[VOLG] Vogel laten prepareren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

Re: [VOLG] Vogel laten prepareren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 22:21

Super interessant :j
Het lichaampje moet wel super passend zijn denk ik, om het gelijkend te krijgen? Is het vel nog rekbaar na het wassen, centrifugeren en looien? Hoe gaat dat looien eigenlijk?
Ik heb zelf inmiddels meerdere vleugels geprepareerd, maar wil graag verder. Fascineert me enorm...
Ik ga bij Bos en Fauna aan de slag :j

taff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:32

beter iets te klein dan kan je nog wat bij vullen met wol
ik looi met looi van de prepareer schop met L1 voor vogels en L9 voor kleine zoogdieren L5 voor rotten en beestjes voor grotere zoogdieren aluin met zout.ook gebruik ik borax.
het velletje blijf wel even zacht hij droogt het eerst bij de oogjes/mond dus die probeer je al op zijn plaats te zetten.ik doe vaak een plastic zakje over de kop als het lichaampje staat en dan maak ik het af.
beestjes ben begonnen met voeder kuikens en muizen. vraag aan iedereen of ze hun dieren willen bewaren volière vogels/ hobby kwekers en als je niets kan krijgen via facebook kan je alles kopen dit doe ik niet wand daar betaal je de hoofdprijs voor

taff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:42

bos en fauna staat goed bekend.
wij ,een groep preperateurs huren het atelier van arjan. en gaan met de groep samen aan de gang wij leren van elkaar 4 a 5 x per jaar een weekeinde de kosten vallen dan mee. zodat het wat makkelijker financieel in te passen is.
ook gaan wij weekeindjes bij elkaar op bezoek en ruilen/ gunnen elkaar ook diertjes.
als je wil ben je uitgenodigd om bij mij te komen om er wat van te proeven.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 13:38

De workshop die ik ga volgen is ook met kuiken :j ben heel benieuwd. Zeker ook na je beschrijvingen, dank daarvoor :j