voor flikse problemen en zelfs de dood zorgen. Dus nee, niet liegen, dat kan het alleen erger maken en de kat schade toe brengen.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:27

truus1957 schreef:
Ik vind het echt van de zotte dat ts een hoop kosten zou moeten maken om haar kat in de tuin te kunnen houden. Deze mensen moeten gewoon met hun jatten van andermans kat afblijven. Ik ben een heel vredelievend mens, maar van dit soort acties gaat mijn bloed echt koken hoor. Zou er echt niet meer vriendelijk op af gaan. Lees dat ze het diertje melk en kaas geven, hoeveel slechter wil je het hebben.
Dus kosten maken voor tuin afzetten en straks wellicht bij de dierenarts omdat ze het dier ik weet niet wat voeren? Ik dacht het niet, willen ze niet goedschiks luisteren, dan maar kwaadschiks.

Serieus?
Het is de kat van ts, dus de kosten om de kat in de tuin te houden toch ook!
'Niet goedschiks dan maar kwaadschiks' en wat bedoel je daar mee? Met een knokploeg aan de deur gaan staan?

Ts, ik vind dat je super reageert. Het is en blijft een moeilijk onderwerp met veel verschillende meningen.

Mijn buurvrouw haar kat komt nooit haar tuin uit. Daar heeft ze veel energie, tijd en training in gestoken. Maar het werkt!
Ik ben voorstander van huisdieren (waar ook katten onder vallen) niet zonder begeleiding van het eigen terrein af te laten.
Mijn hond zou het ook wel leuk vinden om in zijn uppie een blokje om te doen, zijn behoefte te doen bij iemand in de tuin, een koekje te scoren bij de buurvrouw, een robbertje te vechten met de reu van 3 straten verderop en de loopse teef van op de hoek te dekken. Maar dat zouden de meeste mensen heel raar vinden.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:52

Jacquel schreef:
Ideetje? Tegen de mensen zeggen dat je onlangs voor prikken naar de da bent geweest en dat daar bleek dat kat het aan zijn nieren heeft. Hij moet speciaal voer op vaste tijden en verder helemaal niks. Of misschien moet-ie wel insulineprikken op vaste tijden. Als dat niet goed gaat, wordt beestje ziek. Dus als die mensen jouw kat blijven vasthouden, gaat dat in de papieren lopen, want jij gaat da-kosten op ze verhalen. Hopelijk raken ze daarvan onder de indruk.

goed idee i. p. Alleen zou ik dat vd dierenartsrekening weglaten. Sorry, maar wat reageert iedereen toch vreselijk over the top. Wat die mensen doen hoort niet, niemand weet waarom ze het doen. Ik ga ervanuit dat ze geen kat binnen houden omdat ze een hekel aan het beestje hebben. En met zoveel vijandigheid los je niks op. Daarbij vraag ik me, gezien het hoge asntal topics van mensen die toch wel over zich heen laten lopen, daadwerkelijk af of je in je eigen situatie ook zo'n grote bek zou hebben. Of zou je dan toch voor iets meer diplomatie gaan?
Deze tip vind ik best een goede... maar laat dat stukje dierenarts toch weg. Gewoon:kat heeft nierdieet. Hij gaat dood als hij verkeerd voer krijgt. En hij moet op regelmatige tojden eten. Ik vind het prima als u hem aait, maar zou u hem niet meer op willen sluiten en voeren? Persoonlijk zou ik wel moeite hebben om te liegen, maar als je dat wel kunt prima oplossing.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:34

speurneusc schreef:
maarre jij vind het zielig kat binnenhouden dus je zet hem buiten, echter die andere mensen houden hem binnen volgens jou en dat vind kat blijkbaar prima, dus die mensen kunnen het wel en jij niet...

neem je verantwoording en zorg voor je eigen dier op je eigen ruimte hoef je niemand meer achterna te zitten dat ze aan jouw eigendom komen

Als hondenmens kan ik best een eindje meegaan in de discussie of het klopt dat katten overal vrij mogen rondlopen, maar dit is niet de essentie van dit topic.
Dit topic gaat over het feit dat iemand ongevraagd aan je eigendom komt.
Om dan de eigenaar te adviseren om anders met zijn eigendom om te gaan is de zaken omdraaien. De eigenaar zit hier niet fout; het is toegestaan katten los te laten lopen, wat iedereen daar ook van vindt. Het is niet toegestaan je andermans eigendom toe te eigenen. Ook niet als dit mogelijk goed bedoeld is.
De mensen die de kat van ts binnen halen en ook nog eens binnen houden door de deur af te sluiten, zitten in dit geval dus wèl fout.

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:59

Avalanche81 schreef:
Dovahkiin schreef:
Ik vrees dat dit topic uit gaat lopen op een discussie die al zo vaak gevoerd is hier op bokt. De een vindt dat je katten op eigen terrein behoort te houden. En dusdanig fel dat ze zelfs niet rouwig zijn als hun hond de kat te pakken krijgt. En de club die hun kat niet binnen wil houden.

TS er zijn al veel tips gegeven maar de tip om desnoods met deze mensen naar het asiel te gaan vind ik geen gek idee

Ja vooral, ga ze ook nog belonen voor het feit dat ze de wensen van TS totaal negeren.

Wauw, lekker constructief reageren joh.
Ik zeg nergens dat ze de kat ook moet betalen, maar misschien zou het met een sisser aflopen als de mensen hun eigen kan zouden hebben.