yvje86 schreef:Ik heb zelf een kruising mechelse herder van 1.5 jaar voor de bewaking thuis waar ik politietraining mee volg.
Hij weegt 43 kilo en is zeer imposant. Echter staat de Mechelse herder toch wel bekend om heup problemen, zo ook die van mij. 1.5 jaar oud en spondylose.
Ook kan hij absoluut niet met andere honden samen. Dus los naast het paard meenemen op buitenrit is iets wat ik nooit met hem zal doen. En het is niet dat hij geen training heeft gehad, het zit er gewoon niet in.
Ik zou wel een ras kiezen wat lichamelijk wat sterker is. Ook omdat ze buiten moeten blijven.
Tja euhm sorry, maar dat krijg je bij 'pretnestjes'. Wat voor kruising is het dan? Mechelse herder, geen sterk ras? Ik ken er die tot hun 15de nog meeliepen in het leger om explosieven op te sporen. Geen problemen met de heupen of ellebogen.
Ik snap ook niet dat je nog zo'n zware training doet als de hond al spondylose heeft?
Zorg gewoon dat de ouders van je hond getest zijn, dat je je pup niet overbelast, dan krijg je zo'n problemen niet. Zeker op zo'n jonge leeftijd toch niet...